24v startti systeemi
Tässä pikainen käännös asennusohjeista:
Hayabusa 24V johdotussarjan asennusohjeet
Suunniteltu käytettäväksi Tiger Racing Tiger Tail sisemmän lokasuojan ja TBB-1234
akkuasennusalustan kanssa.
Nämä ohjeet ovat kirjoitettu täydellisesti ja yksityiskohtaisesti, jotta tämän tuotteen asennus sujuisi mahdollisimman helposti. Ohjeita, joita ei voida sisällyttää, liittyvät mekaniikkakokemukseen ja ovat tarpeellisia tämän asentamiseksi. Tästä syystä katsottuasi läpi tämän asiakirjan ja sinulla on yhtään epäilyä taitojesi suhteen, suosittelemme vahvasti, että haet ammattimaista apua.
1. Poista matkustajan istuin, kuljettajan istuin takakate ja nosta bensiinitankki.
2. Asenna tai paikallista Tiger Racing TBB-1324 akku ja alusta.
3. Irrota startin johto starttimoottorista, joka on sijoitettu polttoainetankin alle ja kiinnitetty moottorin runkoon. (Kuva2)
4. Paikallista starttirele, joka on sijoitettu vasemmalle puolelle moottoripyörää lähelle kuljettajan istuinta. Poista muovinen suojuskansi ja irrota alempi johto. Tämä johto menee startille. Kun, olet irrottanut johdon, poista se moottoripyörästä. (Kuva 3)
5. Paikallista muovinen kuori, joka on kiinnitetty takakehykseen vasemmalle puolelle moottoripyörää. Merkkaa kuoren keskustaan merkki. (Kuva 4)
6. Irrota kuori ja poraa siihen15/32 halkaisijaltaan oleva reikä ja asenna se takaisin paikalleen.
7. Asenna 24V johdotuksen kytkin porattuun reikään. VARMISTU, ETTÄ KYTKIN ON KESKIASENNOSSA KOKO ASANNUSTÖIDEN AJAN. (kuva 6)
8. Paikallista johdotus B kytkimeltä ja reititä ko. johtimet Tiger Tail -lokasuojan alla lisäakulle. Kytke tummempi johto maaliittimeen ja kirkkaampi punainen johto +liittimeen. (kuva 7)
9. Paikallista johdotus A ja C kytkimeltä ja reititä nämä johdot pitkin takakehystä startti-releelle. Kytke johdotus C pääakulle, tummempi johdin maaliittimeen ja kirkkaanpunainen +liittimeen. (kuva8)
10. Paikallista johdotus A ja kytke tummempi johdin alempaan liittimeen strartti-releellä (kuva 9). Kytke kirkkaanpunainen johdin startille (kuva 10).
11. Tuplavarmista vielä, että olet kytkenyt kaikki + johtimet (positive wires) + liittimiin. Varmista, että johtimet (negative wires) ovat kytketyt liittimiin-
12. Käännä kytkin ala-asentoon ja sinun moottripyöräsi on valmiina käynnistymään 24V:lla. Kun ole käynnistänyt, voit kääntää kytkimen keski-asentoon tai yläasentoon. Yläasennossa molemmat akut lataantuvat pyörän omalla latausjärjestelmällä.
Hayabusa 24V johdotussarjan asennusohjeet
Suunniteltu käytettäväksi Tiger Racing Tiger Tail sisemmän lokasuojan ja TBB-1234
akkuasennusalustan kanssa.
Nämä ohjeet ovat kirjoitettu täydellisesti ja yksityiskohtaisesti, jotta tämän tuotteen asennus sujuisi mahdollisimman helposti. Ohjeita, joita ei voida sisällyttää, liittyvät mekaniikkakokemukseen ja ovat tarpeellisia tämän asentamiseksi. Tästä syystä katsottuasi läpi tämän asiakirjan ja sinulla on yhtään epäilyä taitojesi suhteen, suosittelemme vahvasti, että haet ammattimaista apua.
1. Poista matkustajan istuin, kuljettajan istuin takakate ja nosta bensiinitankki.
2. Asenna tai paikallista Tiger Racing TBB-1324 akku ja alusta.
3. Irrota startin johto starttimoottorista, joka on sijoitettu polttoainetankin alle ja kiinnitetty moottorin runkoon. (Kuva2)
4. Paikallista starttirele, joka on sijoitettu vasemmalle puolelle moottoripyörää lähelle kuljettajan istuinta. Poista muovinen suojuskansi ja irrota alempi johto. Tämä johto menee startille. Kun, olet irrottanut johdon, poista se moottoripyörästä. (Kuva 3)
5. Paikallista muovinen kuori, joka on kiinnitetty takakehykseen vasemmalle puolelle moottoripyörää. Merkkaa kuoren keskustaan merkki. (Kuva 4)
6. Irrota kuori ja poraa siihen15/32 halkaisijaltaan oleva reikä ja asenna se takaisin paikalleen.
7. Asenna 24V johdotuksen kytkin porattuun reikään. VARMISTU, ETTÄ KYTKIN ON KESKIASENNOSSA KOKO ASANNUSTÖIDEN AJAN. (kuva 6)
8. Paikallista johdotus B kytkimeltä ja reititä ko. johtimet Tiger Tail -lokasuojan alla lisäakulle. Kytke tummempi johto maaliittimeen ja kirkkaampi punainen johto +liittimeen. (kuva 7)
9. Paikallista johdotus A ja C kytkimeltä ja reititä nämä johdot pitkin takakehystä startti-releelle. Kytke johdotus C pääakulle, tummempi johdin maaliittimeen ja kirkkaanpunainen +liittimeen. (kuva8)
10. Paikallista johdotus A ja kytke tummempi johdin alempaan liittimeen strartti-releellä (kuva 9). Kytke kirkkaanpunainen johdin startille (kuva 10).
11. Tuplavarmista vielä, että olet kytkenyt kaikki + johtimet (positive wires) + liittimiin. Varmista, että johtimet (negative wires) ovat kytketyt liittimiin-
12. Käännä kytkin ala-asentoon ja sinun moottripyöräsi on valmiina käynnistymään 24V:lla. Kun ole käynnistänyt, voit kääntää kytkimen keski-asentoon tai yläasentoon. Yläasennossa molemmat akut lataantuvat pyörän omalla latausjärjestelmällä.
208 whp / 168 Nm
Systeemi kytketty ja toimii
Tosin ei mukana tulleella 5 ah mikä lie lyijymönjä akulla.
Heitin tilalle YTS14S-BS Vartalaisen väliakuksi niin johan starttaa.
Mittasin jännitteet akulta oma 13 V, väli 13,1 V. Pyörä käyntiin ja uusi mittaus. Lataus jänniteet omalta akulta 14,1 V ja väliakulta 13,9 V
Se toimii sittenkin niinkuin pitää. No nyt voin ihan huoletta lasketella tourinkia "pikku" moottorisella
Tosin ei mukana tulleella 5 ah mikä lie lyijymönjä akulla.
Heitin tilalle YTS14S-BS Vartalaisen väliakuksi niin johan starttaa.
Mittasin jännitteet akulta oma 13 V, väli 13,1 V. Pyörä käyntiin ja uusi mittaus. Lataus jänniteet omalta akulta 14,1 V ja väliakulta 13,9 V
Se toimii sittenkin niinkuin pitää. No nyt voin ihan huoletta lasketella tourinkia "pikku" moottorisella
Onko kellään kokemusta siitä automaatti 24v versiosta? Itsellä pyörässä se, muuten ei ongelmia, mutta polttaa omia sulakkeitaan jostain syystä. Äkkiä muistelen, että lisäakun - piuhassa ja vakioakun toisessa (en muista nyt kummassa) piuhassa myös 30A sulake.
Starttailee kauniisti ehkä 10-20 kertaa kunnes ei pyöritä ja rele hakkaa tyhjää, molemmat 30A sulakkeet palaneet. Vaihtamalla pärjää taas hetken..
Ideoita?
Onko nuo sulakkeet todella tarpeen?
Isompaa sulaketta vai sulakkeet pois kokonaan?
Starttailee kauniisti ehkä 10-20 kertaa kunnes ei pyöritä ja rele hakkaa tyhjää, molemmat 30A sulakkeet palaneet. Vaihtamalla pärjää taas hetken..
Ideoita?
Onko nuo sulakkeet todella tarpeen?
Isompaa sulaketta vai sulakkeet pois kokonaan?
Kuulostaa pieneltä tuo sulake.TJJ kirjoitti:Onko kellään kokemusta siitä automaatti 24v versiosta? Itsellä pyörässä se, muuten ei ongelmia, mutta polttaa omia sulakkeitaan jostain syystä. Äkkiä muistelen, että lisäakun - piuhassa ja vakioakun toisessa (en muista nyt kummassa) piuhassa myös 30A sulake.
Starttailee kauniisti ehkä 10-20 kertaa kunnes ei pyöritä ja rele hakkaa tyhjää, molemmat 30A sulakkeet palaneet. Vaihtamalla pärjää taas hetken..
Ideoita?
Onko nuo sulakkeet todella tarpeen?
Isompaa sulaketta vai sulakkeet pois kokonaan?
Jos jollain on tietoa mikä on startin teho, niin startin ottama virta on helposti laskettavissa.
Omassa 24V systeemissä ei ole sulaketta lainkaan.
Tällä skootterin kakkosakulla starttaa 50 kertaa ennenkuin tarvii ladata. Tunnin tourinki ajelu kytkin asennossa 12V riittää lataamaan "kakkosen" täyteen.
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Joo, pistin 50A sulakkeet tilalle, toistaiseksi kestäneet.Titaani kirjoitti:TJJ kirjoitti:Onko kellään kokemusta siitä automaatti 24v versiosta? Itsellä pyörässä se, muuten ei ongelmia, mutta polttaa omia sulakkeitaan jostain syystä. Äkkiä muistelen, että lisäakun - piuhassa ja vakioakun toisessa (en muista nyt kummassa) piuhassa myös 30A sulake.
Starttailee kauniisti ehkä 10-20 kertaa kunnes ei pyöritä ja rele hakkaa tyhjää, molemmat 30A sulakkeet palaneet. Vaihtamalla pärjää taas hetken..
Ideoita?
Onko nuo sulakkeet todella tarpeen?
Isompaa sulaketta vai sulakkeet pois kokonaan?
Kuulostaa pieneltä tuo sulake.
Jos jollain on tietoa mikä on startin teho, niin startin ottama virta on helposti laskettavissa.
Omassa 24V systeemissä ei ole sulaketta lainkaan.
Tällä skootterin kakkosakulla starttaa 50 kertaa ennenkuin tarvii ladata. Tunnin tourinki ajelu kytkin asennossa 12V riittää lataamaan "kakkosen" täyteen.
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Juu, eipä starttilinjoissa yleensä sulakkeita käytetä (virta kuitenkin lähellä akun oikosulkuvirtaa).
Mutta onkos kukaan parannellut starttia pelkällä kaapeloinnilla?
Vanhassa rouvassa (TFM Ef 1327cc) oli vähän samoja ongelmia kuin busseissa (kun tilavuutta taikka ruttua on lisätty). Mulla riitti kun vain lyhensin startille menevää kaapelia (ja siirsin starttireleen niin, että lyhentäminen onnistu). Samalla tietty tuplasin kaapelien neliöt ja paransin maadotusta. Nämäkin toimet toi startille riittävän lisätehon.
Mitä oon busan vakiokaapeleita kattonu niin nekin on melko ohuet ja pitkät.
Mutta onkos kukaan parannellut starttia pelkällä kaapeloinnilla?
Vanhassa rouvassa (TFM Ef 1327cc) oli vähän samoja ongelmia kuin busseissa (kun tilavuutta taikka ruttua on lisätty). Mulla riitti kun vain lyhensin startille menevää kaapelia (ja siirsin starttireleen niin, että lyhentäminen onnistu). Samalla tietty tuplasin kaapelien neliöt ja paransin maadotusta. Nämäkin toimet toi startille riittävän lisätehon.
Mitä oon busan vakiokaapeleita kattonu niin nekin on melko ohuet ja pitkät.
Pitkät on kaapelit, mutta kyllä ne pitäisi riittää kun paksuus jotakuinkin sama kun monessa autossa. Lisäksi kokeilin silloin 12V kuumastarttia autonakku rinnalla apukaynnistyskaapeleilla, eikä sekään mitenkään kovaa pyörittänyt. En usko että hirveesti vaikutaa, toki jos on siinä ja siinä että starttaa kuumana niin sitten voi pikku hyötyä huomata. Mulla tilanne oli niin selkeä että 24V systeeminn mentävä. 24V systeemillä kyllä pyörittää lujaa ja käy heti.
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Startti systeemi odottaa varastossa asentamista. Tuon toisen akun paikkaa aloin miettimään... Onko muuta viisasta sijoitus paikkaa kun takahudlari? Sillä kyselen kun itellä tuo undertail setti jonka takia takahudlari on silvottu eikä akkua näin ollen tuonne saa
Jos tuon toisen akun vaan sais jonnekin muualle laitettua niin ei tarviis sen takia palata originaalin undertailiin...
Jos tuon toisen akun vaan sais jonnekin muualle laitettua niin ei tarviis sen takia palata originaalin undertailiin...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Itse itselleni vastaten, mahtuu satulan alle kunhan mitoiltaan riittävän pieni akku. Jäi vielä tilaa työkaluillekin
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Onko sulla nyt 2kpl LiFePo akkuja siinä? Joskus miettiny että pyörisiköhän tuo yhdelläkin LiFePo akulla käyntiin, ei vaan ole ollu akkua millä testata kun pelkän testaamisen vuoksi ei viitsi ostaa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Jatkoajatuksena että tarpeeksi pieniä LiFePo akkujahan menisi kaksi siihen alkuperäisen akun paikalle. :laugh:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport