Eli nyt sitten ilmeni ensimmäinen varsinainen "vika" turbosatsin asennuksen jälkeen joka ei ole vakava mutta kiusallinen kylläkin jos mitään vankempaa tavaraa ei löydy.
:thumndown
Kun pyörään alkaa hiljalleen tottua niin siitähän seuraa ahtojen hienosäätöä/reilumpaa kaasun käyttöä kuten eilen ja muutaman reippaamman kiihdytyksen jälkeen alkoi mopo "ampumaan" kuin konekivääri.
Mielessä tietenkin heti vaihteiston antautuminen mutta ketjut siinä sitten venähti kerralla pilalle ja seurauksena siitä ketju alkoi hyppimään yli.
Nyt sitten olisikin kiva tietää mikä merkki mahtaisi kestää, nykyinen "purukumi" joka venyy on R&K:n 530 X-rengas ketju jolla ajettu n:5000 km (3000 vaparina ja 2000 ahdettuna) ja nyt sitten entinen.
Ainahan sitä sanotaan että harrastukset maksaa mutta jos ketjut menee pilalle jokaisen reippaamman vedon jälkeen niin paska homma, sillä sitten alkaa euroja meneen kun tuo kaasukäden rajoitin ei joka kerta tahdo toimia.
Samoja ongelmia on esiintynyt täälläkin suunnalla. DID ZVM50 vaikuttais kuitenkin kaikesta huolimatta pitävän pintansa joten kuten, ainakin kun ovat aivan uudet. Sukilla meni 15000 ajetut ketjut vaihtoon samasta syystä kuin sullakin, nyt silläkin uudet alla ja kestotesti aloitettu.
Noista RK:n vitjoista olen ymmärtänyt että pitäisi olla laatukamaa nekin, lieneekö sitten mitä tyyppiä nuo sinun venähtäneet..
Oli R&K:n vahvimmat mitä löytyy ja sain (ostin) eilen Kaustisen moto-kellarista mukaan justiin tuon DID:n ZVM50:n kun olin reissunpäällä ja tuo sattu oleen siellä hyllyssä.
Joten testi siitä alkaa täälläkin päin.
Mulla DID:n paras ketju ja venyy muttei paljoo.
Maanataina saan tietoo (Tokimotosta) uudesta ketju merkistä joka on viel vahvempi. Hmm... isomäntäkin syö ketjui ???
Niin ja suzukin orkkis ketju oli ihan hanurista 1000 km ja heitin vitjalla vesilintuu. :O
busa00 kirjoitti:Eli nyt sitten ilmeni ensimmäinen varsinainen "vika" turbosatsin asennuksen jälkeen joka ei ole vakava mutta kiusallinen kylläkin jos mitään vankempaa tavaraa ei löydy.
:thumndown
Kun pyörään alkaa hiljalleen tottua niin siitähän seuraa ahtojen hienosäätöä/reilumpaa kaasun käyttöä kuten eilen ja muutaman reippaamman kiihdytyksen jälkeen alkoi mopo "ampumaan" kuin konekivääri.
Mielessä tietenkin heti vaihteiston antautuminen mutta ketjut siinä sitten venähti kerralla pilalle ja seurauksena siitä ketju alkoi hyppimään yli.
Nyt sitten olisikin kiva tietää mikä merkki mahtaisi kestää, nykyinen "purukumi" joka venyy on R&K:n 530 X-rengas ketju jolla ajettu n:5000 km (3000 vaparina ja 2000 ahdettuna) ja nyt sitten entinen.
Ainahan sitä sanotaan että harrastukset maksaa mutta jos ketjut menee pilalle jokaisen reippaamman vedon jälkeen niin paska homma, sillä sitten alkaa euroja meneen kun tuo kaasukäden rajoitin ei joka kerta tahdo toimia.
Eli jos sais hyviä vinkkejä, kiiitoos
Näin kauden vasta aloitettuani lisäisin listaan ketjujen lisäksi tuon takarenkaan ??? Takis piti vaihtaa jo Nivalassa ennen lähtöä .....mut on se kivaa :laugh:
ksthb kirjoitti:Mulla DID:n paras ketju ja venyy muttei paljoo.
Maanataina saan tietoo (Tokimotosta) uudesta ketju merkistä joka on viel vahvempi. Hmm... isomäntäkin syö ketjui ???
Niin ja suzukin orkkis ketju oli ihan hanurista 1000 km ja heitin vitjalla vesilintuu. :O
Laitahan tietoa ketjusta kun saat selville mikä olis vielä parempi.
Ja takarenkaan kohtalo oli aika varma juttu jo etukäteen, Metzelerin Z6 meni alta kahen tuhannen kilometrin sileäksi, nyt sitten nähdään miten Pirelli kestää. ???
ksthb kirjoitti:Mulla DID:n paras ketju ja venyy muttei paljoo.
Maanataina saan tietoo (Tokimotosta) uudesta ketju merkistä joka on viel vahvempi. Hmm... isomäntäkin syö ketjui ???
Niin ja suzukin orkkis ketju oli ihan hanurista 1000 km ja heitin vitjalla vesilintuu. :O
Laitahan tietoa ketjusta kun saat selville mikä olis vielä parempi.
Ja takarenkaan kohtalo oli aika varma juttu jo etukäteen, Metzelerin Z6 meni alta kahen tuhannen kilometrin sileäksi, nyt sitten nähdään miten Pirelli kestää. ???
Mez6 pari tuhatta?? -Ite ajoin viime kesänä kymppitonnin ja siitä selvittiin kahdella kutosella. Molemmille tuli vielä useita lähtöjä stripilläkin. Ettei vaan ois nakki kärtsännyt vähän show-tyylilläkin? ???
Varmaan sitten nämä kelit mikä vaikuttaa. Jardzen pyörään ajoin säätöjä viime viikolla n.100km ja Sportec jäi sille tielleen. Huomasin peilistä että jäi lakua jo pintakaasulla vedättäessä. Narrasin muuten tuossa vahingossa, kolmehan niitä kutosia tais kuitenkin mennä viime kesänä. Vaan kukapas noita laskee...
Niin itekkin ajattelin että keleistä tuo kuluminen varmaan johtuu kun on vielä aika kylmää, karheaa ja liukasta tuo tien pinta.
Mietinkin jo että hyvin on kutoset sulla kestänyt jos vain 2 sait kesässä meneen kun vaparillakin meni 13500 km matkalla melkein 4 rengasta tosin 2 oli batlaxeja...
Tuommoinen Pro Stock- mopoon tarkoitettu vitja on vetolujuudeltaan ~10 % kestävämpi kuin tavan "erikois-super-vahvistettu" 530-sarjalainen, jonka vetolujuus on muistaakseni DID ZVM:llä 10400 lbs.
ksthb kirjoitti:Mulla DID:n paras ketju ja venyy muttei paljoo.
Maanataina saan tietoo (Tokimotosta) uudesta ketju merkistä joka on viel vahvempi. Hmm... isomäntäkin syö ketjui ???
Niin ja suzukin orkkis ketju oli ihan hanurista 1000 km ja heitin vitjalla vesilintuu. :O
Jep, Artsi ottaa koe ajoon ton uutukaisen ketjun. Niin muuten ketjuja saa multa busanisti hintaan. Svh 165e ja DiD 185 -alet.
Niin ja rattaat kans eteen 15, 16, 17. Taakse 38,40,42 hampiset
ksthb kirjoitti:Jep, Artsi ottaa koe ajoon ton uutukaisen ketjun. Niin muuten ketjuja saa multa busanisti hintaan. Svh 165e ja DiD 185 -alet.
Niin ja rattaat kans eteen 15, 16, 17. Taakse 38,40,42 hampiset
Kuinka pitkä toimitusaika niissä on? Tarpeet alkaa olemaan ilmeisen lähellä ??? Vanhat kun tuntuu muuttuvan kumilangaksi