Uutta moottori versiota pukkaa...

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

käsitinkö oikein tuosta penkkilapusta,että takapyörätehon muuntamiseen moottoritehoon,on käytetty korjauskerrointa 12,48...?
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm.. jos minun lapusta on kysymys niin mitattu hävikki on 20 hp, noin 8,5%
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ksthb kirjoitti:Niin toi kone teho vastannee vissiin aika lähelle Kemin takis tehoa...
Arvailujen ja spekulaatioiden ihanuutta jatkaaksemme, mitä olet jamppa mieltä, doctorilla paljon käyneenä, mitä BB siellä suunnilleen pukkaisi rullalle ?
Aika moni busa on siellä ollut säädössä ,ni kertoisi harrastajille enemmän ku samin penkin lukemat.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

snuggles kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Niin toi kone teho vastannee vissiin aika lähelle Kemin takis tehoa...

Arvailujen ja spekulaatioiden ihanuutta jatkaaksemme, mitä olet jamppa mieltä, doctorilla paljon käyneenä, mitä BB siellä suunnilleen pukkaisi rullalle ?
Aika moni busa on siellä ollut säädössä ,ni kertoisi harrastajille enemmän ku samin penkin lukemat.

Jaahah, tohon en sano vielä mitään, sillä ensviikon alusta mitataan toi Dynojetin penkissä Dyno mihgtillä.
No tai sanon sittenkin, vertailuna 1464cc koneessa oli n.198 hp takis SAE standardilla/smootilla 5 Mixulla (Dynomec näytti 226hp/takis tehon, vakio K4 tässä dynossa 153Hp), Samin penkissä 190hp takis. No nyt on lisäystä tullut 42 hp Samin penkin mukaan takikselle, siitä vois ynnäillä jotain suuntia... Hmm.. veikkaisin takistehon olevan 240-250 hp välissä
No kuitenkin ensviikolla vetästään pari vertailevat vedot eri dynoissa sitten nähdään pitävätkö spekulaatiot paikkansa :;):
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Eli sellain 8hv on Samin penkki tohtoria tiukempi siinä alle 200hv lukemissa. Eiköhän tuo vertailu ole ihan riittävä monelle, kun olosuhteet ja muut muuttuvat tekijät sekoittaa soppaa lisää. Sanotaan sitten että kaikki doctorilla ajetut alle 240rwhp on vajaatehosia :D
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

Ksthb kirjoitti:Hmm.. jos minun lapusta on kysymys niin mitattu hävikki on 20 hp, noin 8,5%
eiku siitä vaan päättelin,ku sun dynolapussa lukee "losses added 12,48%"...

mitäs toi nyt sit meinaa...?
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Ainakin Jyppiläs ajetussa Musterin tehomittauksessa käytettiin n-12% tehohäviöö.kun konetehoo kateltiin
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Tepa kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Hmm.. jos minun lapusta on kysymys niin mitattu hävikki on 20 hp, noin 8,5%

eiku siitä vaan päättelin,ku sun dynolapussa lukee "losses added 12,48%"...

mitäs toi nyt sit meinaa...?

Jaa, PetriK heiniä toi teholapun tulkkaaminen. minnen oo kerinny tarkemmin syynäämään vielä....




Edited By Ksthb on 1222282357
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Jampalle tuli erilaisilla korjauskertoimilla teholappuja. Yhdessä on aito mitattu teho vaihteistolta, toisesssa taas on kiinteällä kertoimella takarengastohosta muutettu lukema (joka on enemmän vertailukelpoinen sen kanssa mitä useimmista muista penkeistä tulee).

Jotta tuon vaihteistotehon muuttaa (Losses added lappu) aidoksi konetehoksi niin EU:n mukaan hammashävikki pitää lisätä 2% eli jakaa luvulla 0.98.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

PetriK kirjoitti:Jampalle tuli erilaisilla korjauskertoimilla teholappuja. Yhdessä on aito mitattu teho vaihteistolta, toisesssa taas on kiinteällä kertoimella takarengastohosta muutettu lukema (joka on enemmän vertailukelpoinen sen kanssa mitä useimmista muista penkeistä tulee).

Jotta tuon vaihteistotehon muuttaa (Losses added lappu) aidoksi konetehoksi niin EU:n mukaan hammashävikki pitää lisätä 2% eli jakaa luvulla 0.98.
siis käsitinkö oikein,"losses added 12,48%"-korjausketoimella on saatu takapyörätehosta muutettua vaihteistoteho ja se kertomalla 0,98,on saatu tuo lopullinen moottoriteho...?

minkä verran samilla penkkiveto kustantaa,jos vaikka innostuis siellä tota omaa mopedia käyttämään...?
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

kilautas ja kysäse Samilta p.0500 777 287
Olis hyvä saada vertaileva tulos hyvin toimivasta Tbo mopedista..
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm.. koneen hieno säätö alkoi tänään.
Airbox työn alle, lisää tilavuutta putsarin "paremmalle" puolen 1,4 l :shocked:
Hmm.. pientä pajotusta oli tankin kans....

Pakoputkisto muutokset alustavasti suunniteltu, käytännön toteutus jäljellä :bike:

Puuttuvat hevoset hakusessa.....




Edited By Ksthb on 1222990559
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm..pikkasen pidemmälle viety airbox muutos

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....274.jpg

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....275.jpg

Hmm.. ja pari muutakin uutta juttua keskiviikkona testaukseen lisä heppojen toivossa :;):
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Ksthb kirjoitti:Hmm..pikkasen pidemmälle viety airbox muutos
Hyvältä näyttää!!

Minkä vehkeen putsarielementti?
Miten hoidettu ilmansaanti alapuolelta/ ramair?
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Putsari K8:sista, tilavuutta lisatty 1,8 litraa paremmalle puolen koteloa.
Ramair puoltakin parannettu, toimii ihan normaalisti, orkkis tyylillä.

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....278.jpg

Tankille piti antaa kuminuijaa et sai kutakuinkin kiinni :D




Edited By Ksthb on 1223357688
Vastaa Viestiin