Jakun kiuas - pari kuvaa.
Aika erikoiselta näyttää.
Ensimmäisenä tulisi mieleen ns. valuvirheen korkkaaminen, mutta silloin olisi öljypaineen merkkivalo tullut näkyviin hyvissä ajoin ennen "totaali tuhoa". Ehkä todennäköisin syy lienee kuitenkin nokkeketjun katkeaminen. Mikäli nokkaketju on mennyt poikki, niin tuhot ei kyllä rajoitu tuohon reikään.
Nokkaketjun kiristäjä näyttäisi olevan uutta mallia, joten vika tuskin on ollut ehkä siinä. Tosin, jos se vanhan mallinen nokkaketjun kiristäjä on kerinnyt hajoamaan ennen kuin tuo uudenmallinen on vaihdettu, niin siinä yhteydessä ketju on voinut saada jo vähän kipeää. Koska recall ei koskenut ketjua, niin sitä ei mitä ilmesemmin ole vaihdettu, vaikka edellinen ketjunkiristäjä olisi poikinut. :O
Jäämme mielenkiinnolla odottaa diagnoosin valmistumista.
Ensimmäisenä tulisi mieleen ns. valuvirheen korkkaaminen, mutta silloin olisi öljypaineen merkkivalo tullut näkyviin hyvissä ajoin ennen "totaali tuhoa". Ehkä todennäköisin syy lienee kuitenkin nokkeketjun katkeaminen. Mikäli nokkaketju on mennyt poikki, niin tuhot ei kyllä rajoitu tuohon reikään.
Nokkaketjun kiristäjä näyttäisi olevan uutta mallia, joten vika tuskin on ollut ehkä siinä. Tosin, jos se vanhan mallinen nokkaketjun kiristäjä on kerinnyt hajoamaan ennen kuin tuo uudenmallinen on vaihdettu, niin siinä yhteydessä ketju on voinut saada jo vähän kipeää. Koska recall ei koskenut ketjua, niin sitä ei mitä ilmesemmin ole vaihdettu, vaikka edellinen ketjunkiristäjä olisi poikinut. :O
Jäämme mielenkiinnolla odottaa diagnoosin valmistumista.
Kuvan perusteella nokkaketju ei ole tehnyt TÄTÄ reikää. Mutta zoomatkaas kuvaa isommaksi, ihan siihen voitelulinjan pään tienoille. Siellähän on PLASTIC PADDING-viritys, eli aiemmin koneelle on ilmeisesti sattunut nokkaketjutuho, niinku Fastis kaavailikin, liekkö sitten siitä seurannaista myös tämä veivin korkkaaminen... Ei nää nyt aivan ittekseen ole tavanneet katkeilla sentään.
Joo, liike kamaa on, mutta entäs 9500 km jälkeen? Ja tiesikö liike... Katsotaas ny ku se pääsee Kujon lähempään syyniin onko se sellainen viritys. Jokatapauksessa uus käytetty mylly maksettu ja ku sais sen vielä tänne, joten ajamaan kaikesta paskasta huolimatta pääsee tänä kesänä
Niin ja omalla Bussella sit kauden päättäjäisiin Kotelolla niihin Busanistikekkereihin ei olis kehdannu tulla, eihän sinne raatolaisbusanisteja kelpuuteta, vai? :laugh:
Niin ja omalla Bussella sit kauden päättäjäisiin Kotelolla niihin Busanistikekkereihin ei olis kehdannu tulla, eihän sinne raatolaisbusanisteja kelpuuteta, vai? :laugh:
Joku aika takaperin selailin Kuluttaja-lehteä ja siinä oli esimerkkejä miten kuluttajasuojaa voidaan hyödyntää EU:n alueella. Otapa yhteys oman paikkakuntasi kuluttaja-asiamieheen, joka edelleen siirtää homman kyseisen maan kuluttaja-asiamiehelle. Ymmärtääkseni tämä on niitä yhteismarkkinatalouden tuomia etuja...älä siis kirvestäsi kaivoon vielä heitä.Jaku kirjoitti:Kävin eilen katteleen tuhoja vielä kerran vähän lähempää ja kyllä siinä tosiaan on jotain ihmeellistä, aivan kuin pinta olis lähteny tai syöpyny tai sitte se on pirun hyvin hitsattu. Voihan V!! Mitenhän takuuasiat Saksasta ku pyörä kuitenkin on ostettu liikkeestä, ei taida olla mahiksia korvauksiin
Vanha pieru
Kiitos vinkistä! Pakko varmaan yrittää, ku kaikki kaatuu muussa tapauksessa omaan piikkiin ja voin kertoa että ei ole halpaa eikä hauskaa ???
No kaikkihan tietää ettei tää nyt ole niitä halvimpia harrastuksia. Ihmetyksekseni ei ole edes hirveästi menokättä vipattanut :O Mienaan kuitenkin pitää koko kuukauden pelin pois tieltä, että saa sen seisonta-ajan hyödynnettyä, riippuu tietty Kujon aktiivisuudesta ja sitähän ei varmasti puutu
No kaikkihan tietää ettei tää nyt ole niitä halvimpia harrastuksia. Ihmetyksekseni ei ole edes hirveästi menokättä vipattanut :O Mienaan kuitenkin pitää koko kuukauden pelin pois tieltä, että saa sen seisonta-ajan hyödynnettyä, riippuu tietty Kujon aktiivisuudesta ja sitähän ei varmasti puutu
Kujo kirjoitti:Kuvan perusteella nokkaketju ei ole tehnyt TÄTÄ reikää. Mutta zoomatkaas kuvaa isommaksi, ihan siihen voitelulinjan pään tienoille. Siellähän on PLASTIC PADDING-viritys, eli aiemmin koneelle on ilmeisesti sattunut nokkaketjutuho, niinku Fastis kaavailikin, liekkö sitten siitä seurannaista myös tämä veivin korkkaaminen... Ei nää nyt aivan ittekseen ole tavanneet katkeilla sentään.
Siis veivi poikki, täh? ???
Paljonkos sitä "kaasua" tuli suihkutettua?