Bensamittari - Probleema
oisko mittarin anturi päässyy jämähtää yläasentoon??Busanisti-JR kirjoitti:Agostini kirjoitti:Eipä ole moista ilmennyt....mulla on aina tankki tyhjä
-A- , eiköhän tähänkin probsiin saada apua kotvan päästä
Tää on varmaan sit semmonen tyhjentymätön malli?
Tosiaan mittari ei laske vaikka virrat sammuttaa..
eli onko tankki ollu irti?
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
Mittaristo tarkístukseen. Helppo homma kattoo mikä vialla.
Hmm.. yks busa kävi mulla huollossa FI valon takia jossa sama vika. 99 mallin punamusta alle 10 tkm ajettu.
Ja veikkaisin että mittari oli siinä yksilössä jumittanu huonon säilytyksen takia. Makas umpi hangessa koko talven, säiden armoilla
Edited By ksthb on 1176347283
Hmm.. yks busa kävi mulla huollossa FI valon takia jossa sama vika. 99 mallin punamusta alle 10 tkm ajettu.
Ja veikkaisin että mittari oli siinä yksilössä jumittanu huonon säilytyksen takia. Makas umpi hangessa koko talven, säiden armoilla
Edited By ksthb on 1176347283
ksthb kirjoitti:Mittaristo tarkístukseen. Helppo homma kattoo mikä vialla.
Hmm.. yks busa kävi mulla huollossa FI valon takia jossa sama vika. 99 mallin punamusta alle 10 tkm ajettu.
Ja veikkaisin että mittari oli siinä yksilössä jumittanu huonon säilytyksen takia. Makas umpi hangessa koko talven, säiden armoilla
No ei ihan ensimmäiseksi tulis mieleen jättää pyörää hankeen talveksi.Välillä tuntuu että kylmään talliin jättäminen kylmää
sydäntä vaikka käyn sitä säännöllisesti käyttämässä talven aikana.
edit:Ja poikkettiin taas aiheesta.
Luki virhe sitten tuossa
Edited By Koijari on 1176358029
SS 1600 k
3x SS 1000
--Still Counting --
3x SS 1000
--Still Counting --
Liekkö sitten entinen omistaja säilyttäny ulkosalla, nyt ainakin lepäilee lämpimässä autotallissa.Koijari kirjoitti:ksthb kirjoitti:Mittaristo tarkístukseen. Helppo homma kattoo mikä vialla.
Hmm.. yks busa kävi mulla huollossa FI valon takia jossa sama vika. 99 mallin punamusta alle 10 tkm ajettu.
Ja veikkaisin että mittari oli siinä yksilössä jumittanu huonon säilytyksen takia. Makas umpi hangessa koko talven, säiden armoilla
No ei ihan ensimmäiseksi tulis mieleen jättää pyörää hankeen talveksi.Välillä tuntuu että kylmään talliin jättäminen kylmää
sydäntä vaikka käyn sitä säännöllisesti käyttämässä talven aikana.
edit:Ja poikkettiin taas aiheesta.
Luki virhe sitten tuossa
Busanisti-JR kirjoitti:Joo eli mulla on sellanen ongelma busan bensamittarin kanssa, että se on jumittunu ihan yläasentoon.
Onko muilla ollu vastaavia ongelmia ja kuinka sais korjattua?
Oletko kokeillut mittariston resetti/kalibrointi toimintoa?
Eli "tripin resetti" nappula pohjaan, sitten avaimesta virrat päälle, 3-5 sekunnin kuluttua virtojen laitosta resetti nappulan vapautus, jonka jälkeen kaksi painallusta sekunnin sisällä.
Ohje löytyy huoltomanuskasta kohdasta 7-32, jos ei edeltä selvinnyt.
Mikäli em. ei auta, niin sitten ei auta kuin ottaa mittari auki katsoa, että mikä jumittaa.
Ei auttanut tuo kikka, täytyy sitten ottaa mittari käsiin ja kattoo mikä mättää..Fastm8 kirjoitti:Busanisti-JR kirjoitti:Joo eli mulla on sellanen ongelma busan bensamittarin kanssa, että se on jumittunu ihan yläasentoon.
Onko muilla ollu vastaavia ongelmia ja kuinka sais korjattua?
Oletko kokeillut mittariston resetti/kalibrointi toimintoa?
Eli "tripin resetti" nappula pohjaan, sitten avaimesta virrat päälle, 3-5 sekunnin kuluttua virtojen laitosta resetti nappulan vapautus, jonka jälkeen kaksi painallusta sekunnin sisällä.
Ohje löytyy huoltomanuskasta kohdasta 7-32, jos ei edeltä selvinnyt.
Mikäli em. ei auta, niin sitten ei auta kuin ottaa mittari auki katsoa, että mikä jumittaa.
Kiitos kaikille avusta!
Olisiko kellään heittää arvausta/faktaa tämmöisestä viasta?.
Ajoin pyörän talliin ja toimi normaalisti. Seuraavana päivänä menin ja hyppäsin pärrän päälle niin huomasin, että kierroslukumittari oli jämähtänyt vähän yli tonniin ja digitaalinäytöissä näkyi kello ja ajokilometrit vaikka ei ollut edes avaimet virtalukossa.
Hetken pällistelin ja käänsin virrat päälle niin mittaristot ei toiminut niin kuin pitäisi eli viisarithan hyppää kun virrat käännetään sinne pohjaan niin nyt ne olivat vain paikallaan. Trippimittaria ja kelloa ei pystynyt säätämään vaikka kuinka näppäilin. Vikakoodia ei näyttänyt myöskään.
pyörä lähti käyntiin ja kävi normaalisti, mutta koko mittaristo oli sekaisin/"pimeänä".
Otin akunkengät irti ja laitoin takaisin niin mittaristo alkoi toimimaan. Onko muut törmännyt tämmöiseen?
Ajoin pyörän talliin ja toimi normaalisti. Seuraavana päivänä menin ja hyppäsin pärrän päälle niin huomasin, että kierroslukumittari oli jämähtänyt vähän yli tonniin ja digitaalinäytöissä näkyi kello ja ajokilometrit vaikka ei ollut edes avaimet virtalukossa.
Hetken pällistelin ja käänsin virrat päälle niin mittaristot ei toiminut niin kuin pitäisi eli viisarithan hyppää kun virrat käännetään sinne pohjaan niin nyt ne olivat vain paikallaan. Trippimittaria ja kelloa ei pystynyt säätämään vaikka kuinka näppäilin. Vikakoodia ei näyttänyt myöskään.
pyörä lähti käyntiin ja kävi normaalisti, mutta koko mittaristo oli sekaisin/"pimeänä".
Otin akunkengät irti ja laitoin takaisin niin mittaristo alkoi toimimaan. Onko muut törmännyt tämmöiseen?