Uutta moottori versiota pukkaa...

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Vormuuloilla ajetaan tunti tahi pari putkeen...
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

tenhulttio kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Saa, saa. No pikku pilke silmässä kuvailin ja jätin arvailuille tilaa :;):

Akseli Falicon +9mm, ryhmä Muzzy 86mm, ö/i Gixun H-profiili kanget 117mm. Tilavuus pikaisesti laskien 1684cc, menikö oikein?

Mun exelin :) mukaan 1673cc

Ei paha...

Edit: lisätietoja/laskelmia

25m/s keskimääräinen männännopeus kierroksilla 10416r/min
Kankisuhde 1.625 (vakio 1.897)

Hmm.. moottorin mallinnuksessa huipputeho asettui 10000 rpm kohdalle. Elikkä tän valossa ei tuu ongelmia tosta isku veivi suhteesta.

Ai paljoko mallinnus näytti?
Ei arvaa vielä spekuloida sillä hiukan erikoisia luvut olivat :;):
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Kekku kirjoitti:Vormuuloilla ajetaan tunti tahi pari putkeen...

Pitäiskö tää kommentti tulkita

a) niin, että formuloissa kestävyydestä ei tarvi kantaa niin huolta. Niillähän ajetaan vain tunti pari (itseasiassa 2 kisaviikonloppua, lauantaiharjoitukset, aika-ajot ja kisa = ~5-6h).
Busan pitää kestää koko kesä, mieluummin useampia. Siksi on suositeltavaa suunnitella käytettävän pienempiä männännopeuksia.

vai

b) niin, että eihän kukaan ajele busalla yli tuntia läpät auki. Siispä voidaan käyttää suurempia männänopeuksia.
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

tenhulttio kirjoitti:
Kekku kirjoitti:Vormuuloilla ajetaan tunti tahi pari putkeen...

Pitäiskö tää kommentti tulkita

a) niin, että formuloissa kestävyydestä ei tarvi kantaa niin huolta. Niillähän ajetaan vain tunti pari (itseasiassa 2 kisaviikonloppua, lauantaiharjoitukset, aika-ajot ja kisa = ~5-6h).
Busan pitää kestää koko kesä, mieluummin useampia. Siksi on suositeltavaa suunnitella käytettävän pienempiä männännopeuksia.

vai

b) niin, että eihän kukaan ajele busalla yli tuntia läpät auki. Siispä voidaan käyttää suurempia männänopeuksia.


Busan kilpamoottorin voi purkaa vaikka joka varttimailin jälkeen, ainaki teoriassa.
Niinku oikeessa PSM:ssä.
Siis Formulan pitää kestää, varttimaili vehkeiden ei yleensä tarvi/kestä.

E:siis ehkä lähempänä tota b. vaihtoehtoa




Edited By Kekku on 1219824152
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Paljonkos mörkömoottori pukkaa takaselle, joko säädetty ?
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jepa, penkki aika lähestyy. Kone kutakuinkin nipussa, Kampuran päästä kiila kateissa ja hampirattaan kiinnitys mutteri myös. No näistä selvinnee vielä.

Yllättävän paljon aikaa on mennyt pikku juttujen hieromiseen.
Tällä viikolla kone menee kiinni ja savut koitetaan irroitella.

Hmm.. kaikilla on vissiin tää sama ongelma, nimittäin työt haittaa harrastuksia :D
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Voihan tuskien taival, on nää pari päivää ollut.
kaikki mahdolliset vaikeudet koettu BB:n kasauksessa.
No tänään vihdoinkin päästiin siihen vaiheeseen että käynnistys alkoi olla käsillä.
Uus ladattu akku kiinni ja vihdoinkin pääsin painamaan startti nappulaa. Yllätys oli suuri kun moottori ei pyörinyt startilla puristuksen yli. Eipä vaikuttanut kovin hyvältä :(
No pakko kone oli käyntiin saada, eiku toinen akku kytkien ja 24v startille ja johan kone heräs kuin salaman iskusta.
Pelon sekaiset tunteet heräs heti, koneen mekaaniset äänet ensiövedon puolelta oli alkuun aika pelottavat.
Karmee ujellus vakioon verrattuna.

No, pakko oli käyttää konetta ja hiki otsalla odottaa mitä tuleman pitää. Yllättäen huomasin käynti äänen tasoittuvan pikku hiljaa.
Noin 5 min käytön jälkeen öljyt vaihtoon. Puhdas astia alle ja proppu irti, mitään erikoista ei astiaan tullut :thumbup:
Uudet ölpät sisään ja kone tulille.

Voisin väittää että koneen ääni jo kertoo ettei vakiosta moottorista ei ole kyse :;):

Veikkaisin ettei toi mosa oo ihan tehottomimmasta päästä, sillä aiemmat kuulemani virimoottorit kuulostaa ton rinnalla ihan startti moottorilta :baaa:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Onnittelut ensisavuista! :thumbup:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Kuulostaa (luetun perusteella) erittäin mielenkiintoiselta :respekt:
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

Ksthb kirjoitti:Voihan tuskien taival, on nää pari päivää ollut.
kaikki mahdolliset vaikeudet koettu BB:n kasauksessa.
No tänään vihdoinkin päästiin siihen vaiheeseen että käynnistys alkoi olla käsillä.
Uus ladattu akku kiinni ja vihdoinkin pääsin painamaan startti nappulaa. Yllätys oli suuri kun moottori ei pyörinyt startilla puristuksen yli. Eipä vaikuttanut kovin hyvältä :(
No pakko kone oli käyntiin saada, eiku toinen akku kytkien ja 24v startille ja johan kone heräs kuin salaman iskusta.
Pelon sekaiset tunteet heräs heti, koneen mekaaniset äänet ensiövedon puolelta oli alkuun aika pelottavat.
Karmee ujellus vakioon verrattuna.

No, pakko oli käyttää konetta ja hiki otsalla odottaa mitä tuleman pitää. Yllättäen huomasin käynti äänen tasoittuvan pikku hiljaa.
Noin 5 min käytön jälkeen öljyt vaihtoon. Puhdas astia alle ja proppu irti, mitään erikoista ei astiaan tullut :thumbup:
Uudet ölpät sisään ja kone tulille.

Voisin väittää että koneen ääni jo kertoo ettei vakiosta moottorista ei ole kyse :;):

Veikkaisin ettei toi mosa oo ihan tehottomimmasta päästä, sillä aiemmat kuulemani virimoottorit kuulostaa ton rinnalla ihan startti moottorilta :baaa:
Onneks olkoon :respekt:
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Ksthb kirjoitti:Veikkaisin ettei toi mosa oo ihan tehottomimmasta päästä, sillä aiemmat kuulemani virimoottorit kuulostaa ton rinnalla ihan startti moottorilta :baaa:
Hienoa!! Tämähän ei oo enää mikään Ökylohko vaan "Outlaw"
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

Titaani kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Veikkaisin ettei toi mosa oo ihan tehottomimmasta päästä, sillä aiemmat kuulemani virimoottorit kuulostaa ton rinnalla ihan startti moottorilta :baaa:

Hienoa!! Tämähän ei oo enää mikään Ökylohko vaan "Outlaw"
Sanoisin kyllä että "hirviömoottori",enkä usko että halpa sellainen.Mutta rispektiä tuolle :respekt:
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Hienoo Jamppa ... :thumbup:
..snakelle: oonko sokee vai onks toi sun tekstiväri vähä liian vaalee... ??? :;):
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Jukkis kirjoitti:oonko sokee vai onks toi sun tekstiväri vähä liian vaalee...
...joo, kun yliviivaa niin näkkyy... =o)
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

:tapu: Ekat metrit ajeltu, KAIKKI tuntunee toimivan.

Maanataiksi yritellään rullalle :bike:
Vastaa Viestiin