Uutta moottori versiota pukkaa...

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

:thumbup:
sam77
Viestit: 320
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 12:56
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sam77 »

Taitaa olla hyviä uutisia tulossa? :)



Edited By sam77 on 1232565052
Hopee on nopee?
Galleria
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

No tavallaan, toki huonot ensin. Nyt on Hindlen full race putkiston kattoteho linjattu. Jos eteenpäin haluaa päästä niin putkiston vaihto/teko on edessä :(
No tähän savottaan ei enää tälle talvee viitti lähteä.
Hmm.. taas tultiin siihen että kun haluaa lisää huipputehoa väännön kustannuksella, niin ei onnistu. Vääntö lisääntyy vaan järkyttävissä määrin. Toki onhan moottori nyt vapariksi sellaisella alueella johon en olisi uskonut itsekkään.

Niin ja mitään säätöjä ei tehty niin lähelle seokset osuivat. Toki hieromisella muutamia heppoja lisää voi tavoittaa. Tämä hoidellaan Mp-messujen jälkeen.

Niin tulokset, tehoo tuli parhaillaan 20hp lisää, ja vääntöä järkyttävät liki 40 Nm !

Käppyrät tosta linkistä

http://kansiset.galleria.fi/kuvat/Dyno+tuloksia/21012009083.jpg

Vertailun helpottamiseks suuntaa antavat kertoimet eri penkkien välille. (Huomioikaa että nämä ovat suuntaa antavia tuloksia vertailun helpottamiseksi, ei faktoja)

Dynostar 237 hp (vääntö 198Nm)
Dynojet 247 hp, (237hp *4,4%)
Kemi MC 266 hp (237hp*12,2%)
Dynamec 272 hp (237hp*14,8%)

Kaikki tulokset takis tehoja

Hmm.. eiköhän se ole tässä kohtaa valmis vähän aikaa. Kuka pistää paremmaks ?
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Ksthb kirjoitti:Kuka pistää paremmaks ?

Eipä taida hetkeen parannuksia tulla, ellet ite ala putkistoa avartaa :thumbup:
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
janne
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 21:19
Paikkakunta: Lohtaja

Viesti Kirjoittaja janne »

Dynostar 237 hp (vääntö 198Nm)
Dynojet 247 hp, (237hp *4,4%)
Kemi MC 266 hp (237hp*12,2%)
Dynamec 272 hp (237hp*14,8%)

Kaikki tulokset takis tehoja
:shocked:
9.925/230 :p
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm.. talvi lähenee jo loppuaan :shocked:
Pitäsköhä aloittaa toi putkisto savotta ???
Eiks kevät ala mp-messujen jälkeen? :D
turboman
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Syys 2004, 06:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja turboman »

Ootko rajoitinta siirtänyt 400 rpm alaspäin ?
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

turboman kirjoitti:Ootko rajoitinta siirtänyt 400 rpm alaspäin ?
En ole, turha vetää ylemmäs vielä ennenkuin toi putkisto juttu saadaan hallintaan. Rajoittimelle (n.12300 rpm oman kellon mukaan) asti ei ole tota vedelty turhan takia.
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Pardon mai kyynisyys...

Tesmailin tuossa ksthb:n pakoputkia simullaattorilla En saanut parannusta huipputehoon halkasijaa muuttelemalla.
Minen oikiastaan edes jaksa uskoa, ainakaan käytetyn softan laskukukykyyn (niin Jamppa, tehot ei ainakaan kasvaneet 2mm tai 4mm putken mittaa kasvattaessa).
Loppujenlopuksi asia lienee meleko yksinkertainen. Isompi sylinterintilavuus = isompi pakoputki (siis haluttu kaasunnopeus riippuu iskutilavuudesta ja pakoaukon halkasijasta) -> resonassitaajuus tulee suoraan putkien pituudesta, lyhempi korkeampii (=millä kierroksilla pakosarja imee kaasuja sylintereistä) -> vaikutus parantunut teho halutuilla kierroksilla.
Näistä asioista puhuminen tuntuu välillä abaut ufokeskuselulta...

Anteeksi vain karke kielenkäyttöni, mutta:
mulla ei ole mitään luottoa savupiipuvalmistajia kohtaan. Mutta heillä ulkonäkö tuntuu olevan tärkein ominaisuus.
Mulla on ..tun vaikia uskoa miten savukaasut tietäis, onko jonku ...tanan putken suunnitellu japanialainen, ameeriikkalainen vaiko savolainen suunnittelija. Siis tarkotan, että pakoputkikeskustelu on yleisesti ottaen aivan liian merkkikeskeistä. Onko jotain saamarin merkitystä, onko putkea taivuttanut youshimura, vance&hines, micron vai joku muu spede? Jos se pakokaasu on niin fiksua, niin kantsii vaihtaa polttoainetta johonkin vähemmän "säteilevään".
Itte oon (saatavuus/köyhyys/nuukusrajoitteisesti) joutunu pakon edessä tekemään itte pakosarjat (=1100EF ja no money). Silti oon liian tyhmä uskomaan, että tästä syystä olisin antanut tasoitusta kilpaveljille (ulkonäköä huomioimatta).
Jälleenmyyjät saa pahastua näistä kommenteista, mutta mun mielipidettä se ei muuta. Paisi jos hinnasta sovitaan :)
turboman
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Syys 2004, 06:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja turboman »

Ksthb kirjoitti:
turboman kirjoitti:Ootko rajoitinta siirtänyt 400 rpm alaspäin ?

En ole, turha vetää ylemmäs vielä ennenkuin toi putkisto juttu saadaan hallintaan. Rajoittimelle (n.12300 rpm oman kellon mukaan) asti ei ole tota vedelty turhan takia.

Eli noissa molemmissa vedoissa vedetty rajoittajalle saakka , jota ei ole siirretty ?
http://kansiset.galleria.fi/kuvat/Dyno+tuloksia/21012009083.jpg
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

turboman kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:
turboman kirjoitti:Ootko rajoitinta siirtänyt 400 rpm alaspäin ?

En ole, turha vetää ylemmäs vielä ennenkuin toi putkisto juttu saadaan hallintaan. Rajoittimelle (n.12300 rpm oman kellon mukaan) asti ei ole tota vedelty turhan takia.

Eli noissa molemmissa vedoissa vedetty rajoittajalle saakka , jota ei ole siirretty ?
http://kansiset.galleria.fi/kuvat/Dyno+tuloksia/21012009083.jpg
Ei, ymmärsit väärin. Rajoitin on niin ylhäällä tällä hetkellä ettei missään tapauksessa osu siihen. Veto on vain lopetettu ennalta sovittuun kierrosrajaan ihan itse. Niin ja rajoittimelle tota konetta ei ole ajettu kertaakaan dynossa.
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Huh huh, projekti nipussa ja ihan pientä hienosäätöö vajaa messu kunnossa :mosh:

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....108.jpg
84-1131181311

Viesti Kirjoittaja 84-1131181311 »

:tapu: :tapu:
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Komee putki ja varmaan hienot saundit :mosh:



Edited By Jukkis on 1233115866
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Sanoisin ettei Hindlen Alien Race jätä ketään "kylmäksi" :D



Edited By Ksthb on 1233116225
Vastaa Viestiin