Tfm taxi 911 twin gas - 2. kaasusetin ohjelmointiin apuja!!

74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

:apua:

Elikkä jos PetriK, BusaJaSa, +muut osaavat on kuulolla niin seuraavaa...

Joensuun jäljiltä Taxissa on kiinni 1. kaasusetti ecun kautta toimivana automaattiohjaus versiona jne... nyt pitäs sen päälle saada 2. kaasusetti (esim. manuaaliohjaus töötin napista) ja lähinnä tuo 2. vaiheen extra rikastus on kysymysmerkkinä? Riittääkö ecun kapasiteetti / kenenkään ymmärrys tuon ratkaisuun? Esim. 1.kaasut (50-70hp, omapullo/solenoidi)) pelissä alusta loppuun ja 2.kaasut (20-30hp, oma pullo/solenoidi) peliin ykkösen lisäksi 6. vaihteelta lähtien. Max kaasuilla 100hp.

Älkää ehdottako yhtä isoa suutinta, koska mä haluun kokeilla mitä en ainakaan tiedä kenenkään vielä kokeilleen.

Luotan jotta penkkiin päästään lähiaikoina tota kokeilemaan, mutta apuja siis kaivataan.. etukäteen kiittäen JR




Edited By Jouniri on 1232555391
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Oman ecun kautta toi Ykkössetti niinkuin nyt käytössä.

Kakkossettiin Commanderi ja Hub-kytkimellä tai vastaava jolla suuttimen aukioloajan pidennys kun kakkossettiä pyydetään rääkkänapista.

Toki voi varmaan toteuttaa tolla omalla boksillakin molemmat, mutta siihen tarvitaan näitä boxiasiantuntijoita.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

kaksi outputtia pitäisi olla tarjolla - no problem..
Vaihdekohtainen tunnistus on olemassa - no problem..

lisärikastus lie jonkinlainen haaste.

vaihtoehto 1.
-1st kartta kun lähdetään liikkeelle - säädetty normi ajoon
-kaasut päälle (1st setti) automaattisesti kuten nytkin - vaihto 2nd kartalle säädetty 1st kaasuille.
-2nd setti päälle (pair output) kun 6th vaihde laitetaan päälle. Lisärikastus suoraan kartta/injektori kaavaa puukottamalla perustuen 6th vaihteen päällä oloon

Jos kaavaa puukotetaan niin lasketaan joku vakiolisä 2nd kartan solujen päälle jos 6th vaihde päällä. Sitten EcuEditoriin editointi mahdollisuus tuolle "lisärikastukselle".

vaihtoehto 2.
tai sitten homma tehdään niin että 1st kartta säädetään 1st kaasusetille. 2nd kartta säädetän 2nd kaasu setille. Liikkelle lähdössä eli 1st vaihteella vähennetään kartta/injektori kaavassa jotain vakioarvoa, jolla kone käy ja pääsee liikkeelle. 2nd vaihteelta lähtien kaasut onkin sitten päällä ecuohajuksen kautta ja 1st kartalla. 6th vaihteella vaihto 2nd setille (pair output) ja 2nd kartta käyttöön.

Jälkimmäinen ehkä turvallisempi koneelle, koska voidaan säätää tarkemmin karttansoluihin ja tuskin ykkösellä mene niin laihalle että tekee vaurioita..

Vaihtoehto 3.
Toki jos on rohkeutta riittävästi niin kai ecussa muistia riittää, joten kolmannen kartta-alueen muodostaminen kahden olemassa olevan lisäksi - vaatii toki logiikan lisäämistä vähän sinne tänne ottaa kolmas karta-alue käyttöön. Itselläni ei nyt vain ole riittävän tarkkaa tietoa fyysisisä rajoitteista ECUssa.

Olettaisin että vaihtoehto 2 voisi olla toteutettavissa ja jopa jokseenkin helposti (tuntematta kaavaa ollenkaan..).. Petri help..
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

busajasa kirjoitti:kaksi outputtia pitäisi olla tarjolla - no problem..
Vaihdekohtainen tunnistus on olemassa - no problem..

lisärikastus lie jonkinlainen haaste.

vaihtoehto 1.
-1st kartta kun lähdetään liikkeelle - säädetty normi ajoon
-kaasut päälle (1st setti) automaattisesti kuten nytkin - vaihto 2nd kartalle säädetty 1st kaasuille.
-2nd setti päälle (pair output) kun 6th vaihde laitetaan päälle. Lisärikastus suoraan kartta/injektori kaavaa puukottamalla perustuen 6th vaihteen päällä oloon

Jos kaavaa puukotetaan niin lasketaan joku vakiolisä 2nd kartan solujen päälle jos 6th vaihde päällä. Sitten EcuEditoriin editointi mahdollisuus tuolle "lisärikastukselle".

vaihtoehto 2.
tai sitten homma tehdään niin että 1st kartta säädetään 1st kaasusetille. 2nd kartta säädetän 2nd kaasu setille. Liikkelle lähdössä eli 1st vaihteella vähennetään kartta/injektori kaavassa jotain vakioarvoa, jolla kone käy ja pääsee liikkeelle. 2nd vaihteelta lähtien kaasut onkin sitten päällä ecuohajuksen kautta ja 1st kartalla. 6th vaihteella vaihto 2nd setille (pair output) ja 2nd kartta käyttöön.

Jälkimmäinen ehkä turvallisempi koneelle, koska voidaan säätää tarkemmin karttansoluihin ja tuskin ykkösellä mene niin laihalle että tekee vaurioita..

Vaihtoehto 3.
Toki jos on rohkeutta riittävästi niin kai ecussa muistia riittää, joten kolmannen kartta-alueen muodostaminen kahden olemassa olevan lisäksi - vaatii toki logiikan lisäämistä vähän sinne tänne ottaa kolmas karta-alue käyttöön. Itselläni ei nyt vain ole riittävän tarkkaa tietoa fyysisisä rajoitteista ECUssa.

Olettaisin että vaihtoehto 2 voisi olla toteutettavissa ja jopa jokseenkin helposti (tuntematta kaavaa ollenkaan..).. Petri help..
Hienoa että keskustelu (lue mietintä) on lähtenyt käyntiin, harmi että mulla nää kehitys ideat loppuu aina tahto tasolle, mutta onneksi tiedätte sen (tahtotilan) niin ainakin suunta on tiedossa.. tänään saatiin loput moottorin puuttuvista osista eli sen puoleen projekti on nopeasti kasassa ja oikeastaan ainoastaan tuo kaasu kysymys on auki? Toivotaan jotta saadaan Petrik ookin kuulolle niin jospa se siitä valottus? Kiitos JaSa kun olet miettinyt.
Vastaa Viestiin