Madallusluista?!? - -neuvokaa tyhmää-

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Jorgos
Viestit: 345
Liittynyt: 09 Helmi 2007, 07:21
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

Tilasin madallusluut mopooni (ei vielä asennettu) mutta neuvokaas nyt tyhmää että täytyykös etupäätä laskea kanssa jos laskee luilla "takapäätä"?
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

ei
jeejee 1/4 alle kympin
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

sehän riippuu vaan siitä millaisen setupin haluat....mun mielestä kun laskee kumpaakin päätä niin pyörä toki tulee jäykemmäksi ajettaes kurveihin...siis ei taivu...
mutta....muuten kivempi(oma tuntuma)
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

onhan se vähän tyhmännäkönen jos perän laskee mutta keulaa ei
Avatar
vikkelä
Viestit: 137
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 13:28
Paikkakunta: Kiikoinen

Viesti Kirjoittaja vikkelä »

Agostini kirjoitti:sehän riippuu vaan siitä millaisen setupin haluat....mun mielestä kun laskee kumpaakin päätä niin pyörä toki tulee jäykemmäksi ajettaes kurveihin...siis ei taivu...
mutta....muuten kivempi(oma tuntuma)

Musta tuntuu taas kun laskin kumpaakin päätä niin olisi kevyempi ajella kurviin, voihan se tietysti olla kokemuksen tuomaa turtuneisuuttakin.

Tosin sitten jos on oikein kanttailu miehiä niin ottaa kyllä katteet kiinni tienpintaan ja alakate ottaa kiinni aika monessa rotvallin reunassa vaikka niitä onkin viistoon muokattu.

Itse pidän pyörästä matala, eikä minulla ole sen kanssa suurempia ongelmia ollut. Matalaks vaan... sehän parantaa aerodynamiikkaa.. :bike:
Yli kilo, siitä alkaa ILO ;)

"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Matala on miunki mieleen.....*persjalkane* :D
Avatar
Jonttu
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 08:59
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Moi.
Kertokaas paljonko kestää keulaa laskea k8:sta, ettei ota lokasuoja kiinni kun jarruttaa lujasti..
Eli kun niissä etu putkissa on se sileä osa,alakolmion kohdilla niin kestääkö laskea siihen rajaan asti mistä putket rupeaa vähän kapenemaan??
Jos olis tietoo niin ei tarvis kokeilla ???
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Itseltäni laskin niin paljon, että ainoastaan alakolmion ylemmät pultit piti etuputkea kiinni! Tietty katteista tulee mutkateillä ajaessa käytetyn näköiset, mutta so what. Voin mittailla huomenna tarkat millit, mutta kavennukseen asti voi huoletta pudottaa keulan, ei ota lokari katteeseen kii....
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Jonttu
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 08:59
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Kiitos tiedosta...Alakolmion alapuoli kavennuksen rajassa:cool: , tulis jo kesä:p
Mut toisaalta, vois tuota enemmänkin laskea...
Oletko kiristänyt jousitusta??
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Jorgos kirjoitti:Tilasin madallusluut mopooni (ei vielä asennettu) mutta neuvokaas nyt tyhmää että täytyykös etupäätä laskea kanssa jos laskee luilla "takapäätä"?

Maallikkogeometriaa:

Jos lasket pelkästään perää = ei taivu mutkiin
Jos nostat pelkästään perää = taipuu mutkiin paremmin kuin vakioasetuksilla.

Kai joo...
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Jonttu kirjoitti:Kiitos tiedosta...Alakolmion alapuoli kavennuksen rajassa:cool: , tulis jo kesä:p
Mut toisaalta, vois tuota enemmänkin laskea...
Oletko kiristänyt jousitusta??
Jeps! Kandee kiriä jousitusta!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Jorgos
Viestit: 345
Liittynyt: 09 Helmi 2007, 07:21
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

Palataanpas taas tähän aiheeseen, onkos se tällainen jolla etupäätä lasketaan? Vai tarviikos jotain muuta?
Pikaista vastausta odotellen? (eli laitanko tilauksen menemään)




Edited By Jorgos on 1235922679
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jorgos kirjoitti:Palataanpas taas tähän aiheeseen, onkos se tällainen jolla etupäätä lasketaan? Vai tarviikos jotain muuta?
Pikaista vastausta odotellen? (eli laitanko tilauksen menemään)

Muun muassa tuollaisella osalla lasku onnistuu. Tuohan siis korvaa sen alkuperäisen kaksiosaisen yläkolmion ylemmän osan. Homma onnistuu myös laittamalla holkit alkuperäisosien väliin, keulaa saa sitten laskettua holkkien verran. Stongat nousee samalla holkkien verran ylöspäin, vaikuttaa hieman ajoasentoon. Tähän tapaan: http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/Tunailut/korotuspalat

Sitten on olemassa myös koko yläkolmion korvaavia ratkaisuja, esim. täältä saa: http://www.pmrcomponents.com/pmrweb_006.html. Tuolta PM-1 tai PM-4 siis. ksthb:llä näkyisi olevan tuollainen PM-4 myynnissä täällä...

edit: niin joo sulla k8, ei taida tuo ksthb:lla oleva kolmio siihen istua.




Edited By jarim on 1235923742
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jorgos
Viestit: 345
Liittynyt: 09 Helmi 2007, 07:21
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

Kiitos! :bowdown: Nopeasti löytyi vastaus! :thumbup:
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

ne holkit on halvimmat ja hyvät.tuuma riittää ja ajoasento muuttuu vähän mukavammaksi.
Vastaa Viestiin