millasia kokemuksia muilla tuosta modista?itsekkin kuuntelin VIISAAMPIA ja kuvittelin hyväksikin tempuksi,mutta mutta eli mulla on se suodattimen sisäaukon kokonen pala leikattu/heitetty pois ja nyt alakierroksilla menee rikkaalle ilmenee n.2500rpm asti hiljaa ajettaessa(yrittäessä)aikas rajuna jammailuna nykii niin v...usti!!!
itse kuvittelisin syyksi tätä:orkkis läpällä varustettuna imua lievästi kuristetaan?????ja kun läppä poistetaan virtaus helpottuu ja mappi kuvittelee että ois ruoka-aika!! ruiskua on hiukan (-1)säädetty alhaalta mutta ei hyvä toimiiko muilla miten?niin sisällähän on k&n ja seuraavaksi laitan orkkis boxin paikalleen ja kampaan tukan
Ko. modi toimii ylhäällä, mutta alakierroksilla vaatii toimiakseen, että pyörässä on PowerCommander tai Yoshin EMS. Kummallakin saa säädettyä tuon alakierroksilla esiintyvän "ongelman" pois. Yoshin Boxilla/pyörän oman ECUn säädöillä homma ei tosiaankaan toimi.
Toisaalta jos kyseessä on täysin vakio kone, eikä nokkia, tai putkistoa ole vaihdettu, niin eipä ko. modia juurikaan kannata tehdä. Menee vaan "ojasta allikkoon". Tuolla K&N suodattimella ei ole mitään vaikututa asiaan, toimii yhtä hyvin/huonosti kuin orig. suodatin.
Perskale ku mie kommentoin tätä topikkia ja vastaus meni ihan johonkin muualle...tais olla penkitys juttu tms.
...anteeksi mut on kauhee kankkunen... vai mikä se nyt oli...
edit:/kopsattu ...putsarikotelon modauksesta...kyselin talvella Siukolan Ekiltä tosta putsarikotelon muuttamisesta....ni tulipa suoravastaus, että ei mitään tarvetta tehdä moista toimenpidettä...eli ei hyötyä...
tiie sit,mut on miehellä ainakin kokemusta pyörien laitosta,joten päätinpä,et antaa kotelon olla...
noh unohtu kertoa sen tarkemmin,eli mopossa on micronin putkisto.enkä tuolla modilla mitään mullistavaa odottanut tapahtuvankaan,mutta enpä uskonut että huonommaksi muuttuis :O no nyt kuitenkin orkkis putsarikotelo paikallaan....
jotain mullistavaa tähän täytyy tehdä että jotain positiivista muutosta tapahtuis
lähinnä tarkotin kans omia kokemuksia ??? ymmärrän kyllä että mahdollista saavuttaa huomattavaakin tehonlisäystä säätämällä ja nimenomaan huipputehoa.mutta itse haen ainakin toimivuutta sinne alueelle millä ajetaan.kuinka moni ajaa koko aika kierrokset tapissa ja ainahan testejä riittää...eri asia sitte totuuden kans mitä hyötyä saa.
eli faktaa suomesta kiitos
No jos hakee pelkästään toimivuutta normaali ajoalueelle niin eiköhän ole paras vaan säädättää se busa niin että seossuhde pysyy mahdollisimman optimissaan alhaalta ylös asti. Jos ei muuten ni pc3usb:llä. Kyllä ammattitaitoinen säätäjä tietää mitä tekee kunhan kertoo omat vaatimuksensa...
busa_nisti kirjoitti:No jos hakee pelkästään toimivuutta normaali ajoalueelle niin eiköhän ole paras vaan säädättää se busa niin että seossuhde pysyy mahdollisimman optimissaan alhaalta ylös asti. Jos ei muuten ni pc3usb:llä.
Just näin, ja nimenomaan PC:n/EMS:n avulla. Yoshin boxilla pyörän oman ECUn säätäminen kun vähän kuin pajavasaralla korjaisi taskukelloa.
Alakierroksille on turha hakea toimivuutta airbox -modilla.
Mistähän löytyisi rautalanka -tyyppiset ohjeet airbox-modin tekemiseen? Alkaa olla vieroitusoireet sitä luokkaa, että pitäisi
pian päästä roplaamaan.
Mullon 00 -mallinen, Yoshimuran full -putkella oleva mopo. PC-III olisi meininkinä myöskin laitella talven aikana. Kannattanee säädättää vasta, kun kaikki roplailut on tehty ja lisälaitteet asennettu. Muita modeja ei ole. Reinikaisen penkki näytti 160 hp
viime kesänä.
Kaikki vinkit ja kommentit otan taas suurella ':bowdown:' :llä vastaan.