jarim kirjoitti:(E85) tehot tippui ~30hp... Tietää siis ruuvaamista.
eipä hätää
eiköhän tuosta kannen,ryhmän,mäntien,veivien ja kampiakselin vaihdolla selvinne?
ja onneksi sentään oma pyörä on ehjänä tsemiä!
Moi!BussiJussi kirjoitti:Mukava ois kuulla tuloksia Kajaanin suunnalta...?
Minkälainen kytkin mahtoi olla kiinni, ja mitä lääkkeeksi ? Tämmöiset jutut auttaa juuri monenlaisia rakentelijoita, kun tuo kytkimen riittävyys tuntuu välillä olevan arvausten varassa.Jouniri kirjoitti:Kaasuvetoja yhdellä 60hp suuttimella yritettiin 2 kertaa mutta molemmissa kytkin parkasi heti kun peukku napilla kävi, no lääkkeet tähän on tiedossa
Kiinni oli vaki kytkin hitsatulla käikäleellä ja Ahtiksen nurkista poimituilla jousilla?? (astetta normia jäykemmät) Itse olen muutaman puhelun ja nukutun yön jälkeen sillä kannalla jotta toivottavasti Taxista prakas vain kytkin eli vika vapari vedoissa luisti esim. 10-12% jolloin ollaankin kadotetun horse lauman luvuissa? Mene ja tiedä tää on mun villi veikkaus ja toive.. Laitetaan samat jouset kuin Jarim ällä (kerro mitkä?) vakio hitsaamaton käikäle kiinni ja jos sekään ei riitä niin josko mangneettihiomalla kaikki välilevyt sais tohonkin levy parin lisää (ysiin ainakin sai). Ja tietty tarvittaessa massalevyjen ja välisellasten uusiminen. Toisaalta näähän on positiivisia ongelmia kun voimaa tuntuu olevan enemmän kuin reppu kestää.snuggles kirjoitti:Jouniri kirjoitti:Kaasuvetoja yhdellä 60hp suuttimella yritettiin 2 kertaa mutta molemmissa kytkin parkasi heti kun peukku napilla kävi, no lääkkeet tähän on tiedossa
Minkälainen kytkin mahtoi olla kiinni, ja mitä lääkkeeksi ? Tämmöiset jutut auttaa juuri monenlaisia rakentelijoita, kun tuo kytkimen riittävyys tuntuu välillä olevan arvausten varassa.
http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?products_id=8511Jouniri kirjoitti:snuggles kirjoitti:Jouniri kirjoitti:Kaasuvetoja yhdellä 60hp suuttimella yritettiin 2 kertaa mutta molemmissa kytkin parkasi heti kun peukku napilla kävi, no lääkkeet tähän on tiedossa
Minkälainen kytkin mahtoi olla kiinni, ja mitä lääkkeeksi ? Tämmöiset jutut auttaa juuri monenlaisia rakentelijoita, kun tuo kytkimen riittävyys tuntuu välillä olevan arvausten varassa.
Kiinni oli vaki kytkin hitsatulla käikäleellä ja Ahtiksen nurkista poimituilla jousilla?? (astetta normia jäykemmät) Itse olen muutaman puhelun ja nukutun yön jälkeen sillä kannalla jotta toivottavasti Taxista prakas vain kytkin eli vika vapari vedoissa luisti esim. 10-12% jolloin ollaankin kadotetun horse lauman luvuissa? Mene ja tiedä tää on mun villi veikkaus ja toive.. Laitetaan samat jouset kuin Jarim ällä (kerro mitkä?) vakio hitsaamaton käikäle kiinni ja jos sekään ei riitä niin josko mangneettihiomalla kaikki välilevyt sais tohonkin levy parin lisää (ysiin ainakin sai). Ja tietty tarvittaessa massalevyjen ja välisellasten uusiminen. Toisaalta näähän on positiivisia ongelmia kun voimaa tuntuu olevan enemmän kuin reppu kestää.
Rahan haaskausta. Ostetaan vaikka E85:sta taikka pizzaa niillä rahoilla (ja/tai vieläkin isommat suuttimet).jarim kirjoitti:Niitä kitkalevyjä (siis niitä metallisia) saa Suzuki originaalina kahta eri paksuutta. Vakiona siellä on 7 ohuempaa ja 2 paksumpaa. Voisi laittaa vaikka 6 ohuempaa ja 3 paksumpaa tai 5 ohuempaa ja 4 paksumpaa. Pistetäänkö tilaukseen?
Juuri penkissä katselin yhtä reilusti yli 300hp takarengastehoista pyörää vakiolevyillä mutta todella jäykillä jousilla eikä tosiaankaan luistanut.tenhulttio kirjoitti:Rahan haaskausta. Ostetaan vaikka E85:sta taikka pizzaa niillä rahoilla (ja/tai vieläkin isommat suuttimet).
Paljostako vetoa (vain JariM), että vakiokäikäleellä kytkin pitää?
PetriK kirjoitti:tenhulttio kirjoitti:Rahan haaskausta. Ostetaan vaikka E85:sta taikka pizzaa niillä rahoilla (ja/tai vieläkin isommat suuttimet).
Paljostako vetoa (vain JariM), että vakiokäikäleellä kytkin pitää?
Juuri penkissä katselin yhtä reilusti yli 300hp takarengastehoista pyörää vakiolevyillä mutta todella jäykillä jousilla eikä tosiaankaan luistanut.
Ne punaiset turbolevyt kai tarkoittavat sitä että kone pitää pestä joka ajokerran jälkeen - vaikka pitoa niissä onkin hieman enemmän ja on halvempia kuin vakiot niin niistä irtoaa pinta muutamassa lähdössä. Sitten jos stack heightiä muutetaan paljon niin pyörä saattaa alkaa ilkeästi ryömimään lähdössä, saattaa olla aika tarkkaa juuri tuon pakan minimi ja maksimikorkeuden suhteen.
... no kukin tietysti hakkaa päätään itse sopivaksi katsomaansa seinään, mutta mäkin ostan mieluummin sopivaa soppaa ja siihen soveltuvaa linjastoa ...
tenhulttio kirjoitti:jarim kirjoitti:Niitä kitkalevyjä (siis niitä metallisia) saa Suzuki originaalina kahta eri paksuutta. Vakiona siellä on 7 ohuempaa ja 2 paksumpaa. Voisi laittaa vaikka 6 ohuempaa ja 3 paksumpaa tai 5 ohuempaa ja 4 paksumpaa. Pistetäänkö tilaukseen?
Rahan haaskausta. Ostetaan vaikka E85:sta taikka pizzaa niillä rahoilla (ja/tai vieläkin isommat suuttimet).
Paljostako vetoa (vain JariM), että vakiokäikäleellä kytkin pitää?
Tosin silti niitä jäykkiä jousia tilluuseen -> 1/4 milet mennään tietty hitsatulla käikäleellä.
Rva Rissasen busaan sulta käikäle -> meille sieltä tilalle vakio = kaikki klaar.
Näin avoimuuden aikakaudella TFM:ssä keskustellaan vain globaalissa internetissä...
PetriK kirjoitti:tenhulttio kirjoitti:Rahan haaskausta. Ostetaan vaikka E85:sta taikka pizzaa niillä rahoilla (ja/tai vieläkin isommat suuttimet).
Paljostako vetoa (vain JariM), että vakiokäikäleellä kytkin pitää?
Juuri penkissä katselin yhtä reilusti yli 300hp takarengastehoista pyörää vakiolevyillä mutta todella jäykillä jousilla eikä tosiaankaan luistanut.
Ne punaiset turbolevyt kai tarkoittavat sitä että kone pitää pestä joka ajokerran jälkeen - vaikka pitoa niissä onkin hieman enemmän ja on halvempia kuin vakiot niin niistä irtoaa pinta muutamassa lähdössä. Sitten jos stack heightiä muutetaan paljon niin pyörä saattaa alkaa ilkeästi ryömimään lähdössä, saattaa olla aika tarkkaa juuri tuon pakan minimi ja maksimikorkeuden suhteen.
... no kukin tietysti hakkaa päätään itse sopivaksi katsomaansa seinään, mutta mäkin ostan mieluummin sopivaa soppaa ja siihen soveltuvaa linjastoa ...
Hakisikohan PetriK sellaista tilannetta kun pakka ei enää avaudu kunnolla? Minulla on tuollaisesta kokemusta kun levyt on hieman kierot...Kekku kirjoitti:Mitä vaikuttaa ryömimiseen "stack height:in" muuttaminen hydraulisella kytkimellä varustetussa pyörässä missä ei ole lock-up:pia ?
Ei mielestäni mitään näin maanantai aamuna.
Joo, näimpä.Ksthb kirjoitti:Jep vakio käikäleellä pitää kyllä, mutta vartille ei oo asiaa sen jälkeen.. On kyllä omituista kun noiden kykien kans tarvii ruveta sooloileen sillä niinkin yksinkertainen kokoonpano kun EBC jouset 2,5mm prikoilla hitsattu käikäle ja pitää ainaski n.300 hp takis tehoo.... Omassa Rt:ssä oli tää setti ja kemissä dynottiin 298hp/248Nm takis eikä luistellut kykä...
jarim kirjoitti:Kekku kirjoitti:Mitä vaikuttaa ryömimiseen "stack height:in" muuttaminen hydraulisella kytkimellä varustetussa pyörässä missä ei ole lock-up:pia ?
Ei mielestäni mitään näin maanantai aamuna.
Hakisikohan PetriK sellaista tilannetta kun pakka ei enää avaudu kunnolla? Minulla on tuollaisesta kokemusta kun levyt on hieman kierot...
Ei tainnut olla alkujaan kieroja levyjä mihin viittasin - mitattiin tarkasti lasipinnalla. Kysymyshän oli siitä että aiemmin ehdotettiin pakan stack height:n muuttamista levyjä vaihtamalla jos oikein ymmärsin ja silloin irroitus ei enään toimi kun kokonaisliikerata on rajoitettu joka tapauksessa.Kekku kirjoitti:Joo kieroilla levyillä pakka ei avaudu kunnolla kun kierot levyt toimivat vähän kuin jousialuslevyt, eli vaatisi todella pitkän liikkeen irrottaakseen kunnolla.