Pätkii....

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
JakeS
Viestit: 237
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 18:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JakeS »

Tuli tuossa viikonlopun aikana k8:n jännä vika. Kiihdyttäessä reippaasti kaasua käyttäen n. 6000 rpm kohdalla pätkäsee totaalisesti, ja kun hieman höllää kaasua ja antaa sitten uudestaan runtua kehiin niin taas kiihtyy hetken aikaa ja sitten alkaa pätkiä. Ihan kuin ei saisi soppaa tarpeeksi.
Noh, ajelin sen hyvinkäälle ja tulin zx12:lla takas kotiin kun eivät päivän aikana keksineet mistä moinen johtuu. Sliparit siihen on vaihdettu ja tre, mutta tuskinpa kummallakaan on asian kanssa mitään tekemistä. Ideoita ?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Onko virtalukon pohja vaihdettu takuutyönä?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Onko hälytintä?
Eikös PetriK:lla ollu euroopas jotai vastaavaa häikkää? hälyttimen releessä taisi vika olla.
Entäs ECU:n ja ruiskujen liittimet tarkastettu?
Avatar
JakeS
Viestit: 237
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 18:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JakeS »

Ei ole virtalukon pohjaa vaihdettu eikä hälytintä. Toimii aivan nätisti normaaliajossa mutta kun kiihdyttää oikein kunnolla niin saa olla varovainen ettei lähde lapasesta kun rykii niin perkuleesti. :angry:
Avatar
JakeS
Viestit: 237
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 18:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JakeS »

Snowman kirjoitti:Onko hälytintä?
Eikös PetriK:lla ollu euroopas jotai vastaavaa häikkää? hälyttimen releessä taisi vika olla.
Entäs ECU:n ja ruiskujen liittimet tarkastettu?
koko päivän ne rukkasi syöttöpuolta ee-speedillä. Jäi sinne ja antoivat kasawian tilalle.... Jäi jotenkin semmonen fiilis ettei siellä ole aavistustakaan mistä moinen johtui. Onneksi kaikki "palikat" on heidän asennuksia joten takuuseen menee.
sam77
Viestit: 320
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 12:56
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sam77 »

Nyt sä joudut ajaa kawalla koko kesän :p
Hopee on nopee?
Galleria
Avatar
JakeS
Viestit: 237
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 18:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JakeS »

sam77 kirjoitti:Nyt sä joudut ajaa kawalla koko kesän :p
Toivottavasti en.. Ei pääse varmaan kahvituvalla teidän muiden kanssa samaan pöytään :shocked: on mulla nyt yhdet ylimääräiset suzukimerkit jos vaikka liimaisi tankkiin ja tilaisi ne busanistitarrat....
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kokeiles ajaa B tai C asennossa. Jos näyttö nollautuu vian aikana on kyseessä todennäköisesti sähkövika jännitteensyöttopuolella, esim virtalukon pohja. Jos taas B tai C säilyy niin sitten vikaa voi etsiä toisiopuolelta eli puolista, injektoreista, polttoaineensyötöstä, ...

Nimim. "Ettei vaan olisi ryhmä halki"

Täytyypä testata että jääkö vikakoodit SDS:n muistiin tavalla tai toisella. On sellainen mielikuva että ECU vaatii vikakoodien nollauksen. Kannattaa kysellä EE:tä että mitäs SDS näytti. Näytöltähän gen2 ei kannata enään vikakoodeja lukea kun siellä ei ole kaikkea informaatiota.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Vmatti
Viestit: 326
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Vmatti »

JakeS kirjoitti:
Snowman kirjoitti:Onko hälytintä?
Eikös PetriK:lla ollu euroopas jotai vastaavaa häikkää? hälyttimen releessä taisi vika olla.
Entäs ECU:n ja ruiskujen liittimet tarkastettu?

koko päivän ne rukkasi syöttöpuolta ee-speedillä. Jäi sinne ja antoivat kasawian tilalle.... Jäi jotenkin semmonen fiilis ettei siellä ole aavistustakaan mistä moinen johtui. Onneksi kaikki "palikat" on heidän asennuksia joten takuuseen menee.

Olikos sulla tossa kommanderi vai miten säätivät?
"Trust your instincts, be yourself"

se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
Avatar
JakeS
Viestit: 237
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 18:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JakeS »

PetriK kirjoitti:Kokeiles ajaa B tai C asennossa. Jos näyttö nollautuu vian aikana on kyseessä todennäköisesti sähkövika jännitteensyöttopuolella, esim virtalukon pohja. Jos taas B tai C säilyy niin sitten vikaa voi etsiä toisiopuolelta eli puolista, injektoreista, polttoaineensyötöstä, ...

Nimim. "Ettei vaan olisi ryhmä halki"

Täytyypä testata että jääkö vikakoodit SDS:n muistiin tavalla tai toisella. On sellainen mielikuva että ECU vaatii vikakoodien nollauksen. Kannattaa kysellä EE:tä että mitäs SDS näytti. Näytöltähän gen2 ei kannata enään vikakoodeja lukea kun siellä ei ole kaikkea informaatiota.
Laite on nyt ee:llä, mutta toimiiko b ja c-alueet edes tren kanssa ? Ei ole tullut kokeiltua. Täytyy nämä sinun vinkit heille välittää jos ei pariin päivään mitään kuulu. Jos ei muuta niin täytyy hakea kawaan uusi takarengas... Sen verta ihmeelliseltä kuullosti vian arvailu rutussa olevasta ilmaletkusta, mutta uusi asentaja sinne on tulossa ja toivottavasti osaa muutakin kuin öljyt vaihtaa. Mitään commanderia ei ole asennettu, joten lisäilivät manuaalisesti jostakin lisää soppaa keskialueelle ja sitten vähän jokapuolelle. En ollut itse katsomassa sen tarkemmin. Vika on tullut itsekseen talven aikana koska kauden lopetuksessa kaikki pelasi hienosti, mutta nyt ei. Muutokset vain sliparit ja tre.
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

JakeS kirjoitti:Vika on tullut itsekseen talven aikana koska kauden lopetuksessa kaikki pelasi hienosti, mutta nyt ei.
Ne liittimet tarkastaa ensimäisenä..
Tre:n asennuksessa töpätty?
Talven jälkeenkö lisätty soppaa yoshiboxilla? siinä tehty moka?
Höh tuo joshiboxi tuo mieleen sen vihreän dino? ötökän Mariosta.. :offtopic:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Dokumentoidaanpa tähän myös tästä mieleen tullut omaa pyörää vaivannut "vika". Eli kun sivujalka oli huonosti rasvattu ja oli sellainen nihkeä alkoi se ajaessa sopivilla kierroksilla valumaan alaspäin ja tietyssä pisteessä siis löi pelin poikki. Kesti muuten aika pitkään ennenkuin hokasin missä vika. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

jarim kirjoitti:Dokumentoidaanpa tähän myös tästä mieleen tullut omaa pyörää vaivannut "vika". Eli kun sivujalka oli huonosti rasvattu ja oli sellainen nihkeä alkoi se ajaessa sopivilla kierroksilla valumaan alaspäin ja tietyssä pisteessä siis löi pelin poikki. Kesti muuten aika pitkään ennenkuin hokasin missä vika. :)
Tämän kanssa taistelin myös kevään ekana ajopäivänä, löi kivasti säkeille kun katkaisi sähköt kesken kiivaan kiihdytyksen, etunen tuli nopeesti alas..
Avatar
JakeS
Viestit: 237
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 18:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JakeS »

Tilanneinfoa sen verran ettei vikaa ole edelleenkään löytynyt. Kwaakkuun vaihdettiin parempi takarengas ja meno jatkuu moottori rohisten :(
Avatar
JakeS
Viestit: 237
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 18:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JakeS »

juu, kolmas viikko kohta lähenee loppuaan ja ei kuulu mitään. Täytyykö tässä kohta liittyä jollekin *itun kwaakkuvoorumille :angry:
Vastaa Viestiin