Mikä on paras tapa lahteä liukkaasti viivalta vakio pyörällä?
Eli mitä kannattaa ottaa huomioon kun tekee rivakkaan lähdön?
Kierokset koneessa ja kytkin tekniikka? ja mihin väliin vaihdot ajoitetaan?
Kyllä lähtee...
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Rasputin kirjoitti:Mikä on paras tapa lahteä liukkaasti viivalta vakio pyörällä?
Eli mitä kannattaa ottaa huomioon kun tekee rivakkaan lähdön?
Kierokset koneessa ja kytkin tekniikka? ja mihin väliin vaihdot ajoitetaan?
Tässä nyt jotakin amatöörikuskilta:
a) kytkinmodi (koskee ainakin Gen1 laitteita, Gen2=?).
b) välitykset tiuhemmaksi (pitkillä väleillä ei rivakkaa lähtöä saa, ainakaan helposti).
c) kiekat ~4000 (vähän makuasia, kuitenkin niin vähän, kun hyytymättä onnistuu).
d) kytkin niin äkkiä ylös kun keulimatta tai sutimatta mahdollista (välitykset auttaa nimenomaan tähän), samalla kaasua avaten. Ykkösvaihteella pitkään kaasulla pitämällä keuliminen aisoissa. Ei äkkiliikkeitä.
e) kaikilla vaihteilla huipputehon kierroksille tai pikkasen yli (10000-10500 mittarissa)
Good luck
ps. kaasukäden liikkeeseen ei tarvi koko vartaloa. Jalat voi nostaa tappeille heti. Itse pistän nykyään jalan vaihdepolkimen puolelta tapille jo ennen lähtöä.
Edited By tenhulttio on 1243590070
REALITY BEATS FICTION BY FAR!!!
Niinku isot pojat sano...
http://www.getawayinstockholm.com/main.htm
Niinku isot pojat sano...
http://www.getawayinstockholm.com/main.htm
Kekku kirjoitti:REALITY BEATS FICTION BY FAR!!!
Niinku isot pojat sano...
http://www.getawayinstockholm.com/main.htm
Jos joku tosta nyt sitte suuttu, niin tarkoittaa täällä meilläpäin suomeksi toi että:
Mukaan ajamaan vaan, siellä sitä oppii/näkee/kokee.