Luvat turbo pyörälle
Tervehdys kaikille.
Painin muutaman viikon turboprojektin kanssa ja tässä lopputulos.
Suzuki GSX-1400 -07 Turbo, ja lukee myös rekisteriotteessa.
Turbo setti oli ProBoostilta.
Nyt jos löytyy halukkaita joilla on jo ahdin kiinni mutta luvat puuttuu niin voisi löytyä yksi tuttu joka homman hoitaa. Ei taida montaa luvallista peliä suomesta löytyä. Siis uudempia vehkeitä.
Homma tehdään niinkuin laki määrää.
-Saastemittaus
-Tehonmittaus (se 20%)
-Muutoskatsastus
Laput kouraan jossa on merkintä ahtimesta ja ahtopaineista.
Aivan ilmaistahan tämä homma ei ole koska saastemittaus on tunnetusti aika kallis. N.3000e. Mutta mahdollista ja suomessa. Aika paljon joutuu ponnistelemaan jotta pyörän saa siihen kuntoon ja säätöihin jotta menee mittauksista läpi. Tuohon vähän kuluja päälle niin hinta pyörii siinä 4000-4500 välillä. Kaveri antaa myös 90% varmuuden että menee läpi. Ei voi luvata täysin jos testissä irtoaa vaikka joku letku tai pyörä muuten hajoaa niin minkäs teet. Pyörän pitää olla viimesen päälle kunnossa. Ruotsissa ei paljon lupailla.
Jos löytyy kiinnostuneita niin ottakaa yhteyttä.
Lyhyt blogi turbotuksesta
Edited By Parkki on 1236840225
Painin muutaman viikon turboprojektin kanssa ja tässä lopputulos.
Suzuki GSX-1400 -07 Turbo, ja lukee myös rekisteriotteessa.
Turbo setti oli ProBoostilta.
Nyt jos löytyy halukkaita joilla on jo ahdin kiinni mutta luvat puuttuu niin voisi löytyä yksi tuttu joka homman hoitaa. Ei taida montaa luvallista peliä suomesta löytyä. Siis uudempia vehkeitä.
Homma tehdään niinkuin laki määrää.
-Saastemittaus
-Tehonmittaus (se 20%)
-Muutoskatsastus
Laput kouraan jossa on merkintä ahtimesta ja ahtopaineista.
Aivan ilmaistahan tämä homma ei ole koska saastemittaus on tunnetusti aika kallis. N.3000e. Mutta mahdollista ja suomessa. Aika paljon joutuu ponnistelemaan jotta pyörän saa siihen kuntoon ja säätöihin jotta menee mittauksista läpi. Tuohon vähän kuluja päälle niin hinta pyörii siinä 4000-4500 välillä. Kaveri antaa myös 90% varmuuden että menee läpi. Ei voi luvata täysin jos testissä irtoaa vaikka joku letku tai pyörä muuten hajoaa niin minkäs teet. Pyörän pitää olla viimesen päälle kunnossa. Ruotsissa ei paljon lupailla.
Jos löytyy kiinnostuneita niin ottakaa yhteyttä.
Lyhyt blogi turbotuksesta
Edited By Parkki on 1236840225
Mä hoidan vain oman osani projektissa. Eikä kaveri varmaan halua kertoa yhteyshenkilöitään koska ei edelleenkään onnistu virallista reittiä yksityiseltä henkilöltä.LARE1 kirjoitti:On salaisen tuntoista hommaa. Kaveri tiedossa mutta ei paikkaa?????
???
Enkä mä sillä tiedolla mitää tee. Otteessa lukee niin se riittää.
Laitan pyörän vaan siihen kuntoon että menee testeistä läpi. Pakoputki sun muut. Kaveri säätää sitten pyörän niin että menee läpi. Ja käy mittauttamassa ja hoitaa homman loppuun.
Olis hyvä et suomessakin niitä tehtäisiin...
Mut taitaa toi hinta olla rajoittava tekiä... 3000e 3-4h työstä (Ruotsissa 2000e).. "Ihanan kallista"
:p
Tietenkin laitteet maksaa, mut ei kai niitä tarvii viidellä ensimmisellä maksattaa
Mut taitaa toi hinta olla rajoittava tekiä... 3000e 3-4h työstä (Ruotsissa 2000e).. "Ihanan kallista"
:p
Tietenkin laitteet maksaa, mut ei kai niitä tarvii viidellä ensimmisellä maksattaa
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Niin. Suomessa tehdään mutta ei kovin montaa tyyppiä löydy joka sen hoitaa. Kuulin että ruotsinkin hinta olisi noussut.
Ja siellähän vain mitataan kerran ja se sillä selvä. Meillä on mahdollisuuksia muuhunkin. 90% mahdollisuus että menee läpi. Ja teemme tarvittavat muutokset pyörään.
Se on paljon luvattu.
Ja laitteet on muuten sit kalliit. Puhutaan miljoonan vehkeistä. Onneks ei maksata viidellä ekalla.
Edited By Parkki on 1236851124
Ja siellähän vain mitataan kerran ja se sillä selvä. Meillä on mahdollisuuksia muuhunkin. 90% mahdollisuus että menee läpi. Ja teemme tarvittavat muutokset pyörään.
Se on paljon luvattu.
Ja laitteet on muuten sit kalliit. Puhutaan miljoonan vehkeistä. Onneks ei maksata viidellä ekalla.
Edited By Parkki on 1236851124
Pidimme pienen palaverin lupa projektista.
Asia herättää paljon keskustelua ja epäilyksiä koska ei ole kerrottu missä, kuka ja miten. Tämä on ymmärrettävää.
Keskustelimme pitkään aiheesta ja jotta asioita saadaan vietyä jouhevammin eteenpäin annan tässä kavereiden suostumuksella heidän yhteystietojaan. Ja omat vielä myös. Ja mitä kukin tekee tässä projektissa.
Minä Jani Parkkinen puh 0400-226 734. Iltapäivä/ilta on paras aika tavoitella.
Maili osoite: jani.parkkinen@gmail.com
Hoidan tämän informatiivisen puolen sekä etsin pyörät joihin luvat haetaan. Ja vastaan myös kaikkiin kysymyksiin liittyen projektiin. Ja otan pyörän vastaan ja luovutan kun homma on selvä. Olen myös yhteyssä hommassa mukana oleviin ja sovin aika tauluista. Välitän myös kaikki toiveesi pyörän suhteen eteenpäin.
Huoltokorjaamo Kaukoselta (Turenki) Eki vastaa pyörän viemisestä Emissio mittaukseen ja tekee pyörään muutokset sekä hoitaa katsastamisen. Itse olen myös muutoksissa mukana.
Päätyö Ekillä on kuitenkin Autokorjaamo toiminta mutta vastaa tiedusteluihin tämän projektin suhteen.
Puh numero 03 6883 800. Kysy Ekiä, Erkki Kaukonen.
Ansavuoren Markku säätää pyörän meidän pyytämien speksien mukaan.
Puh 050 62432
Tässä lyhyesti miten homma etenee.
- Valokuvat minulle pyörästä ja lyhyt juttu mitä muutoksia on tehty. jani.parkkinen@gmail.com
- Jos pyörä näyttää kuvissa asialliselta, ei siis mikään huonekaluputkista ja jeesusteipillä kasattu viritys niin sovimme milloin saisimme pyörän nähtäväksi. Ajamme sitä ensin jarrussa jotta näemme että paketti toimii eikä ole mitään vikaa itse tekniikassa. Tähän otamme etumaksun n. 400 euroa joka vähennetään tuosta kokonaissummasta. Tämä sen takia koska jarruaika ja aika yleensä maksaa. Ja pyörää pitää kuljetella. Jos näyttää että mahdollisuudet lupiin on pienet, palautamme pyörän ja osan etu maksusta.
- Jos pyörä ok, loppu summan maksu + avoin valtakirja pyörän katsastamiseen ja siihen liittyvien asiakirjojen allekirjoitusoikeus. Tämä ihan puhtaasti sen takia että jos jossain kohtaa pyydetään että laita nimi tohon niin homma onnistuu. Silloin pitää olla lupa laittaa nimi siihen paperiin. Paska juttu jos homma kaatuu siihen. Ymmärrän tästäkin syntyvät epäilyt mutta ilmoitusosaa ei todellakaan tarvita. Vain rek ote + valtakirja. Ilman näitä papereita hommaan ei lähdetä.
- Muutokset, Eki
- Säädöt kohdalleen, Make
- Emissio mittaukseen, Eki
- Konttorille papereiden kanssa, Eki
- Vielä viimeiset säädöt jotta käy ja kukkuu, Make
Olen myös usein yhteydessä pyörän omistajaan ja kerron missä mennään ja mikä tilanne. Koko homma kestää n. 4 viikkoa. Voi mennä nopeamminkin jos kaikkien aikataulut kohtaa hyvin.
Projektin hinta siis 4000-4500 euroa. Riippuen tarvittavista muutoksista.
Hinta kattaa 4 emissio mittausta eri säädöillä ja kaiken muun tarvittavan jotta pyörä on valmis ajoon. (normaalisti yksi testi) Mahdollisuudet läpimenoon on siis paljon suuremmat. Mutta tästä emme kuitenkaan voi ottaa täyttä vastuuta jos vaikka pyörä hajoaa tai ei muuten läpäise testiä.
Kuinka moni pyörä sitten on mennyt läpi tai saanut hylsyn? Tähän mennessä tehty samalla konseptilla kaksi ja molemmat hyväksytysti katsastettu ahtimen kanssa.
Painotan: Valitettavasti emme kuitenkaan pysty lupaamaan testissä läpimenoa. Kaikkemme teemme asian eteen. Esimerkiksi EURO3 on TODELLA tiukka testi.
Testipaikka ja se mitä muutoksia pyörälle tehdään olkoon liikesalaisuus.
Lisänä vielä:
Jos sinulla on pyörä johon haluaisit turbon ja luvat on sekin mahdollista. Mutta tästä pitää sopia aina tapaus ja pyörä kohtaisesti. Tai vaikka pelkastään turbon asennus + säädöt. Ota rohkeasti yhteyttä. Asennukset teemme Ekin kanssa yhteistyössä.
Jani
Asia herättää paljon keskustelua ja epäilyksiä koska ei ole kerrottu missä, kuka ja miten. Tämä on ymmärrettävää.
Keskustelimme pitkään aiheesta ja jotta asioita saadaan vietyä jouhevammin eteenpäin annan tässä kavereiden suostumuksella heidän yhteystietojaan. Ja omat vielä myös. Ja mitä kukin tekee tässä projektissa.
Minä Jani Parkkinen puh 0400-226 734. Iltapäivä/ilta on paras aika tavoitella.
Maili osoite: jani.parkkinen@gmail.com
Hoidan tämän informatiivisen puolen sekä etsin pyörät joihin luvat haetaan. Ja vastaan myös kaikkiin kysymyksiin liittyen projektiin. Ja otan pyörän vastaan ja luovutan kun homma on selvä. Olen myös yhteyssä hommassa mukana oleviin ja sovin aika tauluista. Välitän myös kaikki toiveesi pyörän suhteen eteenpäin.
Huoltokorjaamo Kaukoselta (Turenki) Eki vastaa pyörän viemisestä Emissio mittaukseen ja tekee pyörään muutokset sekä hoitaa katsastamisen. Itse olen myös muutoksissa mukana.
Päätyö Ekillä on kuitenkin Autokorjaamo toiminta mutta vastaa tiedusteluihin tämän projektin suhteen.
Puh numero 03 6883 800. Kysy Ekiä, Erkki Kaukonen.
Ansavuoren Markku säätää pyörän meidän pyytämien speksien mukaan.
Puh 050 62432
Tässä lyhyesti miten homma etenee.
- Valokuvat minulle pyörästä ja lyhyt juttu mitä muutoksia on tehty. jani.parkkinen@gmail.com
- Jos pyörä näyttää kuvissa asialliselta, ei siis mikään huonekaluputkista ja jeesusteipillä kasattu viritys niin sovimme milloin saisimme pyörän nähtäväksi. Ajamme sitä ensin jarrussa jotta näemme että paketti toimii eikä ole mitään vikaa itse tekniikassa. Tähän otamme etumaksun n. 400 euroa joka vähennetään tuosta kokonaissummasta. Tämä sen takia koska jarruaika ja aika yleensä maksaa. Ja pyörää pitää kuljetella. Jos näyttää että mahdollisuudet lupiin on pienet, palautamme pyörän ja osan etu maksusta.
- Jos pyörä ok, loppu summan maksu + avoin valtakirja pyörän katsastamiseen ja siihen liittyvien asiakirjojen allekirjoitusoikeus. Tämä ihan puhtaasti sen takia että jos jossain kohtaa pyydetään että laita nimi tohon niin homma onnistuu. Silloin pitää olla lupa laittaa nimi siihen paperiin. Paska juttu jos homma kaatuu siihen. Ymmärrän tästäkin syntyvät epäilyt mutta ilmoitusosaa ei todellakaan tarvita. Vain rek ote + valtakirja. Ilman näitä papereita hommaan ei lähdetä.
- Muutokset, Eki
- Säädöt kohdalleen, Make
- Emissio mittaukseen, Eki
- Konttorille papereiden kanssa, Eki
- Vielä viimeiset säädöt jotta käy ja kukkuu, Make
Olen myös usein yhteydessä pyörän omistajaan ja kerron missä mennään ja mikä tilanne. Koko homma kestää n. 4 viikkoa. Voi mennä nopeamminkin jos kaikkien aikataulut kohtaa hyvin.
Projektin hinta siis 4000-4500 euroa. Riippuen tarvittavista muutoksista.
Hinta kattaa 4 emissio mittausta eri säädöillä ja kaiken muun tarvittavan jotta pyörä on valmis ajoon. (normaalisti yksi testi) Mahdollisuudet läpimenoon on siis paljon suuremmat. Mutta tästä emme kuitenkaan voi ottaa täyttä vastuuta jos vaikka pyörä hajoaa tai ei muuten läpäise testiä.
Kuinka moni pyörä sitten on mennyt läpi tai saanut hylsyn? Tähän mennessä tehty samalla konseptilla kaksi ja molemmat hyväksytysti katsastettu ahtimen kanssa.
Painotan: Valitettavasti emme kuitenkaan pysty lupaamaan testissä läpimenoa. Kaikkemme teemme asian eteen. Esimerkiksi EURO3 on TODELLA tiukka testi.
Testipaikka ja se mitä muutoksia pyörälle tehdään olkoon liikesalaisuus.
Lisänä vielä:
Jos sinulla on pyörä johon haluaisit turbon ja luvat on sekin mahdollista. Mutta tästä pitää sopia aina tapaus ja pyörä kohtaisesti. Tai vaikka pelkastään turbon asennus + säädöt. Ota rohkeasti yhteyttä. Asennukset teemme Ekin kanssa yhteistyössä.
Jani
jos tämä maksaa x euroa, niin mahtaako kukaan tietää mt maksaa jos vaik:
a. perus ratsiaan ilamn ylinop tms. rikkeitä jossa todetaan toverimme ajavan tbo pyörällä ilman lisenssiä
b. s...tanalista ylinopeutta + kolari jossa toverimme tbo pyöräilijä syyllinen tällä lisenssittömällä mopedillaan?
kohdat a & b...ja c, estivät suurelta osin tbo pyörän hankkimisen, siis tbo busan, kun jäi aika epäselväksi kuinka kalliiksi semmonen tulee.
niin asiaa sivuten jos jollain tietoa, kyl kiinnostaa.
a. perus ratsiaan ilamn ylinop tms. rikkeitä jossa todetaan toverimme ajavan tbo pyörällä ilman lisenssiä
b. s...tanalista ylinopeutta + kolari jossa toverimme tbo pyöräilijä syyllinen tällä lisenssittömällä mopedillaan?
kohdat a & b...ja c, estivät suurelta osin tbo pyörän hankkimisen, siis tbo busan, kun jäi aika epäselväksi kuinka kalliiksi semmonen tulee.
niin asiaa sivuten jos jollain tietoa, kyl kiinnostaa.
turbo pyörässä on yhtä suuri rikos kun vaihdettu viriputkisto. molemmathan on pakoputkiston muutoksia. tiellä tavatessa poliisi kirjottelee rekisteriotteseen mitä lie ja se siitä. kolarissa enempi kiinnostaa miten vakuutusyhtiö siihen suhtautuu. ja tuohon mainitsemaasi ylinopeuteen pääsee kyl ilman turboakin. se ahdin ei oo ratkaseva tekijä
jeejee 1/4 alle kympin
Quadron kirjoitti:Otteeseen tulee yleensä määräys vaihtaa osat takaisin tai muutoskatsastaa, kilvetkin voi lähteä konttorille odottamaan toimenpidettä.
uus ote maksaa muistaakseni 10,90 jos tuollainen sattuu menemään hukkaan.
turbon muuttaminen vakioksi vaatii yhtä paljon aikaa kuin tehoputkiston vaihto. kyllähän se kulkee vaikka siellä nostolevy ryhmän alla on.
vai mitä erikoista sieltä pitäis vielä vaihtaa?
Edited By Jaakko on 1270833936
jeejee 1/4 alle kympin
Quadron kirjoitti:Otteeseen tulee yleensä määräys vaihtaa osat takaisin tai muutoskatsastaa, kilvetkin voi lähteä...
Itselläni käytössä värilaserilla "käyttökopio" paperista, kilpikin minkä lie tarrahemmon tekemä varmuuskopio. Ei koskaan tiedä milloin keuliminen menee lievästi yli. Näillä mennään eli homma normalisoituu jos jollain tulee mieleen puuttua asioihin.
J;lle vielä kiitos vinkistä Givin tankkipillerin täytteisiin.
AD/HD