Apen manuaalisen kiristimen säätö

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Onko kenelläkään muistissa miten toi nokkaketjun manuaalinen kiristin säädetään ?
Pakkauksen mukanahan tuli ohjeet jotka minulta puuttuu ja toiseksi "kovalevy" on hukannut tiedon.

:thumbup: tieto tuli jo...

Kontakti laahariin ja 1/4 osa kierros siit auki. sitten lukitus..




Edited By Ksthb on 1232289655
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

Tässä Apen mekaanisen kiristimen ohje:

Säätöohje
208 whp / 168 Nm
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ksthb kirjoitti:Kontakti laahariin ja 1/4 osa kierros siit auki. sitten lukitus..
Tulis mieleen että tuolla ohjeella jää hieman löysälle. Tiukoilla jousilla ja nostavilla nokilla on sen verran vastusta että pyrkii alkuperäinen ketju nouseen hampaan päälle ,varsinkin jos esim. sammuttaessa pyörähtää takasinpäin. Mut sulla tais ollakin jo rullaketjusetti.
Kisaukoilta tullu sellasta ohjetta että ku laakerit alkaa ääntään ni siitä vähä löysälle :D
Noo, ite oon laittanu siihen välimaastoon, kun hirvittäny seuraukset jos ketju pomppaa hampaan ylitte. Hieman laaha kuluu ,mut ei pahasti.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Tarkoittaako tuo "kontakti laahariin" ihan käsi kireyttä, vai?
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jepa päädyin tekemään ton näin. Löysät ketjusta nokkapyörien väliin, kiristin löysät pois ja avasin 1/4 kierrosta.
Otin löysät taas nokkapyörien väliin ja ketju liikkui ylös alas suunnassa noin 4mm säädettynä.
Ylälaahaimun jätin pois, ei kuulemma ole pakollinen.
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ksthb kirjoitti:Ylälaahaimun jätin pois, ei kuulemma ole pakollinen.
Tämä siis rullaketjulla, vakioketjulla ei kannata jättää ylälaahainta pois, sillä on oleellinen tehtävänsä ketjun paikallaan pitämisessä.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

snuggles kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Ylälaahaimun jätin pois, ei kuulemma ole pakollinen.

Tämä siis rullaketjulla, vakioketjulla ei kannata jättää ylälaahainta pois, sillä on oleellinen tehtävänsä ketjun paikallaan pitämisessä.
Juurikin näin, kiitos tarkennuksesta :mosh:
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

Mikä tuossa manuaalikiristimessä on materiaalivahvuus siinä kohtaa missä kierre menee läpi? Suurinpiirteiset paksuus lukemat myös otetaan vastaan :;): Materiaalihan tuossa taitaa olla alumiini.
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
Vastaa Viestiin