bombertore kirjoitti:Meika kayttanyt nyt jonkun aikaa Metzeler Sportec M1 ja pitoa on loytynyt reilumpaan ja kovempaan mutkaajoon jopa 10 asteen lammossa,ei ole kertaakaan luistanut ja jarrutuksissakin taysin pitavat ollut,ei myoskaan ole sutinut vaan nostaa natisti tassua.Voi sanoa etta paras rengas mita olen kayttanyt ja sitahan myos suositellaan Hayabusaan nimenomaan.
Ei moitittavaa täälläkään kyseisestä Metz renkaasta.
N.7000 km sekalaista ajoa tiellä,yksin ja kaksin.Reunaa olis takasessa jäljellä(kun ei oo radalle uskaltanu)mutta menee vaihtoon kunhan saksanihmeet saapuu...Pirellin Diablo 200/50 kokoa...kokeiluna tilailtuna.Etunen menee vielä jonkin aikaa.
Mulla oli nyt viimeksi toi Pirellin Diablo Strada ja tuli kyllä 100 heppaa lisää verrattuna Pilottiin oli sen verran liukas minusta toi Pirelli. Ei kestänyt kuin n.4000km joten tänä kesänä taitaa tulla alle Z6 tai M1. Onko kellään noista kokemuksia?
BlackEagle kirjoitti:Mulla oli nyt viimeksi toi Pirellin Diablo Strada ja tuli kyllä 100 heppaa lisää verrattuna Pilottiin oli sen verran liukas minusta toi Pirelli. Ei kestänyt kuin n.4000km joten tänä kesänä taitaa tulla alle Z6 tai M1. Onko kellään noista kokemuksia?
Z6:lla ajeltu viimeiset kolme - neljä kesää, tourinkia, kanttailua, rataa, nopeutta. Ei moittimista ainakaan näin amatööriajoissa
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
bombertore kirjoitti:Meika kayttanyt nyt jonkun aikaa Metzeler Sportec M1 ja pitoa on loytynyt reilumpaan ja kovempaan mutkaajoon jopa 10 asteen lammossa,ei ole kertaakaan luistanut ja jarrutuksissakin taysin pitavat ollut,ei myoskaan ole sutinut vaan nostaa natisti tassua.Voi sanoa etta paras rengas mita olen kayttanyt ja sitahan myos suositellaan Hayabusaan nimenomaan.
kerrohan kuinka kesti, eli monta tonnia pääsit ennen kankaiden esiin tuloa?
Ensinna,vaihdan renkaat kylla siina vaiheessa kun alkaa mauseri nayttaa vajaa 2mm pintaa jaljella ,ja toiseksi olen vasta ajanut n. 1500 km talla renkaalla.Palataan asiaan kun vajaa 2 mm jaljella.
Misukan Pilot Power ollut nyt alla 6300km ja paras rinkula mulla tähän saakka.. . Kesti hyvin viime syssynä Saksa-Itävalta-Italia reissun, eikä mennyt edes kanttiseksi! Johtunee kuitenkin välietappien mutkateistä.. Just huollossa ihmeteltiin asiaa...
Eli nyt ajanut 5000 km Metzelerin M1 .lla ja 2mm jaljella,ja pito aivan kuin uudessa,hyvin toimii ainakin vakiomopossa.Mutta naytta niita olevan ainakin Ashtung maassa niita testeja harva se paiva,missa aina on eri rengas no 1.
Itsellä Pilot Power ekana vaihtoehtona, toisena Bridgestonen uusi BT16R...kellä kokemuksia kummastakaan...ja siis kovemmassa ajossa, hissuttelussa kaikki toimii..
Kaverin kilosessa on tollaset ritkestonet. Pitoa riittää kuulemma, mutta kulutus kestävyys on sitten pehmosen kumin luokkaa. Onkohan 2,5tkm ajanu ja keskellä alkaa olemaan tasasta
Tietysti ajotyylikin vaikuttaa tohon kulumiseen :rocket
Se parhaiten nauraa, kellä on vahvin lääkitys !
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Karza kirjoitti:Itsellä Pilot Power ekana vaihtoehtona, toisena Bridgestonen uusi BT16R...kellä kokemuksia kummastakaan...ja siis kovemmassa ajossa, hissuttelussa kaikki toimii..
Tähän saakka kaikki renkaat ovat menneet vaihtoon huoltojen yhteydessä. Viimeisin Bridgestonen BT-016 jatkaa nyt kohti seuraavaa huoltoa. Pito sekä edessä että takana erittäin hyvä, niin sateella kuin kuivanakin. ajotyylistä saa parhaan käsityksen katsomalla pienen yhteenvedon Tapahtumafoorumista Mugellon reissusta.
Tässä muutama kommentti tähän saakka koetuista K8:ssa.
* 0-6000 km, Bridgestone BT-015. Hyvä rengas kuivalla, takanen täysin loppu 6000 km:ssä.
* 6000-12000 km, Dunlop qualifier rr. Hyvä pito, heikko kestävyys. Takanen pyrki aina lähtemään kovassa kaarteessa irti mutta nätisti ja hallitusti
* 12000-18000 km sama kuin edellä ja samat kujeet
* 18000-24000 km Bridgestone BT-016. Sai kovaa kyytiä ja kuten jo sanoin hyvin kestää ja pitää. Noin 230-250 km/h mutkavauhdeissa tuli sellainen tuntuma, että eturengas myötää. Olisi ollut mukava testata yhdessä jousitusten säätöjen kanssa, mutta se kiire... Eikä se pahalta tuntunut etenkin kun sivutuuli oli todella kova koko paluumatkan läpi Saksan.
Ensimmäinen rengas jolla meikäläinen ajaa yli huoltovälin, uskoisin tuonne 8000 km kohdalle takasella ja eturenkaalla varmaan kaksi huoltoväliä eli 12000 km.
Yhteenvetona kaikki em. toimivat hyvin. Itse en kestolle tällä ajotyylillä paljon laske jos kumi pysyy vain asfaltissa kiinni.
Mun edellisiin renkaisiin olin tyytyväinen, kunnes kokeilin näitä uusia
Edelliset oli siis Michelin Pilot Power 2CT ja etunen kesti n.10000km ja takanen VAIN 4000km
Mutta hyvät olivat tosiaan ajaa!
Kumeja ei poltettu, eikä ajettu radalla, ainoastaan KOVAA ajoa Suomen yleisillä teillä(lähinnä kivoja mutkapätkiä).
Nyt tuli kokeiluun Power One ja pitoa tuntuu riittävän.
Menevät reunoista rakkuloille tosin jo katuajossa, joten saas nähän kuinka kauan ne kestävät :laugh:
kokemuksia misukasta
No niin nyt alkaa pilot road 2 tulla tiensä päähän tällähetkellä ajettu 16 600 km vaihtuu uuteen 24 tkm huollossa joten renkaan elinkaareksi tulee 18 000 km se on mielestäni hyvin.. 2 päälläkin on ajettu jonkin verran takakumi 16600 km
etukumella menty liki 13000 sillä mennään vielä pitkälle etukumi 13000 km
ajettavuudessa ei moittimista ajoni on touring tyyppistä työmatkaa jne.ei tartte olla niin usein renkaan vaihdossa
Orkkis takis vaihtui 6000 km. etunen 10 000km
nyt mittarissa 22600