Lisää bensaa ... - Injektorien ja paineen valinnan vaikeus
Nonnii, vihdoin ja viimein tuli mitattua suuttimien virtausta. 3 baarin paineella 10s suutin auki, vakio n. 45ml ja S2000 n. 70ml. Eli paremmin virtaa nuo. Vielä 2 baarin paineella havaittavissa kohtuullinen sumu, sen alle menee lorottamiseksi. Kiitokset jarim:lle suuttimien järkkäämisestä.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
PetriK kirjoitti:Huomasitko sellaista että tuotto alkaa tippumaan kun pitää suuttimia auki yhtäjaksoisesti noin minuutin ?
Onko tälle ilmiölle jo teoria olemassa? Ilmeisesti kuitenkin käämit lämpenee -> lämpölaajeneminen on isompaa liikkuvassa osassa kuin staattisessa osassa. Jokatapauksessa omituinen juttu. Luulisi bensan jäähdyttävän osat hyvin ja toisaalta luulisi että yli 90% duty cycle tuottaisi enemmän lämpöä (vetäneenä oleva kelan pitäisi olla pienempi impedanssinen kun vetävä kela).
Käytännön merkitystähän tuolle ei ole, ellei suola-aavikolla ajele.
Enpä koittanut tuota. Olis mittamuki täyttynyt jo siinä ajassa. Tällä vireellä näillä suuttimilla jää varmaan tuo tilanne kokematta. Viime kesänä normi suuttimilla tohtorilla havaittu 100% duty cycle oli varmaan osaltaan aiheuttamassa koettuja vaurioita.PetriK kirjoitti:Huomasitko sellaista että tuotto alkaa tippumaan kun pitää suuttimia auki yhtäjaksoisesti noin minuutin ?
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Titaani kirjoitti:Tätä pumppu asiaa tässä pähkäilin, että riittääkö vakiopumppu vakiopaineella S2000 suuttimilla mihin saakka "Isolohkossa"?
Tämän threadin toisessa postauksessa Petri mainitsee:
"Nyt uusilla S2000 suuttimilla ja vakiopaineella tuotto riittää noin 260hp koneteholle joka raja on kaasukäytössä jo "jonkin" verran ylitetty. Eli tarvitaan uusi pumppu jotta yhtään enempää tehoa voi ottaa irti - ei sillä että olisi vielä kertaakaan päässyt tilanteeseen jossa olisi saanut kaikki tehot irti kun menee rajoittimelle tai ei muuten osaa - mutta TEORIASSA "
Eli onko tuo 260hp nyt se raja?
Toi lause on irroitettu alkuperäisestä yhteydestä, joten kannataa lukaista nuo Petrin ekat postaukset - siellä on varsin hyvää pohdintaa...
Edited By busajasa on 1240514691
Taitavat kaikki olla isolohkoja ilokaasukäytössä olleet.Titaani kirjoitti:Tuli tossa aiemmin ne luettua, mutta hieman jäi pohdituttamaan nuo säätöongelmat tuolla vakiopumpulla, eli ne on tuleet kaasukäytössä vasta?!
Summa summarum 1400cc koneelle pitäisi kaikilla spexeillä vakiopummppu riittää puhtaana vaparina.
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Olen tässä metsästellyt tuota Boschin pumppua ja tämän hetken ymärrys on seuraava:
1. pumppu joka tarvitaan on Boschin pumppu
-osanumero 0580 453 081
-EAN Nro: 3165141845907
2. Pumppu on korvattu
-osanumero: 0 580 314 068
-EAN Nro: 3165143511336
Toisin sanoen tuota kuvassa näkyvää pumppua ei enään saa. Se on korvattu uudella osanumerolla ja sen soveltuvuudesta käyttöömme ei ole mitään tietoa. Tänään tilasin kuitenkin Bosch service liikkeestä tuon pumpun joten ensiviikolla tiedetään onko uusi pumppu sopiva meidän käyttöömme. Pumpun hinta 170+ Eur.
Ensi viikolla tämän osalta viisaampia...
1. pumppu joka tarvitaan on Boschin pumppu
-osanumero 0580 453 081
-EAN Nro: 3165141845907
2. Pumppu on korvattu
-osanumero: 0 580 314 068
-EAN Nro: 3165143511336
Toisin sanoen tuota kuvassa näkyvää pumppua ei enään saa. Se on korvattu uudella osanumerolla ja sen soveltuvuudesta käyttöömme ei ole mitään tietoa. Tänään tilasin kuitenkin Bosch service liikkeestä tuon pumpun joten ensiviikolla tiedetään onko uusi pumppu sopiva meidän käyttöömme. Pumpun hinta 170+ Eur.
Ensi viikolla tämän osalta viisaampia...
uusi pumppu näyttää kovasti tutulta ja näin ollen projekti on alkanut. Lisää pyhien aikana kun krapulalta joutaa
Juu näyttää että tekniikka vie - Vappu aattona pitää jatkaa tuhertamista.
Lisää kuvia
Summa Summarum: Tämä on oikea pumppu.
-osanumero: 0 580 314 068
-EAN Nro: 3165143511336
Edited By busajasa on 1241107614
Lisää kuvia
Summa Summarum: Tämä on oikea pumppu.
-osanumero: 0 580 314 068
-EAN Nro: 3165143511336
Edited By busajasa on 1241107614
No niin Mopedi käy taas ja uudella Boschin pumpulla.
Whole story
Whole story
Titaani kirjoitti:Tilasin myös ko. pumpun. 160
Hyvä kuvasarja "sydämensiirtoon"
Jätitkö vakio paineet?
Entiset paineet - eli rutattu regulaattori Ei olisi tarvinnut korotettua painetta, mutta onpahan varoja sitten (jos)/kun joskus haluaa lisää... Mutta mulla onkin säälittävä pikkulohkokinneri
160 taisi loppupeleissä maksaa mulle myös. Lähtöhinta jossain 170+.
Edited By busajasa on 1241500496