Bussen uusioketjuttamisesta....

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
jokkebusa
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkebusa »

...mielipiteitä kaivataan, kun se hienoinen värinä jalkatapeissa hiukankin kuivemmilla kejuilla alkaa olla merkki vaihtohetken väjäämättömästä lähestymisestä 31 ja risattuhatta ajetulla hayalla. ja se toinen asiaa vahvistava singnaali on se, että muutaman kejulenkin sisäposkeen ilmestyy tasaisin välein eine semmotis ruskeata mönjää ellei ketjurasvaa ole pilvinpimein peittämässä tätä ruosteisen surullista näkymää. luukkuhousujeni uumenista tuo rusketus ei kuitenkaan liene kotoisin kaiketikaan, vaikka busen selässä joskus hetkittäin niin jännää on vielä nykyäänkin, vieläkin vajaan 100 000 ajokilsan jälkeenkin....=)

muistaisin joskus tormänneeni ketjuja käsittelevään fooruumiseen jossain tuolla ulkona. eivät siellä ainakaankovinkaan pitäneet näitä orggis RK kettinkejä kummoisinakaan tuotteina. osasyy saattoi olla tietysti toi sivun jenkkivetoisuus, ehkä tuo kiiltävän kromin puute näissä vitjoissa ja rattahissa ärsytti heitä eniten... =)

ja onhan noita didejä sun muita tarjolla vaikka kuinka, ja kaikki tunnetuimmat varmaan pelittävät hyvällä salvaamisella ainakin ton 30 000 kilsaa. mut onkos joku ihan viime aikoina lukaissut selvinpäin analyyttisen artikkelin vertailuista eri ketjuvaihtoehtojen välillä ja varsinkin busseen sovellettuna... ?

äänekosken hassu äijä agohontas kait ainakin vaiheli ketjut tässä taannoin. milläs sie korvasit to n nivelletyn orggiskardaanin linkkariis ago.. ?

ja myös Kunnollisen ketjunkatkaisu ynnä niittausvehkeen löytymiseksi kaivataan apuja. voisin nääs semmoisenkin ostaa tässä samassa hotäkässä. ja aikas pian kuitenkin teistä busistien ahneimmista kilsannielijöistä joku muukin on busansa ketjut pyykkinaruina, ja silloin ois mukava soittaa jokkesedälle ja sanoa että paas ukkobusa lainaten sitä ketjutoolssias mulle heti hetkeksi... =)

jos fastis ja kujo nyt eivät vastaa viimeistään viiden minsan kuluttua tän viestin lähettämisestä tyhjentävänrunsain vinkein ja linkein, ni ma oon pahoin pettynyt.... ! ainoo selitys oisi ehkä se että ovat jo Niin täysin juhannuksessa etteivät kykene ny just osaamaan... :p

ja vielä saatteksi tähän toimeksiantoon, että mieluusti sitten saisivat olla kromattuja noi rattaat ja ketjutkin, jos laatu muuten on parahultaista tasoa... :p :p :D
...dont you agree...ehhh..?
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

Jos kromia pitää olla niin sitten ketjuksi EK 530ZVX. :) Ei taida tosin olla juurikaan vaihtoehtoja. ???

D.I.D on tietty aika varma valinta, jos ei välttämäti halua kromia.

Ratas puolella sitten AFAM tai JT on hyvä valinta. Sitten jos halutaan vähän väriä sinne rattaaseen niin tuolta löytyy.

Varsinaisiin testeihin en ole kyllä törmännyt tuossa ketju/ratas aihepiirissä. Se mitä tuolta ketjulta/rattaalta haetaan määrää sitten sen ketju/ratas tyypin. Eli haetaanko kulutuskestävyyttä, alhaista vierintä vastusta, isoa murtolujuutta, vai keveyttä.
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Mie laitoin Reginat omaan linkkariin.....ja rattaat 17-40
En tiiä kauan nää kestää,mutta ekat kesti 27kkm.....
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Agostini kirjoitti:Mie laitoin Reginat omaan linkkariin.....ja rattaat 17-40
En tiiä kauan nää kestää,mutta ekat kesti 27kkm.....

Ai, ai, ai...Ei pahalla, eikä pelotteluna, mutta kuiteskin.... :D

Kaverilla meni Reginan ketjut poikki 7tKm jälkeen. Oli vahvinta mallia mitä Reginalta löytyi. Siitä on nyt pari vuotta aikaa, liekkö nykyään kestävempiä. Niin ja mopona oli niinkin tiukka vehje kuin ZXR750.

Eipä ole tuon jälkeen paljon kavereilla Reginoita näkynyt... Paitsi tyttöystävien pahvilaatikoissa.... :p

Edit: Tuli tuosta alla olevasta Kujon jutusta mieleen: Kaveri sai sitten 70% paketin hinnasta takaisin. Kyllä ne ensin tarjos uutta satsiakin, mutta ei tainnut paljon kiinnostus riittää...
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

Ei tuo RK nyt mikään huono ketju ole, varsinkin niiden uusin XW-ketju vaikuttaisi aika hyvältä (ainakin tuon mainoksen perusteella). ???

RK:ta ja JT:tä löytyy suomen niemellä ainakin Stormilta. :;):
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Minä oon poikkeuksetta pitäytynyt DID/JT -tuotteissa.
Eipä ole ollut valittamista. Kävi muuten mulle aivan samalla tavalla Reginan kanssa, (siis puhun ketjusta) napsahti jammun valtavan väännön murtamana poikki. Aikaa ehkä 8-9v? Kuulin myöhemmin, että olivat aika hövelisti vaihelleet katkenneita uusiin tehtaalla/maahantuojalla joten liekkö ollu joku ongelma-erä kyseessä. Eli ketjuiksi DID530ZVM ja rattaiksi JT rinkulat. Työkaluja voipi kysellä Duellista, Tosin täydelliselle satsille (katkaisu-,asennus-,niittaustyökalu) olivat kyllä keksineet pöyristyttävän hinnanki, 360e,vai onko tuo nyt sitte paljo. Issekseni tuusailen pelkällä vanhalla katkaisulaitteella, DIDin ketjulukothan ainakin näissä vahvemmissa vitjoissa ovat onttopäisiä, helppo niitata käsityönä.
Ai niin, DID ja JT oolraitista
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Louisilta ketjurataspaketti (D.I.D 530ZVM), hinta 203,95. Mitkäköhän rattaat lie tuossa paketissa mukana?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jokkebusa
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkebusa »

suurkiitoksia vinkeistä ja linkeistä ihan jokkaiselle !
toi RK ketjupaketti jonka eka linkkariini aikanaan laitoin, ei orggigsena maksanut ainakaan silloin sen enempää ku ne
ns. laatutarvikkepaketitkaan. noista DID:n kettingeistä oon kuullu kans mainesanoja ja ilmeisesti JT:n rattahat on tosiaan kohtuuarvostettuja tuotteita. oishan se hienoo saada samalla jotain pientä exteremeäkin ton lookin puolesta, jos ei laadusta joudu tinkiin sen takii.
hhmmm...saiskohan mistään semmosta vähän tukevampaa ...moottorisahan ketjua..... :D
...dont you agree...ehhh..?
Avatar
Tase
Viestit: 168
Liittynyt: 24 Touko 2004, 08:22
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Tase »

Juhannusreissulla huomasin, että bussin ketjut alkaa olemaan ailka finaalissa. Piti lähes piirun verran kiriä matkalla ja taas meinaa olla löysällä. Säätövara alkaa olemaan aika tapissa ja ketjut "resonoi" jo ilkeästi. Soittelin oulun liikkeitä läpi ja Hirvoselta lupasivat tuon D.I.D:n paketin 530-112ZVM ketjulla 220€ :) Muuten ketjuilla vielä ajelis jonkin aikaa, mutta lomat alkaa ens viikolla ja puolentoista viikon päästä pitäs lähteä reissuun Saksaan :cool:
Mittarissa ois nyt n. 22700km ja kyselin samalla huoltoa. Aikaisin aika olisi 26 heinäkuuta ??? Pitänee tuo 24000 huolto värkkäillä ite.., tai ainakin oilit vaihtaa :) Iridiumtulpat ja K&N vaihtelin viimeviikolla. Tuskimpa nuissa venttiilin välyyksissä mitään kummempaa on?? Käy ainakin mahottaman nätisti :D Osasyy on varmaan tuo micronin putkisto niin ei ylimääräset helinät kuulu. Pitää vielä koittaa soitella Sirniön Saulille, joka on kova nuita Suzukin koneita tuunamaan joutaisko se jossain välissä katteleen..
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

jarim kirjoitti:Louisilta ketjurataspaketti (D.I.D 530ZVM), hinta 203,95. Mitkäköhän rattaat lie tuossa paketissa mukana?

DID on nyt näköjään tarjouksessa 169,95€.
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Sepe kirjoitti:
jarim kirjoitti:Louisilta ketjurataspaketti (D.I.D 530ZVM), hinta 203,95. Mitkäköhän rattaat lie tuossa paketissa mukana?

DID on nyt näköjään tarjouksessa 169,95€.

Sitten tarkkoina noiden tarjousten kanssa, nimittäin myös DID:in ketjupaketteja busaan myydään niin normaaleilla O-rengasketjuilla (V), vahvistetulla (VM) kuin erikoisvahvistetulla (ZVM) ketjulla... ???
Tuo Louiksen tarjous vaikuttaisi olevan ZVM-ketjulla, ainakin tilausnumeron perusteella.
http://louis9.louis.de/katalog2004/pages/705.pdf

Edit: Ja mitä rattaita oon DID-paketeissa nähnyt niin merkki joko Sunstar tai JT. Japskeja kait molemmat...
Club 100 m/s
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

-Artsi- kirjoitti:
Sepe kirjoitti:
jarim kirjoitti:Louisilta ketjurataspaketti (D.I.D 530ZVM), hinta 203,95. Mitkäköhän rattaat lie tuossa paketissa mukana?

DID on nyt näköjään tarjouksessa 169,95€.

Sitten tarkkoina noiden tarjousten kanssa, nimittäin myös DID:in ketjupaketteja busaan myydään niin normaaleilla O-rengasketjuilla (V), vahvistetulla (VM) kuin erikoisvahvistetulla (ZVM) ketjulla... ???
Tuo Louiksen tarjous vaikuttaisi olevan ZVM-ketjulla, ainakin tilausnumeron perusteella.
http://louis9.louis.de/katalog2004/pages/705.pdf

Edit: Ja mitä rattaita oon DID-paketeissa nähnyt niin merkki joko Sunstar tai JT. Japskeja kait molemmat...
Nakkasin tuon tarjouspaketin nyt paikalleen. Tuli kullanväriset 50ZVM ketjut ja Sunstarin rattaat.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Moi!
Ois kysyttävää välitysten lyhentämisestä!
Mitkä rattaat voi vaihtaa, että alkuperäiset ketjut piisaa?
Käykö 96-97 GSX:Rn rattaat busaan? 16/43
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
busa00
Viestit: 67
Liittynyt: 15 Loka 2004, 10:58
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja busa00 »

Gixxerin eturatas saattaa käydä mutta takanen ei passaa, eri kiinnitys. Itsellä oli viime kesänä 16/40 ja 16/42 rattaat kiinni ja molempiin käy alkuperäinen ketju. Lyhyemmällä välityksellä oli aika vekkuli ajaa :p , ainoa mikä tulee niin mittarivirhe kasvaa aika rajusti.... :thumndown
Voimaa pitäs olla....
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

busa00 kirjoitti:Gixxerin eturatas saattaa käydä mutta takanen ei passaa, eri kiinnitys. Itsellä oli viime kesänä 16/40 ja 16/42 rattaat kiinni ja molempiin käy alkuperäinen ketju. Lyhyemmällä välityksellä oli aika vekkuli ajaa :p , ainoa mikä tulee niin mittarivirhe kasvaa aika rajusti.... :thumndown
Mittarivirhettä saa onnex muutettu speedohealeria ja keltasella latikolla.. :D
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Vastaa Viestiin