Turbo - Busat

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
74-1085495998

Viesti Kirjoittaja 74-1085495998 »

Tuntuu olevan tällä kaudella ylivoimaisia :bowdown: Rhead jäi Joensuun lentsikkasuoralla vain hitusen alle 200/mph :p Minkälaisilla välityksillä ja ahdoilla toi nopeus tuli :arskat:
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Niin, paljonko Rhead väänsi ahtoja??? Olikohan toi nopein meikäläisiä? Siis busanistejä?

Mahtavia nopeuksia :pomppu: :pomppu:
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Paljonko ahtoja... On siinäkin kysymys. Vastaan RHeadin puolesta että 0.6 niin kuin ennenkin.
Valitettavasti nyt olen ollut hiukan huomaavinani ahtopainehulluutta
ympäri kenttää. 200-250 hp dynorullalta ei enää olekaan mitään, kun joku on samalla kokoonpanolla saanut kovempaa tulosta. Tehoa pitäisi saada rajattomasti, koneen tulisi toimia vakion tavoin, olla nopein kentällä ja vikkelin vartilla. Kestävyys ei saisi kärsiä... -niin ja homma ei saisi maksaa mitään.

Nyt on tullut todettua, että jo tuo 1.8km 8.9 puristuksilla ja 08-09bar paineilla voi katkaista kamelilta selän. Totaalituhoa ei tullut, mutta kyllä se harmittaa silti.

Väitän, tosin vain täältä sivusta huutelijana, että esim tuon tärkeääkin tärkeämmän 310 tutkanopeuden rikkomiseen turbobusalla riittää 04-05 ahdot (teho renkaalla n200) ja oikein välitetty toisio.
74-1085495998

Viesti Kirjoittaja 74-1085495998 »

Kujo kirjoitti:Paljonko ahtoja... On siinäkin kysymys. Vastaan RHeadin puolesta että 0.6 niin kuin ennenkin.
Valitettavasti nyt olen ollut hiukan huomaavinani ahtopainehulluutta
ympäri kenttää. 200-250 hp dynorullalta ei enää olekaan mitään, kun joku on samalla kokoonpanolla saanut kovempaa tulosta. Tehoa pitäisi saada rajattomasti, koneen tulisi toimia vakion tavoin, olla nopein kentällä ja vikkelin vartilla. Kestävyys ei saisi kärsiä... -niin ja homma ei saisi maksaa mitään.

Nyt on tullut todettua, että jo tuo 1.8km 8.9 puristuksilla ja 08-09bar paineilla voi katkaista kamelilta selän. Totaalituhoa ei tullut, mutta kyllä se harmittaa silti.

Väitän, tosin vain täältä sivusta huutelijana, että esim tuon tärkeääkin tärkeämmän 310 tutkanopeuden rikkomiseen turbobusalla riittää 04-05 ahdot (teho renkaalla n200) ja oikein välitetty toisio.
Ellen väärin muista niin kaneksen pärrässä oli Loviisassa ahdot 0,4 bar. Niillä paineilla ja 18 piikkisellä eturattaalla tuntui vaan ihan hyvältä saavatukselta. Noh eipä toi paineitten nosto tuota suoritusta heikennä... olimpa vaan utelias.
Maltillisilla paineilla ja vähäisillä kiireillä ketju kestää ja lisenssi säilyy....
:turbobusa:
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Jardze kirjoitti:
Kujo kirjoitti:Paljonko ahtoja... On siinäkin kysymys. Vastaan RHeadin puolesta että 0.6 niin kuin ennenkin.
Valitettavasti nyt olen ollut hiukan huomaavinani ahtopainehulluutta
ympäri kenttää. 200-250 hp dynorullalta ei enää olekaan mitään, kun joku on samalla kokoonpanolla saanut kovempaa tulosta. Tehoa pitäisi saada rajattomasti, koneen tulisi toimia vakion tavoin, olla nopein kentällä ja vikkelin vartilla. Kestävyys ei saisi kärsiä... -niin ja homma ei saisi maksaa mitään.

Nyt on tullut todettua, että jo tuo 1.8km 8.9 puristuksilla ja 08-09bar paineilla voi katkaista kamelilta selän. Totaalituhoa ei tullut, mutta kyllä se harmittaa silti.

Väitän, tosin vain täältä sivusta huutelijana, että esim tuon tärkeääkin tärkeämmän 310 tutkanopeuden rikkomiseen turbobusalla riittää 04-05 ahdot (teho renkaalla n200) ja oikein välitetty toisio.
Ellen väärin muista niin kaneksen pärrässä oli Loviisassa ahdot 0,4 bar. Niillä paineilla ja 18 piikkisellä eturattaalla tuntui vaan ihan hyvältä saavatukselta. Noh eipä toi paineitten nosto tuota suoritusta heikennä... olimpa vaan utelias.
Maltillisilla paineilla ja vähäisillä kiireillä ketju kestää ja lisenssi säilyy....
:turbobusa:
Joo mullahan onkin 0.4 alaalla.. Eli kierrosten mukaan nousee ahot. Eli normaaliajossa ei ne ole noussut ton 0.4 ylle koska ei tartte kierrättää yli. Kun taasen lentokentällä kierroksia on enemmän niin nouseehan se sinne 0.6:teen..

Ja ahtopainehulluus iski oikeesti.. Kentällä kun pamahti 1.5 ahtoja niin 6:nen tuntu kuis ollu 2:nen sisällä. Onnex ei levahtanu kone oikeesti rupes pelottamaan siinä vaiheessa kun mittari pahahti toiselle kierrokselle. Mutta kaippa näillä nykyisillä säädöillä pärjää :) Tieliikenteessä hyvin parjaa ainakin.



Edited By RHead on 1118225835
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Vastaa Viestiin