Kujo taikka joku muu tietäjä .. mistähän sais jäykemmät jouset kytkimeen sopivaa korvausta vastaan? Itselläkin tahtoo joissain tilanteissa luistella tuo kytkin aika ärsyttävästi. Ja sille työsylinterin kotelolle piti ilmeisesti samalla tehdä jotain että kestää?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Kujo taikka joku muu tietäjä .. mistähän sais jäykemmät jouset kytkimeen sopivaa korvausta vastaan? Itselläkin tahtoo joissain tilanteissa luistella tuo kytkin aika ärsyttävästi. Ja sille työsylinterin kotelolle piti ilmeisesti samalla tehdä jotain että kestää?
EBC ainakin mainostaa jäykkiä kytkinjousia, myös busaan. Uudessa Stormin luettelossa moinen satsi maksaa 14 euroa, tuotenumero EBC-CSK72. Ei pahan hintainen setti vaikka vain kokeilemiseen...
jarim kirjoitti:Kujo taikka joku muu tietäjä .. mistähän sais jäykemmät jouset kytkimeen sopivaa korvausta vastaan? Itselläkin tahtoo joissain tilanteissa luistella tuo kytkin aika ärsyttävästi. Ja sille työsylinterin kotelolle piti ilmeisesti samalla tehdä jotain että kestää?
EBC ainakin mainostaa jäykkiä kytkinjousia, myös busaan. Uudessa Stormin luettelossa moinen satsi maksaa 14 euroa, tuotenumero EBC-CSK72. Ei pahan hintainen setti vaikka vain kokeilemiseen...
Tavara 14 euroa ja postikulut 9 euroa... pitänee melkein kysäistä paikalliselta myyjältä jos heidän kautta saa tilattua. Eihän tuo sinänsä kallis ole mutta periaatteesta en ala maksamaan 40% postikuluja...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Taitaapa löytyä hyllystä yksi setti. Jouset taitavat olla Stormin tuotteita, merkkiä ei muistaakseni paketissa ollut. Mikäs tuon stormin sarjan osanumero olikaan? Muistaakseni noita otin kasan juuri stormilta. Lisäksi levyt jousten alle, niin pitää takanaan ainakin +250Nm.
Ja tuo kopan vahvike on sitten kans must, vakiokoppa ei kestä jousimodia.
Edit: Vtun puusilmä, olihan se numero tuolla. Eli juuri tuo CSK 72 on se numero.
Kujo kirjoitti:Taitaapa löytyä hyllystä yksi setti. Jouset taitavat olla Stormin tuotteita, merkkiä ei muistaakseni paketissa ollut. Mikäs tuon stormin sarjan osanumero olikaan? Muistaakseni noita otin kasan juuri stormilta. Lisäksi levyt jousten alle, niin pitää takanaan ainakin +250Nm.
Ja tuo kopan vahvike on sitten kans must, vakiokoppa ei kestä jousimodia.
Edit: Vtun puusilmä, olihan se numero tuolla. Eli juuri tuo CSK 72 on se numero.
Oisko sulla Kujo kuvaa tms. tuosta kopan vahvikkeesta? Tai olisiko myydä ihan kokonainen kytkimenvirityspaketti jousineen ja tukineen kaikkineen?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kujo kirjoitti:Niinkuin sanoin yksi setti on valmiina. Sis kaikki. Hintaa tuolla olis 50 e +kulut.
Pistä tulemaan, saapahan jotain tuunata kun ajaakaan ei saa. Jospa seuraavalla kerralla pääsisi vaikka niitä setä sinisiäkin karkuun kun kytkin ei lipsu? :laugh:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tuota....mites on kun ton kuvan perusteella vois kuvitella että se rihlakeskiö on terästä ja se tappihärdelli taasen kevytmiiniä...?
noiden yhteen liittäminen svetsaamalla on jo metkampi temppu, jos asia tosiaan näin olisi...=)
se miksi noi ei sitten alunperin ole ihan samaa puuta, sen vois ehkä selittää esim.painonsäästön/lämmönjohtamisen/hintasäästön kustannuksella kenties, mäne ja tiiä...
jokkebusa kirjoitti:tuota....mites on kun ton kuvan perusteella vois kuvitella että se rihlakeskiö on terästä ja se tappihärdelli taasen kevytmiiniä...?
noiden yhteen liittäminen svetsaamalla on jo metkampi temppu, jos asia tosiaan näin olisi...=)
se miksi noi ei sitten alunperin ole ihan samaa puuta, sen vois ehkä selittää esim.painonsäästön/lämmönjohtamisen/hintasäästön kustannuksella kenties, mäne ja tiiä...
Kyllä ne palat väristä huolimatta ihan terästä ovat. Magneetti ottaa molempiin, tiedä sitten mitä seoksia oikeasti ovat. Mutta jokatapauksessa noita ovat yhteen hitsaileet ja hyvillä tuloksilla vieläpä.
Ja siksihän tämä rakenne on mitä on, notta saadaan tuo luistatusominaisuus moottorijarrutuksessa aikaiseksi. On muuten tämä yksi syy siihenkin suurehkoon klappiin, mitä Busan voimansiirrossa usein kritisoidaan.
Se arvaus mikä mulla tulee mieleen on niin että kun kytkimeen ei kohdistu vääntöä, kytkinjouset ovat löysemmällä. Kun kytkintä viedään tuntumakohtaan ja aletaan kohdistaa siihen vääntöä, tuo kytkinjousien runkopulttien kannatin, se toinen sisäkikkare vetäytyy syvemmälle kohti kytkimen sisäkellon pohjaa... puristaen kytkinjousia ja näin aiheuttaen lisää painetta levyihin... samallahan tämä voisi tuntua kahvassakin juuri kahvan häipymisenä.
Onko tämä arvaus edes sinne päinkään?
Jos homma menee näin niin eikö tarvita jäykempiä/pidempiä kytkinjousia koska kun keskikikkareet ovat juntturissa toisiinsa, ei tätä vetäytymistä/kiristymistä enää tapahdu väännön ollessa päällä.
Oliko tässä mitään järkeä....
no vähän sinne päin-arvaisin kuitenkin että sisäkikkare on aika lujasti paikallaan ja ulkohärpäkkä liikkuu ulospäin moottorijarrutuksessa viistettyjen lovien työntämänä eli painaa kytkintä, muulloin palasten tulisi pysyä pohjautuneina-tosielämässä lapsellisesti suunniteltu osa aiheuttaa helvetillisen välyksen voimansiirtoon ja **ttuilee kiihdytyksessä paikaltaan lähdettäessä. eri jousia ei tarvita ainakaan vielä 212 hv koneteholla :p
morot vaan,tästä lähtee ensimmäinen viesti ja kiinnostas tietää että onko tuohon kytkimen haukkaamisen korjaamiseen muuta ratkasua ko hitsata se jumiin??varmaan vois luulla että sinne on tullut välystä jonnekkin?
hajahuja kirjoitti:morot vaan,tästä lähtee ensimmäinen viesti ja kiinnostas tietää että onko tuohon kytkimen haukkaamisen korjaamiseen muuta ratkasua ko hitsata se jumiin??varmaan vois luulla että sinne on tullut välystä jonnekkin?
oho eikä maksa paljoo??? siks vissiin yleistä tuo hitsaaminen,miten se sen jälkeen pelittää,tuleeko moottorijarrutuksesta paljonkin rajumpi? joo ja kuinka sadasosamillin tarkalleen se pitäs saada suoraan siihen,hitsaushan yleensä aina vetelee jonnekkin suuntaan!
yksi vaihtoehto on alkaa opetella nopeaa lähtöä 2000 kierroksella, kujo voi opastaa tässä hitsauksessa kolme rakotulkkia ei tue tarpeeksi, menee helposti epäkeskoon jolloin täristää ja syö jouset ympäröivään alumiiniin ja tulee rikkomaan jotain. moottorijarrutuksesta ei tarvitse huolestua ja toimii muuten tosi hyvin. pusan tehoilla ei kuitenkaan voi odottaa minkään kytkimen kestävän kovinkaan monta täysikaasulähtöä paikaltaan kierrokset tapissa :p