Bussin iskutilavuus (bb+stroker)

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

Hulttio

tuolta siihen aiheeseen undercut, huom! normi vai race undercutteja muut alan isännät suosineet? Meittin taxillahan ei oo p...u rallia tarkoitus ajaa?

http://www.busanistit.org/foorumi....;t=6043

ps. saa päivittää blogia ;-)




Edited By Jouniri on 1224827961
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Ei ehkä oikea ketju kysyä kytkimestä mutta kysympä silti.

Otin tuossa tänään TFM Taxista kytkimen irti.
Nykäyksenvaimentimen (vai mikähän lie nimeltään) jouset pisti ihmetyttämään. Olivat niin löysät siellä koloissaan. Tai ehkä yksi oli suunnilleen tivisti, muissa päittäisvälystä. Pahimmassa monta milliä, eli ~3.

Ja nyt kysymys: Onko tuo normaalia? Ja ottaahan busan kytkimessa ensimäisenä jouset kiinni (eli jouset pohjaa), jolloin niittehin ei kohdistu leikkausvoimaa?
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

Sama juttu mun busan kytkinkorissa. Jouset lonksuvat väljästi
koloissaan, ainoastaan yksi niistä tiukemmin paikallaan.
Onko normaali tilanne? Enemmän kytkimiä purkaneet kertokaa please. :apua:
208 whp / 168 Nm
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Lienee normaalia kun kytkin jonka tilasin eBaysta omaa saman "ominaisuuden".
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

No eipä ole paljon Suzukilla panostettu kehitykseen.

Sama ominaisuus oli nimittäin jo EF:ssä (ja ymmärtääkseni jo sitä aikaisemmissa GSX:issä). Elikkä 25+ vuotta mennyt samalla rakenteella ja ongelmat jäänyt korjaamatta.

Vaikka mitäpä nuista, jos ainoa haitta on kolina/helinä tyhjäkäynnillä. Olettaen tietty, että niitit ei joudu kantamaan kuormaa.
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

En nyt jaksanut plärätä tätä ketjua kokonaan läpi mutta oliko ne taxin nitro-kitit dry vai wet kittejä? Jos dry niin olettehan huomioineet vakio polttoainekiskon rajallisuuden...
Maailmalla ollut puhetta että läpäisee bensaa vaan 230-250hv edestä, sitten tarvitaan muutoksia. Tuli vaan mieleen kun lukaisin tfm:n projektisivuilta ostoslistaa, suuttimet & pumppu up-deitattu mutta jos ajetaan 4 suuttimella yli 250hv niin kannattanee tarkistaa tuokin.
:kippis:
Club 100 m/s
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

-Artsi- kirjoitti:En nyt jaksanut plärätä tätä ketjua kokonaan läpi mutta oliko ne taxin nitro-kitit dry vai wet kittejä? Jos dry niin olettehan huomioineet vakio polttoainekiskon rajallisuuden...
Maailmalla ollut puhetta että läpäisee bensaa vaan 230-250hv edestä, sitten tarvitaan muutoksia. Tuli vaan mieleen kun lukaisin tfm:n projektisivuilta ostoslistaa, suuttimet & pumppu up-deitattu mutta jos ajetaan 4 suuttimella yli 250hv niin kannattanee tarkistaa tuokin.
:kippis:
Kuivakittejä on. Eli hyvä huomio, otetaampaa TFM:ssä tämäkin sitten huomioon.
Onko ne siellä maailmalla modannut alkuperäisiä polttoainekiskoja vaiko korvannut ne uusilla? Jos on korvannut niin mistäkähän niitä saa?

Danke Artsi. Samanlaisia huomioita saapi raportoida vastakin.
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

tenhulttio kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:En nyt jaksanut plärätä tätä ketjua kokonaan läpi mutta oliko ne taxin nitro-kitit dry vai wet kittejä? Jos dry niin olettehan huomioineet vakio polttoainekiskon rajallisuuden...
Maailmalla ollut puhetta että läpäisee bensaa vaan 230-250hv edestä, sitten tarvitaan muutoksia. Tuli vaan mieleen kun lukaisin tfm:n projektisivuilta ostoslistaa, suuttimet & pumppu up-deitattu mutta jos ajetaan 4 suuttimella yli 250hv niin kannattanee tarkistaa tuokin.
:kippis:

Kuivakittejä on. Eli hyvä huomio, otetaampaa TFM:ssä tämäkin sitten huomioon.
Onko ne siellä maailmalla modannut alkuperäisiä polttoainekiskoja vaiko korvannut ne uusilla? Jos on korvannut niin mistäkähän niitä saa?

Danke Artsi. Samanlaisia huomioita saapi raportoida vastakin.
Juu kiitti vaan Artsille (kalja on tienattu kyl), olishan toi aika hauskaa jos saman mokan tekis nyt ton taxin kanssa kuin mihin ysi suli Joensuussa joten eiköhän tohon sama resepti päde kuin ysiinkin eli uutta isompaa raidetta vaan vetämään! Ja tosiaankin tätä projektia tehdään juuri siksi julkisesti että mahdolliset mokat jäis sinne afterskiihin siis kommentoikaa!!

Mulla kun noi busa kokemukset rajoittuu Jarim män ja yhden toisen hemmon busa kokeiluun en siis sen "ajo-ominaisuuksista" tiedä mitään... mutta oma teoria olisi jotta keventämisessä ei mahdottomasti kannata keulaan satsata? Siis mieluummin keskeltä ja takaa painoa pois, meittin tapauksessa jäljellä olisi kait takavanteen vaihto kevyempään ? Takarenkaan vaihto? Mitäs takagummeja kelläkin siellä huippunopeusajoissa pyörii= paino? nopeuskestävyys? Mikä tennari Artsilla oli lappeen n. neljän satkun vedossa?
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Jouniri kirjoitti:
tenhulttio kirjoitti:Kuivakittejä on. Eli hyvä huomio, otetaampaa TFM:ssä tämäkin sitten huomioon.
Onko ne siellä maailmalla modannut alkuperäisiä polttoainekiskoja vaiko korvannut ne uusilla? Jos on korvannut niin mistäkähän niitä saa?

Danke Artsi. Samanlaisia huomioita saapi raportoida vastakin.

Juu kiitti vaan Artsille (kalja on tienattu kyl), olishan toi aika hauskaa jos saman mokan tekis nyt ton taxin kanssa kuin mihin ysi suli Joensuussa joten eiköhän tohon sama resepti päde kuin ysiinkin eli uutta isompaa raidetta vaan vetämään! Ja tosiaankin tätä projektia tehdään juuri siksi julkisesti että mahdolliset mokat jäis sinne afterskiihin siis kommentoikaa!!

Mulla kun noi busa kokemukset rajoittuu Jarim män ja yhden toisen hemmon busa kokeiluun en siis sen "ajo-ominaisuuksista" tiedä mitään... mutta oma teoria olisi jotta keventämisessä ei mahdottomasti kannata keulaan satsata? Siis mieluummin keskeltä ja takaa painoa pois, meittin tapauksessa jäljellä olisi kait takavanteen vaihto kevyempään ? Takarenkaan vaihto? Mitäs takagummeja kelläkin siellä huippunopeusajoissa pyörii= paino? nopeuskestävyys? Mikä tennari Artsilla oli lappeen n. neljän satkun vedossa?

Noita polttoainekiskoja löytyy metritavarana vauhtiputkista, ja busaan valmiiksi sovitettunakin: halvin jonka olen löytänyt on tämä. Noita voisi kysäistä kimppaan useammankin, luulisin kiinnostuneita löytyvän? Mulle kelpais yks.

Minä olen ajanut kentällä vanhoilla ratarenkailla, Supercorsa Pro 180/55 ollut viime kerrat alla. Valmiiksi kevytrunkoinen ja kun vielä radalla on 'poistettu' kulutuspinnan reunoilta tarpeeton kumi niin entistä sopivampi kenttätouhuun = venyy vähemmän kun kumimassaa vähemmän. Nopeusluokka 'yli 300', nimensä mukaisesti riittänyt... :D Vakavammin ottaen, tuo kulutuspinnan kevennys auttanee hieman nopeuskeston venyttämisessä, ja lisäksi aika isolla turvakertoimella rengastehtaat nuo kuminsa testaa. *knok knok*

Painonhallinnassa olen samoilla linjoilla kuin Jouni.
Club 100 m/s
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

Fuel rail kiinnostaa. Mukana, jos kimppatilausta tehdään.
208 whp / 168 Nm
Avatar
pete695
Viestit: 350
Liittynyt: 13 Touko 2006, 16:24
Paikkakunta: oman kylän poikia

Viesti Kirjoittaja pete695 »

kuin myös
se vaan nyt on niin
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jenkkifoorumilta:
GSXRTURBO1 kirjoitti: I don't know, I still think with large injectors the stock fuel rail can support a LOT of HP. Can it support 600 HP? I don't know, but I'd have to say large injectors with a fuel pump upgrade using the stock fuel rail will support over 400 HP
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Yees, ei ole faktoja minullakaan, mutta aika monessa busa-putkassa tuollainen fuel railin päivityskitti on tarjolla. Siitäkin nyt jotain voisi arvailla niin kauan kuin faktaa ilmenee. On kuitenkin parempi kunnolla ylimitoittaa polttoaineensyöttö kuin huomata että oho....
Ameriikan 600-heppaiset on varmaan lisäruiskulaitteita, niillä ei päänvaivaa tästä liene.
Muutama malli modeista:
BigCC
SBD
RCC rail Dragrace.fi
Marren
Club 100 m/s
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

-Artsi- kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:
tenhulttio kirjoitti:Kuivakittejä on. Eli hyvä huomio, otetaampaa TFM:ssä tämäkin sitten huomioon.
Onko ne siellä maailmalla modannut alkuperäisiä polttoainekiskoja vaiko korvannut ne uusilla? Jos on korvannut niin mistäkähän niitä saa?

Danke Artsi. Samanlaisia huomioita saapi raportoida vastakin.

Juu kiitti vaan Artsille (kalja on tienattu kyl), olishan toi aika hauskaa jos saman mokan tekis nyt ton taxin kanssa kuin mihin ysi suli Joensuussa joten eiköhän tohon sama resepti päde kuin ysiinkin eli uutta isompaa raidetta vaan vetämään! Ja tosiaankin tätä projektia tehdään juuri siksi julkisesti että mahdolliset mokat jäis sinne afterskiihin siis kommentoikaa!!

Mulla kun noi busa kokemukset rajoittuu Jarim män ja yhden toisen hemmon busa kokeiluun en siis sen "ajo-ominaisuuksista" tiedä mitään... mutta oma teoria olisi jotta keventämisessä ei mahdottomasti kannata keulaan satsata? Siis mieluummin keskeltä ja takaa painoa pois, meittin tapauksessa jäljellä olisi kait takavanteen vaihto kevyempään ? Takarenkaan vaihto? Mitäs takagummeja kelläkin siellä huippunopeusajoissa pyörii= paino? nopeuskestävyys? Mikä tennari Artsilla oli lappeen n. neljän satkun vedossa?

Noita polttoainekiskoja löytyy metritavarana vauhtiputkista, ja busaan valmiiksi sovitettunakin: halvin jonka olen löytänyt on tämä. Noita voisi kysäistä kimppaan useammankin, luulisin kiinnostuneita löytyvän? Mulle kelpais yks.

Minä olen ajanut kentällä vanhoilla ratarenkailla, Supercorsa Pro 180/55 ollut viime kerrat alla. Valmiiksi kevytrunkoinen ja kun vielä radalla on 'poistettu' kulutuspinnan reunoilta tarpeeton kumi niin entistä sopivampi kenttätouhuun = venyy vähemmän kun kumimassaa vähemmän. Nopeusluokka 'yli 300', nimensä mukaisesti riittänyt... :D Vakavammin ottaen, tuo kulutuspinnan kevennys auttanee hieman nopeuskeston venyttämisessä, ja lisäksi aika isolla turvakertoimella rengastehtaat nuo kuminsa testaa. *knok knok*

Painonhallinnassa olen samoilla linjoilla kuin Jouni.

Vara ei venettä kaada eli mukana tilauksessa ken sit hoitaakaa noi lontoo hommat?

ps. jos oikein ruvetaan hifistelemään niin oiskos se seuraavana kaasuläppien suurentaminen vuorossa.. onkos kellään kokemuksia moisesta operaatiosta??




Edited By Jouniri on 1226567161
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

Minä tilaan kiskon, samalla tulee niitä useampikin.
Tässä listaa tilaajista: Artsi, Pete695, Jouniri
Onko vielä muita?
Kiskoja näyttää esitteen mukaan olevan tarjolla ainakin 3 erilaista mallia. Tilattaessa on tarpeen tietää millaisen kiskon
tarvitsee. Lähettäkää viestiä.
Mikäli käytössäsi on stock- tai s2000 suuttimet em. tietoa ei tarvita.
208 whp / 168 Nm
Vastaa Viestiin