Äänestys jäsenmaksusta - Alustavasti

Busanistien tiedoituksia liittyen webbisaittiin..

Äänestys jäsenmaksuista - Alustavasti

Kyllä
84
77%
Ei
23
21%
no eipä tähän tarvi mitää 50-60 mahiksii
2
2%

Ääniä yhteensä: 109

75-1229438028

Viesti Kirjoittaja 75-1229438028 »

Nää on näitä juttuja että jos aikoinaan porukat ei ois heivannu tota ajatusmallia niin pyöräkin ois vielä keksimättä kun siihenkin asti oli hyvin pärjätty... :smoking:
toimeve
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Karza kirjoitti:Nää on näitä juttuja että jos aikoinaan porukat ei ois heivannu tota ajatusmallia niin pyöräkin ois vielä keksimättä kun siihenkin asti oli hyvin pärjätty... :smoking:
...ja minua senthän piethän meleko yleisesti avarakatseisena, suvaitsevana ja jopa ajatuksilthan meleko edistyksellisenä :D

Vaikka olenki meleko impulsiivinen ja silimät kirkhana reiphasti uusia haasteita kohthan lähtevä, ei se tarkota sitä, että suinpäin syöksysin mihinkhän ajattelematta ja punnittematta erilaisia vaihtoehtoja. Ja kun niille antaa aikaa hautua omassa pienessä hilijasuueshan, niin tahtoo vain tällä vähäsellä kokemuksellani olla tilanne sellanen, että se on kirkastunu omassa mielessä selekiäksi kokonaisuueksi, jonka kautta sen pystyy perustelemhan ittelle ja sitä kautta ennenkaikkia myös muille.

Siksi tehen mielelhän ne tulet ja keitän potut. On siinä vielä seki etu, että "hyvä ruoka, parempi mieli" :;):
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
busapappa2

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

toimeve kirjoitti:
Karza kirjoitti:Nää on näitä juttuja että jos aikoinaan porukat ei ois heivannu tota ajatusmallia niin pyöräkin ois vielä keksimättä kun siihenkin asti oli hyvin pärjätty... :smoking:

...ja minua senthän piethän meleko yleisesti avarakatseisena, suvaitsevana ja jopa ajatuksilthan meleko edistyksellisenä :D

Vaikka olenki meleko impulsiivinen ja silimät kirkhana reiphasti uusia haasteita kohthan lähtevä, ei se tarkota sitä, että suinpäin syöksysin mihinkhän ajattelematta ja punnittematta erilaisia vaihtoehtoja. Ja kun niille antaa aikaa hautua omassa pienessä hilijasuueshan, niin tahtoo vain tällä vähäsellä kokemuksellani olla tilanne sellanen, että se on kirkastunu omassa mielessä selekiäksi kokonaisuueksi, jonka kautta sen pystyy perustelemhan ittelle ja sitä kautta ennenkaikkia myös muille.

Siksi tehen mielelhän ne tulet ja keitän potut. On siinä vielä seki etu, että "hyvä ruoka, parempi mieli" :;):
Juups . Veke, tieretään et sie Laphin Äijänä teet pirun hyvvää käristystä ja keität potutkin sopivix ! :D :D ps. toivottavsti et oo kuorinu sormias sillä Tupperw. kuorimella, sitä pittää käyttää VÄHÄ erilailla kun perinteistä, mut hyvä ja nopsa se on. :mosh:

Ja ihmisenä oot mummielestä parasta A- luokkaa, eli mukava, huumorintajuinen, reilu jne jne niinkus Lappalaiset yleensäkkin. No tietty asuu sielläkkii mulukkuja, mut mun tuntemat Lapin hemmot ei oo mulukkuja. TNT Tare etunenussa yx viksuimmista ihtesi lisäksi.

Mut kun aletaan puhuun varojen keruusta, vaikka summa ei iso olisikaan, nii olisi REILUA , että tiietään mihin purkkiin " hillot " menee ? Eikä tää ry. mikään uus juttu oo , kyl siitä aikasemminkin on keskuskusteltu.

Mut en miekään tajuu miksi maksan jäsenmaksuu, JOS ei oo selvää kohdetta mihin maksan.

Enkä ota asiaa kovin totisesti, vaikka joskus siltä saattaapi vaikuttaa. Mut ei uudistuksia saa vastustaa vain siksi, että ne on uudistuksia.

Etelleen olsi kiva tietää MONTAKO "nistiä" OIKEESTI otti osaa Gallerian uudistukseen ?? En kaipaa nimiä, VAIN ja ainoastaan lukumäärää ja OIKEATA sellaasta. Jos tää olisi ry. tietäsin sen.

joten............................. :omituinen:
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
BaTTman

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Jotenki se kyllä mieltä rauhottaisi, jos olisi joku ry tai vastaava jolle sitä jäsenmaksua maksaisi.
Ja kait sitä itseltäänkin voisi hieman talkoohenkeä löytyä ???
Mutta hiljaa hyvä tulee...eiköhän nyt yhden serverin vuokra ainakin saada maksettua :D
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
busapappa2

BaTTman kirjoitti:Jotenki se kyllä mieltä rauhottaisi, jos olisi joku ry tai vastaava jolle sitä jäsenmaksua maksaisi.
Ja kait sitä itseltäänkin voisi hieman talkoohenkeä löytyä ???
Mutta hiljaa hyvä tulee...eiköhän nyt yhden serverin vuokra ainakin saada maksettua :D
Tosi on ! Ja mä en ole pikkurahan puutteessa, iso kelpaa AINA. :D

Enkä ole kade, jos joku "nisti" jostain hyötyy enämpi kuin ite. Mutta noin niinkus karrikoidusti :

Jäsenmaksu esim. 20 equa vuosi / 850 jäsentä "Leikisti" maksaisi sen ?? 17.000 equa vuodesa ?? Kylsse kait josain täätysi näkyä vai............................. :shocked: :D :D
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
75-1229438028

Hiljaa hyvä tulee eikä tässäkään tietty pidä kiirehtiä. Mutta faktat ei muutu miksikään ajan kuluessa, hyödyt/haitat.... :wtf:

Kaikille mietintämyssyt syvälle päähän loppukesän ajaksi, lisää mielipiteitä ja ajatuksia ilmoille. Alkusyksy ja loppuvuosi voisi olla hyvää aikaa alkaa tositoimiin jos tästä porukasta löytyy ihmisiä jotka ovat valmiita laittamaan panoksensa mukaan jotta ry. pääsee alkuun. Alussa paperisotaa on, se on faktaa, mutta sit kun se on tehty niin se on pois päiväjärjestyksestä.

Ja clubin perustajajäsenethän jäävät aina historiaan... :kippis: :kippis: :respekt:
busapappa2

Karza kirjoitti:Hiljaa hyvä tulee eikä tässäkään tietty pidä kiirehtiä. Mutta faktat ei muutu miksikään ajan kuluessa, hyödyt/haitat.... :wtf:

Kaikille mietintämyssyt syvälle päähän loppukesän ajaksi, lisää mielipiteitä ja ajatuksia ilmoille. Alkusyksy ja loppuvuosi voisi olla hyvää aikaa alkaa tositoimiin jos tästä porukasta löytyy ihmisiä jotka ovat valmiita laittamaan panoksensa mukaan jotta ry. pääsee alkuun. Alussa paperisotaa on, se on faktaa, mutta sit kun se on tehty niin se on pois päiväjärjestyksestä.

Ja clubin perustajajäsenethän jäävät aina historiaan... :kippis: :kippis: :respekt:

Veit mun....., eikussiis sanat suustani. Ainahan perustajajäsenistä voidaan tehä kunniataulu johonki ?? Mut HEIIII lissää mielipiteitä, ketään ei ammuta aamunkoitteessa, vaikka mielipide olis mikä tahansa.

Ja ihan OMA mielipide, ei täällä kauheen usein olla "Tapeltu" vaikka erimieltä oltasiin oltukkii. Ja kukaan ei käsittääkseni ole NIIN paljoo parempi muita, etteikö kestäis eri mielipiteitä. Toi on aikas maginaalista toi koko äänestykseen osallistuminen TÄHÄN mennessä, ottaen huomioon kui paljo jengii on kirjautuneena JO yhen päivän aikana. Kysymys kuitenkin "Meidän jutusta" . Toki kyssärissähän ei mainita tätä "kirosanaa" ry. Mutta siitähän voi sit jokanen kirjoottaa mielipiteensä erikseen.

ps. "panoksia" löytyy. Vähä joka kaliiberiin. Vitsi Vitsi . :omituinen:
Timppa
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Karza kirjoitti:Ja clubin perustajajäsenethän jäävät aina historiaan...
Ja nämä perustajajäsenet ovat... ?

Clubin foorumillehan on ensimmäinen viesti lähetetty Touko 23 2004,20:01 Jarim:n toimesta!

Vai oliko nyt kysymys ry:n perustajajäsenistä ???
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
75-1229438028

Mulla ei ole mitään tarvetta tunkea mihinkään ry:n perustustehtäviin tms., mulla on työelämässä ihan tarpeeksi haasteita, en tarvitse muuta ympäristöä enää jossa pitäisi päästä pätemään. Olen kyllä kiinnostunut olemaan mukana jos tarvitaan työpanosta ry:n aikaansaamiseksi, mutta ensisijaisesti muut saavat olla tyrkyllä luottamustehtäviin kyllä mun puolesta..

Välillä tuntuu että ilmassa on ajatuksia että nää puheet ja useiden kirjoittamat ajatukset ry:n perustamisesta tämän yhteisen asian ympärille olis joltain jotenkin pois. Tai että nyt ollaan astumassa jonkun jollekin reviirille. En tiedä kuvittelenko vain vai kuinka...

Kaikki kunnia heille jotka ovat aloittaneet tämän foorumin ja vieneet asioita eteenpäin, jossain vaiheessa pitää ottaa loikka eteenpäin jos halutaan kehittää asioita ja jos uusia ihmisiä olisi tulossa mukaan. Muuten asioiden tila ja touhut saa jäädäkin olemassa olevan piirin harrasteeksi.

Puheena oleva ry olisi luontevinta perustaa tämän foorumin ydinjoukon myötävaikutuksella ja toimesta, historia ja olemassa oleva toiminta ovat johtamassa siihen että joukko kasvaa ja se ei ole enää sama kuin pienehkön kaveriporukan harrastus. Olisi sääli että joku muu kuin em. perustaisi "Bussit ry:n" ja alkaisi järjestää tapahtumia ja muita juttuja saman asian ympärillä. Meitä on niin moneksi... :skootteri:
busapappa2

Karza kirjoitti:Mulla ei ole mitään tarvetta tunkea mihinkään ry:n perustustehtäviin tms., mulla on työelämässä ihan tarpeeksi haasteita, en tarvitse muuta ympäristöä enää jossa pitäisi päästä pätemään. Olen kyllä kiinnostunut olemaan mukana jos tarvitaan työpanosta ry:n aikaansaamiseksi, mutta ensisijaisesti muut saavat olla tyrkyllä luottamustehtäviin kyllä mun puolesta..

Välillä tuntuu että ilmassa on ajatuksia että nää puheet ja useiden kirjoittamat ajatukset ry:n perustamisesta tämän yhteisen asian ympärille olis joltain jotenkin pois. Tai että nyt ollaan astumassa jonkun jollekin reviirille. En tiedä kuvittelenko vain vai kuinka...

Kaikki kunnia heille jotka ovat aloittaneet tämän foorumin ja vieneet asioita eteenpäin, jossain vaiheessa pitää ottaa loikka eteenpäin jos halutaan kehittää asioita ja jos uusia ihmisiä olisi tulossa mukaan. Muuten asioiden tila ja touhut saa jäädäkin olemassa olevan piirin harrasteeksi.

Puheena oleva ry olisi luontevinta perustaa tämän foorumin ydinjoukon myötävaikutuksella ja toimesta, historia ja olemassa oleva toiminta ovat johtamassa siihen että joukko kasvaa ja se ei ole enää sama kuin pienehkön kaveriporukan harrastus. Olisi sääli että joku muu kuin em. perustaisi "Bussit ry:n" ja alkaisi järjestää tapahtumia ja muita juttuja saman asian ympärillä. Meitä on niin moneksi... :skootteri:

Juuripa niin. Kuten n. 5 kertaa olen todennut, en ole tittelin kipee, enkä halua väheksyä nykyisten pitkäaikaisten moderaattorien pyyteetöntä työtä porukan eteen, talloa kenenkään varpaita, viedä kenenkään harrastetta tms. Olen kuitenkin MYÖS valmis talkoisiin niin mahdollisen ry. n perustusvaiheessa, kuin myöhemminkin. Enkä tarvitse sen kummempia "Mode"oikeuksiaKAAN. On kokemusta kuitenkin Motokerho ry. toiminnasta, sekä muustakin ry. toiminnasta.

???

Mä reggasin ihteni tänne syyskuussa 2006 ja jos en ihan väärin muista on jäsennumeroni 231 ?? jäsenmäärä siis liki nelinkertainen, vaikka modet ihan oikein tekivät, kun putsasivat ilmeisesti vanhoja nickejä veke, jotka ei ole kirjoittaneet mitään vuosiin. Sekä edelleen samaa mieltä, että luontevinta "kerhoutua" tälle hyvälle vanhalle pohjalle. Asia on selvityksen alla, mutta muistaakseni jäsenmaksun nimellä ei nykyään ei edes voi kerätä rahaa, jos ei ole jonkinmuotoista vaikkapa nyt ry. tapaista järjestöä. TOKI Ilmeisesti "sanaleikillähän" siitä selviää, eli kerätään jollain muulla nimikkeellä.

Ja kuten jo aiemmin totesin, on mulla monta Busafrendiä, joita ei täällä ole näkynyt KOSKAAN pääasiassa Helsingissä ja Tampereella, olen toki maininnut heille tästä mainiosta tietolähteestä, mutta suurin osa on pitkän linjan motoristeja sieltä setkytluvulta saakka ja eivät tartte apua esim. teknisissä asioissa, yksi jopa entinen ihan kilpatason kuski ja vallan ihastunut Hayabusaan. Joita hällä peräti 2kpl K7 JA K8. Ko. hemmolla tallissaan kyllä muitakin pyöriä mm. 1 HD.

Myös Skånessa yksi hyvä ystävä ja yksi puolituttu Busakuski. Ystäväni Nils "Nisse" luulikin, että tää on moottorikerho, ennenkuin valistin, että pääsääntöisesti keskustelufoorumi, jossa meillä kyllä paljon yhteisiä sessioita ja hyvä yhteishenki. Hänellä suomalainen äiti ( Joskin liki 50v Ruotsissa asunut ), mutta kirjoittaminen suomeksi yhtä huonoa, kun mulla ruotsiksi. Lukenut täällä jonkin verran ja ihastellut aikanaan mm. PetriK:n tietotasoa. :bike:

Edited By busapappa2 on 1244488698
mike

Viesti Kirjoittaja mike »

Mulle on jäänyt jostain sellanen mielikuva päähän että erilaisten jäsenmaksujen kerääminen olis mahdotonta jos taustalla EI ole ry:tä tai urheiluseuraa tms...
Eli kukaan yksityinen henkilö ei niitä virallisesti vois edes kerätä.
Korjatkaa toki, jos jollain parempaa (fakta) tietoa, mutta näin muistelisin jostain joskus lukeneeni.

Ja jos jonkun yksityishenkilön tilille alkaa tulemaan erilaisia säännöllisiä "jäsenmaksuja" vaikkapa vain 8500 euroa vuodessa saattaa parin vuoden kuluttua olla ovella verottajan pojat verotarkastusta tekemässä...

Mut muuten jäsenmaksu on mun mielestä ok. Ja ry ilman muuta harkinnan arvonen juttu. Sponssihommat helpottus paljonkin. Sponsoriyritykset saa RY:ltä laskun ja sen kirjanpitoonsa. Se aiheutti ainakin meillä Stadimiitissä pieniä ongelmia sponsoreiden suunnalta kun ei pystytty oikeen laskuja omiin nimiimme kirjoittelemaan...

Toki RY:n pyörittäminen vaatis ehkäpä aktiiveilta entistäkin enemmän töitä ja keltä (BP2 poislukien) siihen aikaa /halua riittää...
Mutta jatketaan pähkäilyjä :)
busapappa2

Jep Jep ! Maili tuli jota oottelin. ELI mike on ihan oikeessa, kukaan yksittäinen henkilö ei "VOI" kerätä jäsenmaksuja tai muitakaan jatkuvaluonteisia maksuja. Siis taustalla pitää olla jokin järjestö ja rekisteröity sellainen, jonka tilinpäätöksissä näkyy paljonko on kerätty ja mihin on kerätty raha käytetty. Tämä kysely tehty anonyymisti alan ammattilaiselta. Tai tietysti VOI kerätä, mutta en ainakaan ite lähtisi keräämään. ??? Lisäksi varojen keruu YLEENSÄKKIN on nykyään syynin alla etenkin hyväntekeväisyys periaatteelle kerätyissä IHAN kaiken muotoisissa ryhmissä. Seuranta alkoi aikanaan tuon Törkeen Lastenklinikkakeräys huijauksen jälkeen.

Kertaluontoisesti tietty voit tällaisessakin yhteisössä kerätä varoja, kuten tehtiin "Rautaa Gallerialle" keräyksessä, silloinkin pitää olla tarkkana, että on näyttö siitä, että kerätty raha on mennyt ilmoitettuun kohteeseen. Toki tällaisessa hyvä veli / sisar porukassa homma tehtiin fiksusti ilman suurempia mölyjä asiasta, koska datapropleemi oli kaikkien tiedossa. JA rahaa tarvittiin oikeesti ja summa melko vaatimaton, eli homma OK. :)

MUTTA kun aletaan puhumaan 850 jäsenen yhteisöstä, joista iso osa haluaa mielellään maksaa jäsenmaksua yhteisen hyvän asian eteen, on likimain pakko "Järjestöityä" jotenkin, joista etelleenkin tää ry. lienee helpoin tapa. ELI ehottomasti edelleen jäsenmaksun kannalla, mutta se ry. taustalla. Siitä miten jäsenmaksut käytetään ja minkäsuuruista tarvitaan päättävätten ne jotka sitä oikeesti alkavat puuhaamaan.

Enpäs usko, että Busanisteistä löytyy ketään joka lähtee keräämään JÄSENMAKSUA ilman järjestöä, mille jäsemaksu tulee. :cool: ???

Elikkäs mulle riittää keskustelu tästä asiasta tällä erää, edelleenkin olen käytettävissä toiminnan aloittamiseen liityvissä asioissa, päättäkööt viisaammat sitten ketkä sitä hoitaa jatkossa, olen jatkossakin käytettävissä, MUTTA esim, 40 - 50 equn vuosimaksulla ja vaikka edes 50% jäsenten osallistumisella saadaan jo kasaan rahaa NIIN paljon, että joku "ammattilainen" hoitelee kirjanpidon ?! Luulisin, että tästä porukasta löytyy senKIN alan ihmisiä, Lisäksi jääkin erittäin paljon varoja paljon muuhunkin. Toki erittäin hyvä idis on se porrastaminen, täysjäsen maksaa sen 50 equa ja siitä sitten alaspäin montako trappusta halutaan. :) Mutta "tosta vaan kerääminen" ei onnaa, muistetaan, että täsäKIN porukassa on väkee miltei jokaisesta ammattikunnasta. Good night !!
Masanaattori

Viesti Kirjoittaja Masanaattori »

busapappa2 kirjoitti:Elikkäs mulle riittää keskustelu tästä asiasta tällä erää, edelleenkin olen käytettävissä toiminnan aloittamiseen liityvissä asioissa, päättäkööt viisaammat sitten ketkä sitä hoitaa jatkossa, olen jatkossakin käytettävissä, MUTTA esim, 40 - 50 equn vuosimaksulla ja vaikka edes 50% jäsenten osallistumisella saadaan jo kasaan rahaa NIIN paljon, että joku "ammattilainen" hoitelee kirjanpidon ?! Luulisin, että tästä porukasta löytyy senKIN alan ihmisiä, Lisäksi jääkin erittäin paljon varoja paljon muuhunkin. Toki erittäin hyvä idis on se porrastaminen, täysjäsen maksaa sen 50 equa ja siitä sitten alaspäin montako trappusta halutaan. :) Mutta "tosta vaan kerääminen" ei onnaa, muistetaan, että täsäKIN porukassa on väkee miltei jokaisesta ammattikunnasta. Good night !!
Alkuperäisessä Humpan postauksessa oli puhe 5-10 euron vuosimaksusta !
Jos tää keskustelu venyy vielä pidemmälle niin ollaan kai kohta jo jossain 500:n euron luokkaa olevassa maksussa kun nyt jo pyöritään 40-50 eeron paikkeilla.
Olisko nyt kuitenkin parempi laittaa jäitä siihen kypärään ja antaa asian hautua ?
Hosumalla ei tuu kuin niitä kuspäisiä kakaroita...sanovatten viisaammat !
Toi 5-10€ tai 20€ jäsenmaksuna on kuitenkin vielä aivan eri luokkaa kuin toi mainitsemasi 40-50€. Kyllähän sen luultavammin kaikki pystyy maksamaan mutta onko se enää sillä tasolla, että kukaan muu kuin sinä sen haluat maksaa ?
Tietty saishan sillä summalla jo aika komeita karkeloitakin (varmaan "ripparit" ja kaikki) järjestettyä jos vaikka vaan 500 jäsentä maksaisi sen 50€ per pää....25 tonnia vuodessa foorumin ylläpitoon ja muihin kulunkeihin :D :D
Mä voin sit alkaa viihdekoordinaattoriks :baaa:
Member of MC Speedfreaks

"Elämä on kuin golfpallo...saa lujan iskun toisensa jälkeen ja lopulta päätyy kuoppaan"

Parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti....

Idiootit pitävät yllä järjestystä, mutta nerot hallitsevat kaaoksen.
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jep, pikkasen alkanee lähteen keuliin... :D
Jotenkin alkaa tunrumaan vanha toiminta malli paremmalta.
Henk. kohtaisesti oon halukas osallistumaan kolehtiin tärkeisiin hankintoihin, tarvittaessa.
Pidettäskö kummiski vanha hyväks havaittu helppo ja vaivaton systeemi ?
Toki hienoja ideoita mutta jotenki alkaa tuntumaan työläältä suunnitelmalta...

Takin kääntö tapahtuu nyt
:;):

Ei jäsen maksuille,ei bannereille yms. toiminnan ylläpito kuluihin lahjoittajia riittää, näin uskoisin.

Laiskako ? Minäkö ? Tavallaan kyllä :D
toimeve
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Ksthb kirjoitti:Laiskako ?
...ei laiska mishän tapauksessa. Mutta mukavuuenhalunen :D
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-