Jarim:n ilokaasurikastussysteemi.. - Tämä toimii gixereissä ja gen2 bussissa

Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tämä on hieno juttu kun saatte testattua, toimi gixereissä ja lähes kaikissa suzukeissa joissa on yoshbox -vaikkei ecu muuten olisikaan säädettävissä. Ilokaasukuivasetin asentaminen muuttui juuri paljon helpommaksi.

http://www.activeboard.com/forum.s....tAnchor
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kyllä tästä idea tuli PetriK sinulta. Minä vain piirsin. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

No joo, ajattelen itse kyllä tästä niin että toiset puhuu ja toiset tekee... ja tuossa teidän hommassa on kyllä tekemisen meininki !

Ajatteles nyt, aiemmin on vaatinut gixereihin ja kaiken maailman bkingeihin lisärikastusboxeja tai tuplakarttoja ja vaikka mitä - mutta nyt tuon teidän projektin takia saattaa syntyä moduli jonka voi laittaa suoraan yoshbox plugiin samalla kun asentaa ilokaasut ilman sen kummempia satojen eurojen hubeja tai muita lisälaitteita. Toimii myös K8 ja uudemmissa busseissa ilokaasujärjestelmänä. Toivon että Greg tai joku tekee tästä sellaisen muutaman kymmenen dollaria maksavan liittimen jonka kaverit ison meren tuolla puolen voi ostaa valmiina ja taas ihmetellään että miksi tällaista ei ole aiemmin tehty. Ja kaikki sen takia että jotkut oululaiset itsepintaisesti haluavat toteuttaa tuplakaasusysteemin ilman powercommanderia.

Eli kutsutaan tätä vaan nyt jarim:n ilokaasurikastussysteemiksi kuitenkin ?
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

PetriK kirjoitti:No joo, ajattelen itse kyllä tästä niin että toiset puhuu ja toiset tekee... ja tuossa teidän hommassa on kyllä tekemisen meininki !

Ajatteles nyt, aiemmin on vaatinut gixereihin ja kaiken maailman bkingeihin lisärikastusboxeja tai tuplakarttoja ja vaikka mitä - mutta nyt tuon teidän projektin takia saattaa syntyä moduli jonka voi laittaa suoraan yoshbox plugiin samalla kun asentaa ilokaasut ilman sen kummempia satojen eurojen hubeja tai muita lisälaitteita. Toimii myös K8 ja uudemmissa busseissa ilokaasujärjestelmänä. Toivon että Greg tai joku tekee tästä sellaisen muutaman kymmenen dollaria maksavan liittimen jonka kaverit ison meren tuolla puolen voi ostaa valmiina ja taas ihmetellään että miksi tällaista ei ole aiemmin tehty. Ja kaikki sen takia että jotkut oululaiset itsepintaisesti haluavat toteuttaa tuplakaasusysteemin ilman powercommanderia.

Eli kutsutaan tätä vaan nyt jarim:n ilokaasurikastussysteemiksi kuitenkin ?
Moro!

Jos oikein ymmärrän jotta kysymyksessä on Taxiin tarvittava double gas ohjausjärjestelmä niin tämä ukko kumartaa ja pokkaa syvään kaikille kehitystyössä mukana olleille eli siis kiitokset jo tässä vaiheessa Jarimälle, Petrikoolle ja JaSalle!!
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Ja toivotaan vielä, että mäntämyyjät ei kiitä TFM:n puolesta...
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

tenhulttio kirjoitti:Ja toivotaan vielä, että mäntämyyjät ei kiitä TFM:n puolesta...
Varanumeroita löytyy hyllystä.... :thumbup:
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

tenhulttio kirjoitti:Ja toivotaan vielä, että mäntämyyjät ei kiitä TFM:n puolesta...
Pahveja ja mäntiä kannattaa tilata varastoon noilla tehoilla mitä muutamat kaverit tällä palstalla aikovat käyttää. Ehkä samassa yhteydessä aina laittaa myös jarrupalat eteen ja taakse jotta pysähtyminen varmistetaan.

Samilla oli muistaakseni yksi setti ylikoon mäntiä bussiin vapaana aika edullisesti, sieltäkin voi kysellä.

Mitkäs ovat TFM:n jarrutusmatkaa lyhentävät upgradet ?

Mulla ainakin useimmiten ongelmana on ollut se että matala keula painuu niin alas että lokasuoja ottaa kiinni etukatteeseen. Täyttä jarrutustehoa on tällöin vaikea tai jopa mahdotonta käyttää.

Kai sinne keulaan on tulossa jotkut jäykemmät jouset sisään ja samalla lyhennetyt putket ?
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
timo3
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 07:47
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja timo3 »


Jos toi systeemi toimii, silloin kun laittaa ton 10 Kohm vastuksen tilalle 20 Kohm vastuksen, se rikastaa seosta 15%., meinaa jos 10% rikastus ei satu riittämään.
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

PetriK kirjoitti:
tenhulttio kirjoitti:Ja toivotaan vielä, että mäntämyyjät ei kiitä TFM:n puolesta...

Pahveja ja mäntiä kannattaa tilata varastoon noilla tehoilla mitä muutamat kaverit tällä palstalla aikovat käyttää. Ehkä samassa yhteydessä aina laittaa myös jarrupalat eteen ja taakse jotta pysähtyminen varmistetaan.

Samilla oli muistaakseni yksi setti ylikoon mäntiä bussiin vapaana aika edullisesti, sieltäkin voi kysellä.

Mitkäs ovat TFM:n jarrutusmatkaa lyhentävät upgradet ?

Mulla ainakin useimmiten ongelmana on ollut se että matala keula painuu niin alas että lokasuoja ottaa kiinni etukatteeseen. Täyttä jarrutustehoa on tällöin vaikea tai jopa mahdotonta käyttää.

Kai sinne keulaan on tulossa jotkut jäykemmät jouset sisään ja samalla lyhennetyt putket ?

Joensuussa 1800m tilalla 1600m joten 200m lisää jarrutusmatkaa, myös pudikselle ehdotan 1500m tilalle 1400m. Ainakin teräspunosletkut asennetaan ja toki uudet palat eteen ja taakse. Keula on vielä vakio ja lienee Hulttion vallassa mitä muutoksia vaatii ennen Joensuuta. Jaria ja Teemua ei ainakaan vielä ole jarrutus huolestuttanut, ennemkin minä olen se joka yrittää jarrutella... esim. ajettavaa matkaa lyhentämällä ( siis saahan jarruttaa ennen merkkiäkin mieluummin kuin jälkeen)! Siis ehkä oikea asennoituminen jarrutukseen lienee myös tärkeä seikka.




Edited By Jouniri on 1237137440
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Yksi tärkein seikka saa parannusta, ylivetojen eliminoiniseksi.
TFM:lle tulossa kunnollinen jarrumerkki, puna/kelta raitainen jarruvaate koko 2x4m. tätä kuljetetaan mukana kaikissa nopeusajo tapahtumissa...
timo3
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 07:47
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja timo3 »

Joko tuota Jarim kytkentää on joku ehtinyt testaamaan ja toimiiko se?

Silloin, jos se toimii, niin yoshboxi:lla voi reaaliaikaisesti hakea L,M ja H alueiden seokset kohdalleen ja vasta sen jälkeen ”kirjoittaa” ne ecu:n.

Sen kun vielä tietäisi mikä jännitearvo pitää ADJ A (tyhjäkäynti) alueen säädössä olla, että saisi säädettyä kaikkia sylintereitä samanaikaisesti, eikä yksitellen, eikös Teka:ssa ja BikeTech laitteessa ole se mahdollisuus.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

timo3 kirjoitti:Silloin, jos se toimii, niin yoshboxi:lla voi reaaliaikaisesti hakea L,M ja H alueiden seokset kohdalleen ja vasta sen jälkeen ”kirjoittaa” ne ecu:n.

Sen kun vielä tietäisi mikä jännitearvo pitää ADJ A (tyhjäkäynti) alueen säädössä olla, että saisi säädettyä kaikkia sylintereitä samanaikaisesti, eikä yksitellen, eikös Teka:ssa ja BikeTech laitteessa ole se mahdollisuus.
Kyllä voi hakea reaaliaikaisesti säädöt - testasin joskus. Tosin säätöalue on niin karkea että sillä saa tyyliin sliparit lisätty osumaan kohdalleen, mutta kun koneessa on nokkia puristusta yms. niin enään ei riittänyt yksiulotteinen kartta. (Sama muuten on turbovehkeissä, helpottaa huomattavasti jos kartta on kaksiulotteinen Ahtopaine, Kierrokset, Lisäruisku%. Jos on vain yksiulotteinen Ahtopaine, Lisäruisku% niin säätäminen on vaikeampaa ja ihan kohdalleen ei tahdo saada.

Mitattu jännite on raja-arvot tietyllä alueella. Lukemalla kytkistä näet mihin kohtaan jännitteenjakaja osuu ja sitä voi käyttää. Sylinterikohtaisesti riittää että riittävän nopeasti vuorotellen säädetään kutakin sylinteriä - muuta tapaa ei taida olla. En ainakaan muista kun koodia silloin aikanaan luin.

Jotkut laitteet hieman kyllä mielestäni vähän ylilupaavat mainospuheissaan - sitä ei vaan pysty säätämään yhtään sen tarkemmin mitä sisäinen ecun ohjelma antaa mahdollisuutta.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
timo3
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 07:47
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja timo3 »

PetriK kirjoitti: Kyllä voi hakea reaaliaikaisesti säädöt - testasin joskus.

Minkälaisella nopeudella se käynnissä ollessa lukee noita arvoja, eli olisiko Jarim systeemillä mahdollista toteuttaa autotune ominaisuutta, jos tuo vastusarvo olisi seoksen mukaan muuttuva.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Sitä mukaa kun AD muunninta luetaan, eli ei riittävän nopeasti autotunea ajatellen jos esim TPS asento muuttuu nopeasti. Muistaakseni AD muuntimella on kaksi sykliä: nopea jolla luetaan TPS sensoria ja hidas jolla luetaan sarjamuotoisesti eri AD muunnokset.

Helpompi tapa tehdä autotune on käyttää vallitsevan ilmanpaineen sensoria - jota kyllä luetaan yhtä hitaasti, mutta siinä ei ole steppejä. Lämpösensoreista ei tuohon ole.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
114-1234031013

Viesti Kirjoittaja 114-1234031013 »

kysymyksiä tänne isomottoristen puolelle(tuntuu tietoa riittävän).

elikkäs ilokaasu systeemiä pitäs alkaa rakentelee..

pyörä: 1000 k5, commander ja tre(heivataan jos haittaa).

2 suuttimen systeemi tilattu, tavotteena 30-40 heppaa.
mitenkäs ton sais kohtuu helposti ja toimivasti toteutettua?
2 karttaa commanderille ja vaihto jollain vai onko parempia systeemejä..

ihan tähtitietellisiin systeemeihin ei ole varaa eikä tarvetta.

jani.
Vastaa Viestiin