rappis kirjoitti:kysymyksiä tänne isomottoristen puolelle(tuntuu tietoa riittävän).
elikkäs ilokaasu systeemiä pitäs alkaa rakentelee..
pyörä: 1000 k5, commander ja tre(heivataan jos haittaa).
2 suuttimen systeemi tilattu, tavotteena 30-40 heppaa.
mitenkäs ton sais kohtuu helposti ja toimivasti toteutettua?
2 karttaa commanderille ja vaihto jollain vai onko parempia systeemejä..
ihan tähtitietellisiin systeemeihin ei ole varaa eikä tarvetta.
jani.
Tuo minun piirtämä systeemi pitäisi riittää 30-40hp rikastukseen varsinkin jos käyttää tuota timo3 mainitsemaa 20k vastusta joka antaa 15% rikastuksen.
2 suuttimen systeemi? Minkäslainen se on? Minulla on pullon perässä solenoidi, siinä kiinni suutin jonka kokoa voi vaihtaa ja siitä letkut ilmanottoputkiin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
rappis kirjoitti:kysymyksiä tänne isomottoristen puolelle(tuntuu tietoa riittävän).
elikkäs ilokaasu systeemiä pitäs alkaa rakentelee..
pyörä: 1000 k5, commander ja tre(heivataan jos haittaa).
2 suuttimen systeemi tilattu, tavotteena 30-40 heppaa.
mitenkäs ton sais kohtuu helposti ja toimivasti toteutettua?
2 karttaa commanderille ja vaihto jollain vai onko parempia systeemejä..
ihan tähtitietellisiin systeemeihin ei ole varaa eikä tarvetta.
jani.
Tuo minun piirtämä systeemi pitäisi riittää 30-40hp rikastukseen varsinkin jos käyttää tuota timo3 mainitsemaa 20k vastusta joka antaa 15% rikastuksen.
2 suuttimen systeemi? Minkäslainen se on? Minulla on pullon perässä solenoidi, siinä kiinni suutin jonka kokoa voi vaihtaa ja siitä letkut ilmanottoputkiin.
ku ei mistään mitään ymmärrä, ilmeiseti samaan tyyliin ku sulla.
oks ram-air putket vai suoraan kotelon sisälle käytännössä merkitystä?
elikkäs olis mahdollista jotenkin toteuttaa...missä? kuka? pystyis auttaa. itse vantaalla ja täysin ilmasiks ei mitään tarvitse tehdä.
Enpä tiedä onko merkitystä, itse laitoin putkiin jotta sekoittuu paremmin ilman kanssa ja huoltoystävällisempi kun kotelon saa irti ilman ylimääräistä letkujen irrottelua. Tuntuuhan tuo tehoa tuottavan noinkin.
Tuo Powercommander systeemi toimii kanssa, sen kanssa ei tartte mitään muuta kytkentöjä. Tuo "minun systeemi" itsetehtynä maksaa ehkä max 10e. Minä en ainakaan niitä kenellekään rakenna ajanpuutteen vuoksi mutta kytkentähän on ihan julkista tietoa, yksinkertainen kytkentä jos kolvi pysyy kädessä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
rappis kirjoitti:kysymyksiä tänne isomottoristen puolelle(tuntuu tietoa riittävän).
elikkäs ilokaasu systeemiä pitäs alkaa rakentelee..
pyörä: 1000 k5, commander ja tre(heivataan jos haittaa).
2 suuttimen systeemi tilattu, tavotteena 30-40 heppaa.
mitenkäs ton sais kohtuu helposti ja toimivasti toteutettua?
2 karttaa commanderille ja vaihto jollain vai onko parempia systeemejä..
ihan tähtitietellisiin systeemeihin ei ole varaa eikä tarvetta.
jani.
Tuo minun piirtämä systeemi pitäisi riittää 30-40hp rikastukseen varsinkin jos käyttää tuota timo3 mainitsemaa 20k vastusta joka antaa 15% rikastuksen.
2 suuttimen systeemi? Minkäslainen se on? Minulla on pullon perässä solenoidi, siinä kiinni suutin jonka kokoa voi vaihtaa ja siitä letkut ilmanottoputkiin.
terve
nyt on setti saatu ja lisää kysymyksiä.
elikkä solenoidilta t- haara josta letkut(2) joiden päässä suuttimet.
kokoja 2 vaihtoehtoa, 20 ja 22. onko noi auttamatta pienet vai vastaako ne yhdessä yhtä n.40 suutinta.
pullo ilmeisesti sijoitettava pysty asentoon?
onko täällä kukaan asentanut multi-function hub:ia commanderiin.
ja viimesenä...pullon täyttö paikkoja pk- seudun lähistöltä.
rappis kirjoitti:kysymyksiä tänne isomottoristen puolelle(tuntuu tietoa riittävän).
elikkäs ilokaasu systeemiä pitäs alkaa rakentelee..
pyörä: 1000 k5, commander ja tre(heivataan jos haittaa).
2 suuttimen systeemi tilattu, tavotteena 30-40 heppaa.
mitenkäs ton sais kohtuu helposti ja toimivasti toteutettua?
2 karttaa commanderille ja vaihto jollain vai onko parempia systeemejä..
ihan tähtitietellisiin systeemeihin ei ole varaa eikä tarvetta.
jani.
Tuo minun piirtämä systeemi pitäisi riittää 30-40hp rikastukseen varsinkin jos käyttää tuota timo3 mainitsemaa 20k vastusta joka antaa 15% rikastuksen.
2 suuttimen systeemi? Minkäslainen se on? Minulla on pullon perässä solenoidi, siinä kiinni suutin jonka kokoa voi vaihtaa ja siitä letkut ilmanottoputkiin.
terve
nyt on setti saatu ja lisää kysymyksiä.
elikkä solenoidilta t- haara josta letkut(2) joiden päässä suuttimet.
kokoja 2 vaihtoehtoa, 20 ja 22. onko noi auttamatta pienet vai vastaako ne yhdessä yhtä n.40 suutinta.
pullo ilmeisesti sijoitettava pysty asentoon?
onko täällä kukaan asentanut multi-function hub:ia commanderiin.
ja viimesenä...pullon täyttö paikkoja pk- seudun lähistöltä.
Toi kahden suuttimen systeemi on kyllä outo tapaus. Varmaan vastaa yhtä .40 suutinta - who knows..
Tässä oma rakennussarjani viime kesältä.
Pullon asento riippuu siitä onko sulla nousiputki ja jos on niin minkä muotoinen. Jos nousu putki niin silloin pullo pystyyn. Jos ei nousuputkea niin silloin venttili alas. Itselläni on taittetu nousuputki koska pullo kuupassa pohja yläviistoon päin - venttiili vastaavasti alaviistoon. Eli ideana olisi saada ilokaasu nesteenä purkautumaan pullosta ulos.
Lukaiseppa tää. Varsinkin lopussa oleva lontoon kielinen PDF kiteyttää oleellisen..
Taitaa vika olla täälläkin päässä ettei tule pm:t perille, paitsi että olen ollut poissa sorvin äärestä pari viikkoa myös spammifiltteri ottaa posteja kiinni.
Nyt viikonloppuna selvisi että gen2 yoshbox liityntä on erilainen kuin gen1 joten tuosta täytyy ensin rakentaa proto ja testata se miten toimii tonnisessa k5:ssa. Joka tapauksessa tuo ei juuri nyt ole omissa prioriteeteissa, mutta neuvon mielelläni ja multa taitaa löytyä tuollainen liitinkin joka käy suoraan yosbox liittimeen. Homma on helppo, mutta pitäisi ensin piirtää kuva jossa näkyy että mikä piuha menee mihinkin liittimen nastaan - vai onko JariM piirtänyt jo kuvan ?
vielä ei tarvitse noin pitkälle mennä.
elikkäs multi-hubi ja se rele kytkentä jäi vähän auki ku kävin katsomassa busassa.
ens viikolle pitis varata aika samille (alustavasti keskusteltu),
jos kytkennät sais valmiiks helpottas samin hommaa (säätö).
j.m. meinasin mustaa busaa(k8). en tiedä kuin soveliasta nimiä kirjotella, asianomaiset varmasti tietää mistä puhutaan.
noi multihubit alkavat olemaan sen alkeellisia nyt kun gen2 on säädettävissä että mielenkiinto ei ole riittänyt sellaiseen tutustumiseen. sami osaa kyllä kytkeä tarvittaessa saman gikseriinkin kun mitä siinä mustassa pidennetyssä k8:ssa.
Nykyään gen2 ecueditorilla saa saman kytkennän aikaiseksi kuin mitä jarim:llä ja jasa:lla on omissaan. Tai vaihtoehtoisesti voi käyttää tätä jarim:n rikastussysteemiä joka on helpompi laittaa kiinni kuin multihubin asennus. Yksi liitin paikalleen ja homma on siinä. Toki ongelma on siinä että jonkun pitää ensin rakentaa tällainen lisärikastussysteemi - johon menee ehkä puoli tuntia jos tekee sarjatyönä.
sillä kyselin ku sami tuumas et se rele oli sarjan mukana, mulla ei ollu kuin kytkin(töötin vaihto).
eli rele vissiin ihan normi?
rautalangasta vääntäen (tuntuu käyvän vajaalla).
eli onko gen1 vai gen2 samaan tyyliin kuin 1000 k5?
karkeesti läppäri, johto eculle ja ohjelma + itsellä paljon opiskelua niin pystyisin esim tre:en yms. heivaamaan.
normirele, mieluummin moottoripyöräkäyttöön tarkoitettu tärinävaimennettu ja pitää kestää 20-30A minimi.
gen1 on sama kuin 1000k5, gen2 on sama kuin 1000k7.
Ecueditoria ei saa gikserille. Tuli sen verran paljon tuhaa höpinää .org:ssa yhdeltä kaverilta että lopetin miettimisenkin siiitä että tehtäsiin johinkin muuhun malliin kuin bussiin.
SamiV pyysi että katsoisin tämän 10% ilokaasurikastussysteemin sekä Gixxereiden että kwaakkujenkin osalta toimivaksi kokoonpanoksi. Tässä jarim piirroksen perusteella muokattu kuva jossa näkyy myös signaalien nimet ja kwaakun värit.