Siinä olet oikeassa että jos haluaa samanlaisen "kuorman" kytkimelle kuin vakiokäikäleellä veto päällä niin jäykempää jousta kaivataan tai/ja prikkoja jousien alle.PetriK kirjoitti:tenhulttio kirjoitti:Tuo toimii kyllä päinvastoin kun selitit. Eli vakiona ollaan aina ns luistomodissa, mutta kun tulee vääntöä vetäistään kytkinpakkaa kiinni (ulko-osa pyrkii liikkumaan moottorin keskilinjaa kohti -> kytkinjouset menee läjään).
Siksi ne vakiojouset on niin löysät, että kytkin luistais ilman vedätystä.
Oikeassa olet toimintaperiaatteen suhteen mietinkin kun olin kirjoittanut että nyt varmaan meni jotain pieleen - mutta tuota en ihan heti vielä osta että modauksen jälkeen jousitarve on pienempi, tästä on toisenlainen muistikuva.
Täytyisi etsiä jostain mokkula nähtäville niin muistuisi mieleen. Siitä on varmaan kohta pari vuotta kun sitä on viimeksi katsellut...
Bussin iskutilavuus (bb+stroker)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Muistaakseni tämä liittyi niinkin yksinkertaiseen asiaan kuin että käkkäle hitsataan tasapinnalla jolloin jousien veto jää pienemmäksi.
Brockin yhdestä kappaleesta tehdyssä "viritysosassa" tämä pieni ero on huomioitu niin että siinä vakiojouset tai yleensäkin jouset riittävät paremmin. Eli pitäisi varmaan muistaa kekälettä tehdessä että sitä ei tehdäsiihen vakioasentoon vaan siihen asentoon missä jouset vetävät parhaiten. No taidan taas jatkossakin ostaa valmiin kappaleen...
Brockin yhdestä kappaleesta tehdyssä "viritysosassa" tämä pieni ero on huomioitu niin että siinä vakiojouset tai yleensäkin jouset riittävät paremmin. Eli pitäisi varmaan muistaa kekälettä tehdessä että sitä ei tehdäsiihen vakioasentoon vaan siihen asentoon missä jouset vetävät parhaiten. No taidan taas jatkossakin ostaa valmiin kappaleen...
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Minä veikkaan, että vakiojouset ei riitä edes vakiomoottoritehoille jos on käikälemodi (hitsattu tai Brock).PetriK kirjoitti:Muistaakseni tämä liittyi niinkin yksinkertaiseen asiaan kuin että käkkäle hitsataan tasapinnalla jolloin jousien veto jää pienemmäksi.
Brockin yhdestä kappaleesta tehdyssä "viritysosassa" tämä pieni ero on huomioitu niin että siinä vakiojouset tai yleensäkin jouset riittävät paremmin. Eli pitäisi varmaan muistaa kekälettä tehdessä että sitä ei tehdäsiihen vakioasentoon vaan siihen asentoon missä jouset vetävät parhaiten. No taidan taas jatkossakin ostaa valmiin kappaleen...
Tuon Brockin asentoeron voi kompensoida joko laittamalla prikkoja jousien alle taikka lyhentämällä niitä "torneja".
Vakiokäikäleen vetopito ei perustu siihen että jousia puristetaan vähän läjään, vaan siihen, että jouset puristuu kokonaan pohjaan.
Minä en veikkaa, vaan tiedän..tenhulttio kirjoitti:PetriK kirjoitti:Muistaakseni tämä liittyi niinkin yksinkertaiseen asiaan kuin että käkkäle hitsataan tasapinnalla jolloin jousien veto jää pienemmäksi.
Brockin yhdestä kappaleesta tehdyssä "viritysosassa" tämä pieni ero on huomioitu niin että siinä vakiojouset tai yleensäkin jouset riittävät paremmin. Eli pitäisi varmaan muistaa kekälettä tehdessä että sitä ei tehdäsiihen vakioasentoon vaan siihen asentoon missä jouset vetävät parhaiten. No taidan taas jatkossakin ostaa valmiin kappaleen...
Minä veikkaan, että vakiojouset ei riitä edes vakiomoottoritehoille jos on käikälemodi (hitsattu tai Brock).
Tuon Brockin asentoeron voi kompensoida joko laittamalla prikkoja jousien alle taikka lyhentämällä niitä "torneja".
Vakiokäikäleen vetopito ei perustu siihen että jousia puristetaan vähän läjään, vaan siihen, että jouset puristuu kokonaan pohjaan.
Mitattu samin penkissä 176hp kone tehoo hitsatulla käikäleellä ja kykä pitää dynossa/stripillä sekä kentällä ....
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Vakiojousilla kyllä...tenhulttio kirjoitti:Ksthb kirjoitti:Minä en veikkaa, vaan tiedän..
Mitattu samin penkissä 176hp kone tehoo hitsatulla käikäleellä ja kykä pitää dynossa/stripillä sekä kentällä ....
Ja vakiojousilla? Jos näi on niin sitte ei auta ku uskoa...
Muutamia mopoja olen tehnyt tolla setapilla ja ongelmia ei oo ollu....
No kun ei kellään tunnu olevan kokemus pohjaista faktaa niin niin edetääpä sit seuraavasti tässä empiirisessä tutkimuksessa.. 237 kesti, next 237+60 ja jos kestää niin 237+60+30 kattotaan mitä tapahtuu?RHead kirjoitti:Jouniri kirjoitti:Asiasta kolmanteen... missähän mahtaa orkkis kannen pulttien kestoraja tulla vastaan?
Elä nyt rupee tuolle linjalle..
"Mitä minä sanoin"
Äläkä sit sano "mitä minä sanoin"!
Hmm.. slipari mäelle tolla panoksella ja megafonia tilalle niin äänimaailmakin tulee samalla kuntoonJouniri kirjoitti:RHead kirjoitti:Jouniri kirjoitti:Asiasta kolmanteen... missähän mahtaa orkkis kannen pulttien kestoraja tulla vastaan?
Elä nyt rupee tuolle linjalle..
"Mitä minä sanoin"
No kun ei kellään tunnu olevan kokemus pohjaista faktaa niin niin edetääpä sit seuraavasti tässä empiirisessä tutkimuksessa.. 237 kesti, next 237+60 ja jos kestää niin 237+60+30 kattotaan mitä tapahtuu?
Äläkä sit sano "mitä minä sanoin"!
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Jouniri kirjoitti:No kun ei kellään tunnu olevan kokemus pohjaista faktaa niin niin edetääpä sit seuraavasti tässä empiirisessä tutkimuksessa.. 237 kesti, next 237+60 ja jos kestää niin 237+60+30 kattotaan mitä tapahtuu?
Äläkä sit sano "mitä minä sanoin"!
Meillä on tiimissä vähän vielä erimielisyyttä, että millä kaasumäärillä ajellaan. Melkeen uskaltasin luvata, että ei kestä tuota 90hp shottia. Ainakaan näillä puristuksilla mitä meillä on (ei mitattua puristussuhetta/palotiloja, alueella 1:13). Ajellaan sitte kesällä 2010...
Tää henkien taisto on sitte vissiin Jouni+Jamppa <-> MikaBee+Jarim+Tenhulttio?
Tuo shottien määrä lienee riippuvainen siitä että paljonko viinaa kaadatte koneeseen. Pakolämmöistähän tuo näkyy... Mulle aikoinaan kerrottiin että ensimmäisenä menee mäntien reunat jos ringlandit ei ole ilokaasukäyttöön suunntellut.
Pultit kylllä näyttäisivät kestävän samin dynossa yli 300hp takarengastehoja, mutta se ei ole mikään pitkäaikainen testi kun ajetaan pyörää dynossa yleensä reilusti alle sata kertaa tehoalueella.
Edited By PetriK on 1238054944
Pultit kylllä näyttäisivät kestävän samin dynossa yli 300hp takarengastehoja, mutta se ei ole mikään pitkäaikainen testi kun ajetaan pyörää dynossa yleensä reilusti alle sata kertaa tehoalueella.
Edited By PetriK on 1238054944
Tarkennetaas hiukan, jos itse olisin kaasuttamassa tota teidän laitetta niin max panos olis 50hp. 90-100hp panosta en tohtisi laittaa....tenhulttio kirjoitti:Jouniri kirjoitti:No kun ei kellään tunnu olevan kokemus pohjaista faktaa niin niin edetääpä sit seuraavasti tässä empiirisessä tutkimuksessa.. 237 kesti, next 237+60 ja jos kestää niin 237+60+30 kattotaan mitä tapahtuu?
Äläkä sit sano "mitä minä sanoin"!
Meillä on tiimissä vähän vielä erimielisyyttä, että millä kaasumäärillä ajellaan. Melkeen uskaltasin luvata, että ei kestä tuota 90hp shottia. Ainakaan näillä puristuksilla mitä meillä on (ei mitattua puristussuhetta/palotiloja, alueella 1:13). Ajellaan sitte kesällä 2010...
Tää henkien taisto on sitte vissiin Jouni+Jamppa <-> MikaBee+Jarim+Tenhulttio?
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
PetriK kirjoitti:Pultit kylllä näyttäisivät kestävän samin dynossa yli 300hp takarengastehoja, mutta se ei ole mikään pitkäaikainen testi kun ajetaan pyörää dynossa yleensä reilusti alle sata kertaa tehoalueella.
Meni vissiin jo yks vastaus bittitaivaaseen...
Käytetäänkö niitä jäsympiä pultteja siksi, että kannentiiviste ei alkais vuotamaan?
Niihin vaikuttava voimahan on max palotilanpaine x männän pinta-ala. Näillä nykyisillä rutuilla saattaa tulla raja vastaan melko pian.
Minkälaiseen momenttiin ne tuninkipultit saa vetää?