Bussin iskutilavuus (bb+stroker)

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

PetriK kirjoitti:EAPpi ei osaa laskea putkistoa kovin hyvin. Alkuperä on mittaamalla mallinnettu ja sitten mahdollisuuksien mukaan tuunattu dynottamalla. Mulla on jossain joku exeli jossa noi mittaukset on yritetty laittaa samankaltaisiksi ja siten saada jotain järkeä lukuihin. EAPpi osaa jollain tasolla simuloida megaphonea kun tekee loppuun isolla taperilla aukeavan kartion - tehot nousevat eri lukemille.

Koska teillä ei ole katuteiden äänirasitteita niin tsukigi lienee "paras" megaphone tyyppinen putki tuohon tarkoitukseen mitä on markkinoilla... tai sitten brock:n megaphone ?
Mihinhän asti toi Muzzy joka on nyt kiinni ilman änkkäriä riittää? Kait siitäkin jonkin verran pakojätettä läpi menee?

Minkälainen modaus tolle bosch pumpulle pitääpi tehdä?
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jouniri kirjoitti:
PetriK kirjoitti:EAPpi ei osaa laskea putkistoa kovin hyvin. Alkuperä on mittaamalla mallinnettu ja sitten mahdollisuuksien mukaan tuunattu dynottamalla. Mulla on jossain joku exeli jossa noi mittaukset on yritetty laittaa samankaltaisiksi ja siten saada jotain järkeä lukuihin. EAPpi osaa jollain tasolla simuloida megaphonea kun tekee loppuun isolla taperilla aukeavan kartion - tehot nousevat eri lukemille.

Koska teillä ei ole katuteiden äänirasitteita niin tsukigi lienee "paras" megaphone tyyppinen putki tuohon tarkoitukseen mitä on markkinoilla... tai sitten brock:n megaphone ?

Mihinhän asti toi Muzzy joka on nyt kiinni ilman änkkäriä riittää? Kait siitäkin jonkin verran pakojätettä läpi menee?

Minkälainen modaus tolle bosch pumpulle pitääpi tehdä?
Minun muistin mukaan anto mallinnuksessa 6hp vähemmän kuin Brocksin Full Race. BB: lapusta pois toi niin Samin penkissä päästänee 246 hp kone tehoon.
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

Taxi projekti pääsee taas etenemään kun tällä viikolla saan kotiin kampiakselin, veivit, bensapainemittarin ja säätimen. Kansikin valmistuu ihan pikapuoliin joten tenhulttio joutuu tositoimiin nokkien simuloinnin ja valinnan suhteen.

Huomenna on tarkoitus asentaa taxiin ensimmäiset kuitukate osat sekä siirtosarjat, pikku hiljaa pikku hiljaa..

Paljonkos sitä tehoa takarenkaalle vaaditaankaan tollaselta busalta hyvissä olosuhteissa jotta ainakin teoria tasolla olisi mahdollista rikkoa 400kmh 1800m matkalle? Kuhan kyselen.




Edited By Jouniri on 1222789327
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

Jouniri kirjoitti:Paljonkos sitä tehoa takarenkaalle vaaditaankaan tollaselta busalta hyvissä olosuhteissa jotta ainakin teoria tasolla olisi mahdollista rikkoa 400kmh 1800m matkalle? Kuhan kyselen.
tällä petrin exel taulokolla niin: mopo+kuskinpaino 330kg, ilma +17c = 386rwp
riittää 400km/h
jeejee 1/4 alle kympin
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

Jaakko kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:Paljonkos sitä tehoa takarenkaalle vaaditaankaan tollaselta busalta hyvissä olosuhteissa jotta ainakin teoria tasolla olisi mahdollista rikkoa 400kmh 1800m matkalle? Kuhan kyselen.

tällä petrin exel taulokolla niin: mopo+kuskinpaino 330kg, ilma +17c = 386rwp
riittää 400km/h
No mutta sithän ei tartte kuin kertoa 2X noi lähtötehot niin se on siinä, paitsi jos ajetaankin turvallisuus syistä mailia niin tarttee hiukka vielä lisää...
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

Jeps

Simulontia, kommentoikaa:

Niin minä kuin Tenhulttiokin ollaan tuota taxi projektia simuloitu ja päästy vaparina 251hp/10000rpm tehoihin ja minä 70hp kaasuja 7000 kierroksesta lähtien käyttäen 308hp/10000rpm tehoihin.

Nokkana muistaakseni yosin type rk5, kannen arvoina jampan mörkön arvot ja muut arvot (putkea lukuunottamatta) taitaakin olla taxin omia arvoja.

Ilmeisesti kokonaisuus on suht kasassa, sillä ainakaan mä en millään pääse ton 308 yli jos kaasu määrään ei koske.

JR




Edited By Jouniri on 1223974801
Avatar
Jorgos
Viestit: 345
Liittynyt: 09 Helmi 2007, 07:21
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

Jouniri kirjoitti:Paljonkos sitä tehoa takarenkaalle vaaditaankaan tollaselta busalta hyvissä olosuhteissa jotta ainakin teoria tasolla olisi mahdollista rikkoa 400kmh 1800m matkalle? Kuhan kyselen.
Vai tollaisia tavoitteita tälläkertaa... :respekt:
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

Jorgos kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:Paljonkos sitä tehoa takarenkaalle vaaditaankaan tollaselta busalta hyvissä olosuhteissa jotta ainakin teoria tasolla olisi mahdollista rikkoa 400kmh 1800m matkalle? Kuhan kyselen.

Vai tollaisia tavoitteita tälläkertaa... :respekt:
Pitäähän niitä tavoitteita olla 367kmh jo suomessa ajettu joten eiks toi 400kmh ole oikeasti se mitä meidän suomalaisten pitää jatkossa jahdata? Pikku probleema vaan on ettei oo rataa missä ajaa 400kmh turvallisesti (jos jollain sattus kulkee)ja 1609m:lle se on taas hiukka kovempi haaste?

Taxi meni Joensuussa n. 200hp lla 337kmh/1800m joten katotaan nyt eka mitä toi saadaan kulkee n. 100hp enemmällä tehoilla ja sen jälkeen aletaan virittää tota vekotinta sit ihan tosissaan eli 2010 kausi lienee tuo päätavoite? Tai sit muutan mieleni ja hommaan ihan jotain muuta, tää kun on tällästä vapaaehtoista harrastamista leikkimielellä ja oikeastaan vaan vastapainoa työlle (sairaslomalle).
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

Jouniri kirjoitti:Jeps

Simulontia, kommentoikaa:

Niin minä kuin Tenhulttiokin ollaan tuota taxi projektia simuloitu ja päästy vaparina 251hp/10000rpm tehoihin ja minä 70hp kaasuja 7000 kierroksesta lähtien käyttäen 308hp/10000rpm tehoihin.

Nokkana muistaakseni yosin type rk5, kannen arvoina jampan mörkön arvot ja muut arvot (putkea lukuunottamatta) taitaakin olla taxin omia arvoja.

Ilmeisesti kokonaisuus on suht kasassa, sillä ainakaan mä en millään pääse ton 308 yli jos kaasu määrään ei koske.

JR
No hitsi!

Olikohan pyyntö kommentoikaa jotenkin väärin aseteltu vai onko "kaikki" jo talviunilla? ;-) Ku on meinaan niin vähän kommentteja...
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Jouniri kirjoitti:No hitsi!

Olikohan pyyntö kommentoikaa jotenkin väärin aseteltu vai onko "kaikki" jo talviunilla? ;-) Ku on meinaan niin vähän kommentteja...

Tämähän näyttää todella loistavalta.

TFM on jo niin vakava kilpailija ettei kukaan uskalla kommentoida :thumbup:

Mutta itse aiheesta, minusta näissä 1000R nokissa on hieman liikaa ajoitusta. Huipputeho pyrkii tulemaan vasta 10500-11500 kieroksella. En usko että 5mm stroukattu tuottaa parasta tehoaan enään noin suurilla kierroksilla -> hieman vähemmän ajoitusta olis parempi ettei tapeta alapäätä ihan kokonaan (mitä pidemmät ajoitukset sen vähemmän voimaa alakierroksilla).
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

tenhulttio kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:No hitsi!

Olikohan pyyntö kommentoikaa jotenkin väärin aseteltu vai onko "kaikki" jo talviunilla? ;-) Ku on meinaan niin vähän kommentteja...

Tämähän näyttää todella loistavalta.

TFM on jo niin vakava kilpailija ettei kukaan uskalla kommentoida :thumbup:

Mutta itse aiheesta, minusta näissä 1000R nokissa on hieman liikaa ajoitusta. Huipputeho pyrkii tulemaan vasta 10500-11500 kieroksella. En usko että 5mm stroukattu tuottaa parasta tehoaan enään noin suurilla kierroksilla -> hieman vähemmän ajoitusta olis parempi ettei tapeta alapäätä ihan kokonaan (mitä pidemmät ajoitukset sen vähemmän voimaa alakierroksilla).

Hmm.. en sanois että tappaa alapään noi Type-R nokat.
Vääntöö on ihan haitalle asti, jopa enemmän kuin muutamissa tbo mopoissa.

http://kansiset.galleria.fi/kuvat/Dyno%20tuloksia/13102008325.jpg

Rinnalle Valkkarin lappu 0,55 bar ja 1464cc vapari

http://galleria.busanistit.org/v....pg.html

Hmm.. valituista ajoituksista vääntö alue riippuu....

Ediittiä: niin ja kannattanee suhtautua aika varauksella noissa stroukki koneissa tohon mallinnukseen.
Omalla kohdalla tehot pomsahti 20hp mallinnuksen ohi :shocked:

Itse halajan tiukimpia nokkia mitä o n olemassa ja väännön hävikki ei pelota olleskaa. Nimimerkillä "noin 15hp takataskussa" :D




Edited By Ksthb on 1224264570
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

tenhulttio kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:No hitsi!

Olikohan pyyntö kommentoikaa jotenkin väärin aseteltu vai onko "kaikki" jo talviunilla? ;-) Ku on meinaan niin vähän kommentteja...

Tämähän näyttää todella loistavalta.

TFM on jo niin vakava kilpailija ettei kukaan uskalla kommentoida :thumbup:

Mutta itse aiheesta, minusta näissä 1000R nokissa on hieman liikaa ajoitusta. Huipputeho pyrkii tulemaan vasta 10500-11500 kieroksella. En usko että 5mm stroukattu tuottaa parasta tehoaan enään noin suurilla kierroksilla -> hieman vähemmän ajoitusta olis parempi ettei tapeta alapäätä ihan kokonaan (mitä pidemmät ajoitukset sen vähemmän voimaa alakierroksilla).
Niin hyvä Hulttio jotta otat homman kokonaisuuden (vartti/mile matkat) huomioon mäkun aika sokeesti tuijotan vaan huippu tehoon... välillä mulla sain simuloinnissa 306hp / 9000rpm mut en tallentanut sitä ja sit taas sähläsin ja sain 308hp/10000rpm?? Muuttuvaa tekijää en muista. Tossa 306 ssa oli alhaalla paremmin paukkua...
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Jouniri kirjoitti:Jeps

Simulontia, kommentoikaa:

Niin minä kuin Tenhulttiokin ollaan tuota taxi projektia simuloitu ja päästy vaparina 251hp/10000rpm tehoihin ja minä 70hp kaasuja 7000 kierroksesta lähtien käyttäen 308hp/10000rpm tehoihin.

Nokkana muistaakseni yosin type rk5, kannen arvoina jampan mörkön arvot ja muut arvot (putkea lukuunottamatta) taitaakin olla taxin omia arvoja.

Ilmeisesti kokonaisuus on suht kasassa, sillä ainakaan mä en millään pääse ton 308 yli jos kaasu määrään ei koske.

JR
No kommentoidaan, kun kerran pyydät... eli aika paljon meinasit kaasun varaan laskea, toivotaan että ei mene laihalle, yms. tuhoa tule! Nopeuden uskoisin asettuvan n.350km/h paikkeille, jos ei samanlaiset olosuhteet kuin tänä kesänä! (silloin jopa 100m/s mahdollinen)Toivotaan, että menee kovaa, kuten toivon itsellänikin menevän...
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

BussiJussi kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:Jeps

Simulontia, kommentoikaa:

Niin minä kuin Tenhulttiokin ollaan tuota taxi projektia simuloitu ja päästy vaparina 251hp/10000rpm tehoihin ja minä 70hp kaasuja 7000 kierroksesta lähtien käyttäen 308hp/10000rpm tehoihin.

Nokkana muistaakseni yosin type rk5, kannen arvoina jampan mörkön arvot ja muut arvot (putkea lukuunottamatta) taitaakin olla taxin omia arvoja.

Ilmeisesti kokonaisuus on suht kasassa, sillä ainakaan mä en millään pääse ton 308 yli jos kaasu määrään ei koske.

JR

No kommentoidaan, kun kerran pyydät... eli aika paljon meinasit kaasun varaan laskea, toivotaan että ei mene laihalle, yms. tuhoa tule! Nopeuden uskoisin asettuvan n.350km/h paikkeille, jos ei samanlaiset olosuhteet kuin tänä kesänä! (silloin jopa 100m/s mahdollinen)Toivotaan, että menee kovaa, kuten toivon itsellänikin menevän...

Juu peilaan hiukka ysi vainaaseen eli siinähän oli 215hp takasella josta 60 hp oli otettu kaasuilla ja aika runsaasti niin vartti kuin pitkänkin matkan vetoja vedeltiin kaasuilla ja hyvin kesti eli mulle on kehuttu tota busaa kestävemmäksi eli kait se vähintään 60-80 hp kaasuja kestää toki noiden seosten kanssa saa varmasti olla tarkkana. No polttoaine puolelle on parannuksia runsaasti: S2000 injektorit, bosch suurteho pa pumppu, pa paineensäädin / mittari ja ecustahan pitäs löytyy kapasiteettia oikeaan ohjaukseen. Kaasuissa lasken myös sen varaan jotta kaasut tulee olemaan 2 pullolla joilla molemmilla omat solenoidit jne.. toivottavasti toi 350kmh on sellainen alaraja suoritus meinaa 1000€/1kmh lisää nopeutta ei oikein kuullosta kustannus tehokkaalta?

Se miksi toivoin kommentteja johtuu siitä jotta usein itse "sokeutuu" ajatuksissaan ja sitä en toivoisi ettei projekti menisi kauhiasti mettään, no onneksi toi Hulttio on aika mukavasti perillä rakentamisessa toisin kuin meikeläinen joka toimii enemmänkin musta tuntuu pohjalta




Edited By Jouniri on 1224317311
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

BussiJussi kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:Jeps

Simulontia, kommentoikaa:

Niin minä kuin Tenhulttiokin ollaan tuota taxi projektia simuloitu ja päästy vaparina 251hp/10000rpm tehoihin ja minä 70hp kaasuja 7000 kierroksesta lähtien käyttäen 308hp/10000rpm tehoihin.

Nokkana muistaakseni yosin type rk5, kannen arvoina jampan mörkön arvot ja muut arvot (putkea lukuunottamatta) taitaakin olla taxin omia arvoja.

Ilmeisesti kokonaisuus on suht kasassa, sillä ainakaan mä en millään pääse ton 308 yli jos kaasu määrään ei koske.

JR

No kommentoidaan, kun kerran pyydät... eli aika paljon meinasit kaasun varaan laskea, toivotaan että ei mene laihalle, yms. tuhoa tule! Nopeuden uskoisin asettuvan n.350km/h paikkeille, jos ei samanlaiset olosuhteet kuin tänä kesänä! (silloin jopa 100m/s mahdollinen)Toivotaan, että menee kovaa, kuten toivon itsellänikin menevän...
Hmm.. veikkaisin että ens kesänä vaparit/ kaasutetut sellaiset pullistelee oiken kunnolla kenttä karkeloissa.
350 km/h raja pyykki tulee olemaan ihan paperia. Jopa parhaat hätyyttelee Artsin mahti lukuja.
370 km/h puhkaisu on ihan mahdollisuuksien rajoilla, suosiollisissa olosuhteissa. :;):
Vastaa Viestiin