snuggles kirjoitti:Aivan näin. Hyvähän Martan ja Jarimin on puhua kun saavat etua keveydestä
Mullakin tullu painoo 6kg lisää viime kesästä, enkä touring pleksistäkään luovu. Joten ei auta kun etsiä penkki mistä saa vähän lisää tehoa
Martta kirjoitti:Joo, mut mä annankin tasotusta äärettömän heikolla ajotaidolla.
Tänään vaaka näytti raahtusta vajaata 50kg
Eipä tuo "heikko" ajotaito näy sun tuloksissa, yli 300kmh melkiist vakiolla
Tääl taitaa olla parisen kuskia ketkä pystyy taikoon piirun lisää tuloksiin, käytettävissä olevasta tekniikasta riippumatta.
Jarim analysoi mun veeboksi dataa ja tuumas jotta vois esim. vaihdot tehdä joutusamminkin. Ajamiseen vois koittaa panostaa, varsinkin jos matka lyhenee niin ei olis ihan vaan kyydissä kököttämistä.
Alkaa tuo sun paino oleen jo epäreilun tasolla muita kohtaan
Edited By snuggles on 1238502575
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
PetriK kirjoitti:Pakolämpö mitataan noin 15cm päästä kannesta, mieluummin ykköspytystä joka menee ensiksi laihalle jos tuotto loppuu. Lean ja Rich side stoich on yksi asia - itse seuraan enemmän sitä että nouseeko palolämpö liikaa. Normaalit lämmöt on 800-900C välillä, turboilla näkee yli 1000C mutta ei taida olla kovin pitkä ikäisiä. Alkoholilla näkee paljon alempia.
Vielä tarkentava kysymys. Mitataanko sitä lämpöä ihan vain putken päältä (oletettavasti ei)? Minkälainen liitäntä anturille tarvitaan pakokäyrään? Onko mittalaite ihan stand alone vai kytketty myös dynoon?
Tarkkaillaanko siitä siis enimmäkseen seosta (=ei niinkään ajoituksia)?
PetriK kirjoitti:Pakolämpö mitataan noin 15cm päästä kannesta, mieluummin ykköspytystä joka menee ensiksi laihalle jos tuotto loppuu. Lean ja Rich side stoich on yksi asia - itse seuraan enemmän sitä että nouseeko palolämpö liikaa. Normaalit lämmöt on 800-900C välillä, turboilla näkee yli 1000C mutta ei taida olla kovin pitkä ikäisiä. Alkoholilla näkee paljon alempia.
Vielä tarkentava kysymys. Mitataanko sitä lämpöä ihan vain putken päältä (oletettavasti ei)? Minkälainen liitäntä anturille tarvitaan pakokäyrään? Onko mittalaite ihan stand alone vai kytketty myös dynoon?
Tarkkaillaanko siitä siis enimmäkseen seosta (=ei niinkään ajoituksia)?
Tuo on todella simppeliä - Muistaakseni jarim on seurannut vierestä yksinkertaisinta toteutusta mitä olen nähny - voi varmaan kertoa lisää. Sieltä jarim putkesta löytyy myös paikka mistä on mitattu putkesta.
On ollut loggeria ja myös dyno-integraatiota - mutta ei niitä mielestäni heti tarvita jos on osaava apulainen dynossa joka voi katsoa mittaria.
PetriK kirjoitti:Pakolämpö mitataan noin 15cm päästä kannesta, mieluummin ykköspytystä joka menee ensiksi laihalle jos tuotto loppuu. Lean ja Rich side stoich on yksi asia - itse seuraan enemmän sitä että nouseeko palolämpö liikaa. Normaalit lämmöt on 800-900C välillä, turboilla näkee yli 1000C mutta ei taida olla kovin pitkä ikäisiä. Alkoholilla näkee paljon alempia.
Vielä tarkentava kysymys. Mitataanko sitä lämpöä ihan vain putken päältä (oletettavasti ei)? Minkälainen liitäntä anturille tarvitaan pakokäyrään? Onko mittalaite ihan stand alone vai kytketty myös dynoon?
Tarkkaillaanko siitä siis enimmäkseen seosta (=ei niinkään ajoituksia)?
Tuo on todella simppeliä - Muistaakseni jarim on seurannut vierestä yksinkertaisinta toteutusta mitä olen nähny - voi varmaan kertoa lisää. Sieltä jarim putkesta löytyy myös paikka mistä on mitattu putkesta.
On ollut loggeria ja myös dyno-integraatiota - mutta ei niitä mielestäni heti tarvita jos on osaava apulainen dynossa joka voi katsoa mittaria.
Jep, vierestä olen seurannut ja putkessakin minulla reikä valmiina. Mutta edelleen se sopiva anturi ja juuri tarkistamani tiedon mukaan myös mittari hakusalla (Fluke 179 ei näemmä kykene kuin max +400C).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
PetriK kirjoitti:Pakolämpö mitataan noin 15cm päästä kannesta, mieluummin ykköspytystä joka menee ensiksi laihalle jos tuotto loppuu. Lean ja Rich side stoich on yksi asia - itse seuraan enemmän sitä että nouseeko palolämpö liikaa. Normaalit lämmöt on 800-900C välillä, turboilla näkee yli 1000C mutta ei taida olla kovin pitkä ikäisiä. Alkoholilla näkee paljon alempia.
Vielä tarkentava kysymys. Mitataanko sitä lämpöä ihan vain putken päältä (oletettavasti ei)? Minkälainen liitäntä anturille tarvitaan pakokäyrään? Onko mittalaite ihan stand alone vai kytketty myös dynoon?
Tarkkaillaanko siitä siis enimmäkseen seosta (=ei niinkään ajoituksia)?
1,5mm reikä pakosarjaan, siitä työntää anturin sisälle. Mulla nyt klemmarilla thermotech:iä reiän päällä, ettei pihise normi ajossa.
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi kirjoitti:Vielä kun saadaan se ensimmäinen täystehoinen turbo tuonne penkkiin... +400rwhp?
Missä tuo penkki on, jos pääsis koittamaan? Raaserin penkki näytti ekalla vedolla takapyörätehoksi 492hp 1,2 barin paineella. Toisella vedolla tehoista katosi 30%..
BussiJussi kirjoitti:Vielä kun saadaan se ensimmäinen täystehoinen turbo tuonne penkkiin... +400rwhp?
Missä tuo penkki on, jos pääsis koittamaan? Raaserin penkki näytti ekalla vedolla takapyörätehoksi 492hp 1,2 barin paineella. Toisella vedolla tehoista katosi 30%..
Aika miehekkäät lukemat. Onnittelut onnistuneesta virityksestä.
BussiJussi kirjoitti:Vielä kun saadaan se ensimmäinen täystehoinen turbo tuonne penkkiin... +400rwhp?
Missä tuo penkki on, jos pääsis koittamaan? Raaserin penkki näytti ekalla vedolla takapyörätehoksi 492hp 1,2 barin paineella. Toisella vedolla tehoista katosi 30%..
etupyörässäkin oli kuulemma kolme baaria!! ja tehoja löyty sieltäkin! vissiin ihan hyvin tuo -99 bensapumppu toimii. vai teiks siitä vaan vesipumpun
BussiJussi kirjoitti:Vielä kun saadaan se ensimmäinen täystehoinen turbo tuonne penkkiin... +400rwhp?
Missä tuo penkki on, jos pääsis koittamaan? Raaserin penkki näytti ekalla vedolla takapyörätehoksi 492hp 1,2 barin paineella. Toisella vedolla tehoista katosi 30%..
etupyörässäkin oli kuulemma kolme baaria!! ja tehoja löyty sieltäkin! vissiin ihan hyvin tuo -99 bensapumppu toimii. vai teiks siitä vaan vesipumpun
Eiku tartten sitä huomenna, ku se on taas sama putkiviritteinen mopo.. :p
Melko vähän näyttää vanhan mallin VAKIO bussille antavan 133-136 HP, onkohan tuo teho nyt todellisella tasolla? vai onko se todellinen taso 150 luokkaa? vai 160?
Saksalaiset on järjestelmällistä ja standardi kansaa, miksiköhän saksalainen Fuchs penkki näyttää todella korkeita lukuja?
Kai toi factoryn teho on lähellä sitä mikä välittyy tiehen,ilman kertoimia. ja muut sit alunperin on laittettu kertoimilla näyttämään lähelle konetehoja. matematiikka on sama mut sit on paljon muttujia,sää-asemat,rullat renkaat,tila missä penkki on. ja sit siel on vielä joku GURU puikoissa.loputon sarka... :fing