busa alkoi sammuamaan - FI lamppu palaa
nyt alko busa temppuilemaan ihan toden teolla..alko sammumaan tosta vaan,samalla syttyi FI LAMPPU PALAMAAN SEKÄ SIIHEN KELLO TAULUUN TULI MYÖS FI. ja tätä sammumista jatkui ihan tasaiseen tahtiin,väänsin virrat pois ja starttasin uudelleen ,ja siten pystyin jatkamaan matkaa.. ... mistä tämä johtuu ,ei ole aavistustakan,tosin epäilen ,olisko pc3 osuutta asiaan?? onko jollain muulla ollut tollaista vikaa pc3 asennuksen jälkeen??
Tarkista vikakoodi DM-pistokkeesta. Voi olla melkein mikä tahansa kymmenistä antureista tai liitoksista mikä kränää. Ja tämä pistokehan oli sielä takakatteen alla vasemmalla puolella, suunnilleen sillä kohtaa missä on se syvennys (nostokahva).
Yleensä joutuu ottamaan takakatteen pois, jollei joku ole jo ymmärtänyt jättää pistoketta näkyviin penkin alle. Eli sieltä löytyy kaksi töpseliä, useampinapainen on ruiskun säätö/mikälie kommunikaatioportti ja toinen kaksinapainen se DM-pistoke. Kumisuojus päältä pois ja navat yhteen vaikka rautalangalla. Vikakoodi tulee ylempään näyttöön, Esim -C00 kertoo ettei mitään ole vialla. Nollien sijalla oleva numero ylös ja sitten manuskasta tarkistamaan mikä hätänä
Niin ja sitten vielä sellainen pointti, että vian ilmettyä ei virtaa saa katkaista, eli on syytä pitää vara-avain mukana jotta saat penkin ylös.(Virran katkaisu nollaa vikamuistin)
Yleensä joutuu ottamaan takakatteen pois, jollei joku ole jo ymmärtänyt jättää pistoketta näkyviin penkin alle. Eli sieltä löytyy kaksi töpseliä, useampinapainen on ruiskun säätö/mikälie kommunikaatioportti ja toinen kaksinapainen se DM-pistoke. Kumisuojus päältä pois ja navat yhteen vaikka rautalangalla. Vikakoodi tulee ylempään näyttöön, Esim -C00 kertoo ettei mitään ole vialla. Nollien sijalla oleva numero ylös ja sitten manuskasta tarkistamaan mikä hätänä
Niin ja sitten vielä sellainen pointti, että vian ilmettyä ei virtaa saa katkaista, eli on syytä pitää vara-avain mukana jotta saat penkin ylös.(Virran katkaisu nollaa vikamuistin)
joo..tarkistin tuon vikakoodin siitä tulpasta ,ja siihen tuli -COO,mutta tosin väänsin virrat poikki ensin.luulin että nuo vika koodit rekisteröityy muistiin,huolimatta sammuttaako virrat sen jälkeen ku jotain vikaa ilenee.03-vuosimallissahan luullakseni voi yhdistää jo tietokoneen ,ja kattoa sen kautta missä vika piilee,kerran kattoivat huollossa muistaaksen. tarkistan seuraavan kerran tuolla lailla ku neuvoit kujo kiitos neuvoistaKujo kirjoitti:Tarkista vikakoodi DM-pistokkeesta. Voi olla melkein mikä tahansa kymmenistä antureista tai liitoksista mikä kränää. Ja tämä pistokehan oli sielä takakatteen alla vasemmalla puolella, suunnilleen sillä kohtaa missä on se syvennys (nostokahva).
Yleensä joutuu ottamaan takakatteen pois, jollei joku ole jo ymmärtänyt jättää pistoketta näkyviin penkin alle. Eli sieltä löytyy kaksi töpseliä, useampinapainen on ruiskun säätö/mikälie kommunikaatioportti ja toinen kaksinapainen se DM-pistoke. Kumisuojus päältä pois ja navat yhteen vaikka rautalangalla. Vikakoodi tulee ylempään näyttöön, Esim -C00 kertoo ettei mitään ole vialla. Nollien sijalla oleva numero ylös ja sitten manuskasta tarkistamaan mikä hätänä
Niin ja sitten vielä sellainen pointti, että vian ilmettyä ei virtaa saa katkaista, eli on syytä pitää vara-avain mukana jotta saat penkin ylös.(Virran katkaisu nollaa vikamuistin)
heitin lenkin tossa ,ja sama juttu jälleen,katoin vika koodin ,tauluun tuli -C23..mitähän tuo sitten meinaa??ilsu kirjoitti:Kujo kirjoitti:Tarkista vikakoodi DM-pistokkeesta. Voi olla melkein mikä tahansa kymmenistä antureista tai liitoksista mikä kränää. Ja tämä pistokehan oli sielä takakatteen alla vasemmalla puolella, suunnilleen sillä kohtaa missä on se syvennys (nostokahva).
Yleensä joutuu ottamaan takakatteen pois, jollei joku ole jo ymmärtänyt jättää pistoketta näkyviin penkin alle. Eli sieltä löytyy kaksi töpseliä, useampinapainen on ruiskun säätö/mikälie kommunikaatioportti ja toinen kaksinapainen se DM-pistoke. Kumisuojus päältä pois ja navat yhteen vaikka rautalangalla. Vikakoodi tulee ylempään näyttöön, Esim -C00 kertoo ettei mitään ole vialla. Nollien sijalla oleva numero ylös ja sitten manuskasta tarkistamaan mikä hätänä
Niin ja sitten vielä sellainen pointti, että vian ilmettyä ei virtaa saa katkaista, eli on syytä pitää vara-avain mukana jotta saat penkin ylös.(Virran katkaisu nollaa vikamuistin)
joo..tarkistin tuon vikakoodin siitä tulpasta ,ja siihen tuli -COO,mutta tosin väänsin virrat poikki ensin.luulin että nuo vika koodit rekisteröityy muistiin,huolimatta sammuttaako virrat sen jälkeen ku jotain vikaa ilenee.03-vuosimallissahan luullakseni voi yhdistää jo tietokoneen ,ja kattoa sen kautta missä vika piilee,kerran kattoivat huollossa muistaaksen. tarkistan seuraavan kerran tuolla lailla ku neuvoit kujo kiitos neuvoista
c23 näkyypi olevan Tip over sensor (kaatumisanturi), elikkäs jotain vikaavikaa siinä, eikä varmaan ole voimakomentajan vika... Sensorin tahi johdotusten tarkastusta kehottaapi rompun ohje tekemään.ilsu kirjoitti:heitin lenkin tossa ,ja sama juttu jälleen,katoin vika koodin ,tauluun tuli -C23..mitähän tuo sitten meinaa??
Ja eikös tuo sensori ole siellä akun etu-puolella tankin sarana tsydeemissä kiinni... ???Himppa kirjoitti:ilsu kirjoitti:heitin lenkin tossa ,ja sama juttu jälleen,katoin vika koodin ,tauluun tuli -C23..mitähän tuo sitten meinaa??
c23 näkyypi olevan Tip over sensor (kaatumisanturi), elikkäs jotain vikaavikaa siinä, eikä varmaan ole voimakomentajan vika... Sensorin tahi johdotusten tarkastusta kehottaapi rompun ohje tekemään.
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray
King of team purzzi :rasberry:
King of team purzzi :rasberry:
en löytännyt minkäänlaista piuhaa tuosta tankin takaosasta,vaan siinä ite bensabumpun päällä oli nippu johtoja ,muttei yksikään ollut löysä taikka irti,voi olla ite sensori siinä laskussa paskana...purzzi kirjoitti:Himppa kirjoitti:ilsu kirjoitti:heitin lenkin tossa ,ja sama juttu jälleen,katoin vika koodin ,tauluun tuli -C23..mitähän tuo sitten meinaa??
c23 näkyypi olevan Tip over sensor (kaatumisanturi), elikkäs jotain vikaavikaa siinä, eikä varmaan ole voimakomentajan vika... Sensorin tahi johdotusten tarkastusta kehottaapi rompun ohje tekemään.
Ja eikös tuo sensori ole siellä akun etu-puolella tankin sarana tsydeemissä kiinni... ???
Häh? ??? Ota kuskin penkki pois, niin pyörän oikealla puolella, tankin kiinnitysraudan alapuolella pitäisi olla kumikiinnikkeellä kiinni n. tulitikkuaskin kokoinen mötikkä, johon tulee kaksi johtoa. Johtojen päässä on harmaa pistoke, joka on luultavasti tuikattu akun ja takamuovin väliin. Nuo johdot jäävät helposti rungon ja tankin kiinnikkeen väliin tankkia asennettaessa, tarkista ettei näin ole käynyt. Anturi itsessään on hyvin yksinkertainen ja vieläpä avattavaa mallia, joten tuon häiriön korjaamisen luulisi olevan aika simppeli juttu.
tarkistin uudestaan ja löysinkin,eikä ollut näkyvää vikaa,johdot eivät olleet litistyneet millään lailla.laitoin koneenkin käyntiin ,liikutin johtoja siitä motikan tyvestä ja ite liittimestä ,eikä mitään häikkää..joten kytkin sen pistokkeen irti ,ja vihdoinkin sammu :p ..joten taitaa olla se ite anturi siinä laskussa vioittunnut,tuli nimittäin vedettyä lipat viimekauden päätteeksi.. ..no prätkä liikettä on informoitu viasta ja asia korjaantuu huollon yhteydessä .kujo,kiitos kyseisistä neuvoista...apu aina tarpeen ku peukalo on keskellä kämmentäKujo kirjoitti:Häh? ??? Ota kuskin penkki pois, niin pyörän oikealla puolella, tankin kiinnitysraudan alapuolella pitäisi olla kumikiinnikkeellä kiinni n. tulitikkuaskin kokoinen mötikkä, johon tulee kaksi johtoa. Johtojen päässä on harmaa pistoke, joka on luultavasti tuikattu akun ja takamuovin väliin. Nuo johdot jäävät helposti rungon ja tankin kiinnikkeen väliin tankkia asennettaessa, tarkista ettei näin ole käynyt. Anturi itsessään on hyvin yksinkertainen ja vieläpä avattavaa mallia, joten tuon häiriön korjaamisen luulisi olevan aika simppeli juttu.
Koneen kuuluukin sammua, kun sen töpselin nykäisee irti. Mutta ilmeisesti anturin "heiluri" on jäänyt jumiin rasvan tms. johdosta silloin kun pyörä on käynyt kupeellaan. Jo pelkkä anturin kopistelu (pieni voima) voisi auttaa ongelmaan.
Btw, joka tapauksessa mötikkä on syytä avata ja putsata jottei ongelma toistuisi.
Btw, joka tapauksessa mötikkä on syytä avata ja putsata jottei ongelma toistuisi.