Bussin iskutilavuus (bb+stroker)
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Jep, nyt on palattu "bileistä". Tälläkertaa oli vähän hätäsempi setti, eli vain muutama veto. Nyt lukemat tulee ulkomuistita, JariM päivittelee V-box lukemat kunhan saa muistikortin purettua.
Sää oli otollinen joskin hankala. Kohtalainen sivumyötäinen puuskittainen tuuli.
Ensimäinen veto vaparina. n.1300m, 338.*km/h
Toinen veto vaparina n.1300m, 339.*km/h
Sitten 1.st setin ilokaasupullo auki.
Kolmas veto 50hp kaasuilla n.1100m 344.*km/h ja tosiaankin veto alko jo loppua kesken -> kiekkamittari näytti jo ~10500, oltiin jo huipputehon tuollapuolen, olis varmaankin kiihtynyt vielä mutta en raaskinu enempää kiusata.
Sitten myös 2.nd ilokaasupullo auki
Neljäs veto 50hp + 30hp kaasuilla, n 900m 328km/h (tarkotuskin oli vaan testata, että toinenkin setti toimii, ja kun välit loppu jo ykkössetilläkin niin eipä ollut hyötyä vingutella enempäänsä).
Ja saatiimpa samalla reissulla busanistien joukkoon myös uusi 200mph kerholainen...
Sää oli otollinen joskin hankala. Kohtalainen sivumyötäinen puuskittainen tuuli.
Ensimäinen veto vaparina. n.1300m, 338.*km/h
Toinen veto vaparina n.1300m, 339.*km/h
Sitten 1.st setin ilokaasupullo auki.
Kolmas veto 50hp kaasuilla n.1100m 344.*km/h ja tosiaankin veto alko jo loppua kesken -> kiekkamittari näytti jo ~10500, oltiin jo huipputehon tuollapuolen, olis varmaankin kiihtynyt vielä mutta en raaskinu enempää kiusata.
Sitten myös 2.nd ilokaasupullo auki
Neljäs veto 50hp + 30hp kaasuilla, n 900m 328km/h (tarkotuskin oli vaan testata, että toinenkin setti toimii, ja kun välit loppu jo ykkössetilläkin niin eipä ollut hyötyä vingutella enempäänsä).
Ja saatiimpa samalla reissulla busanistien joukkoon myös uusi 200mph kerholainen...
tenhulttio kirjoitti:Jep, nyt on palattu "bileistä". Tälläkertaa oli vähän hätäsempi setti, eli vain muutama veto. Nyt lukemat tulee ulkomuistita, JariM päivittelee V-box lukemat kunhan saa muistikortin purettua.
Sää oli otollinen joskin hankala. Kohtalainen sivumyötäinen puuskittainen tuuli.
Ensimäinen veto vaparina. n.1300m, 338.*km/h
Toinen veto vaparina n.1300m, 339.*km/h
Sitten 1.st setin ilokaasupullo auki.
Kolmas veto 50hp kaasuilla n.1100m 344.*km/h ja tosiaankin veto alko jo loppua kesken -> kiekkamittari näytti jo ~10500, oltiin jo huipputehon tuollapuolen, olis varmaankin kiihtynyt vielä mutta en raaskinu enempää kiusata.
Sitten myös 2.nd ilokaasupullo auki
Neljäs veto 50hp + 30hp kaasuilla, n 900m 328km/h (tarkotuskin oli vaan testata, että toinenkin setti toimii, ja kun välit loppu jo ykkössetilläkin niin eipä ollut hyötyä vingutella enempäänsä).
Ja saatiimpa samalla reissulla busanistien joukkoon myös uusi 200mph kerholainen...
Ok, ihan hyvää lukemaa, mutta on siinä vielä pitkä matka sinne Artsin oliko 367 lukemiin
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
1/8 5.0s/245kmh
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
tenhulttio kirjoitti:Fastard kirjoitti:Ok, ihan hyvää lukemaa, mutta on siinä vielä pitkä matka sinne Artsin oliko 367 lukemiin
Juu, näin on. Ainaki 500m
Edit: vitsi...
Loppuuko potku kesken pikku pieruilla? Artsin lukemat ovat pahoja Älkää nyt kuitenkaan tappako itseänne mahdottomia yrittäessänne
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
1/8 5.0s/245kmh
339.8kmh / 1285m
344.3kmh / 985m
Niin, Artsin lukemiin siis 800m matkaa...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Hyvin on pukannut.. En haluis iloa pilata mutta nyt kun pari kertaa ollut kivat myötä tuulet mites jos tulee se 5/ms vastatuulta. Se ei ole ees kovin iso vastatuuli. Äkkiseltään katoin että jos 340 menee 0ms niin 340 vaatii jo +50hp lisää 5/ms vastatuuleella.
Toivotaan kovaa myötätuulta niin lähennellään niitä 400km/h lukemia 1mailin matkalle
Ps.. Täällä turkissa on kivasti lämmintä +28.. ja ens viikolla +32c.. :p
Toivotaan kovaa myötätuulta niin lähennellään niitä 400km/h lukemia 1mailin matkalle
Ps.. Täällä turkissa on kivasti lämmintä +28.. ja ens viikolla +32c.. :p
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Non niih, mäkin pääsin just koneen ääreen... aluksi kiitokset TFM tiimille ja kaikille mukana olleille nyt kenraali harjoitukset ohi ja ihan kohtalaiseti meni joten tosta on hyvä ruuvata lisää Joensuuhun = oikeat välitykset joka lähtöön ja nythän siis ajettiin vajaata matkaa vain vaparina (1280m) ja pelkkällä 1. shotilla pikku suuttimilla (980m) ja vajailla pullon paineilla joten terveiset Turboille (vitsi) sitä mukaa kun te ruuvaatte ahtoa lisää mä vaihdan suuttimia isompaan ja alan lämmittää pulloja ja toivottavasti Teemu laskee exelistä oikiaa välitystä.jarim kirjoitti:
339.8kmh / 1285m
344.3kmh / 985m
Niin, Artsin lukemiin siis 800m matkaa...
T. kerrankin hymyssä suin kentältä kotiin palannut, kiitos Teemu
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Joo fysiikat on luettu. 5m/s myötä tai vastatuuli -> 5m/s suurempi tai pienempi nopeus (5m/s=18km/h).RHead kirjoitti:Hyvin on pukannut.. En haluis iloa pilata mutta nyt kun pari kertaa ollut kivat myötä tuulet mites jos tulee se 5/ms vastatuulta. Se ei ole ees kovin iso vastatuuli. Äkkiseltään katoin että jos 340 menee 0ms niin 340 vaatii jo +50hp lisää 5/ms vastatuuleella.
Toivotaan kovaa myötätuulta niin lähennellään niitä 400km/h lukemia 1mailin matkalle
Ps.. Täällä turkissa on kivasti lämmintä +28.. ja ens viikolla +32c.. :p
Jos vain tuulee, niin suora myötänen tai suora vastanen käy hyvin. Vaikutusta vain tuloksiin (mutta nopein löytynee silti, jos semmonen asia kiinnostaa).
Nuo sivutuulet taas lisää jännitysmomenttia vähän liikaa.
tenhulttio kirjoitti:Joo fysiikat on luettu. 5m/s myötä tai vastatuuli -> 5m/s suurempi tai pienempi nopeus (5m/s=18km/h).
Tarkistapa laskukaava, fysiikka on eri mieltä tuosta... ellet tarkoittanut tuulen nopeutta.
Jari, kaivelepa päällekkäin tuohon käyrään se mun syksyn Lappeen käppyrä, muistelen että 1400m kohdalla oli satanen puhki... saadaan lisää einestä spekulaatiosoppaan.
Club 100 m/s
kyl tuolla tallissa sellanen olis. epäilyttävän iso on kyllä.Ksthb kirjoitti:Jaakko kirjoitti:jarim kirjoitti:Joensuussa 19/38 ja 190/55...
mahtuuko tollanen 195/70 pyörimään ?
Onko 70 sarjan renkaita edes olemassa ??
mut muitakin huolia olis ennenkuin renkaan koon joutuu päättää.
jeejee 1/4 alle kympin
...väki vähenee...-Artsi- kirjoitti:Hyvin tyrkkii! Hieno homma, panokset kovenee...
Kiitokset
http://www.teamforcemajor.com/blog/default.asp
-Artsi- kirjoitti:Jari, kaivelepa päällekkäin tuohon käyrään se mun syksyn Lappeen käppyrä, muistelen että 1400m kohdalla oli satanen puhki... saadaan lisää einestä spekulaatiosoppaan.
Heh, olisinhan minä tehnyt sen jo eilen mutta ensin oli se sinun tiedosto hukassa ja nyt kun löysin niin en saa auki. Olisiko vielä tallessa jos pistäisit uusiksi?
edit: BINGO! Nyt löytyi.
Edited By jarim on 1243664996
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Onko strokatuissa busseissa ollut ongelmia tyhjäkäynnin säätämisen kanssa? Alipaine tyhjäkäynnillä on niin iso, että
pyrkii kiskomaan läppiä auki. Käynnistän pyörän tyhjäkäynnille
n. 1200 r/min, siinä se käy ok, mutta kun käytin kaasua hieman auki, niin kierrokset jäi n.2000 r/min tuntumaan ja
läpät eivät täysin palaudu, ennenkuin käsin niitä avittaa.
Jousivoimaa lisäsin, jolloin kaasunavauksen jälkeen palautuminen tapahtuu n. 1700r/min tasolle, mutta ei vieläkään
täysin. Kaasu alkaa olla jo niin jäykkä ettei sitä enää kyllä
voi jousilla enepää jäykistää. Mitä tässä kannattaisi vielä
tehdä? Kaikki TPS, IAP yms anturit olen testannut ja mitannut.
pyrkii kiskomaan läppiä auki. Käynnistän pyörän tyhjäkäynnille
n. 1200 r/min, siinä se käy ok, mutta kun käytin kaasua hieman auki, niin kierrokset jäi n.2000 r/min tuntumaan ja
läpät eivät täysin palaudu, ennenkuin käsin niitä avittaa.
Jousivoimaa lisäsin, jolloin kaasunavauksen jälkeen palautuminen tapahtuu n. 1700r/min tasolle, mutta ei vieläkään
täysin. Kaasu alkaa olla jo niin jäykkä ettei sitä enää kyllä
voi jousilla enepää jäykistää. Mitä tässä kannattaisi vielä
tehdä? Kaikki TPS, IAP yms anturit olen testannut ja mitannut.
208 whp / 168 Nm