Commander... tarvinko?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Eli. putki vaihdettu akraan, airbox modattu ja pair otettu pois.
Säädätänkö oman ruiskun vai laitanko commanderin?
jos omalla ruiskulla; missä lähin säätö onnistuu? (Bussi on Eteläpohjanmaalla)
Moto-Seinäjoella ei saada omalle ruiskulle tehtyä mitään ja AJbikellä ei vastata puhelimeen???? (Menee vastaajaan)
Sitte viä :p Laitanko Lambdan paikalleen vai jätänkö pois, jos jätän pois riittääkö pelkkä liitin irti vai pitääkö tehdä jotain muutaki??? J pyörähän on gen1 k6 :blues:




Edited By Heksa on 1237297734
SMR
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Hyvässä saumassa tuohonhan voisi löytyä valmis kartta jostain orkkis ecuun.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

no joo melko hiljaasta oli tähän aiheseen :(
Mutta otin penkityksen moto-seinäjokeen ,
laitetaan power commander ja kn suodatin :)
31.3 sitte näkee että onko :rocket vai :skootteri:
SMR
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Veikkaan että :rocket
:thumbup:
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Vuosi takaperin penkitin commarilla putkiviritteistä K4:ta moto-seinäjoella. Kyllä se paremmaksi tuli kuin netistä imaistu kartta joka oli aiemmin commarissa.

Katso millä vaihteella ajaa ekan vertailukäyrän ja sitten säädön jälkeen ns. viimmeisen käyrän. Mielestäni ajoi 4-lla ekan ja 6-lla viimmeisen. Taitaa vaikuttaa tuloksiin!?




Edited By Titaani on 1237486678
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Mielenkiinoista nähdä millainen tulos tulee, mulla ihan samat modit, mutta Yoshin putki,K5 ja oma ECU säädetty PC3:n sijaan...
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Titaani kirjoitti:Vuosi takaperin penkitin commarilla putkiviritteistä K4:ta moto-seinäjoella. Kyllä se paremmaksi tuli kuin netistä imaistu kartta joka oli aiemmin commarissa.

Katso millä vaihteella ajaa ekan vertailukäyrän ja sitten säädön jälkeen ns. viimmeisen käyrän. Mielestäni ajoi 4-lla ekan ja 6-lla viimmeisen. Taitaa vaikuttaa tuloksiin!?
Mää kävin joskus ihan piruuttani ottamassa käyrän motoseinäjoelta, ajoi käyrät 4,5,6 vaihteille, eipä niissä mitään merkittävää heittoa ollut mihinkään suuntaan.
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

TJJ kirjoitti:
Titaani kirjoitti:Vuosi takaperin penkitin commarilla putkiviritteistä K4:ta moto-seinäjoella. Kyllä se paremmaksi tuli kuin netistä imaistu kartta joka oli aiemmin commarissa.

Katso millä vaihteella ajaa ekan vertailukäyrän ja sitten säädön jälkeen ns. viimmeisen käyrän. Mielestäni ajoi 4-lla ekan ja 6-lla viimmeisen. Taitaa vaikuttaa tuloksiin!?

Mää kävin joskus ihan piruuttani ottamassa käyrän motoseinäjoelta, ajoi käyrät 4,5,6 vaihteille, eipä niissä mitään merkittävää heittoa ollut mihinkään suuntaan.
Ihmettelin tuota mun käyrän nousua joka alueelta tasaisesti, vaikka muutoksia karttaan ei joka alueelle edes tehty?

Vanha käppyrä tuolla galleriassa. Täytyy käydä uusi referenssi ajamassa moto-seinäjoella kun pelit ensin kasassa ja muualla ajettu omalla boxilla ensin säätöihin.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4616
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jasa tarkoitti siis valmista karttaa originaali ECU:un. Powercommanderit on mennyttä päivää, höpöhöpö laitteita. :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

jarim kirjoitti:Jasa tarkoitti siis valmista karttaa originaali ECU:un. Powercommanderit on mennyttä päivää, höpöhöpö laitteita. :;):

juurikin näin, Jarim/PetriK missäs se ecueditorin karttakirjasto on? Ilmeisen vähän mainostettu tuota vaihtoehtoa täällä - eli siis kurkata jo valmista kartaa orggis ecuun.. Sittenhän kun kartan omistajan saa kiinni niin oman ecun flashays maksaa tasan sen mitä se piuha maksaa - muuan euro - tai ei sitäkään jos jossain lähettyvillä moinen systeemi on.

Tässä tapauksessahan on ihan perus modit ja olettaisin että vastaavia karttoja liikuteltiin viime kesänäkin (kylläkin Yoshilla, mutta ei taida olla kummoista eroa).

Mutta kyllä sillä kommanderillakin varmaan parannusta saa.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
toimeve
Viestit: 2617
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...ja vielä seki tieto, että 99-01 malleihin vastaava rojekti onnistuu haluteshan, mutta edellyttää ECUn päivittämisen 02-07 malliseksi sekä magneeton pyörijän vaihtamista. Mutta näitäkin osia löytyy täältä foorumilta.

Tässä operaatiossa (teetin tämän ittelleni viime syksynä) kylläki hinta tullee liki samalle tasolle, ja jopa jonku verran arvokkaammaksi, kuin commarilla, mutta voin kyllä suositella...niin hyvä on lopputulema.

Tuo yllä oleva siis 99-01 malleille, 02 etteenpäinhän mennee kuten tuossa aikasemmissa viesteissä oliki, pelekkä piuha siis taitaa riittää ja kartan päivittäminen sitä kautta...

Ajokelejä ootellessa.
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Hyvä homma keskustelua rupee syntyyn :kippis:
Laitetaan ny toi commander ja ajetaan sama mopo sitte
kesän aikana omalla eculle tehdyllä kartalla samaan paikkaan penkkiin :thumbup:
Sit nähään miten käytännössä eroavat ja kannattaako enää commanderilla ajella
en tiä mitä normi penkitys maksaa...
Ei silti ollu paha hinta commander, suodatin ,asennus ja penkitystä joka alkaa klo 9.00 ja koko päivä varattu mun pyörän säätämiseen ???
Palataan asiaan ku on lappu kouras :omituinen:
SMR
75-1201539216

Viesti Kirjoittaja 75-1201539216 »

Heksa kirjoitti:Hyvä homma keskustelua rupee syntyyn :kippis:
Laitetaan ny toi commander ja ajetaan sama mopo sitte
kesän aikana omalla eculle tehdyllä kartalla samaan paikkaan penkkiin :thumbup:
Sit nähään miten käytännössä eroavat ja kannattaako enää commanderilla ajella
en tiä mitä normi penkitys maksaa...
Ei silti ollu paha hinta commander, suodatin ,asennus ja penkitystä joka alkaa klo 9.00 ja koko päivä varattu mun pyörän säätämiseen ???
Palataan asiaan ku on lappu kouras :omituinen:
Moon kans tajunnu nottei nykyysin enää kukaa kommaria osta,ainakaa tarpeesehen, mutta mukavahan som meiräm muirenki lukia sitte tulooko tuos oikiasti mitää erua
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Kiefer kirjoitti:
Heksa kirjoitti:Hyvä homma keskustelua rupee syntyyn :kippis:
Laitetaan ny toi commander ja ajetaan sama mopo sitte
kesän aikana omalla eculle tehdyllä kartalla samaan paikkaan penkkiin :thumbup:
Sit nähään miten käytännössä eroavat ja kannattaako enää commanderilla ajella
en tiä mitä normi penkitys maksaa...
Ei silti ollu paha hinta commander, suodatin ,asennus ja penkitystä joka alkaa klo 9.00 ja koko päivä varattu mun pyörän säätämiseen ???
Palataan asiaan ku on lappu kouras :omituinen:

Moon kans tajunnu nottei nykyysin enää kukaa kommaria osta,ainakaa tarpeesehen, mutta mukavahan som meiräm muirenki lukia sitte tulooko tuos oikiasti mitää erua

Samaa asiaa kumpikin säätää - polttoaine syöttöä (=injektorien aukiolo aikaa). Eli en usko että tehoissa on juurikaan eroa, oman ecun säätö vaan on halvempaa, se toimii käytännössä nopsempaan ja on häiriöille robustimpi. Ongelma vaan on että monikaan kioski ei vielä tue tätä oman ecun säätöä. Josko tässä kesällä alkaisi tulla penkittäjiä tähänkin alalle...
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
kimisti
Viestit: 122
Liittynyt: 16 Helmi 2007, 21:42
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kimisti »

taitaa mulle ainakin tulla halvemmaksi säädättää tuo commari nyk putkiston kanssa JKL-seudulla kuin päivittää ecu/pyörijä ja viedä osaavaan säätöön?
olenko väärässä?
niin vm.99

ediittiä:mistähän lähin säätäjä/paikka((omalle eculle) löytyy Jkl.ään nähden?




Edited By kimisti on 1237626050
mopot ennen.honda mtx 125- suzuki gsx 750 e-kawasaki gpz 750-honda cbr 1000f-hayabusa vm.99-suzuki dr 800-kawasaki zzr 1100-honda vf 1100 magna-honda cbr 1000-honda vfr 750-aprilia sl 1000 falco-kawasaki vn 800-kawasaki z750- ???
Vastaa Viestiin