tehot.........on.........ko - penkitystä

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
Esabusa
Viestit: 273
Liittynyt: 23 Touko 2004, 23:46
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esabusa »

jarim kirjoitti:Sun pyörälläs ei ole ajettu vielä tarpeeksi. 10-20tkm mittariin niin alkaa vasta kaikki konit löytymään... :;):

Powercommanderhan sinällään ei tuo lisätehoa, säätäminen vain helpottuu. Busan orggisboksi kyllä tuplaputkilla pelaa ihan mainiosti ettei sitä Powercommanderia välttämäti tarvi.

Tuon ilmansuodatinkotelon modaamisen jälkeen tullut tehontipahdus kuulostaa kyllä hiukka oudolta, eihän rengas sutinut tms?
Jees. Omani olenkin pyytänyt aina säätämään ajettavutta ajatellen. Kummallakaan kerralla ei ole ollut tarvetta hakea sitä huipputehon lisäkymmennystä. Tuossa käytettävyydessä auttaa myös PC ja filtteri ihan kivasti.

Viaberi heitti silloin vakiona 150 luupäätä ja kilsoja oli takana noin 7tkm.

Siis vakionakin tuolla kaksipyöräisellä bussilla on tehoa riittävästi normaaliin kruisailuun ja matkaan, mutta nälkä kasvaa syödessä..........
Esa

2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

ksthb kirjoitti:Syreenin busa n. 186 hp. Joka kyllä on tosi tulos siin jarrussa.
Olimpa kattomassa kun penkittivät ton Syreenin busan...ihan ei peli ollu täydessä iskussa...kytkin luisti ja sen oikein kuuli kun se "naukas" ylhäällä...joten kyl siinäkin taitaa voimaa olla kunhan kytkin kunnossa... :D
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

kajbusa kirjoitti:Kertokaa hyvät veljet/sisaret mikä mättää?? miehet vai pyörä?
Penkitys no.1 yoshín sliparit vakio säädöt 146 hv => TRE, putsari ja säädöt 154 hv (lämpötila n.15c)
Tällä paketilla Joensuussa 274km/h........ ei hyvä, ei.... tästä kimpaantuneena tilasin PC:n ja Modasin putsarin (läppä pois ja suurensin aukon).
Penkitys no.2 veto ennen pc. as 140 hv?????????????????? p..kle ja jäkeen 148,1 ja vääntöjä n.127 Nm. (lämpötila n.25C)
Penkki jossa ajettiin on Kuhmon Laatukoneen..... kuulema identtinen Kemin penkin kans.
Niin ja MOPO on -05 ja aj 2700km

Nimimerkillä: mitäs nyt?


:angry:
Do Diin, tuli käytyä toisessa penkissä(bikefox) testaa busse ja tällaisia ovat tuloset 169hv ja 146,3 nm (ekaveto 160 hv laatukoneen säädöillä)

Eli on penkeissä eroja mutta oli kyllä seoksetkin pielessä......eipä kuulema ollut ihme ettei kulkenut jojensuussa

No "saappaat nährä" kulkeeko syksyllä sitäkään :D
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
112-1115653992

Viesti Kirjoittaja 112-1115653992 »

:D onko joku kuullu että kettu kehuis muitaki ku itteensä :laugh:



Edited By pete1 on 1142796030
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

pete1 kirjoitti:pc:n säätö 300e :thumbdown:

Tekeekö mikään firma nykyään juurikaan alle tuon hinnan PC:n säätöä? ???
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Viaber...muistaakseni 240 Einarii...ajo n. 40-vetoo ja kilsoja tuli 81km :smoking:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
72-1116521483

Viesti Kirjoittaja 72-1116521483 »

pete1 kirjoitti::D onko joku kuullu että kettu kehuis muitaki ku itteensä :laugh: sehän on jumalan lahja suomalaisille motoristeille.haukkuu aina muiden säätämät,on muuten harvinaisen täynnä itteensä,en ymmärrä mistä tuollasella asenteella varustetulle riittää asiakkaita.pc:n säätö 300e :thumbdown:
Bike Doctor tanpesterissa velotti 250 ekee, sis. yhteensä 17 vetoa muistaakseni.
107-1113697620

Viesti Kirjoittaja 107-1113697620 »

viaberharri sääti pc3usb:n, 170 euroa per kerta, vetoja noin reilut 30, kilsoja 61 per kerta. piti käyttää kahdesti, koska kilkkeet hieman vaihtui eli vaihdoin välillä.
mibusa
Viestit: 144
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja mibusa »

tänään kemin penkissä 167hv ja 135 väännöt.
yoshin putkella ja putsarimodilla.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Onkohan nämä yleensä täällä ryhmässä kirjoitetut tulokset SAE korjattuja, dynomiehen itse korjaamia vai aitoja lukemia takapyörältä ?

Joskus esim. intertiadynossa tulos korjataan paitsi vierintävastuksen myös lämpötilan korjauksilla. Nuo korjauskertoimet saattavat riippua monesta asiasta, mm. takarenkaan paineesta... Oman käsityksen mukaan eri lämpötiloilla on jopa 5-15% eroja (P1*V1/T1) = (P2*V2/T2) imuilman massaan ja sitä kautta huipputehoon. (Siis esim. talvipakkasella -20C ulko-ovi auki vs. +20C kesällä antaa n.16% eron käytettävissä olevaan ilmamassaan joka on lähes suoraan verrannollinen tehoon?). Sitten kun dynomies ottaa ensin lukeman takarenkaalta se kerrotaan "korjausfaktorilla" ja saadaan laskennallinen akseliteho. Tuo akseliteho kun voi vaihdella tosiaankin penkin, lämpötilan, takarenkaan paineen (luistaako...) ja monen muun asian suhteen kun siinä on tuo "korjausfaktori" mukana niin ilman käytettyä korjausmenetelmää (esim SAE) sillä on vain vähän vertailuarvoa. Lisäinformaatiota antaa vielä Lambdan lukemat eri kierrosalueilla - sehän kun on ihan välttämätön lukema jos joku oikeasti säätää seoksia ja siksi pitäisi aina tulla osana dynorapparia koko kierrosalueelta....

Löytyykö muuten jostain eri modeilla tehdyt käyrästöt ilman korjausfaktoreita sekä dynon sisäilman lämpötilalukemilla ?

Noita käyriä olisi hauska vertailla niin näkisi että onko teho saavutettu koko kierrosalueella vai pelkästään yläpäässä ja siten taas arvioida että miten eri modit vaikuttavat "kokonaissuorituskykyyn"...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
82-1126227269

Viesti Kirjoittaja 82-1126227269 »

mibusa kirjoitti:tänään kemin penkissä 167hv ja 135 väännöt.
yoshin putkella ja putsarimodilla.
harmi kun kerkesin lähtä Kemistä ennen kuin tulitte paikalle..samat penkitykset oli ittellääki.
mibusa
Viestit: 144
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja mibusa »

Rami.l kirjoitti:
mibusa kirjoitti:tänään kemin penkissä 167hv ja 135 väännöt.
yoshin putkella ja putsarimodilla.

harmi kun kerkesin lähtä Kemistä ennen kuin tulitte paikalle..samat penkitykset oli ittellääki.
joo olitte kuulemma just lähteneet. tais olla sun busassa vähän toista luokkaa nuo lukemat... :thumbup:
74-1085495998

Viesti Kirjoittaja 74-1085495998 »

Juu, lukemat pöytään :arskat:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

mibusa kirjoitti:tänään kemin penkissä 167hv ja 135 väännöt.
yoshin putkella ja putsarimodilla.
Aika samat kuin täällä; 168hv/133Nm. Olisiko käppyrää jossain näytillä? Oliko ~3500rpm kohdilla monttu?

Ja PetriK:lle; nuo Kemin tulokset vastaa aika hyvin totuutta. Eli ovat takapyörätehoja joissa käytetään korjauskerrointa joka muodostuu ilmanpaineesta ja lämpötilasta. Ja se korjauskerroin ei yleensä ole kovin suuri, esim. http://www.hiekkalaatikko.org/168.jpg 2.1%...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
mibusa
Viestit: 144
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja mibusa »

ei oo käppyrää näytilla..
ehkä pienoinen kuoppa 3500rpm.n paikkeilla on ,mut ei paha.
Vastaa Viestiin