Välitysten vaikutus vartilla?

Täällä pohditaan miten ne pelit kulkee...
Ja jos ei, niin miksi ei...
98-1197316477

Viesti Kirjoittaja 98-1197316477 »

Osaako joku sanoa paljonko välityksistä -1/+3 vois olla etua vartilla?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Eikö se k8:n tapauksessa tarkoittaisi 17/45? :) Itse ajan gen1 Busalla 16/43 välityksillä, lienee vielä lyhyemmät. Lähtö helpottuu mutta aiheuttaa yhden vaihdon lisää. Omassa pyörässä aika sopivat, menee 5. vaihteella loppuun asti.

edit: siirsinpä hieman sopivammalle osastolle tämän.




Edited By jarim on 1230222257
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

itse en viitsi kauheesti tuota eturatasta vaihdella muutakuin kulumisen / ketjujen vaihdon yhteydessä. 18 riittää mulle, takasta helpompi vaihdella,.. en tosin varttiakaan ole kauheen nopeesti ajanut. riippuu voimasta mikä on paras välitys..
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Mul ollu kans 16/42 tahi 16/43 ,lähdössä tulee sählättyä paljon vähemmän kun kytkintä ei tartte niin paljon luistattaa ,vaikka herkempi tietty keuliin, mut siihen on taas muita keinoja. 190/55-17 takarenkaalla joutuu muuttaan välitystä jotta pääsee ees vakioon kokonaisvälitykseen, muute siihen hommaan parempi rengaskoko.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

Itse en oo kokeillu, ku -1 eteen. Varttimaili aika huononi kymmenyksen jostain syystä. Nyt saanu vakiovälityksillä parannettua puoli sekunttia.. Oiskohan sitte pitäny heti kerralla enämpi tihentää näin sunnuntaiharrastelijakiihdyttäjällä.. :skootteri:
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

jummijammi kirjoitti:Itse en oo kokeillu, ku -1 eteen. Varttimaili aika huononi kymmenyksen jostain syystä. Nyt saanu vakiovälityksillä parannettua puoli sekunttia.. Oiskohan sitte pitäny heti kerralla enämpi tihentää näin sunnuntaiharrastelijakiihdyttäjällä.. :skootteri:
Hmm.. tästä vois vetää pikaisen päätelmän.
Voiman lisääntyessä ajaminen vaikeutuu ja ohjelmaa suoritukseen tulee lisää :D

Tbo mopojen kans toteemus toimii enemmän kuin hyvin :;):
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

Ksthb kirjoitti:Hmm.. tästä vois vetää pikaisen päätelmän.
Voiman lisääntyessä ajaminen vaikeutuu ja ohjelmaa suoritukseen tulee lisää :D

Tbo mopojen kans toteemus toimii enemmän kuin hyvin :;):
Jep, näinhän se varmasti on. Ite silloin etukäteen mietti pikku päässään, että nyt tiheemmillä välityksillä alkaa omat ennätykset paukkua, mutta toisin kävi.. :D
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

Käytin loppukaudesta turbopärrässä 17/42 välitystä, mikä toimi ihan hyvin. Ajattelin tulevana kesänä kokeilla aluksi 18/44 välitystä mikä on aavistuksen pidempi ja siitä sitten hioa se siten, että vitos vaihteella tulisin maaliin ihan punarajalla.
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
Avatar
janne
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 21:19
Paikkakunta: Lohtaja

Viesti Kirjoittaja janne »

meneekö vakio välityksillä vakio mopo alle kympin ??? |
\/




Edited By janne on 1230407726
9.925/230 :p
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

janne kirjoitti:meneekö vakio välityksillä vakio mopo alle kympin ??? |
\/
Menee :;): Harjoittelulla ja hyvällä pinnalla ainakin.
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
74-1158779367

Viesti Kirjoittaja 74-1158779367 »

Mulla Tbo kilokikserissä -1/+8 ja nyt on huomattavasti parempi lähteä liikkeelle, eikä ole vaikutusta oikeastaan aikoihin loppunopeus kylläkin parani 255km/h maaliin ( ennätys)
Pyörässä olis kyllä potentiaalia mennä vaikka joka vedolla alle 9,5s mut kun toi kuski puoli tekee heittoa...

Jake
SGB 74
www.onlyfast.fi
98-1197316477

Viesti Kirjoittaja 98-1197316477 »

Vartin vedoista ei ole mitään kokemusta,mutta eräs tien pätkä missä sain vakio väleillä mittariin n.170-180km/h ja lyhyemmällä välityksellä 220-230km/h,tuon perusteella kiihtyvyys parani,vaikka välitysten tuoman mittarivirheen ottais pois.
109-1210607114

Viesti Kirjoittaja 109-1210607114 »

Hyvää Uutta Vuotta
itselle vielä ainakin nuo 08 vakiovälitykset passaa tosi hyvin ja punarajan tuntumassa maaliin tullaan . Ja menee alle 10. Ja ei ees tarvi olla liimapinta alla ;O). Pudasjärven testeihin ois tarkoitus hammasta tihentää kokeilu mielessä ja sifteri ehkä ja ehkä se vaihtovalokin kytkeä.
Avatar
timppa72
Viestit: 70
Liittynyt: 14 Syys 2008, 13:23
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja timppa72 »

laitoin välitykset 18/45.en tiä sit menikö liian lyhkäsiks.onko kokemuksia vartilta?pelko vähä,et hyppii pystöön.
74-1155281906

Viesti Kirjoittaja 74-1155281906 »

Tullu ajettua 16/43 putkiviritteisellä. Pari kertaa kokeillu myös 15/43, mutta en koskaan samassa häppeningissä, joten ei oikein osaa sanoa onko parempi vaiko huonompi. 16/43 on kyllä varsin toimiva. Liikkeellelähtö helpottuu lyhyemmillä väleillä aika selvästi.
Vastaa Viestiin