Jakun kiuas - osa 2

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Tjoo. Nyt on avaus Jakun moottorille tehty yläkerran osalta, joten viettäkäämme minuutin hiljainen hetki, Hän on poissa.
----
Diagnoosi: nestettä öljyssä runsaasti. Nelosen veivi leiponut kiinni ja pultit poikki. Kansi näyttäis hämärässä olevan ok, mitä nyt nelosen seetit uusiksi, ryhmä pashana. Jostain syystä yksi kannessa olevista "nesteplommeista" lähtenyt irti, syykö vai seuraus...juuri nelosen kohdalta. Lohkot pashana. Rojua todella paljon alakerrassa,tietenkin. Alakertaa en jaksanut tällä haavaa avata, muiden kk-kaulojen laakerit päältäpäin katsoen ok? -ei sinertymiä/takertele. Laittelen kuvia tuonne, lisään linkin myöhemmin.
...ai niin, se aiemmin kuvien perusteella tekemäni arvaus plastic-paskannus-virityksestä oli harhaa, se oli vain virhe valussa.
Edit:Täällä rupuja kuvia.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

R.I.P. .. :(
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Lämmintäkin on ollut.......ei olut... :p

R.I.P. :O
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Voihan venesatama, jotten sanoisi. Tolla männällä ja varsinkaan noilla "mutkaventtiileillä" ei olis pitkälle päässy, siis ainakaan Virosta takas. Kannatti tilata auto hakeen :p
TBus
Viestit: 20
Liittynyt: 24 Touko 2004, 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja TBus »

Voi sen surkean kautta, ku on ikävän näköinen veivikasa!

toivottavasti saatte pelin rullaan pian...!
Hanaa!!!
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

....ööööö.....nythän se ON rullaava.....öööö..... :p :D
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

oi voi... :( levätköön sielunsa rauhassa ja aamen.
Onkos kansi vielä käyttökelpoinen? Siitähän saisi oivan talvipuhteen kun vähän nakertelisi sieltä ja viilaisi täältä... :;):
Entäs loota, lienee säilynyt varaosiksi?

Olepas Jaku muuten varuillasi mikäli Tri Kujo asentelee sen vaihtopannun... ettei vaan löydy kasaamisen jälkeen mitään ylimääräisiä solmuja putkista tms... :D
Club 100 m/s
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Hyvä Artsi, eipä tullu mieleen, taidampa antaa Kujolle vapaat kädet vääntää putki solmuun :D :D Koska jossain kaukana ajatuksissa oli Jardzen kans sama ajatus föönistä, mutta kyllä se ajatus nyt tän kolauksen jälkeen on ollu menneen talaven lumia :( :(

No joo, kyllä kai siihen fööni ilmestyis jos vain perse kestäis...
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Pahalta näytti! :( No toivottavasti saatte nopiasti Jakulle mopon alle. Mutta unohtakaa ne solmut putkesta, muutenkin jo kateellinen.... :D
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

Eli tuhon alkusyynä veivin laakerin pettäminen, mahdollisen voiteluhäiriön aikaan saamana ko. veivissä. ???

Jos alakerta on yhtään kunnossa, niin kyllähän tuosta vielä koneen saa, ja hyvän sellaisen. Ei muuta kuin Muzzy:lta 1464 billet -lohko siihen tilalle, ja kansi kansipajalle työstettäväksi. :D Pikku tuuninkia ja takapyörältä löytyy ko. konella sen jälkeen 200+ heppaa. :cool: :)
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Fastm8 kirjoitti:Ei muuta kuin Muzzy:lta 1464 billet -lohko siihen tilalle, ja kansi kansipajalle työstettäväksi. :D Pikku tuuninkia ja takapyörältä löytyy ko. konella sen jälkeen 200+ heppaa. :cool: :)
Onks mitään hajua mitä ko. lohko vois maksaa? Kyllä varmaan siitä kalu pitää yrittää tehdä (siis Kujo joutuu tekemään :D :D ) jos se vain kannattaa
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

Tuolta löytyy ameriikan hinta, ja Suomen hintaa voi kysellä Viaberista. Tosin hyvänä "nyrkkisääntönä" voidaan pitää sitä, että "Suomi hinta" on luokkaa 2 x ameriikan hinta. :O :(
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Siis mitä työ höpäjättä? :D
Aatellaanpas vaikka tätä Jakun esimerkki vehjestä. Ekaksi lohkojen hitsaus, ja voitelukanavan rakentelu, onnistuu, mutta riskinsä siinä on.
Seuraavaksi joko uus tai ehjä kampura, tai vanhan korjaus, joo onnistuu, mutta riskinsä siinäkin. Kansi ei ilmeisesti kaipaa muuta kuin pari uutta seetiä ja ohjuria, tietysti venttiilit yhteen reikään, -ai niin, mutta sehän kaipaakin sitte jo isompia venoja ja muut normi kansituuninkit..
Niin ja yks veivi tarvitaan, paitsi isolohkoon vois olla järkevää laittaa jo karummat hippoveivit.
Jos sakumaalta saa koneita tänne öbaut 2-3ke, niin enpä oikeen saa tuosta kannattavaa yhtälöä..
Tietysti eri asia sitten kun noita räjähtäneitä koneita makoilee muutama nurkissa, niin silloin varmasti yhdistelemällä kannattaa tämmönenki pamaus ehjätä. ???
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Jaa, siinäpä tais tulla suora vastaus, että kannattaako :D kunnostaa. Olihan noilla isolohkoisilla hintaa, joten jos sitä POWWERIA tahtoo, on halvin keino hankkia fööni :p
Falconer
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Touko 2004, 08:37
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Falconer »

Kujo kirjoitti:Tjoo. Nyt on avaus Jakun moottorille tehty yläkerran osalta, joten viettäkäämme minuutin hiljainen hetki, Hän on poissa.
----
Diagnoosi: nestettä öljyssä runsaasti. Nelosen veivi leiponut kiinni ja pultit poikki. Kansi näyttäis hämärässä olevan ok, mitä nyt nelosen seetit uusiksi, ryhmä pashana. Jostain syystä yksi kannessa olevista "nesteplommeista" lähtenyt irti, syykö vai seuraus...juuri nelosen kohdalta. Lohkot pashana. Rojua todella paljon alakerrassa,tietenkin. Alakertaa en jaksanut tällä haavaa avata, muiden kk-kaulojen laakerit päältäpäin katsoen ok? -ei sinertymiä/takertele. Laittelen kuvia tuonne, lisään linkin myöhemmin.
...ai niin, se aiemmin kuvien perusteella tekemäni arvaus plastic-paskannus-virityksestä oli harhaa, se oli vain virhe valussa.
Edit:Täällä rupuja kuvia.
Loppukaneetiksi voisi lausuman:" Omaiset ovat nähneet - pannaan kansi kiinni -aamen".
Vanha pieru
Vastaa Viestiin