Ecueditor 2.0 prerelease - ...löytyy täältä...

Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

ECUeditor 2.0 ensimmäinen ensimmäinen testiversio alkaa olemaan valmis testausta varten. Ohjelmassa toimii testauksen perustella kierrosrajoittimien asetu sekä flashing myös gen2 eculle. Gen2 myötä enään ei tarvita FDT ohjelmaa vaan ECUeditor hoitaa flashaamisen, joka valitettavasti kestää noin 3 minuuttia johtuen kasvaneesta tiedostokoosta. Polttoainekarttojen ja sytkäkarttojen muokkaus on toteutettu mutta niitä ei ole vielä testattu.

Gen1 osalta on poistettu ns. karttojen lähettäminen jotta pisteet pysyvät riittävänä ohjelmointia varten. Gen1 osuus on täysin testaamatta ja mys siihen odotetaankin palautetta siltä osin että mikä toimii ja mikä ei toimi. gen1 flashäyksessä tarvitaan FDT.

Tässä (edit: päivitetty) linkki asennusta varten:

http://www.ecueditor.com

Tuota päivitellään sitä mukaa kun täältä ryhmästä tulee palautetta ja itsellä riittää aikaa ja intoa viedä hommaa eteenpäin.

Kaikki kommentointi ja rakentavat ehdotukset tänne ryhmään, ei henkilökohtaisia posteja kiitos (koska silloin asioita ei tule dokumentoitua ja useaan postiin vastaaminen vie tehokasta peliaikaa).

Kaikki käyttö täysin omalla vastuulla !!!

Testaajille vinkiksi että aptdiff niminen ohjelma on tehokas työkalu joka kertoo binääritiedostojen muutokset ja niiden osoitteet.

Edit - meni väärään ryhmään, modet voisi siirtää tuonne moottorinohjauspuolelle...




Edited By PetriK on 1270046267
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Jephep..eiköhän tuon 3minuuttia kestä hyvän puolesta.. :D
mikäs versio tuosta aptdiffistä käy?
Hmm yritin ladata ecu-softaa mutta ei onnistunut..Koneellani vista.. :apua:




Edited By Snowman on 1242577664
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

No niinpä näyttää että VB8:n myötä myös publish toiminta muuttui... yritänpä korjata. Ei toimi siis etäinstallointi vielä.

http://macmadigan.no-ip.com/ecueditor2.0/ecueditor_prerelease.htm
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tämä vaikuttaisi toimivan ainakin kotoa käsin:

http://macmadigan.no-ip.com/ecueditor2.0/ecueditor_prerelease.htm
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

No ny sai ladattua ECU-editorin..
kerros vielä mikä versio aptsoftasta pitäis olla.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

aptdiff 1.5 näyttäisi olevan työpöydällä...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

ok..kiitos taas..:)
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Noniin, testaus alkakoon, lataanpa itsellenikin. Samalla siirto oikeaan paikkaan!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Näkyy vaativan että koneeseen on asennettu Microsoft .net Framework 3.5. Sen saa tuolta:
http://www.microsoft.com/downloa....lang=en
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

jarim kirjoitti:Näkyy vaativan että koneeseen on asennettu Microsoft .net Framework 3.5. Sen saa tuolta:
http://www.microsoft.com/downloa....lang=en
Toi tarvitaan vissiin vain gen1 fläshäykseen?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Snowman kirjoitti:
jarim kirjoitti:Näkyy vaativan että koneeseen on asennettu Microsoft .net Framework 3.5. Sen saa tuolta:
http://www.microsoft.com/downloa....lang=en

Toi tarvitaan vissiin vain gen1 fläshäykseen?
Eikun pitää olla asennettuna että asennus lähtee käyntiin. Näin ainakin minun läppärissä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tuo net framework taitaa tulla vistan mukana automaattisesti ?
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

PetriK kirjoitti:Tuo net framework taitaa tulla vistan mukana automaattisesti ?
Todennäköisesti joo. Minulla Windows XP SP3 tuossa kannettavassa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Aamukahvia juodessa tuli mieleen että v1.5 suojaus pitää purkaa .... eli EE 2.0 uusimmassa buildissa (2.0.0.9) tuo v1.5 suojauksen poisto.

Suojaus laitettiin aikoinaan siksi että flashäystä voi tehdä vain ne jotka aktiivisesti jakavat karttoja. Sitten ihmiset ovat mitä ihmeellisimmillä tekosyillä yrittäneet kiertää tätä pakotetta. No nyt ollaan luopumassa tästä rajoitteesta ja nähtävästi laitetaan karttojen jakaminen vapaaehtoiseksi koska nykyinen karttakirjasto itsessään ei ole kovin toimiva.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
timo3
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 07:47
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja timo3 »

PetriK kirjoitti:Aamukahvia juodessa tuli mieleen että v1.5 suojaus pitää purkaa ....

Nyt alkaa olla jo otetta toiminnassa, turha ”holhous” pois.

Vielä kun saisi yleiseen jakoon sliparille ja kokoputkelle tehdyt kartat, ei täytyisi tyhjästä alkaa rakentamaan karttoja.
Noissa slipareissa ja putkistoissa kun ei kumminkaan ole niin suuria eroja, että hyvin hierottuun valmiiseen karttaan saisi suhteellisen järkevällä vaivalla tehtyä muutokset pyöräkohtaisesti.

Muutenkin kiinnostaisi nähdä, onko ohjelman säätömahdollisuuksia käytetty oikeasti sillä tasolla mitä ohjelma mahdollistaa, vai onko säätö tehty tyylillä sieltä täältä isompi ”lohko” kerrallaan.




Edited By timo3 on 1242625017
Vastaa Viestiin