Kevään eka startti - Fi syttyi
Lainaan hieman topiccia kun täälläkin eka startti tänään. Tilanne on vaan se että 2 ja 3 pytty pimeenä. Herjaa c92 eli bensapinnan anturia. Siinä on tuon lukeman edessä viiva yläkulmassa. Tuonhan ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa. Käynnissä ollessa FI palaa kokoajan.
Ehdotuksia otetaan vastaan...
Ehdotuksia otetaan vastaan...
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
1/8 5.0s/245kmh
Fastard kirjoitti:Lainaan hieman topiccia kun täälläkin eka startti tänään. Tilanne on vaan se että 2 ja 3 pytty pimeenä. Herjaa c92 eli bensapinnan anturia. Siinä on tuon lukeman edessä viiva yläkulmassa. Tuonhan ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa. Käynnissä ollessa FI palaa kokoajan.
Ehdotuksia otetaan vastaan...
Kakkos ja kolmospytyn poistuminen pelistä saattaa tarkoittaa että niissä pytyissä on puolissa tai injektoreissa vikaa ja kone on ns. limp (kotiinnilkutus) moodissa. Muistakseni manuaalin mukaan, onneksi ei ole ikinä ollut itsellä vastaavaa ongelmaa.
Jos on paljon ongelmia niin ne pitää korjata yksi kerrallaan, eli ensiksi bensapinnan anturi kuntoon. Jos sellaista ei halua pitää niin joku sopiva vastus sen tilalle. Sitten pääsee tutkimaan seuraavaa ongelmaa.
Edited By PetriK on 1240926895
Vastus mulla jo on paikallaan. Pytyt olivat aivan kuivia joten soppaa ei tule..PetriK kirjoitti:Fastard kirjoitti:Lainaan hieman topiccia kun täälläkin eka startti tänään. Tilanne on vaan se että 2 ja 3 pytty pimeenä. Herjaa c92 eli bensapinnan anturia. Siinä on tuon lukeman edessä viiva yläkulmassa. Tuonhan ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa. Käynnissä ollessa FI palaa kokoajan.
Ehdotuksia otetaan vastaan...
Kakkos ja kolmospytyn poistuminen pelistä saattaa tarkoittaa että niissä pytyissä on puolissa tai injektoreissa vikaa ja kone on ns. limp (kotiinnilkutus) moodissa. Muistakseni manuaalin mukaan, onneksi ei ole ikinä ollut itsellä vastaavaa ongelmaa.
Jos on paljon ongelmia niin ne pitää korjata yksi kerrallaan, eli ensiksi bensapinnan anturi kuntoon. Jos sellaista ei halua pitää niin joku sopiva vastus sen tilalle. Sitten pääsee tutkimaan seuraavaa ongelmaa.
Täytyy tutkia vielä. Saattaahan tuo olla taas joku simppeli hanskavika.
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
1/8 5.0s/245kmh
VOI PERRRR
Syyllistä vikaan voi katsoa suoraan peilistä.Mietin tossa jo että viittiikö edes "tunnustaa" koko juttua.
Jotenkin pisti tänään silmiin että kommanderilta tuleva maajohto ei taida olla kunnolla kiinni.Akun johtoja kiinnittäessäni k.o johto oli jääny huonosti ja muuta ei sit näköjään tarvittukaan.PetriK:kin oli ekassa viestissään maininnu maadoitushäiriöstä mutta jotenkin en vaan silloin tajunnu johdon olevan huonosti.
No nyt peli käy ja kukkuu taas normaalisti.Eiköhän tästä ny jotain oppia tarttunu mukaan.
Kiitokset kuitenkin kaikille. Vastauksia ongelmiin täältä saa aina sairaan nopeesti
Syyllistä vikaan voi katsoa suoraan peilistä.Mietin tossa jo että viittiikö edes "tunnustaa" koko juttua.
Jotenkin pisti tänään silmiin että kommanderilta tuleva maajohto ei taida olla kunnolla kiinni.Akun johtoja kiinnittäessäni k.o johto oli jääny huonosti ja muuta ei sit näköjään tarvittukaan.PetriK:kin oli ekassa viestissään maininnu maadoitushäiriöstä mutta jotenkin en vaan silloin tajunnu johdon olevan huonosti.
No nyt peli käy ja kukkuu taas normaalisti.Eiköhän tästä ny jotain oppia tarttunu mukaan.
Kiitokset kuitenkin kaikille. Vastauksia ongelmiin täältä saa aina sairaan nopeesti
Ei riemulla rajaa kun Busalla ajaa
Ensin kytkennät?aku kirjoitti:VOI PERRRR
Syyllistä vikaan voi katsoa suoraan peilistä.Mietin tossa jo että viittiikö edes "tunnustaa" koko juttua.
Jotenkin pisti tänään silmiin että kommanderilta tuleva maajohto ei taida olla kunnolla kiinni.Akun johtoja kiinnittäessäni k.o johto oli jääny huonosti ja muuta ei sit näköjään tarvittukaan.PetriK:kin oli ekassa viestissään maininnu maadoitushäiriöstä mutta jotenkin en vaan silloin tajunnu johdon olevan huonosti.
No nyt peli käy ja kukkuu taas normaalisti.Eiköhän tästä ny jotain oppia tarttunu mukaan.
Kiitokset kuitenkin kaikille. Vastauksia ongelmiin täältä saa aina sairaan nopeesti
Fastard kirjoitti:Lainaan hieman topiccia kun täälläkin eka startti tänään. Tilanne on vaan se että 2 ja 3 pytty pimeenä. Herjaa c92 eli bensapinnan anturia. Siinä on tuon lukeman edessä viiva yläkulmassa. Tuonhan ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa. Käynnissä ollessa FI palaa kokoajan.
Ehdotuksia otetaan vastaan...
Sen verran kerennyt tutkia että kipinä tulee kaikille tulpille vuoronperään ja suuttimetkin toimivat.
Oisko mahdollista että olisin onnistunut kämmäämään tämänkin nokkien ajoituksen silleen, että käyntihäiriö tulisi sieltä? Näin maalaisjärjellä ajateltuna, eikö silloin kuitenkin jokainen pytty kävisi heikosti? Eli toisin kuin nyt, jolloin 2 ja 3 täysin pimeänä. Jos en nyt ihan väärin muista jälkikäteen, ne nokkien päissä olevat merkkiviivat taitaa olla just päinvastoin kuin esim. huoltokirjassa on merkitty, kun taas ne stanssatut säätömerkit nokkapyörissä on kuten pitääkin alamerkin ollessa kohdillaan.
Eli siinä olisi väärä tahti päällä kun sylinterissä kipinöi....hmmm ???
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
1/8 5.0s/245kmh
Fastard kirjoitti:Fastard kirjoitti:Lainaan hieman topiccia kun täälläkin eka startti tänään. Tilanne on vaan se että 2 ja 3 pytty pimeenä. Herjaa c92 eli bensapinnan anturia. Siinä on tuon lukeman edessä viiva yläkulmassa. Tuonhan ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa. Käynnissä ollessa FI palaa kokoajan.
Ehdotuksia otetaan vastaan...
Sen verran kerennyt tutkia että kipinä tulee kaikille tulpille vuoronperään ja suuttimetkin toimivat.
Oisko mahdollista että olisin onnistunut kämmäämään tämänkin nokkien ajoituksen silleen, että käyntihäiriö tulisi sieltä? Näin maalaisjärjellä ajateltuna, eikö silloin kuitenkin jokainen pytty kävisi heikosti? Eli toisin kuin nyt, jolloin 2 ja 3 täysin pimeänä. Jos en nyt ihan väärin muista jälkikäteen, ne nokkien päissä olevat merkkiviivat taitaa olla just päinvastoin kuin esim. huoltokirjassa on merkitty, kun taas ne stanssatut säätömerkit nokkapyörissä on kuten pitääkin alamerkin ollessa kohdillaan.
Eli siinä olisi väärä tahti päällä kun sylinterissä kipinöi....hmmm ???
Itse itseäni huomauttelen että suuttimetkin toimii myös startatessa. Nyrkin sisällä tuntui joka suuttimella selkeä vibraatio naksahduksien seurauksena.
Katselin myös rauhassa venttiilikoneistoa ja jotenkin tuntuu vahvalta että sen kämmin olen onnistunut tekemään useiden double checkienkin jälkeen. Täytyy huomenna katsella lisää....rauhassa...ei hoppu hyväksi.
Pitäishän tuo vekotin tosipuheessa saada toki viivallekin, joten sellaista pientä stressin poikasta pukkaa tulemaan
Kiitän kuitenkin äijiä joihin olen ollut yhteydessä...Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
1/8 5.0s/245kmh
No niin. Nokkien ajoitus ei sittenkään ollut pielessä. Koodi c92 oli ok, siellä oli piuha poikki. GPS:n tein uudet johdot, sillä tekemäni TRE antoi vastuksesta sekalaista resistanssi lukemaa että siihenkin uudet jutut. Uutta vikakoodia en ole vielä kerennyt saamaan kun hommat vielä levällään.
Hmm...paikallaan olevia tulppia en olekaan testannut vielä...eli tutkiminen jatkuu...
Hmm...paikallaan olevia tulppia en olekaan testannut vielä...eli tutkiminen jatkuu...
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
1/8 5.0s/245kmh
Fastard kirjoitti:No niin. Nokkien ajoitus ei sittenkään ollut pielessä. Koodi c92 oli ok, siellä oli piuha poikki. GPS:n tein uudet johdot, sillä tekemäni TRE antoi vastuksesta sekalaista resistanssi lukemaa että siihenkin uudet jutut. Uutta vikakoodia en ole vielä kerennyt saamaan kun hommat vielä levällään.
Hmm...paikallaan olevia tulppia en olekaan testannut vielä...eli tutkiminen jatkuu...
Hieman noloa, mutta ei haittaa. Pari tulppaa epäkunnossa. Nyt kone laulaa tosi nätisti kaikilla neljällä...
Perhana että helpottunut fiilis
Tulipa myös ohessa hieman paranneltua sähköjä.
Kiitos Akseli, ksthb sekä Kujo, tälläista tämä mun juttu ikävä kyllä on :1087
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
1/8 5.0s/245kmh