...sen verran, että toikin tuli nyt sitten eka kerran piiiiitkiin aikoihin mittailtua. vertailukohtaa ilman noit pairi/airbox modauksia ynnä läppäsäätöjä ei valitettavasti ole, mutta....
ennen ko.askareita bussen oma kulutuslaskenta näytti pääsääntöisesti n. 16.7 km / ltr. nyt tuo näyttää 16.2 lukemaa. monimutkaisten ajosessioiden ja wäkewien galculonitien jälkeen saan todelliseksi lukemaksi about 15.6. tää tarkoittaa maallikokielellä kait kulutusta 6.4 ltr / 100 kooämmää. ajo oli mulle semmoista suht normaalia, enemmistö matkaa suht siististi, ja vain kohtuullisesti revitystä.. .. ilman lämpötilathan voi jonkun verran vaikuttaa tuohonkin mittaukseen, ja luultavasti kulutus hiukan pienenee kunhan se oikea kesä joskus sitten alkaa....
yoshien torvet on mieluummin mustat kuin rusahtavat, joten tuosta ja mittauksestakin vois päätellä ettei liian laihalla ainakaan kävisi. vaan penkkiinhän tästä olis päästävä, kunhan suinkin joutaisi. onkos kukaan käynyt tuolla tompereen KX- centterin tuolissa sädättämässä busseaan...? niillä on melko uus penkki tietääkseni, mutta onkohan miten tota kokemusta säätöasiasta busan tiimoilta. olis vaan tossa melko lähellä meikää, ja hyvässä casessa sais säädön ja pynsäilyn lovettua yhteen nippuun.....
Käytiin viikonloppuna ajamassa n. 900 km vaimon kanssa. Ihan normaali ajoa, ohitukset 140 - 160 ja muuten nopeus vähän yli sakkorajan. Näytti kulutukseksi 5.3 ja laskettu oli 5.236... noin suunnilleen
Mut sehän on vakio...
Kyllä toi Joken kulutus näyttäis ihan linjassa olevan. Mulla taitaa pienin olla jotain 5,2 ja suurin taas 12l/100km. yleensä heiluu tuolla 6,5-7,5l/100km.
Sepe kirjoitti:Kyllä toi Joken kulutus näyttäis ihan linjassa olevan. Mulla taitaa pienin olla jotain 5,2 ja suurin taas 12l/100km. yleensä heiluu tuolla 6,5-7,5l/100km.
Muuten omassa busassani matkamittari näyttää n.2,7 % liikaa. Mites teitillä? Tekee korjattuna kulutukseen n. 0,2 l/100 km.
Sepe kirjoitti:Kyllä toi Joken kulutus näyttäis ihan linjassa olevan. Mulla taitaa pienin olla jotain 5,2 ja suurin taas 12l/100km. yleensä heiluu tuolla 6,5-7,5l/100km.
Muuten omassa busassani matkamittari näyttää n.2,7 % liikaa. Mites teitillä? Tekee korjattuna kulutukseen n. 0,2 l/100 km.
Joo saman olen huomannut ja siitä kerroinkin tuolla vanhassa foorumissa.
Keskikulutus (vakio -04 busa) ollut tähän asti tasan 6 litraa sadalla ja aika rauhallisesti olen ajellut....mitä nyt joka ajoreissulla tulee muutama lievä "kohtaus"..
Jaa niin tuosta kulutuksesta vielä, omani (-03) syöpi näköjään väliltä 5,03 - 7,20 l/100 km tankkauksista laskettuna, pyörän oma mittari näyttää aina 0,1-0,2 vähemmän. Keskimääräinen kulutus ajamieni reilun 5 tkm:n aikana on 6,10. Rauhallista matka-ajoa pääsis varmaan vähän alle 5:n (mutta kukas nyt sellaista...)
Hmm... -04 uuden Busani kulutus on näköjään aika kohtuullinen. Viimme viikonloppuna hurautin mutkan Joensuussa ja sieltä Pohjammaalle ja takaisin Espooseen yht. 1600 km ja kulutus ex-Kawa ukolle kulutus oli shokki vain 5,0 L sadalle oman kulutusmittarin mukaan. Jääpä nyt paremmin rahaa muihinkin menoihin ja oikeesti alan tykästyä Busaani. Hmm... aika ylivetopeli kaikissa lajeissa
Kovasti aiemmin ihmettelin täällä esiintyviä 5:lla alkavia kulutuslukemia. No nyt la-su välisenä yönä reissusta palatessani, Tbussin mälli tuoreessa muistissa, pimeässä ajettuna viimeinen tankillinen 4,8l/100km!! Muutenkin reissun aikana lukemat 5,0-5,2... Ajotyylillä ON väliä
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
käythiin kaverin kans jänkhällä joikaa viime viikolla,ajeltiin 3-vrk:n aikana n.1800 km ja aika tasaiseen toi bussen kulutus näytti tuollaista 6.0L/100km.
-"elämä on motoristin parasta aikaa"
Hayabusa-"If your not on one then you are behind it"
Juu, minä muuten "värkkäsin" just sillä Oulun keikalla jolta palatessa se vainko sattui, tätä kulutus asiaa... sain pyörimään noin 18.9 km/l lukuja aika helposti ja siinä viimeisen 10 km:n matkalla ennen hirveetä tälliä oli jo 20,8 km/l
eli onneksi tuli mitattua tätä kulutusjuttua ihan mielenkiinnosta, niin ei ollut sillä tällihetkellä se vauhti niin "normaali" kuten aina muuten... heh.. onni onnettomuudessa...
Eilen melkein koko matka ihan vit****ssa kaatosateessa (diablo corsat ei houkutelleet hurjastelemman, vettä oli tiellä pahimmillaan noin 5 cm kerros) noin 400km ja ka. kulutus 5 l/100 km, josta loppumatka motaria noin 140km/h (mittarinop.), kun aurinko täällä etelässäkin suostui näyttäytymään.
Höhöö, eilen 355 km mitä parhaimmassa ajosäässä, pilvipoutaista / aurinkoa ja +20 degrees... Uusimaa tuli kierrettyä, tulvia ihmeteltyä ja tietty mutkatienaatiskelua...