Jaakko kirjoitti:jos kaikki (600) maksais 5e niin saatais tämä foorumi maksettua (175e) seuraavaksi 17vuodeksi eteenpäin.
kannattaako siitä ny alkaa maksaa noita miitti / muita tapahtumia. kaikki osallistujat maksakoon itse mökkinsä, hyvin se vissiin tähän astikkin on toiminu. vai onko järjestäjille tullu kohtuuttomia tappioita jostain syystä?
Täysin samaa mieltä Jaakon kanssa. Eli kyllä kympin parin vuosimaksulle, MUTTA ei rahhaa miittien, ratapäivien järjestelyyn ?!
Sorry frendit, mutta miitit, ratahommat jne on kuitenkin tässä varsin isossa yhteisössä marginaalisen pienen ryhmän "Juttu" . Eli en kannata varojen keruuta niihin, varsinkin kun en itse pysty KOSKAAN tietämään etukäteen misä oon miitin aikana ja ratahommat ei ennää oo "meitin vanhusten" jutska . Eipä nuo miitit oo kohtuuttoman kalliita olleet jos huntilla saapi koko viikonlopun safkoineen kaikkineen ?
RY; n kannalla ehottomasti ja F.H.O.C on LEGENDA, ei sitä pidä muuttaa. Meillä on valmiit hienot logot ja "Pelottavan" hieno Kanji tunnuksena. Voitasi myös kerhoutua enemmän, koska tää olis melko varmaan Suomen suurin yksittäinen motoklubi.
Sitten palaan VIELÄ kerran tuohon liivihommeliin, ei tietenkään mitään hapsuhörhelöitä. Mulla ei viimeksi mennyt jakeluun millään mikä siinä oli nii arkaluontoista, että se idea piti poistaa täältä ??
Euroopan maista ainoastaan Saksassa on liivien käyttö kielletty.
Nyt tarkoitan esim jotain Supersporttityyliin liiviä jonka sitten voisi laittaa rotsin kuin rotsin päälle. Tilattiin yhelle uudelle kerholle just Norjasta tosi laadukkaita nahkaliivejä ja maksoivat 38 equa rahteineen kpl, mie sitten teetin selkä merkit 3 kpl hintaan 38 equa per merkkisarja 3kpl isoja tunnuksia setissä. Eli ylös kaarevassa viirissä mc ********, keskelle iso tunnus logo ja alle tuli kaupunki.
Meillä se vois olla ylös Finnish Hayabusa Owners Club . Keskelle jättikanji ja alas vaikka simppelisti Busanisti. Eteen voisi laittaa Nickkimerkin ja vaikka pienen Suomen lipun. Lisämerkkejä / pinssejä sitten pienimuotoisesti kukin makunsa mukaan, kunhan ei sotke isoa kokonaisuutta . Jos nyt aatellaan, että ko. liivin näin isolle poppoolle saapi 60 - 80 euron hintaan per vaate / merkit ja se KÄY kaikkien ajotakkien kanssa, ni olis melekosen halpaa verrattuna kalliisiin nahkatakkeihin. jotka huonoja kylmällä kelillä. Softat löytyy merkkeihin jo, eli ne ei maksais mitään . Ja ite JOS TOIMISIN PUUHAMIEHENÄ, en velota kuluja, muutakuin toimitusten osalta. esim. postimaksu tms. Tosa vaan ajellut näitten univormu äijien kanssa, ja on mageen näköstä kun iso letka jylistää ohi ja kaikilla sama liivi millon minkäkin laisen rotsin päällä. eli kelin mukaan Takki ja liivi sen päälle.
Ja sorry vaan Ressa, mutta en tiedä minkälaasen viranomaisen kanssa oot asiaa puinut, mutta juteltuani sukupoken ( ylikonstaabel ) kanssa, ei hän nähnyt mitään arvelluttavaa asiassa, päin vastoin voitasiin järestää tempauksia esim. motolla liikenteessä käyttäytymisessä aloitteleville motoilijoille tms.
Kun tähän porukkaan mahtuu jos jonkinlaista ammatin harjoittajaa. Luodaan imago meistä, että ollaan "kilttien poikien ja tyttöjen kerho", vaikka liiviä käytetäänkin ??
Tää on VAAN idea joka tekee meistä enemmän yhteneväisen näkösiä.
Viimex kun otin asian esiin, katos topickki saman tien ja muutama oli jo ehtinyt innostuun asiasta.
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Ksthb.n ajatus ihan ok.
R.y.kin voisi olla jossain vaiheessa hyvä.
Jäsenmaksu 5-20 vuodessa ok.
Liivihommakin saa täältä kannatusta
Nimeä ei kannata muutella.
Joitain osioita voisi sallia vain maksaneille
Ry:issä jäsenmaksun suuruus on aina se ikuisuuskymysys, mun mielestä jäsenmaksu pitää olla niin suuri että sillä kattaa yhdistyksen toiminnan peruskiinteätkulut. Sitten toiminnan kehittämiseen ja tapahtumien, ym. järjestelyihin rahaa voi hankkia muilla keinoin..
Itse olen sitä vastaan että yhdistyksen rahoilla maksetaan bileitä, tms., joku paikanvuokra pikkujouluihin tai ajokauden avajaisiin on ok, mutta juomat ja ruoat kuuluu mun mielestä jokaisen itse kustannettaviin kuluihin.
Mutta kuten moni on jo sanonut, ry asia tulee varmaan aikanaan ajankohtaiseksi. Yhdistykseksi rekisteröityminen yleensä vaan on se mikä sitten kerralla vie asioita ison harppauksen eteenpäin ja ryhdistää koko touhua.
Bannereiden myynti kotisivuille on yksi hyvä tapa kustantaa kiinteitä kuluja ja siihen mainostajia on vielä varsin helppoa saada mukaan, ainakin jos yhdistys on se kenelle maksetaan.
Itse olen hoitanut mainostajia mukaan muutamaan mp-kerhojen juttuun eikä siinä ole ollut vaikeuksia. Nykyään jo lähes kaikissa yrityksissä löytyy prätkä-myönteisiä ihmisiä ja harrastajia joita on helppo saada innostumaan asiasta.
Jäsenkortti tietysti pitää olla ry:ssä, ja jäsenalennukset yhteistyökumppaneilta saa tietty vain voimassa olevaa korttia näyttämällä. Jäsenmaksun suuruus voisi olla vaikka luokkaa 25-40 euroa(eihän se ole montaa oluttakaan..
), ja voisi olla sitten vaikka myös Kannatusjäsen-taso jonka jäsenmaksu olisi vaikka puolet tai 1-kolmasosa jäsenmaksusta, se oikeuttaisi esim. osallistumaan tapahtumiin mutta tiettyjä etuja sillä ei saisi kuitenkaan. Samoin esim. shopin tuotteista voisi "täysjäsen" saada pienen alennuksen...
Kenellähän meistä riittää aika tehdä jäsenkortteja ja hoitaa jäsenrekisteriä esim. muutaman sadan ihmisen kerhossa? Melkeinpä yhden ihmisen täyspäiväinen työ. Minä kannatan edelleen tätä järjestelmää joka on toiminut jo 5 vuotta; ei mitään ihmeempää byrokratiaa ja ylläpitokustannukset on aina saatu kuitattua vapaaehtoisilla lahjoituksilla.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Samoilla linjoilla jarim:n kanssa. Homma varmasti tyssää tosi helposti tuohon ry:n. Pari vuotta voi mennä helposti , mutta sitten se kaatuu omaan mahdottomuuteensa.
Jäsen/kannatus maksun voin maksaa koska tunnen eräänlaista heimoveljeyttä muita busan omistajia kohtaan.
Merkkikohtainen asiantunteva saamani apu on helpottanu montaa toimenpidettä pyörää räblätessä.Myös edukasta kaupankäyntiä olen päässyt toteuttamaan eturivin herrasmiesten kanssa.
Mutta liivejä moottoripyöräillessä meillä pitää vain emäntä....
Karza kirjoitti:Ry:issä jäsenmaksun suuruus on aina se ikuisuuskymysys, mun mielestä jäsenmaksu pitää olla niin suuri että sillä kattaa yhdistyksen toiminnan peruskiinteätkulut. Sitten toiminnan kehittämiseen ja tapahtumien, ym. järjestelyihin rahaa voi hankkia muilla keinoin..
Itse olen sitä vastaan että yhdistyksen rahoilla maksetaan bileitä, tms., joku paikanvuokra pikkujouluihin tai ajokauden avajaisiin on ok, mutta juomat ja ruoat kuuluu mun mielestä jokaisen itse kustannettaviin kuluihin.
Mutta kuten moni on jo sanonut, ry asia tulee varmaan aikanaan ajankohtaiseksi. Yhdistykseksi rekisteröityminen yleensä vaan on se mikä sitten kerralla vie asioita ison harppauksen eteenpäin ja ryhdistää koko touhua.
Bannereiden myynti kotisivuille on yksi hyvä tapa kustantaa kiinteitä kuluja ja siihen mainostajia on vielä varsin helppoa saada mukaan, ainakin jos yhdistys on se kenelle maksetaan.
Itse olen hoitanut mainostajia mukaan muutamaan mp-kerhojen juttuun eikä siinä ole ollut vaikeuksia. Nykyään jo lähes kaikissa yrityksissä löytyy prätkä-myönteisiä ihmisiä ja harrastajia joita on helppo saada innostumaan asiasta.
Jäsenkortti tietysti pitää olla ry:ssä, ja jäsenalennukset yhteistyökumppaneilta saa tietty vain voimassa olevaa korttia näyttämällä. Jäsenmaksun suuruus voisi olla vaikka luokkaa 25-40 euroa(eihän se ole montaa oluttakaan..
), ja voisi olla sitten vaikka myös Kannatusjäsen-taso jonka jäsenmaksu olisi vaikka puolet tai 1-kolmasosa jäsenmaksusta, se oikeuttaisi esim. osallistumaan tapahtumiin mutta tiettyjä etuja sillä ei saisi kuitenkaan. Samoin esim. shopin tuotteista voisi "täysjäsen" saada pienen alennuksen...
Juuripa näin ! TOKI ne jotka ei halua liittyä RY toimintaan voivatten edelleen pysyä Foorumilaisena ja IHAN YHTÄ busanisteina kuin muutkin tällä MAAILMAN parhaalla pyörällä ajavat.
Pommin varmaa on kuitenkin se, ETTÄ Hayabusalle TULEE jonkinmoinen RY jossain vaiheessa, on meitä NIIN helevetisti.
Olis vaan mukava, että porukka ei hajoaisi eri klikkeihin, VAAN pysyttäisii edelleen "KAIK YHES KOOS" .
Vaikka olen EHKÄ, Paino sanalle EHKÄ muuttamassa virallisesti Espanjaan kirjoille tulen olemaan Suomessa erittäin paljon, koska vaimo ja lapset on täällä. JA niinkus yx HD mimmi mulle sano pikkujurrissa, että Toi Busa on "Raymond" sun juttus SELVÄSTI, älä vaiha sitä mihinkääm ja kyl hää oikeessa oli, vaikka kiva nuilla rytkyttimillä on JOSKUS ajella, on KUITENKIN Busa ainoa oikea AINAKIN mulle ja Espajaan mulle tulee myös Busa, koska noin hyvin kuitenkin mut siellä hyväksytään, Nuihin H-D miitteihin ei oo asiaa Busalla, mut eipä mulla niihin oo tarvettakaan.
Ja mä en tartte mitään "titteliä", MUTTA mulla ON aikaa toimia tän homman tiimoilta niinkus suurin osa tietää.
Jäsenkortti ? Ihan kelpo idis, eikä se tarvi paljookaan ponnisteluja, VAIN diili jonkun kortteja tekevän firman kanssa, ja niitä tulee liukuhihnalta iisisti jokaiselle haluavalle.
Mulla on aikaa hoidella toimitukset mihin tahansa. Ja kuten myös tosa liivihommelissa. JA KOROSTAN, että mulla ei ole tarvetta rahastaa tossa asiassa Busanistejä, KUNHAN en joudu omasta pussistani toisten kledjuja maksaan.
Oltiin eilen Iltaa / Yötä viettämässä, mun Espanja / Brittifrendien kanssa Tambereen yössä, mukana muuten toinenkin Haybusalla ajava Finski. Hyvin kelvattiin porukkaan vai meillä ei ko. jengin kuteita ollutkaan, tänään ajellaan pienen ryhmän kanssa pirkanmaalla ( oliskoos mun Busa ja n. 4 kpl Harrikkaa ), jonka jälkeen meillä on yksityistilaisuus yhessä "Krouvissa" jonka omistajalla asunto Torressa. Noin sivusta seuraten niin jotenkin se yhistää kun kaikilla samat merkit liivissä, ovat yhtä suurta perhettä. Seinäjoella olin sillon tapahtuman alkupäivänä JA niinkus aina rotsi, kypärä, pyörä jne. Kanjein koristeltuna, SEKÄ myös F.H.O.C merkkejä kuteissa. mm. Hotelli Cumuluksen eessä kun olin parkissa, oli ympärillä satoja Harrikoita ympäri ämpäri euruuppaa ja jotkut jopa aidosti kiinnostuneita "Plastic Bulletista".
Ainoot jotka mulle vähä virnuili, oli tosiaan Suomipoket ratsiassa, että "ootko eksyny vahingosa väärään porukkaan". :rasberry:
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Jep, jäsenkortit saa jäsenten omilla tiedoilla nopeesti ja sopivasti, ei ole kustannuskysymys eikä vaivannäkökysymys, tietty niistä voi tehdä ongelman jos haluaa.
Jäsenrekisterin ylläpidon voi ulkoistaa, ei myöskään vielä näillä mahdollisilla jäsenmäärillä maksa maltaita. Sitä vartenhan niitä jäsenmaksuja pitäisi kerätä että toiminnasta aiheutuvat kulut tulevat peitetyksi.
Ry ei tuo liikaa byrokratiaa, yhteisten asioiden hoitamisesta ja etujen ajamisestahan siinä olisi kyse. Mun mielestä on selkeetä kun on vastuullisia ihmisiä hoitamassa yhteisiä juttuja, ja kehittämässä touhuja yhdessä.
Kuten "kollega" tuossa totesi, joku sen "Bussi ry:n" jossain vaiheessa bykaa pystyyn.
Asioistahan voi ja pitääkin keskustella, ikävintä jos porukat "kaivautuvat" kuoppiinsa ja keskustelu toiminnan kehittämisestä tyrehtyy periaatteelliseen vastustamiseen. Kannattaisiko tehdä selvitys hyödyistä ja haitoista yhdistys-jutskan suhteen....Faktoja eikä mutuja mieluummin...
ORGgi on hyvä esimerkki miten ry. toimii taustalla ja foorumit ja kotisivu on se julkikuva ulospäin. Jos haluaa enemmän toimintaan mukaan ja vaikuttamaan asioiden kehitykseen ja kulkuun voi ry:hyn mennä mukaan jäseneksi ja osallistua sitä kautta asioihin enemmän. Samoin shopista saa ry:n jäsenet sen 5% lisäalennuksen ostoistaan.
Viiden vuoden toiminta avoimella systeemillä kaveripohjalta on pitkä aika. Varmasti se toimii myös seuraavat 5 vuotta samoin jos niin halutaan. Silloin se varmasti pysyykin nykyisen kaltaisena aika pienen porukan omana juttuna ja mieleisenä.
Hayabusien myynnin määrällä mitattuna potentiaalisia "jäsenehdokkaita" on nyt aika runsaasti olemassa. Jos toimintaan halutaan mukaan uusia ihmisiä ja uusia tuulia/tapahtumia/tekemistä/kehitystä, tarkoittaa se toiminnan organisoimista ja ainoa järkevä tapa on silloin yhdistyksen perustaminen. Muutosvastarintaa on aina ja kaikissa asioissa , ei muutos ja kehitys aina tarkoita asioiden huonompaan suuntaan menoa.
Eikä se ole keneltäkään pois mistään jos asioista ainakin keskustellaan avoimesti ja tuodaan uusia/erilaisia mielipiteitä esiin. Itse olen harrastuksessani keskittynyt pitkälti 29 vuoden harrastamisen jälkeen prätkällä ulkomailla ja erityisesti Alppiseudulla reissaamiseen ja järjestän nyt 6.:tta kesää sinne vapaamuotoisesti matkan. Mukaan lähtee tänä kesänä yli 20 tyyppiä omilla pyörillään. Mielelläni jaan tietoa ja kokemustani niille jotka ovat matkailuasioissa pärrällä vasta alkutaipaleellaan.
En silti vastusta enkä koe sen olevan minulta pois jos joku muu on innostunut vain esim. nopeusvedoista lentokentillä tai rata-ajosta tai mistä vaan muusta kuin mun juttu. Sehän on sitä rikkautta harrastustouhuissa kun sitä voi eri lailla tehdä kukin oman mielenkiintonsa mukaan. Silti nämä kaikki osa-alueet on helpompi organisoida niin että niihin pääsee vasta-alkajakin mukaan ja jakaa tietoutta jos asioiden takana ja kulissina on ns. virallinen yhdistys eikä vain innostunut kaveripoppoo. Toiminnan laajentuessa kulut aina tuppaavat kasvamaan ja siihen tarvitaan rahoitusta ja yhteistyökumppaneita.
Joka tapauksessa Busa on mahtava vekotin ja on hienoa että se herättää intohimoja näin laajassa porukassa jo näin pienessä maassakin.
Mä otan kantaa tähän keskusteluun ainoastaan siksi että kysyttiin jäsenmaksusta. Kun ei ole yhdistystä takana, en oikein hiffaa että minkä jäseneksi pitäisi jotain maksaa, foorumin jäseniähän kaikki jo olemme. Toivottavasti kukaan ei vedä palkokasvia hengityselimeensä mun mielipiteistä, ne edustavat vain mun näkemyksiä aiheesta.
Karza kirjoitti:Mä otan kantaa tähän keskusteluun ainoastaan siksi että kysyttiin jäsenmaksusta. Kun ei ole yhdistystä takana, en oikein hiffaa että minkä jäseneksi pitäisi jotain maksaa, foorumin jäseniähän kaikki jo olemme. Toivottavasti kukaan ei vedä palkokasvia hengityselimeensä mun mielipiteistä, ne edustavat vain mun näkemyksiä aiheesta.
Minusta nuo sinun näkemyksesi ovat todella hyviä ja paikkansa pitäviä, eli jatka vain samalla linjalla. Samoin ihmettelen tuota vastustamista sillä syyllä että se kaatuisi omia aikojaan mahdottomuuteensa...tässä maassa on aika monta harrastekerhoa jotka ovat ry:tä...motorg, autoclubit jne, ja kyllä ne porskuttavat vuodesta toiseen kaatumatta, miksei siis tämäkin?...no siinä mun kaksi senttiä asialle.
"Matalalla lentäen alitat puhelinlangat."
-- Official member of Team Turbomaksa --
Karza kirjoitti:Mä otan kantaa tähän keskusteluun ainoastaan siksi että kysyttiin jäsenmaksusta. Kun ei ole yhdistystä takana, en oikein hiffaa että minkä jäseneksi pitäisi jotain maksaa, foorumin jäseniähän kaikki jo olemme. Toivottavasti kukaan ei vedä palkokasvia hengityselimeensä mun mielipiteistä, ne edustavat vain mun näkemyksiä aiheesta.
Minusta nuo sinun näkemyksesi ovat todella hyviä ja paikkansa pitäviä, eli jatka vain samalla linjalla. Samoin ihmettelen tuota vastustamista sillä syyllä että se kaatuisi omia aikojaan mahdottomuuteensa...tässä maassa on aika monta harrastekerhoa jotka ovat ry:tä...motorg, autoclubit jne, ja kyllä ne porskuttavat vuodesta toiseen kaatumatta, miksei siis tämäkin?...no siinä mun kaksi senttiä asialle.
Juu munkin miälestä Karza & Tude bamlaa asiaa. Maalima muuttuu, miksei Busanistitkin ?? En tosiaan nää mitään syytä miksi RY kaatuisi mihinkään ??
Kuten totesin, meitä on helekutisti ja jokaisella on JOTAIN annettavaa yhteiseksi hyväksi .
Toiset on Guruja teknisellä puolella, jotkut kaupallisella, jotkut ajotaidoiltaan, jotkut esim. juuri matkailu tietämyksellään jne jne .
Jäsenmaksua en näe mitenkään järkevänä ILMAN esim. sitä RY :tä taustalla. Silloin kaikki tietää mitä, mistä ja mihin maksetaan. Mutta pohdiskellaan ja tuodaan omat kantamme rohkeesti esiin.
Veikkaan että se RY on pystyssä vielä tän kesän aikana, EHKÄ jopa sellasten toimesta, jotka ei oo näillä sivuilla ees koskaan käyneet. Tää on LOISTAVA voorumi ja täältä tosiaan saa muutamasa minuutissa ratkaisun melki kaikkiin Busaa koskeviin teknisiin ja moniin muihinkin ratkaisuihin, ELI juuri tää mesta olis paras paikka sen yhistyksen aloittamiseen.
JA niinkuin todettu jäsenyyttä voidaan porrastaa, eli kuka haluu olla tiiviimmin mukana maksaa vähä enämpi, jos taas haluu pysyä edelleen pelkästään voorumilaisena, ei TAATUSTI kukaan päälle "sylje" , koska se yhteinen asia on kuitenkin Hayabusa ja itsekkin tunnen veljeyttä ja sisaruutta Busalla ajavien immeisten kanssa . Tää ON meidän juttu, ja olis kiva pitää se MYÖS sellaisena kaikkien kesken.
Ite olen valmis laittaan vapaa ajastani ison osan likoon pyyteettömästi, koska mulla sitä on runsaasti. Mutta en jatka enämpää, ootellaan lisäkommentteja . Ja edelleenkään en ole minkään tittelin kipeä, eli AEVAN sama kuka kantaa Pressan titteliä tai muitakaan motokerhoissa käytettyjä "Arvonimiä". KOSKA se oikea arvostus tulee kuitenkin porukan keskuudessa siitä miten toimii ja käyttäytyy ESIM. muita Busaveljiä/sisaria kohtaan .
Kaikesta huolimati turvallisia kilsoja kaikille BusanisteileKKIN kesän reisuilla ja turneilla.
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
laitetaampas tällanenkin juttu,jos joku nyt haluaa perustaa sen ry:n,ja jäsenmaksuista maksetaan esim,osallistuminen miitteihin ym,,,,,.mitäs ne sitten saa sillä rahalla jotka ei osallistukkaan miitteihin??ym.ilmaisia bensakuponkejako ??? .periaatteessa kannatan jatkamista nykyisellään(toki maksetaan sivujen ylläpitokulut porukalla)
notta sellaasta tällä kertaa