Gipro - En meinaa vörkkiä

Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

TJJ kirjoitti:
busajasa kirjoitti:
TJJ kirjoitti:
Vieläkö Gipro on toiminut ecusifterin kanssa?

Ja osaako joku vääntää rautalanka mallin ohjeen (tyyliin yhdistä punainen johto violettiin) kuinka kytken ecusifterin (cordona gp) gipron kanssa toimimaan?

Juu toimii - 6 joskus tullee 0:n kautta mutta kyllä se hitaasti 6:n tunnistaa. Eilen mm ~200Km dataloggerin kanssa ja hienosti vaihtui vaihteet Giprossa Shiferi vaihdoista huolimatta :D

Gipro kytketään suoraan sinne GPS sensorin liittimiin - eli ei tartte mitään muuta kuin liittimet paikalleen ja akulta (sulakkeen kautta) jännite (+). Ecu-Shiferin vastus/GP Cordona suoraan GPS:n johtoihin - on se kytkäri siihenkin jossain täällä foorumilla.. kaivan jos ehdin..

Niin, siis gipro on paikallaan, samoin sifteri. Mutta sifteri on nyt pc:n kautta. Jos siitä pc:stä pyrkii eroon tässä lähiaikoina, niin pitäs vain siihen jonku ohjeen (tai kuva valmiista kytkennästä tms) saada. Eli mikä sifterin piuha kiinni ja mihin ja mikä vastus mihin väliin?

Onko noita ecueditorin vaatimia piuhoja muuten joku vielä tehtaillut tai kellään ylimääräisenä?

http://macmadigan.no-ip.com/Public/ECU/ecueditor/shifter.jpg

Tossa on GP switchin kytkentä sen vastuksen kanssa - vähän on tinaus ja kutistesukka hommia. Paras olisi paloitella vanha TRE ja ottaa siitä littimet vastukselle ja GP-Switchille.

GP Switchiltä ne johdot jotka vapaana auki (ääretön vastus) ja sulkeutuvat GP Switchillä vaihdettaessa. Eli ton saa helposti yleismittarilla mitattua niistä kolmesta johdosta... ja taitaap nuo GP Switchin piuhojen värit näkyä noissa Petrin kuvissakin.

Kurkaappa täältä noita Petrin kuvia

http://www.busanistit.org/foorumi....4;st=40

jossain keskivälissä sivua..




Edited By busajasa on 1240842867
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Jossain tuolla on kyllä vanha tre..

Eli peräkkäin saman johdon väliin ensin gipro, sitten vanhan tren liittimistä kasattu sifteri setti? (joo, pitää olla rautalankaa näin yksinkertaiselle kaverille)
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Juu eiköhän ne perä perään onnistu. Itsellä on suoraan juotettu tuonne GPS:ltä tulevaan liittimen johtoihin tehty tuo shifter modi, mutta onnistuu se liittimillä peräjälkeen. Liitin hässäkän voi sitten jälkikäteen purkaa jos haluaa.

Giprosta sitten ATRE pois ja EcuEditorilla limitterit pois.




Edited By busajasa on 1240854584
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

busajasa kirjoitti:Juu eiköhän ne perä perään onnistu. Itsellä on suoraan juotettu tuonne GPS:ltä tulevaan liittimen johtoihin tehty tuo shifter modi, mutta onnistuu se liittimillä peräjälkeen. Liitin hässäkän voi sitten jälkikäteen purkaa jos haluaa.

Giprosta sitten ATRE pois ja EcuEditorilla limitterit pois.
Tuota juuri pohdin, että juottelisko suoraan piuhoihin kiinni vai silpoisko tuon vanhan tre:n.. Nyt tarttee enää löytää vastus..
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

Martta kirjoitti:
busajasa kirjoitti:
Martta kirjoitti:
Ilmeisesti tarvitsee vastuksen lisäks... Mulla vielä harkinnassa saattaako kytkennän loppuun asti vai pistääkö shifterin myyntiin.

ecu-shifter tosiaan tarvitsee ton vastuksen. Sen kytkeminen on oikeasti pikku juttu joten ei kannata shifteriä myyntiin laittaa. Ja vastuskaan ei maksa kuin jonkun sentin..

Juu, niin kuulemma on n.15min menee kun tekasee.

Tämäkin modi lähti viime syksynä meikäläisen kyseenalaistukesta liikenteeseen...




Edited By Martta on 1241344303
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Avatar
timppa72
Viestit: 70
Liittynyt: 14 Syys 2008, 13:23
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja timppa72 »

viisaammat kertokaa mikä kartta giprossa.että rajoitin on pois?kartat mulla 4,5,6,7.eli mikä näistä.5 se ei voi olla.jäi penkissä vauhdit alle 290km/h.6 vaihteellakin.
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Vitonen juurikin.
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
timppa72
Viestit: 70
Liittynyt: 14 Syys 2008, 13:23
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja timppa72 »

miten se voi olla.ku menee ilman giproa kovempaa penkissä???ja välitykset samat.5ja6 vaihteella melkein samat teho lukemat.eli tuntus vähä oudolta?
Avatar
eeroolli
Viestit: 54
Liittynyt: 20 Heinä 2009, 15:47

Viesti Kirjoittaja eeroolli »

Gipron uutta pienempää GIPRO GIPRO X-TYPE vaihdenäyttöä koskettavia kysymyksiä, mikäli joku moisen jo asennellut:
Linkki: Gipro X-TYPE
Melko näppärän kokoinen toi Gipro X-Type vaihdenäyttö, mutta mites saisi pelittämään Busassa (G1) jossa jo Ivan Tre asennettuna?
(Onnistuuko tuon pikku-Gopron asennus ja samalla olisi tuo Ivanin Trekin paikallaan)

Vai tarviiko hankkia suosiolla Gipron SO2 W/Atre:n, jossa on molemmat toiminnot (Tre ja vaihdenäyttö)? Ainoa vain että tuo pienempi Gipro mahtuis paremmin eri paikkoihin mittariston seutuville :D
Vastaa Viestiin