busa hyytyy.. - ..kovassa vauhdissa
Joo, tänään hain sitte sen uuden mopon itelle, siis itselle uuden, ei "uuden". Tietenki mun tuurilla siinä on jotain pahaa vikaa:
Eli tuossa heti kun pyörän hain, otin vähän kovemman vauhdin ohitustilanteessa. ~250km/h, rupesin siinä sitten moottorijarrutusta tekemään niin, peli sammu!!! Startista vaan uudestaan käyntiin, hyvin lähti, ei siinä mitään. Toisen kerran teki temput just 2min sitte tuossa kylällä, kun jarruttelin paikallisen hampparibaarin risteykseen! Vois olla jotain sähkövikaa, mutta missä? Pyörä on -99 ja 25tkm ajettu
Niin, ja molemmilla tapahtumahetkillä sato vettä aika rajusti..
Eli tuossa heti kun pyörän hain, otin vähän kovemman vauhdin ohitustilanteessa. ~250km/h, rupesin siinä sitten moottorijarrutusta tekemään niin, peli sammu!!! Startista vaan uudestaan käyntiin, hyvin lähti, ei siinä mitään. Toisen kerran teki temput just 2min sitte tuossa kylällä, kun jarruttelin paikallisen hampparibaarin risteykseen! Vois olla jotain sähkövikaa, mutta missä? Pyörä on -99 ja 25tkm ajettu
Niin, ja molemmilla tapahtumahetkillä sato vettä aika rajusti..
Voisikos olla bensansaanti vaikeuksia ??? siinä vanhemman mallisessa ruiskussa on ollut muistaakseni tuota vaivaa :thumndowngold kirjoitti:Joo, tänään hain sitte sen uuden mopon itelle, siis itselle uuden, ei "uuden". Tietenki mun tuurilla siinä on jotain pahaa vikaa:
Eli tuossa heti kun pyörän hain, otin vähän kovemman vauhdin ohitustilanteessa. ~250km/h, rupesin siinä sitten moottorijarrutusta tekemään niin, peli sammu!!! Startista vaan uudestaan käyntiin, hyvin lähti, ei siinä mitään. Toisen kerran teki temput just 2min sitte tuossa kylällä, kun jarruttelin paikallisen hampparibaarin risteykseen! Vois olla jotain sähkövikaa, mutta missä? Pyörä on -99 ja 25tkm ajettu
Niin, ja molemmilla tapahtumahetkillä sato vettä aika rajusti..
Mulla oli joskus cepari600 ja senkun pesi vähän reilummin .. ni eikös
perkule rupes hyyty matkalla ..lähti taas käyntiin vain sammuakseen
taas kohta...
eli korkista pääsi vettä sen verran vettä kehtas hyydyttää mopon ..
..tiedä sitten ...kunhan vaan heittelen ajatuksia ...(niitä loppujakin)
ilmaan.. :p
perkule rupes hyyty matkalla ..lähti taas käyntiin vain sammuakseen
taas kohta...
eli korkista pääsi vettä sen verran vettä kehtas hyydyttää mopon ..
..tiedä sitten ...kunhan vaan heittelen ajatuksia ...(niitä loppujakin)
ilmaan.. :p
Kyllä tuo näyttäs aika pahasti siltä, että sielä bensapumpussa on suodattimet tukossa. Itellä teki 99vm. justiin samaa heti sen jälkeen ku sain pelin alle viime kesänä. Otin bensapumpun irti ja putsasin kaikki suodattimet mitä sieltä sisältä löyty ja sen jälkeen alko pelaan kyllä aivan moitteetta.
Ongelma tosiaan ilmeni lähes aina ku otti semmosen ripiämmän vedon ja teki pienen moottori jarrutuksen ja paino kytkimen pohjaan niin kone sammui. Myös joskus ilmeni pientä nykimistä kovemmissa kiihdytyksissä.
Ongelma tosiaan ilmeni lähes aina ku otti semmosen ripiämmän vedon ja teki pienen moottori jarrutuksen ja paino kytkimen pohjaan niin kone sammui. Myös joskus ilmeni pientä nykimistä kovemmissa kiihdytyksissä.
'99:n bensapumpun filtterien ohella kannattaa samalla puhdistaa myös ruiskutussuuttimien sihdit. Aiheestahan löytyy oma topikkikin:
benssiinipumppujuttua
benssiinipumppujuttua
Club 100 m/s
kävin tuossa tänään jubailemassa huoltoukkelin kanssa siellä mistä mopon ostin..Tutkiskeltiin pyörää, ja se sano että haiskahtas vähän siltä että että pyörään on boksi vaihdettu, tai ruiskua säädetty saksanmaalla, mutta kun pyörä on siellä myyty, on piiput vaihdettu ennen sitä vakiohin..
Tässä aattelinki pistää heti Micronit tilaukseen ja sitte penkkiin ja säätöön Ouluun.
Vois tosin kyllä tuon pumpunki kattoa ennen sitä, eli missä se tuossa mopossa sijaitsee? Uudemmissa käsiittääkseni löytyy tankista, mutta eihän tässä vielä?
Niin ja Kujo, tuon kyllä saa sammumaan molemmilla konsteilla,oli sitten moottorijarrutus tai kytkinpohjassa. Ja tämähän tapahtuu vain jos kiihdytän aivan "urku auki". Ei siis mitään ongelmaa edes reippaammilla kiihdytyksillä, vain jos täpöt kiihdyttää..Tässä tilanteessa tapahtuu myös pientä "aivastelua" isoilla kierroksilla, n.9000-11000 kun on mittarissa :thumndown
Sen huomasin myös tänään, että 160kmh-180kmh kun on mittarissa ja pitää tasasta vauhtia päällä, niin esiintyy pientä nykimistä,mopo ikäänkuin hyökkäilee välillä..
Olipas sekavat jorinat taas ???
Tässä aattelinki pistää heti Micronit tilaukseen ja sitte penkkiin ja säätöön Ouluun.
Vois tosin kyllä tuon pumpunki kattoa ennen sitä, eli missä se tuossa mopossa sijaitsee? Uudemmissa käsiittääkseni löytyy tankista, mutta eihän tässä vielä?
Niin ja Kujo, tuon kyllä saa sammumaan molemmilla konsteilla,oli sitten moottorijarrutus tai kytkinpohjassa. Ja tämähän tapahtuu vain jos kiihdytän aivan "urku auki". Ei siis mitään ongelmaa edes reippaammilla kiihdytyksillä, vain jos täpöt kiihdyttää..Tässä tilanteessa tapahtuu myös pientä "aivastelua" isoilla kierroksilla, n.9000-11000 kun on mittarissa :thumndown
Sen huomasin myös tänään, että 160kmh-180kmh kun on mittarissa ja pitää tasasta vauhtia päällä, niin esiintyy pientä nykimistä,mopo ikäänkuin hyökkäilee välillä..
Olipas sekavat jorinat taas ???
Otappas etupenkki pois ja tankki ylös...ja niin siinä oikealla runkopalkin vieressä sijaitsee 'vanhemmissa' busseissa pumppu.
Sellaisen 'suojan' sisällä se futailee....
Ruiskuboxi taas pitäisi olla sellainen aika paksu mötikkän.2.5-3cm ja on sellainen tasapaksu...siis ei ohene liittimistä taaksepäin sitä katsellessa.Epäilen kuitenkin sen vaihtoa...säätö on se uskottavampi selitys,mutta ei mun mielestä oo selitys tuohon sammuiluun...vaan...
Veikkaan että ne suodattimet ois vaihdettava/putsattava kaikesta huolimatta.Siis kaikki suodattimet...myös ne sormustimen malliset suotimet jotka yleensä pakkaa tukkeutumaan.
:unclesam:
Luetaan näitä foorumin osia....jos ette ole huomanneet meillä on -tekniikkaosio-,jossa selviää noihinkin kysymyksiin vastauksia.....
Edited By Agostini on 1117131038
Sellaisen 'suojan' sisällä se futailee....
Ruiskuboxi taas pitäisi olla sellainen aika paksu mötikkän.2.5-3cm ja on sellainen tasapaksu...siis ei ohene liittimistä taaksepäin sitä katsellessa.Epäilen kuitenkin sen vaihtoa...säätö on se uskottavampi selitys,mutta ei mun mielestä oo selitys tuohon sammuiluun...vaan...
Veikkaan että ne suodattimet ois vaihdettava/putsattava kaikesta huolimatta.Siis kaikki suodattimet...myös ne sormustimen malliset suotimet jotka yleensä pakkaa tukkeutumaan.
:unclesam:
Luetaan näitä foorumin osia....jos ette ole huomanneet meillä on -tekniikkaosio-,jossa selviää noihinkin kysymyksiin vastauksia.....
Edited By Agostini on 1117131038
Mun pyörä teki uutena, eli viime kesänä, pari kertaa juurikin tuon. Ykkösellä rivakka kiihdytys ja kykä sisään...Sit laskettelin tietä pitkin ja satuin kattomaan molemmilla kerroilla mittariin ja ihmettelin, kun kierrokset oli nolla...Starttia ja kone kävi taas.Kujo kirjoitti:Selvennäs vielä, sammuuko peli tilanteessa, että kierroksilta päästät kaasun kiinni ja vedät kytkimen sisään? Jos näin, niin TPS -säätö pielessä. Muutoin tuo edellä mainittu suodatttimen tukkeutuminen todennäköisin syy.
Ekan 1500km jälkeen ei oo sammumista enää ilmenny.