TJJ kirjoitti:
Vieläkö Gipro on toiminut ecusifterin kanssa?
Ja osaako joku vääntää rautalanka mallin ohjeen (tyyliin yhdistä punainen johto violettiin) kuinka kytken ecusifterin (cordona gp) gipron kanssa toimimaan?
Juu toimii - 6 joskus tullee 0:n kautta mutta kyllä se hitaasti 6:n tunnistaa. Eilen mm ~200Km dataloggerin kanssa ja hienosti vaihtui vaihteet Giprossa Shiferi vaihdoista huolimatta
Gipro kytketään suoraan sinne GPS sensorin liittimiin - eli ei tartte mitään muuta kuin liittimet paikalleen ja akulta (sulakkeen kautta) jännite (+). Ecu-Shiferin vastus/GP Cordona suoraan GPS:n johtoihin - on se kytkäri siihenkin jossain täällä foorumilla.. kaivan jos ehdin..
Niin, siis gipro on paikallaan, samoin sifteri. Mutta sifteri on nyt pc:n kautta. Jos siitä pc:stä pyrkii eroon tässä lähiaikoina, niin pitäs vain siihen jonku ohjeen (tai kuva valmiista kytkennästä tms) saada. Eli mikä sifterin piuha kiinni ja mihin ja mikä vastus mihin väliin?
Onko noita ecueditorin vaatimia piuhoja muuten joku vielä tehtaillut tai kellään ylimääräisenä?
Tossa on GP switchin kytkentä sen vastuksen kanssa - vähän on tinaus ja kutistesukka hommia. Paras olisi paloitella vanha TRE ja ottaa siitä littimet vastukselle ja GP-Switchille.
GP Switchiltä ne johdot jotka vapaana auki (ääretön vastus) ja sulkeutuvat GP Switchillä vaihdettaessa. Eli ton saa helposti yleismittarilla mitattua niistä kolmesta johdosta... ja taitaap nuo GP Switchin piuhojen värit näkyä noissa Petrin kuvissakin.
Eli peräkkäin saman johdon väliin ensin gipro, sitten vanhan tren liittimistä kasattu sifteri setti? (joo, pitää olla rautalankaa näin yksinkertaiselle kaverille)
Juu eiköhän ne perä perään onnistu. Itsellä on suoraan juotettu tuonne GPS:ltä tulevaan liittimen johtoihin tehty tuo shifter modi, mutta onnistuu se liittimillä peräjälkeen. Liitin hässäkän voi sitten jälkikäteen purkaa jos haluaa.
Giprosta sitten ATRE pois ja EcuEditorilla limitterit pois.
busajasa kirjoitti:Juu eiköhän ne perä perään onnistu. Itsellä on suoraan juotettu tuonne GPS:ltä tulevaan liittimen johtoihin tehty tuo shifter modi, mutta onnistuu se liittimillä peräjälkeen. Liitin hässäkän voi sitten jälkikäteen purkaa jos haluaa.
Giprosta sitten ATRE pois ja EcuEditorilla limitterit pois.
Tuota juuri pohdin, että juottelisko suoraan piuhoihin kiinni vai silpoisko tuon vanhan tre:n.. Nyt tarttee enää löytää vastus..
Martta kirjoitti:
Ilmeisesti tarvitsee vastuksen lisäks... Mulla vielä harkinnassa saattaako kytkennän loppuun asti vai pistääkö shifterin myyntiin.
ecu-shifter tosiaan tarvitsee ton vastuksen. Sen kytkeminen on oikeasti pikku juttu joten ei kannata shifteriä myyntiin laittaa. Ja vastuskaan ei maksa kuin jonkun sentin..
Juu, niin kuulemma on n.15min menee kun tekasee.
Tämäkin modi lähti viime syksynä meikäläisen kyseenalaistukesta liikenteeseen...
Edited By Martta on 1241344303
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)
viisaammat kertokaa mikä kartta giprossa.että rajoitin on pois?kartat mulla 4,5,6,7.eli mikä näistä.5 se ei voi olla.jäi penkissä vauhdit alle 290km/h.6 vaihteellakin.
Gipron uutta pienempää GIPRO GIPRO X-TYPE vaihdenäyttöä koskettavia kysymyksiä, mikäli joku moisen jo asennellut:
Linkki: Gipro X-TYPE
Melko näppärän kokoinen toi Gipro X-Type vaihdenäyttö, mutta mites saisi pelittämään Busassa (G1) jossa jo Ivan Tre asennettuna?
(Onnistuuko tuon pikku-Gopron asennus ja samalla olisi tuo Ivanin Trekin paikallaan)
Vai tarviiko hankkia suosiolla Gipron SO2 W/Atre:n, jossa on molemmat toiminnot (Tre ja vaihdenäyttö)? Ainoa vain että tuo pienempi Gipro mahtuis paremmin eri paikkoihin mittariston seutuville