Pyöränlaakerit!
Voi perä, kun tuli tutinoita reissussa, kun Puolassa hajosi 40tkm ajetusta Bussista takapyöränlagru....! Miten ne voi olla niin paskaa kamaa? Yhdeltä puolelta suojattuja halpis laakereita. Onneksi oli auttavaisia ihmisiä ja mopo harrastajia tuossa Ostralekan pienessä kaupungissa! Laittoivat jostain kaverin moposta laakerin ja sillä päästiin kotiin. Kotona vaihdoin kaikki laakerit ja etupäässäkin oli toinen lagru sellaisessa ruosteessa että ei olisi paljon tarvittu senkin rikkoontumiseen. Kaiken lisäksi edelleen tulee paisuntasäiliöön valkoista röhnää.... Pitääkö (anteeksi) vaihtaa Hondaan?
Älä laakereista välitä, minäki vaihdoin taakse kaikki jossain 20tkm kohdilla... oisko pesty painepesurilla entisen omistajan toimesta tms.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
kovasti vain ihmetyttää nuo laakerit... Hondissa on muistaakseni 60tkm vaihtoväli ja viimeksi kun vaihdoin pläkkäriin , niin olivat ihan ok. Nyt pettää reissulle 40tkm ajettuna! Ei oikein kyllä vakuuta. Miksi tuollaista paskaa laitetaan ,kun eí ne kunnon laakerit paljon enemmän maksa. Kaiken lisäksi ne ovat vielä erikoiskokoa! Olkoon kulutustavaraa, mutta silti uskomatonta ja vidun hankalaa! Arvaa miltä tuntui Puolassa kun tuo ilmeni. Porukat puhu vaan Puolaa ja ryssää....
Sama homma täälläkin 50 tuhatta ajettu ja etupyöränlaakerit paskana. Huomasin juhannusreissun jälkeen et jotain ruosteista vettä tunkee etunavasta ulos. Etupää ilmaan ja pyöräytys, semmoinen rahina et niskakarvat nousi pystyyn. Nyt vaihdan täysin suojatut laakerit niin taas rullataan
Lähtee kuin telkkä pöntöstä!
Sama täällä, vajaa 43tkm mittarissa ja viime sadekelillä valui ruosteista vettä etujarrulevylle. Nyt kitisee ja vikisee kuin lastenvaunut... kävin Tasannolta uudet laakerit ja stefat, hintaa taisi olla paketilla 22 euroa, pitäisi alkaa vaihtamaan kunhan tulisi ne jarrulevyt niin saisi vaihtaa kaikki yhtä aikaa. Eli aika tarkkaan tuntuisi olevan mitoitettu tuohon 40-50tkm väliin noiden laakereiden kestävyys.tervis kirjoitti:Sama homma täälläkin 50 tuhatta ajettu ja etupyöränlaakerit paskana. Huomasin juhannusreissun jälkeen et jotain ruosteista vettä tunkee etunavasta ulos. Etupää ilmaan ja pyöräytys, semmoinen rahina et niskakarvat nousi pystyyn. Nyt vaihdan täysin suojatut laakerit niin taas rullataan
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Noni, laakerit vaihdettu eturenkaaseen ja voi elämä minkälaisessa kunnossa oli vanhat! :O Suosittelen kyllä tuossa 40-50tkm välissä vaihtoa joka jannulle!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Fastm8 kirjoitti:Laakerit on kulutustavaraa. Tosin kyllä laakeritkin saa kestämään kun muistaa huoltaa eli rasvata niitä, ja pitää stefat kunnossa. :;):
Kunnon jäähdytysjärjestelmän pesun/huuhtelun pitäisi kyllä poistaa se ylimääräisen "röhnän" tulemisen.
Tosiaan varsinaista kulutustavaraa. Busalla ajettu 45000km. Etupyörän laakerit vaihdettiin selvän (lue ison) välyksen takia. Ei ruostetta, mutta rohinaa. Olivat aivan finaalissa. Mistähän Suzukin pojjat ovatkin ostaneet näin paskatavaraa. Ei nostaisi monta euroa pyörän hintaa, jos alunperin laittaisi kunnon laakerit.
Torstaina on tarkoitus vaihdattaa takasen laakerit kun sielläkin on selvä välys. Samalla on tarkoitus vaihtaa ne vaimennuspalatkin kovettumisen takia. On niilläkin muuten hintaa: 9 euroa kappale.
Vanha pieru
Falconer kirjoitti:Torstaina on tarkoitus vaihdattaa takasen laakerit...
Itse itseäni lainaten: Torstaina olis siis tarkoitus, mutta kun toinen stefa onkin Jaappanissa saakka, niin projekti siirtynee muutamalla viikolla. Lienee kova kysyntä näistä varaosista kun Saksan varastostakin oli loppu
Vanha pieru
Elkää hyvät ihmiset niitä alkuperäisiä laakereita ostako... Tauno Tasanto Oulussa myy varmasti yhtä hyvät ellei paremmat laakerit huomattavasti edullisemmin ja löytyy hyllystä. Kaikki muut paitsi takarenkaan stefat pitäisi tuolta löytyä. http://www.taunotasanto.fi/
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Näin on. Jari puhuu asiaa. Sieltä minunkin laakeritkin ovat kotoisin. Samoin etusen stefat. Taaksehan niillä ei ollut stefoja. Tiskiltä etupyörän laakereita hakiessani kaveri meinas, että ovat bulkkikamaa... Luulisi samaa kamaa löytyvän ympäri Suomen hyvin varustetuista laakerikaupoista ???jarim kirjoitti:Elkää hyvät ihmiset niitä alkuperäisiä laakereita ostako... Tauno Tasanto Oulussa myy varmasti yhtä hyvät ellei paremmat laakerit huomattavasti edullisemmin ja löytyy hyllystä. Kaikki muut paitsi takarenkaan stefat pitäisi tuolta löytyä. http://www.taunotasanto.fi/
Vanha pieru
Näitä laakereita kun ostatte, niin kannattaa huomioida, että ne ovat vähintään yhtä hyvin suojattuja kuin alkuperäisetkin, jotka ovat toiselta puolin suojattuja.Falconer kirjoitti:jarim kirjoitti:Elkää hyvät ihmiset niitä alkuperäisiä laakereita ostako... Tauno Tasanto Oulussa myy varmasti yhtä hyvät ellei paremmat laakerit huomattavasti edullisemmin ja löytyy hyllystä. Kaikki muut paitsi takarenkaan stefat pitäisi tuolta löytyä. http://www.taunotasanto.fi/
Näin on. Jari puhuu asiaa. Sieltä minunkin laakeritkin ovat kotoisin. Samoin etusen stefat. Taaksehan niillä ei ollut stefoja. Tiskiltä etupyörän laakereita hakiessani kaveri meinas, että ovat bulkkikamaa... Luulisi samaa kamaa löytyvän ympäri Suomen hyvin varustetuista laakerikaupoista ???
Tasannolta hommaani laakerit olivat molemmin puolin suojattuja lukuunottamatta sitä ketjurattaan puolelle tulevaa suurinta (32x65x17). Se oli suojaamaton. Jätin sen vaihtamatta, kun alkuperäinenkin oli moitteettomassa kunnossa. Pitänee yrittää vaihtaa se ja asennuttaa se seuraavan kerran kun ketju on vaihtokunnossa.
Vanha pieru
Falconer kirjoitti:Falconer kirjoitti:jarim kirjoitti:Elkää hyvät ihmiset niitä alkuperäisiä laakereita ostako... Tauno Tasanto Oulussa myy varmasti yhtä hyvät ellei paremmat laakerit huomattavasti edullisemmin ja löytyy hyllystä. Kaikki muut paitsi takarenkaan stefat pitäisi tuolta löytyä. http://www.taunotasanto.fi/
Näin on. Jari puhuu asiaa. Sieltä minunkin laakeritkin ovat kotoisin. Samoin etusen stefat. Taaksehan niillä ei ollut stefoja. Tiskiltä etupyörän laakereita hakiessani kaveri meinas, että ovat bulkkikamaa... Luulisi samaa kamaa löytyvän ympäri Suomen hyvin varustetuista laakerikaupoista ???
Näitä laakereita kun ostatte, niin kannattaa huomioida, että ne ovat vähintään yhtä hyvin suojattuja kuin alkuperäisetkin, jotka ovat toiselta puolin suojattuja.
Tasannolta hommaani laakerit olivat molemmin puolin suojattuja lukuunottamatta sitä ketjurattaan puolelle tulevaa suurinta (32x65x17). Se oli suojaamaton. Jätin sen vaihtamatta, kun alkuperäinenkin oli moitteettomassa kunnossa. Pitänee yrittää vaihtaa se ja asennuttaa se seuraavan kerran kun ketju on vaihtokunnossa.
Laalerin vaihto onnistui Tasannolla moelmmin puolin suojattuun eli parempi kuin alkuperäinen :;): , mutta kun en tarvi sitä enää, niin voisin sen myydä parillakympillä kotia saakka kuljetettuna pois kuleksimasta. Panen ilmoituksen siitä busapörssiin.
Vanha pieru