Nykii ja mittari resetoituu?

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
116-1117441574

Viesti Kirjoittaja 116-1117441574 »

Täällä on jo nykimiseen liittyvä viestiketju, mutta tämä vika hieman poikkeaa tuosta, joten aloitinpa uuden ketjun.

Tänään huomasin, että 1999-mallinen busa pätkii. Ensimmäisen kerran teki moottoritienopeudella, sitten hitaammassa ajossa. Pätkiminen tuntuu siltä, että polttoaineen syöttö katkeaisi hetkeksi, mistään vaihdeviasta ei näyttäisi olevan kyse.

Taustatietona kerrottakoon, että pyörässä on ilmeisen *askana oleva laturi, johtuneeko siitä? Kun tuo vika tuli ensimmäisen kerran oli takana jo pari tuntia jatkuvaa ajoa. Aamulla pyörää käynnistettäessä oli tehtävä mäkistartti, kuten myös parin tunnin jälkeen huoltoasemalla.

Nykimisen ohessa myös mittari näytti silloin tällöin resetoituvan samanaikaisesti tuon nykimisen kanssa eli tuntuisi siltä, että pyörästä lähtee hetkeksi kaikki virrat, onko näin? Vika liittynee siis laturiin, ei busan muuhun sähköjärjestelmään?
Avatar
samppi
Viestit: 317
Liittynyt: 12 Tammi 2008, 12:57
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja samppi »

Paljonko on pyöriessä akun jännite, jos ei nouse valot ja muut hässäkät päällä yli 13 voltin niin "laturia" remppaamaan. Saattaa tosin olla maavikakin, kannattaa kattella johdot läpeesä että on kaikki kunnolla ja akun navat kiinni/puhtaat
ps. viisaammat jatkakoot tuosta listasta :)




Edited By samppi on 1245162748
Se parhaiten nauraa, kellä on vahvin lääkitys !

Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
77-1133975059

Viesti Kirjoittaja 77-1133975059 »

Oma pyöräni temppuili lähes identtisesti pari vuotta sitten. Vika löytyi takakatteen sisällä olevan jännitteensäätimen liittimestä. Oli liitin sulanut melkein muodottomaksi. Onneksi lopetti latauksen, eikä sytyttänyt pyörää tuleen, niinkin on kuulemma käynyt.

Poistin liittimen välistä, kolvasin johdot yhteen ja laitoin kutistesukaaan. Toinen vastaavanlainen liitin löytyy kun seuraa "laturin" vierestä koneenposkesta lähtevää johtorypästä, jossain tankin alta löytyy. Tuo on toinen heikko lenkki.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

MaKeR kirjoitti:Oma pyöräni temppuili lähes identtisesti pari vuotta sitten. Vika löytyi takakatteen sisällä olevan jännitteensäätimen liittimestä. Oli liitin sulanut melkein muodottomaksi. Onneksi lopetti latauksen, eikä sytyttänyt pyörää tuleen, niinkin on kuulemma käynyt.

Poistin liittimen välistä, kolvasin johdot yhteen ja laitoin kutistesukaaan. Toinen vastaavanlainen liitin löytyy kun seuraa "laturin" vierestä koneenposkesta lähtevää johtorypästä, jossain tankin alta löytyy. Tuo on toinen heikko lenkki.
Allekirjoitan tarinan omalta osaltani tuon toisen liittimen osalta:
http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/project08/28112007019_G_001
http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/project08/28112007020_G_001
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
116-1117441574

Viesti Kirjoittaja 116-1117441574 »

MaKeR kirjoitti:Oma pyöräni temppuili lähes identtisesti pari vuotta sitten. Vika löytyi takakatteen sisällä olevan jännitteensäätimen liittimestä. Oli liitin sulanut melkein muodottomaksi. Onneksi lopetti latauksen, eikä sytyttänyt pyörää tuleen, niinkin on kuulemma käynyt.

Poistin liittimen välistä, kolvasin johdot yhteen ja laitoin kutistesukaaan. Toinen vastaavanlainen liitin löytyy kun seuraa "laturin" vierestä koneenposkesta lähtevää johtorypästä, jossain tankin alta löytyy. Tuo on toinen heikko lenkki.

Oho, itselläni tuo vastaava liitin näyttää siltä, että lämpenemistä on tapahtunut jo melkoisesti. Auttaisiko, jos tuohon välinee tekee uudet liittimet? Osaatko sanoa, miten suuri virta tuossa kohdin menee? Pelkän kontaktisprayn suihkuttaminen ja liitinten puhdistus ei varmaan auta?
116-1117441574

Viesti Kirjoittaja 116-1117441574 »

jarim kirjoitti:
MaKeR kirjoitti:Oma pyöräni temppuili lähes identtisesti pari vuotta sitten. Vika löytyi takakatteen sisällä olevan jännitteensäätimen liittimestä. Oli liitin sulanut melkein muodottomaksi. Onneksi lopetti latauksen, eikä sytyttänyt pyörää tuleen, niinkin on kuulemma käynyt.

Poistin liittimen välistä, kolvasin johdot yhteen ja laitoin kutistesukaaan. Toinen vastaavanlainen liitin löytyy kun seuraa "laturin" vierestä koneenposkesta lähtevää johtorypästä, jossain tankin alta löytyy. Tuo on toinen heikko lenkki.

Allekirjoitan tarinan omalta osaltani tuon toisen liittimen osalta:
http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/project08/28112007019_G_001
http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/project08/28112007020_G_001

Miten ratkaisit tuon ? Poistitko liittimen kokonaan välistä vai teitkö uudet?
77-1133975059

Viesti Kirjoittaja 77-1133975059 »

Käsittääkseni koko latausvirta kulkee liittimien lävitse. En kyllä itse laittaisi väliin mitään liittimiä, suoraan vaan johdot tinalla yhteen, kutistesukan sisään ja kovaa ajoa. Eipä noita liittimiä tarvitse, ellei pyörää ole atomeiksi viikon välein pistämässä. Liittimet lähes aina kuitenkin hapettuvat.
104-1242627923

Viesti Kirjoittaja 104-1242627923 »

Toinen vastaavanlainen liitin löytyy kun seuraa "laturin" vierestä koneenposkesta lähtevää johtorypästä, jossain tankin alta löytyy. Tuo on toinen heikko lenkki.

Onko kyseinen toinen heikkolenkki valkoinen liitin johon tulee kolme johtoa?
??? .
itelläni kyseinen liitin on hieman mustunut mutta yleis vaikutelma ehjä.




Edited By haba on 1245276163
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

tuomask kirjoitti:
jarim kirjoitti:
MaKeR kirjoitti:Oma pyöräni temppuili lähes identtisesti pari vuotta sitten. Vika löytyi takakatteen sisällä olevan jännitteensäätimen liittimestä. Oli liitin sulanut melkein muodottomaksi. Onneksi lopetti latauksen, eikä sytyttänyt pyörää tuleen, niinkin on kuulemma käynyt.

Poistin liittimen välistä, kolvasin johdot yhteen ja laitoin kutistesukaaan. Toinen vastaavanlainen liitin löytyy kun seuraa "laturin" vierestä koneenposkesta lähtevää johtorypästä, jossain tankin alta löytyy. Tuo on toinen heikko lenkki.

Allekirjoitan tarinan omalta osaltani tuon toisen liittimen osalta:
http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/project08/28112007019_G_001
http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/project08/28112007020_G_001

Miten ratkaisit tuon ? Poistitko liittimen kokonaan välistä vai teitkö uudet?
Tuo minun ongelmaliitin on nimenomaan tankin alla oleva. Katkaisin noin 10cm johtoja pois ja tinasin paikoilleen uuden liittimen. Sattui löytymään yhdestä raiskatusta johtosarjasta, kiitoksia vaan ksthb...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin