Ei koska otan startatessa valot pois päältä, en halua että xenonit imaisee huomattavasti enempi virtaa käynnistyessä kuin autocom ja muut härpättimet..Macoshark kirjoitti:Eikö nuo kaikki, parkkivalot, takavalo ja rekisterikilven valo tule päälle heti kun kääntää virrat päälle? Mulla tulee nyt heräte siitä ilmanputsarin ilmaläpän ohjaimen liittimestä kun otin sen läpyskän pois.
Eipä tuo iso ongelma ole, mutta en vain haluaisi että virtoja päällä käyttäessä siellä herää Autocom, Pro-oiler, puhelimen laturi jne muut vermeet.
Mista 12 volttia gps:ää varten?
No jos siihen on tupakinsytkärilaturi olemassa niin biltemasta vain semmoinen yksinkertainen vesitulpalla varustettu tupakinsytkäritöpseli ja siitä johto akun miinusnavasta - liittimeen ja plusnavasta sulakkeen läpi + liittimeen. Eipä siinä muuta. Sulakkeeksi varmaan joku 2A jo riittäisi, mutta itsellä taitaa olla 5 tai peräti 10A, en muista.
- hayabusa00
- Viestit: 98
- Liittynyt: 26 Huhti 2009, 23:08
- Paikkakunta: jyväskylä
Tuli otettua vasemmasta etuparkista virta gepsille (K8) tilasin tuollasen Suoravirtakaapelin 12V - 5V
USB-miniUSB 25 siinä on jännitteen säädin välissä hyvin on pelittäny
tuolta niitä kaapeleita ainakin saapi tilaus
Edited By hayabusa00 on 1241627770
USB-miniUSB 25 siinä on jännitteen säädin välissä hyvin on pelittäny
tuolta niitä kaapeleita ainakin saapi tilaus
Edited By hayabusa00 on 1241627770
Morjensta.
Ite just tossa asentelin Garminin Zumon ja otin suoraan akulta kun mukana tulevassa johdossa on jonkin sortin sulake jo itsessään.
Mutta Autocom tuli pikkasen ongelmalliseksi, tossa luin noita viestejä niin visiin takavalolta kannattaa ottaa sille virta?
Pakko kysästä että heitittekö ihan ryövärillä vai miten otitte piuhasta virran ulos?
ja jos joku Tampereella päin on asentanut k8 ton pro-oilerin olisin hyvinkin kiinostunut asennuksen ohjeista. Jos joku jaksaa paikan päälle niin pullakahveet tarjoon..
Edited By Bungler on 1244661039
Ite just tossa asentelin Garminin Zumon ja otin suoraan akulta kun mukana tulevassa johdossa on jonkin sortin sulake jo itsessään.
Mutta Autocom tuli pikkasen ongelmalliseksi, tossa luin noita viestejä niin visiin takavalolta kannattaa ottaa sille virta?
Pakko kysästä että heitittekö ihan ryövärillä vai miten otitte piuhasta virran ulos?
ja jos joku Tampereella päin on asentanut k8 ton pro-oilerin olisin hyvinkin kiinostunut asennuksen ohjeista. Jos joku jaksaa paikan päälle niin pullakahveet tarjoon..
Edited By Bungler on 1244661039
se on ihan sama mistä johdosta ottaa, kunhan tulee sulakkeen takaa ja sammuu avaimesta. parkkienjohto on ihan hyvä kun itse ainankin autocomin sijoitin takaluukkuun. ei merkitystä miten liittää. itse ryöstäjää en käyttäny, johdon vedin poikki.Bungler kirjoitti:Mutta Autocom tuli pikkasen ongelmalliseksi, tossa luin noita viestejä niin visiin takavalolta kannattaa ottaa sille virta?
jeejee 1/4 alle kympin
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
tuomask kirjoitti:Mistä kohtaa busasta voisi ottaa ulos 12 volttia gps:ää varten? Laturi varmaan kestää yhden lisälaitteen mainiosti.
Mulla Autokäyttöön tarkotettu Tom Tom XL One, Jos ongelmii satelliittien löytymisessä, kandee päivittää USEIN. Esim nyt TAAS ihan uus softa Tom Tom :n sivuilla vaikka Epsanjan auroreisuu varten päivitin ja tein reittipisteet Rostocista Torreen huhtikuussa, kuten myös pisteytin Shell huoltamot, koska pääsääntöisesti niitä käytettiin. Joskin yllättävän vähän on Shell asemia, kun mennään Pyreneiden alapuolelle.
Käytän samaa Tomppaa myös Busan kanssa. Biltemasta venekäyttöön tarkotettu tupakansytkä muistaakseni 2,95 ja virtajohdossa lähellä akkua 5 amp sulake . En enää poraa reikiä katteisiin, koska ihan iisi ottaa roikkuun satulan alta tohon reiden viereen. Navia varten snadi tankkilaukku, tai sit isompi riippuen reisusta ? Komennotkin kuuluu kaupunkiajossa visiiri auki, baanalla sit seuraan nuolta kun ehin.
Tämmöttis:
http://galleria.busanistit.org/d....+__.jpg
Edit: Kantsii tosiaan irrottaa piuha kun pysähtyy, AINAKIN mun "Tomppa" skulaa omalla akullaankin n. tunnin vaikka ollut käytösä liki pari vuotta. Ladatessa imasee Busan akun tyhjäks alta puolentunnin.
Edited By busapappa2 on 1244665608
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Rakensin viime kesänä virtablokin takapenkin alle, johon voi kytkeä kaikki lisälaitteet. Sammuu avaimesta ja ovat sulakkeen takana.
Kytkentäkaavio compliments by PetriK, noilla ohjeilla jopa minä onnistuin...
Linkki kuvaan
Hyvin on toiminu!
Kytkentäkaavio compliments by PetriK, noilla ohjeilla jopa minä onnistuin...
Linkki kuvaan
Hyvin on toiminu!
busapappa2 kirjoitti:tuomask kirjoitti: Käytän samaa Tomppaa myös Busan kanssa. Biltemasta venekäyttöön tarkotettu tupakansytkä muistaakseni 2,95 ja virtajohdossa lähellä akkua 5 amp sulake . En enää poraa reikiä katteisiin, koska ihan iisi ottaa roikkuun satulan alta tohon reiden viereen. Navia varten snadi tankkilaukku, tai sit isompi riippuen reisusta ? Komennotkin kuuluu kaupunkiajossa visiiri auki, baanalla sit seuraan nuolta kun ehin.
Tämmöttis:
[URL=http://galleria.busanistit.org/d/74173- ... kussa+.jpg[/URL]
Edit: Kantsii tosiaan irrottaa piuha kun pysähtyy, AINAKIN mun "Tomppa" skulaa omalla akullaankin n. tunnin vaikka ollut käytösä liki pari vuotta. Ladatessa imasee Busan akun tyhjäks alta puolentunnin.
Itte tuli ostettua toi Garminin Zumo joka kestää tota säätä (tai ainakin niin ne lupaa) ja sitten ostin R.M Heinolta gps telineen hayabusaan 30e niin pääsin eroon noista laukku viritelmistä.
Ja sitten kun on vielä toi automaattinen lepotilaan meno tossa Garminissa en kylläkään ole vielä tutustunut sen lähemmin mutta kait se jotenkin toimii =;D tai sanotaan näin että nytten kun on yksi yö mennyt asennuksista niin on aina se kriittinen kohta että lähteekö pärrä käyntiin vai ei.
Edited By Bungler on 1244696062
ei muuten pölllöömpi idea tämäkään.....Quadron kirjoitti:Rakensin viime kesänä virtablokin takapenkin alle, johon voi kytkeä kaikki lisälaitteet. Sammuu avaimesta ja ovat sulakkeen takana.
Kytkentäkaavio compliments by PetriK, noilla ohjeilla jopa minä onnistuin...
Linkki kuvaan
Hyvin on toiminu!
Mullakin on ECU:n päällä virrat samanlaisen relekytkennän takana (ilman zeneriä), mutta en ole löytänyt mitään kätevää asennuskiskoa tai muuta näppärää systeemiä mistä saisi kätevästi kaikille lisälaitteille virrat. Tällä hetkellä mulla on vain pieni muovirasia jonka sisällä on WAGO liittimet releeltä ja akun miinukselta. Olisko ideoita jostain kätevästä roiskevesitiiviistä kytkentäkiskosta tai vastaavasta?
voiskohan vene tarvikeliikkeestä löytyä.Macoshark kirjoitti:Mullakin on ECU:n päällä virrat samanlaisen relekytkennän takana (ilman zeneriä), mutta en ole löytänyt mitään kätevää asennuskiskoa tai muuta näppärää systeemiä mistä saisi kätevästi kaikille lisälaitteille virrat. Tällä hetkellä mulla on vain pieni muovirasia jonka sisällä on WAGO liittimet releeltä ja akun miinukselta. Olisko ideoita jostain kätevästä roiskevesitiiviistä kytkentäkiskosta tai vastaavasta?
Tai itse ainakin lähtisin sieltä etsiin ensimmäisenä