Biopolttoaine

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
sam77
Viestit: 320
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 12:56
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sam77 »

st1 Mitäköhän muutoksia vaatisi busan muuttamiseksi Eko-mopoksi
Hopee on nopee?
Galleria
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

sam77 kirjoitti:st1 Mitäköhän muutoksia vaatisi busan muuttamiseksi Eko-mopoksi

Jos lontoo taittuu niin tämä on paras arttikkeli mitä oon löytänyt:
http://www.drivingsports.com/site/2008/07/e85-vs-methanol-injection/

Ja yleistietoa ensimmäisellä kotimaisella
www.makelaracing.fi/Infotaulu.pdf
116-1117441574

Viesti Kirjoittaja 116-1117441574 »

sam77 kirjoitti:st1 Mitäköhän muutoksia vaatisi busan muuttamiseksi Eko-mopoksi

Busa toimii biopolttoaineella esimerkiksi Fuel Flex International -nimisen firman kauppaamalla boksilla. Hintaa noin 240 euroa. Kun katselee boksin sisältöä, niin katteet ovat ainakin kohdallaan: peruselektroniikkaa ja yksi i/o-piiri.

Tämän saitin käyttäjien elektroniikkatuntemuksesta päätellen vastaavan laitteen rakentaminen olisi varmasti helppoa. Saataisiin hinta murto-osaan tuosta.

Lisätehoa ja vääntöä et saa, on testattu Viaberilla kyseinen boksi. :thumbup:

Toki toimii muuten moitteettomasti.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

tuomask kirjoitti:
sam77 kirjoitti:st1 Mitäköhän muutoksia vaatisi busan muuttamiseksi Eko-mopoksi

Busa toimii biopolttoaineella esimerkiksi Fuel Flex International -nimisen firman kauppaamalla boksilla. Hintaa noin 240 euroa. Kun katselee boksin sisältöä, niin katteet ovat ainakin kohdallaan: peruselektroniikkaa ja yksi i/o-piiri.

Tämän saitin käyttäjien elektroniikkatuntemuksesta päätellen vastaavan laitteen rakentaminen olisi varmasti helppoa. Saataisiin hinta murto-osaan tuosta.

Lisätehoa ja vääntöä et saa, on testattu Viaberilla kyseinen boksi. :thumbup:

Toki toimii muuten moitteettomasti.
Miksi edes rakentaa mitään kun meillä on ECUEditor by PetriK? :) TFM Taxi 911:stä ajettiin biopolttoaineella penkitysreissulla Kajaanissa ilman mitään lisäbokseja. Soppaa riittävästi niin kyllähän se toimii. Mutta vähänkään kutitelluissa vehkeissä tuo sopan riittävyys vakioinjektoreilla ja vakiobensapumpulla muodostuu ongelmaksi, sen verta enemmän sitä soppaa kuluu. Esim. tuon 1580cc Taxi 911 tapauksessa 4.5bar soppapaineet S2000 injektoreilla niin oltiin jo limitillä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

jarim kirjoitti:
tuomask kirjoitti:
sam77 kirjoitti:st1 Mitäköhän muutoksia vaatisi busan muuttamiseksi Eko-mopoksi

Busa toimii biopolttoaineella esimerkiksi Fuel Flex International -nimisen firman kauppaamalla boksilla. Hintaa noin 240 euroa. Kun katselee boksin sisältöä, niin katteet ovat ainakin kohdallaan: peruselektroniikkaa ja yksi i/o-piiri.

Tämän saitin käyttäjien elektroniikkatuntemuksesta päätellen vastaavan laitteen rakentaminen olisi varmasti helppoa. Saataisiin hinta murto-osaan tuosta.

Lisätehoa ja vääntöä et saa, on testattu Viaberilla kyseinen boksi. :thumbup:

Toki toimii muuten moitteettomasti.

Miksi edes rakentaa mitään kun meillä on ECUEditor by PetriK? :) TFM Taxi 911:stä ajettiin biopolttoaineella penkitysreissulla Kajaanissa ilman mitään lisäbokseja. Soppaa riittävästi niin kyllähän se toimii. Mutta vähänkään kutitelluissa vehkeissä tuo sopan riittävyys vakioinjektoreilla ja vakiobensapumpulla muodostuu ongelmaksi, sen verta enemmän sitä soppaa kuluu. Esim. tuon 1580cc Taxi 911 tapauksessa 4.5bar soppapaineet S2000 injektoreilla niin oltiin jo limitillä.
Mikäs olikaan bensa Vpower / ekosoppa kerroin ? x1.4?
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

jarim kirjoitti:Miksi edes rakentaa mitään kun meillä on ECUEditor by PetriK? :) TFM Taxi 911:stä ajettiin biopolttoaineella penkitysreissulla Kajaanissa ilman mitään lisäbokseja. Soppaa riittävästi niin kyllähän se toimii. Mutta vähänkään kutitelluissa vehkeissä tuo sopan riittävyys vakioinjektoreilla ja vakiobensapumpulla muodostuu ongelmaksi, sen verta enemmän sitä soppaa kuluu. Esim. tuon 1580cc Taxi 911 tapauksessa 4.5bar soppapaineet S2000 injektoreilla niin oltiin jo limitillä.

Joo, pyöreästi 30% enemmän tarvii ruutata E85:ta kuin E95:ta. Paljonko se busa vakiona enimmillään tarvii litroja? Ja paljonko vakiosuuttimet ja pumppu kykenee? Vastaukset näihin löytynee tuolta Racing osiosta.
Vastaa Viestiin