Vakionopeuden säädin matka -ajoon - Testattu ja toimii

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
PetriK

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tästä gen2 "vakionopeuden säätimestä" on ollut aina välillä juttua. Ennen Garda matkalle lähtöä tutkin asiaa ja yritin löytää jonkun valmiin tuotteen - mutta kun mitään ei tuntunut helposti löytyvän oli pakko kehitellä itse. Muutaman erilaisen testausmahdollisuuden jälkeen päädyin noin 3-4mm kangaspäällysteiseen kumiköyteen. Tämä patentti osoitti toimivuutensa koko yli 4000 km matkan aikana. Kohtuullisen helppo laittaa päälle ajon aikana ja ottaa pois päältä.

Näistä kuvista varmaan saa parhaan käsityksen siitä miten homma toimii. Eli ottamalla kiinni solmusta vedetään tankopainon ja kavan väliin jolloin kaasu edelleen toimii, mutta lukittuu paikalleen. Otetaan pois vetämällä lenkki tankopainon ylitse jolloin kaasu vapautuu. Itse pidin tätä koko matkan ajan kaasukahvan vasemmalla puolella kun ei ollut käytössä. Pitkät siirtymät tehtiin tätä "vakionopeuden säädintä" käyttäen.

Kuva

Kuva
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Taisto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Taisto »

Mitä!? Petri K laajentaa reviiriään aivan selvästi teoriasta/Ecu- jutuista enemmän käytännön keksintöihin.
Yksinkertaisuudessaan nerokas oivallus. Joskus näin jossain vanhassa 50-luvun pyörässä vastaavan alkuperäisen vakionopeus-säätimen. Itse kaasukahvassa oli vipu mistä sai lukittua kahvan haluamaansa kohtaan.
Vastaa Viestiin