tehot.........on.........ko - penkitystä

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

http://s409.photobucket.com/albums/pp173/billetblock tollanen kun jalostetaan valmiiksi, vakio M3 kansi päälle sopivilla nokilla ja paine 3.8 bar. niin huidellaan tuhannessa hepassa.
Alle 1.6l. unohtui.

edit by jarim: linkki




Edited By jarim on 1234768735
tetsa
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Ksthb kirjoitti:
Titaani kirjoitti:Samoilla linjoilla liikutaan, ensin kannesta kaikki ja jos ei vaparina saada tarpeeksi hieman lisätään ylipainetta.

Onko Jampalla tietoa mitä nää BMW M3 kannet virtaa joista on turbolla otettu yli 1000hp tehoja?

Täytyy tarkistaa tilanne koneelta, ulkoo en muista M3/M5 mittaustuloksia tarkasti.

pikaisesti selvittelin asiaa ja M3:sen kannet on ollut alueella 305-330hp.
Niin ja noilla virtauksilla on M3:sen 1500cc kokoiseksi pienennetty kone saatu alueelle, teho +900hp. :;):

Hmm.. ja 2300cc koneella tuhannen raja ylittyy helposti....




Edited By Ksthb on 1234724913
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

turboman kirjoitti:Busa -99 . Kolmen viikon sisään, kolme eri mittausta.

Musta käyrä :skootteri:
- Akrapovicin kokoputkisto
- säädetty omalla ECUlla
-penkitetty 5.vaihteella

Punainen käyrä :turbobusa:
- ProBoost Total Kit
- moottorissa 2mm spacer, heavy duty kytkinjouset, +1 hamp. eturatas
-max. paine 0.4 bar
-penkitetty 5. vaihteella

Sininen käyrä :rocket
- sama kuin yllä , mutta max. paine 0.6bar

http://s150.photobucket.com/albums....bar.jpg

E:linkki korjattu
toi linkki ei toimi...?

ois ollu kiva nähdä,paljon on noilla paineilla työntöä... :glare:
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Tepa kirjoitti:
turboman kirjoitti:Busa -99 . Kolmen viikon sisään, kolme eri mittausta.

Musta käyrä :skootteri:
- Akrapovicin kokoputkisto
- säädetty omalla ECUlla
-penkitetty 5.vaihteella

Punainen käyrä :turbobusa:
- ProBoost Total Kit
- moottorissa 2mm spacer, heavy duty kytkinjouset, +1 hamp. eturatas
-max. paine 0.4 bar
-penkitetty 5. vaihteella

Sininen käyrä :rocket
- sama kuin yllä , mutta max. paine 0.6bar

http://s150.photobucket.com/albums....bar.jpg

E:linkki korjattu

toi linkki ei toimi...?

ois ollu kiva nähdä,paljon on noilla paineilla työntöä... :glare:

Toimii nyt.. Kun otat turbomanin kirjoituksesta linkin.




Edited By RHead on 1235650561
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

kiitos,kiitos :)
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Ksthb kirjoitti:
turboman kirjoitti:Busa -99 . Kolmen viikon sisään, kolme eri mittausta.

Musta käyrä :skootteri:
- Akrapovicin kokoputkisto
- säädetty omalla ECUlla
-penkitetty 5.vaihteella

Punainen käyrä :turbobusa:
- ProBoost Total Kit
- moottorissa 2mm spacer, heavy duty kytkinjouset, +1 hamp. eturatas
-max. paine 0.4 bar
-penkitetty 5. vaihteella

Sininen käyrä :rocket
- sama kuin yllä , mutta max. paine 0.6bar

http://s150.photobucket.com/albums....bar.jpg

E:linkki korjattu

Hmm.. pikkasen on kertoimet kohillaan teholle, jotenkin tuntuis että pientä eroa todellisuuteen on.

Onko tuo total kit verrattavissa MC-Xpress std kittiin ?

Jos on niin sellanen tuotti 0,6 bar Samilla 246hp/208 Nm
Ja vertailun vuoksi 1700 R , 261hp/208 Nm
Ja HUOM ! Tulokset kone tehoja, häviöt mitattu.

Kertakaikkiaan omituista, onko tehot tosiaan realistisella tasolla tossa teho vertailussa?

Hmm.. minun mielestä ei.....

Jep, jep epäilyt ei kauas menneet.
Tänään jarruteltiin Samin penkissä punaista total kitillä olevaa busaa ja n.0,8 bar paineella tehoa tuli 257hp/takis.
Mikä yllättävintä vakio/lisäsuutin setti oli täynnä n.3bar bensanpaineella. Mikäli paine nostetaan +4 bariin maksimitehot rajaantuvat 280hp takis, näin veikkaisin.

Jokseenkin on selvää että "pikku" moottorinen lyö kampoihin aika lailla 261/237hp turvin. Ja yllättävää on myös se että väännössäkään ei isoja eroja ole, noin 10% tbo koneen eduksi (vapari 208 Nm vastaan tbo 235 Nm).

Nut haaste vaparikoneen jatko kehitykselle sai uutta vauhtia, kone on jo hiutaleina ja lisää tehoa on hakusessa...
Näitten tulosten valossa vapari koneiden tehot alkavat olemaan alueella. Uskoisin että päivä on tulossa jolloin vapari koneesta jarrutellaan liki 280 hp koneesta/+250hp takikselta samin Dynostar penkissä.
No nämä ovat jo aikalailla lähellä totuutta, toki pieniä tarkisteluja joutunee tekemään kun tbo kone on vimpan päälle säädöissä. Mutta tämä kerrottu tieto testien perusteella pitänee jo tässä vaiheessa 95% paikkansa.

Tarkistellaan tätä vielä kun punainen Tbo Busa valmistuu...
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Joo - ottamatta kantaa vapari- turbokeskusteluun, se mikä on mielenkiintoista on se että tuolla 0.9bar ahdoilla seos nousi jo yli 13:1 ja pakokaasu 900C eli lentokentällä ajetaan jo kansipahvi punaisena. Se mikä opittiin on että yli 0.7bar ahdoilla on suositeltavaa ehdottomasti nostaa bensanpainetta vakiosta jos halutaan välttää ongelmia.

Se mistä voisi keskustella on että miksi tätä ei ole huomattu aikaisemmin ja että onko johtopäätös oikea ? Oma kokemus on että jos ei aja säädettävää jarrua vasten noita seoksen laihenemisia ei ehdi huomaamaan. Yleensä vedon pitää kestää yli 10s että moottori ehtii reagoimaan. Tuossa penkissä tätä ajettiin muistaakseni 20% lisäkuormaa vasten ja vääntöalueella useampiakin sekuntteja tasakierroksilla.

EDIT - ja korostan vielä että tämä ei ole kannanotto jonkun merkin paremmuudesta tai huonommuudesta, vaan ainoastaan huomio jonka avulla voi ehkä säästyä koneemontilta.




Edited By PetriK on 1235680192
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Eikö noissa turboseteissä yleensä regulaattoria ohjata myös ahtopaineella eli bensanpaineiden pitäisi nousta ahtopaineiden kanssa käsikädessä?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Bomber#1
Viestit: 30
Liittynyt: 03 Tammi 2009, 00:19

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 »

Ksthb kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:
turboman kirjoitti:Busa -99 . Kolmen viikon sisään, kolme eri mittausta.

Musta käyrä :skootteri:
- Akrapovicin kokoputkisto
- säädetty omalla ECUlla
-penkitetty 5.vaihteella

Punainen käyrä :turbobusa:
- ProBoost Total Kit
- moottorissa 2mm spacer, heavy duty kytkinjouset, +1 hamp. eturatas
-max. paine 0.4 bar
-penkitetty 5. vaihteella

Sininen käyrä :rocket
- sama kuin yllä , mutta max. paine 0.6bar

http://s150.photobucket.com/albums....bar.jpg

E:linkki korjattu

Hmm.. pikkasen on kertoimet kohillaan teholle, jotenkin tuntuis että pientä eroa todellisuuteen on.

Onko tuo total kit verrattavissa MC-Xpress std kittiin ?

Jos on niin sellanen tuotti 0,6 bar Samilla 246hp/208 Nm
Ja vertailun vuoksi 1700 R , 261hp/208 Nm
Ja HUOM ! Tulokset kone tehoja, häviöt mitattu.

Kertakaikkiaan omituista, onko tehot tosiaan realistisella tasolla tossa teho vertailussa?

Hmm.. minun mielestä ei.....

Jep, jep epäilyt ei kauas menneet.
Tänään jarruteltiin Samin penkissä punaista total kitillä olevaa busaa ja n.0,8 bar paineella tehoa tuli 257hp/takis.
Mikä yllättävintä vakio/lisäsuutin setti oli täynnä n.3bar bensanpaineella. Mikäli paine nostetaan +4 bariin maksimitehot rajaantuvat 280hp takis, näin veikkaisin.

Jokseenkin on selvää että "pikku" moottorinen lyö kampoihin aika lailla 261/237hp turvin. Ja yllättävää on myös se että väännössäkään ei isoja eroja ole, noin 10% tbo koneen eduksi (vapari 208 Nm vastaan tbo 235 Nm).

Nut haaste vaparikoneen jatko kehitykselle sai uutta vauhtia, kone on jo hiutaleina ja lisää tehoa on hakusessa...
Näitten tulosten valossa vapari koneiden tehot alkavat olemaan alueella. Uskoisin että päivä on tulossa jolloin vapari koneesta jarrutellaan liki 280 hp koneesta/+250hp takikselta samin Dynostar penkissä.
No nämä ovat jo aikalailla lähellä totuutta, toki pieniä tarkisteluja joutunee tekemään kun tbo kone on vimpan päälle säädöissä. Mutta tämä kerrottu tieto testien perusteella pitänee jo tässä vaiheessa 95% paikkansa.

Tarkistellaan tätä vielä kun punainen Tbo Busa valmistuu...

Moikka!

Jos samasta proboost pelistä nyt puhutaan niin minä kuulin että takisluvut oli 0.8-0.9paineilla n.272hp/254Nm.
Busa suddailua DVD:ltä: http://www.streetbomber.net
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Bomber#1 kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:
Hmm.. pikkasen on kertoimet kohillaan teholle, jotenkin tuntuis että pientä eroa todellisuuteen on.

Onko tuo total kit verrattavissa MC-Xpress std kittiin ?

Jos on niin sellanen tuotti 0,6 bar Samilla 246hp/208 Nm
Ja vertailun vuoksi 1700 R , 261hp/208 Nm
Ja HUOM ! Tulokset kone tehoja, häviöt mitattu.

Kertakaikkiaan omituista, onko tehot tosiaan realistisella tasolla tossa teho vertailussa?

Hmm.. minun mielestä ei.....

Jep, jep epäilyt ei kauas menneet.
Tänään jarruteltiin Samin penkissä punaista total kitillä olevaa busaa ja n.0,8 bar paineella tehoa tuli 257hp/takis.
Mikä yllättävintä vakio/lisäsuutin setti oli täynnä n.3bar bensanpaineella. Mikäli paine nostetaan +4 bariin maksimitehot rajaantuvat 280hp takis, näin veikkaisin.

Jokseenkin on selvää että "pikku" moottorinen lyö kampoihin aika lailla 261/237hp turvin. Ja yllättävää on myös se että väännössäkään ei isoja eroja ole, noin 10% tbo koneen eduksi (vapari 208 Nm vastaan tbo 235 Nm).

Nut haaste vaparikoneen jatko kehitykselle sai uutta vauhtia, kone on jo hiutaleina ja lisää tehoa on hakusessa...
Näitten tulosten valossa vapari koneiden tehot alkavat olemaan alueella. Uskoisin että päivä on tulossa jolloin vapari koneesta jarrutellaan liki 280 hp koneesta/+250hp takikselta samin Dynostar penkissä.
No nämä ovat jo aikalailla lähellä totuutta, toki pieniä tarkisteluja joutunee tekemään kun tbo kone on vimpan päälle säädöissä. Mutta tämä kerrottu tieto testien perusteella pitänee jo tässä vaiheessa 95% paikkansa.

Tarkistellaan tätä vielä kun punainen Tbo Busa valmistuu...

Moikka!

Jos samasta proboost pelistä nyt puhutaan niin minä kuulin että takisluvut oli 0.8-0.9paineilla n.272hp/254Nm.

Jep, tarkennusta tulikin jo, toki niin kuin sanoin että ovat suuntaa antavia lukuja. Ihan linjassa luvut, 0,1 bar
ja 15 hp/20Nm lisää tehoa. Hienosti pukkaa, tuon verran kun sais vaparina edes koneesta niin vois vaikka pikku bileet pitää... :thumbup:
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ksthb kirjoitti:Nyt haaste vaparikoneen jatko kehitykselle sai uutta vauhtia, kone on jo hiutaleina ja lisää tehoa on hakusessa...
Mitäpä virettä tuohon vielä pystyy laittaan ? Eikös siellä oo jo äärimmäiset osat kiinni ?
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

snuggles kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Nyt haaste vaparikoneen jatko kehitykselle sai uutta vauhtia, kone on jo hiutaleina ja lisää tehoa on hakusessa...

Mitäpä virettä tuohon vielä pystyy laittaan ? Eikös siellä oo jo äärimmäiset osat kiinni ?
Osat on kyllä mutta pieniä juttuja voi viel optimoida
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

No niin! pakoputkimodin tulokset:

0,7bar 272.02hv 250.83nm

1bar 301.74hv 271.86nm "TAKAPYÖRÄLTÄ"

käppyrä =>

http://galleria.busanistit.org/v/Busat/kajbusa/kayra301.jpg.html




Edited By RHead on 1236165870
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
turboman
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Syys 2004, 06:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja turboman »

kajbusa kirjoitti:No niin! pakoputkimodin tulokset:

0,7bar 272.02hv 250.83nm

1bar 301.74hv 271.86nm "TAKAPYÖRÄLTÄ"

käppyrä =>

http://galleria.busanistit.org/v/Busat/kajbusa/k301.jpg.html

Löytyihän sieltä painetta :;):

Siistit käyrät :respekt: , ja olis ollu vielä vara vetää pari tonnia ylemmäs :p
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

:p


:respekt:


Eipä paljon voi muuta sanoa! Paljos se teitin penkki antaa vakio busalle? n.150hp?

Eli tuplatehot vakioon nähden!!!?

Kyllä tuolla lentokentällä pistetään kovasti vapareille hanttiin!!!!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Vastaa Viestiin