Vakioecu:n modaus, eli täydellinen säätösysteemi - Seuraavaksi 2002-2007 mallit ???
ECU editoriin on lisätty ominaisuus "Share your map" eli jaa karttasi. Tällä hetkellä lähetetyt kartat tulevat mun sähköpostiin, mutta jatkossa niistä voisi tehdä karttakirjaston jos homma vaikuttaa toimivalta. Eli siitä vaan lähettämään omia karttoja jos ja kun on jotain muutoksia tehtynä.
Lisäksi jatkoa ajatellen olen harkitsemassa että ECUeditor flashäys ominaisuuden käyttö sidotaan siihen että kartat tulevat jakoon. Esim. jos olet flashannyt yli 20 kertaa mutta et ole jakanut yhtään karttaasi viimeisen 14 päivän aikana lukkiutuu flashäys ominaisuus.
Toisaalta jos olet aktiivinen karttojen jakaja niin saat lisäominaisuuksia käyttöösi.
Miltäs tällainen vaikuttaisi ? Saataisiin kartat paremmin jakoon ? Vai meneekö liian hankalaksi ?
Lisäksi jatkoa ajatellen olen harkitsemassa että ECUeditor flashäys ominaisuuden käyttö sidotaan siihen että kartat tulevat jakoon. Esim. jos olet flashannyt yli 20 kertaa mutta et ole jakanut yhtään karttaasi viimeisen 14 päivän aikana lukkiutuu flashäys ominaisuus.
Toisaalta jos olet aktiivinen karttojen jakaja niin saat lisäominaisuuksia käyttöösi.
Miltäs tällainen vaikuttaisi ? Saataisiin kartat paremmin jakoon ? Vai meneekö liian hankalaksi ?
Olisko siinä kirjastossa revisio systeemi?PetriK kirjoitti:ECU editoriin on lisätty ominaisuus "Share your map" eli jaa karttasi. Tällä hetkellä lähetetyt kartat tulevat mun sähköpostiin, mutta jatkossa niistä voisi tehdä karttakirjaston jos homma vaikuttaa toimivalta. Eli siitä vaan lähettämään omia karttoja jos ja kun on jotain muutoksia tehtynä.
Lisäksi jatkoa ajatellen olen harkitsemassa että ECUeditor flashäys ominaisuuden käyttö sidotaan siihen että kartat tulevat jakoon. Esim. jos olet flashannyt yli 20 kertaa mutta et ole jakanut yhtään karttaasi viimeisen 14 päivän aikana lukkiutuu flashäys ominaisuus.
Toisaalta jos olet aktiivinen karttojen jakaja niin saat lisäominaisuuksia käyttöösi.
Miltäs tällainen vaikuttaisi ? Saataisiin kartat paremmin jakoon ? Vai meneekö liian hankalaksi ?
Slipari kartta muuten pelittää!!! -osakaasulla ainakin menee laihemmalle. Nyt keli niin surkea, ettei pääse oikein kokeilemaan. Kiitokset!!!
PetriK kirjoitti:ECU editoriin on lisätty ominaisuus "Share your map" eli jaa karttasi. Tällä hetkellä lähetetyt kartat tulevat mun sähköpostiin, mutta jatkossa niistä voisi tehdä karttakirjaston jos homma vaikuttaa toimivalta. Eli siitä vaan lähettämään omia karttoja jos ja kun on jotain muutoksia tehtynä.
Lisäksi jatkoa ajatellen olen harkitsemassa että ECUeditor flashäys ominaisuuden käyttö sidotaan siihen että kartat tulevat jakoon. Esim. jos olet flashannyt yli 20 kertaa mutta et ole jakanut yhtään karttaasi viimeisen 14 päivän aikana lukkiutuu flashäys ominaisuus.
Toisaalta jos olet aktiivinen karttojen jakaja niin saat lisäominaisuuksia käyttöösi.
Miltäs tällainen vaikuttaisi ? Saataisiin kartat paremmin jakoon ? Vai meneekö liian hankalaksi ?
Hieno feature...
Mjooo... Toisaalta hyvä, toisaalta... :/PetriK kirjoitti:ECU editoriin on lisätty ominaisuus "Share your map" eli jaa karttasi. Tällä hetkellä lähetetyt kartat tulevat mun sähköpostiin, mutta jatkossa niistä voisi tehdä karttakirjaston jos homma vaikuttaa toimivalta. Eli siitä vaan lähettämään omia karttoja jos ja kun on jotain muutoksia tehtynä.
Lisäksi jatkoa ajatellen olen harkitsemassa että ECUeditor flashäys ominaisuuden käyttö sidotaan siihen että kartat tulevat jakoon. Esim. jos olet flashannyt yli 20 kertaa mutta et ole jakanut yhtään karttaasi viimeisen 14 päivän aikana lukkiutuu flashäys ominaisuus.
Toisaalta jos olet aktiivinen karttojen jakaja niin saat lisäominaisuuksia käyttöösi.
Miltäs tällainen vaikuttaisi ? Saataisiin kartat paremmin jakoon ? Vai meneekö liian hankalaksi ?
Sikäli hyvä, että kartat olisi helposti saatavilla. Mutta jotta niistä olis todella hyötyä, tulisi karttoihin liittyä aina kunnon speksi. Speksistä kävisi ilmi pyörän konffis, eli mikä cc, putki, nokat jne. jne.
Varsinkin kun karttoja alkaa olla enemmän, niin tuo speksien selville saanti on entistä tärkeämpää.
Tämän suuntaisia ajatuksia on minullakin asiaa pohdittuani. Karttojen jakamista ehdottomasti kannatan mutta dokumentaatio niistä olisi hyvä olla kohdallaan.JanneT kirjoitti:PetriK kirjoitti:ECU editoriin on lisätty ominaisuus "Share your map" eli jaa karttasi. Tällä hetkellä lähetetyt kartat tulevat mun sähköpostiin, mutta jatkossa niistä voisi tehdä karttakirjaston jos homma vaikuttaa toimivalta. Eli siitä vaan lähettämään omia karttoja jos ja kun on jotain muutoksia tehtynä.
Lisäksi jatkoa ajatellen olen harkitsemassa että ECUeditor flashäys ominaisuuden käyttö sidotaan siihen että kartat tulevat jakoon. Esim. jos olet flashannyt yli 20 kertaa mutta et ole jakanut yhtään karttaasi viimeisen 14 päivän aikana lukkiutuu flashäys ominaisuus.
Toisaalta jos olet aktiivinen karttojen jakaja niin saat lisäominaisuuksia käyttöösi.
Miltäs tällainen vaikuttaisi ? Saataisiin kartat paremmin jakoon ? Vai meneekö liian hankalaksi ?
Mjooo... Toisaalta hyvä, toisaalta... :/
Sikäli hyvä, että kartat olisi helposti saatavilla. Mutta jotta niistä olis todella hyötyä, tulisi karttoihin liittyä aina kunnon speksi. Speksistä kävisi ilmi pyörän konffis, eli mikä cc, putki, nokat jne. jne.
Varsinkin kun karttoja alkaa olla enemmän, niin tuo speksien selville saanti on entistä tärkeämpää.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Hieno ajatus, ja meillä taitaapi ollakin oikea superkartta (ainakin saavutetusta nopeudesta päätellen, ja valmennuksen ainoa kriteerihän on menestyminen) kiitos petrille ja jarille!PetriK kirjoitti:ECU editoriin on lisätty ominaisuus "Share your map" eli jaa karttasi. Tällä hetkellä lähetetyt kartat tulevat mun sähköpostiin, mutta jatkossa niistä voisi tehdä karttakirjaston jos homma vaikuttaa toimivalta. Eli siitä vaan lähettämään omia karttoja jos ja kun on jotain muutoksia tehtynä.
Lisäksi jatkoa ajatellen olen harkitsemassa että ECUeditor flashäys ominaisuuden käyttö sidotaan siihen että kartat tulevat jakoon. Esim. jos olet flashannyt yli 20 kertaa mutta et ole jakanut yhtään karttaasi viimeisen 14 päivän aikana lukkiutuu flashäys ominaisuus.
Toisaalta jos olet aktiivinen karttojen jakaja niin saat lisäominaisuuksia käyttöösi.
Miltäs tällainen vaikuttaisi ? Saataisiin kartat paremmin jakoon ? Vai meneekö liian hankalaksi ?
Säätää tarviis vähän munkin mopoa.... tulin juuri n.1000km turneelta ja huomasin että jos ajelee alta 100km/h niin kulutus on n.5,6l mutta jos nostaa nopeuden +120km/h niin kulutus hyppää 8,7l (ahdot +-0bar)
Laite toimii kyllä muuten hienosti....
Kertokaa viisaammat paljonko ilmanlämpötila-anturi voi muuttaa seosta ja mitkä ovat silloin max/min lämpötila.
Laite toimii kyllä muuten hienosti....
Kertokaa viisaammat paljonko ilmanlämpötila-anturi voi muuttaa seosta ja mitkä ovat silloin max/min lämpötila.
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Paineanturilla saat tuntuvampia muutoksia. Laitat sen rinnalle tai perään säätövastuksen ja säätö toimii.kajbusa kirjoitti:Säätää tarviis vähän munkin mopoa.... tulin juuri n.1000km turneelta ja huomasin että jos ajelee alta 100km/h niin kulutus on n.5,6l mutta jos nostaa nopeuden +120km/h niin kulutus hyppää 8,7l (ahdot +-0bar)
Laite toimii kyllä muuten hienosti....
Kertokaa viisaammat paljonko ilmanlämpötila-anturi voi muuttaa seosta ja mitkä ovat silloin max/min lämpötila.
Tosin jos käytössä on K2-K7 niin toki silloin keinot ovat paremmat...
Mutta sitten tuosta luokittelusysteemistä. Eka versio on jo läppärillä tehtynä niistä tiedoista mitä pyörästä kerätään. Täytyy vielä laittaa tallennus kuntoon. Jotain tällaista ajattelin näin alkuun:
Noista tiedoista sitten saadaan tietokanta josta mappeja voi valita. Pelkästään nappulan lisääminen softaan toi tämän ekan päivän aikana mulle kymmenen erilaista karttaa - joten eiköhän tätä vaan viedä eteenpäin jotta homma lähtee oikein kunnolla eteenpäin.
Mietin myös että olisi putkeen esim laittanut Akra Race, Akra Titanium, Yoshi Full, Brock Megaphone jne... mutta totuus on se että kaikki noi on niin lähelllä toisiaan että muilla asioilla on enemmän merkitystä kuin putken nimellä.
Toki jatkossa voisi tehdä listan kaikista putkityypeistä mitä halutaan listata...
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Ehdotus (=amatöörin mietteitä):
Engine tilalle valinnat "Bore", "Stroke" (eli perusasiat vierekkäin) ja cc laskettais näitten perusteella ja ehkä myös compression ratio (kenttä puristussuhteelle ja palotilan tilavuudelle, toinen syötetään ja toinen lasketaan)
Vaikuttaako model jotakin? (=nöösipoika vaan kyselee)
Onko cams vaihtoehdot "stock", "modifeid" ja "race"? Vaiko vielä enemmän valintoja? Olisko valinnat 1 (=stock) - 10 (state of the art) vai jotain?
Mitä vaihtoehtoja olis "type" valinnan alla? NA/NOS/turbo/supercharged/ kombinaatiot edellisiille?
injectors/fuel pressure asiaa kantsii kans kat miettiä. Vaikuttavat niin palijon toisiinsa.
Kommenttikenttään pyyntö nokan spekseistä (intake duration 0.50", max lift mm ja lobe (ehkä myös exhaust duration ja llift)
Hoppas etten sekota mitn...
-Teemu
Engine tilalle valinnat "Bore", "Stroke" (eli perusasiat vierekkäin) ja cc laskettais näitten perusteella ja ehkä myös compression ratio (kenttä puristussuhteelle ja palotilan tilavuudelle, toinen syötetään ja toinen lasketaan)
Vaikuttaako model jotakin? (=nöösipoika vaan kyselee)
Onko cams vaihtoehdot "stock", "modifeid" ja "race"? Vaiko vielä enemmän valintoja? Olisko valinnat 1 (=stock) - 10 (state of the art) vai jotain?
Mitä vaihtoehtoja olis "type" valinnan alla? NA/NOS/turbo/supercharged/ kombinaatiot edellisiille?
injectors/fuel pressure asiaa kantsii kans kat miettiä. Vaikuttavat niin palijon toisiinsa.
Kommenttikenttään pyyntö nokan spekseistä (intake duration 0.50", max lift mm ja lobe (ehkä myös exhaust duration ja llift)
Hoppas etten sekota mitn...
-Teemu
Et sekoita mitään - päinvastoin - sinne voi jo nytkin kirjoittaa ihan millaista viestiä tai dataa haluaa itsekini, ei tarvitse edes käyttää valikoita. Nuo on vain esimerkkejä... omasta mielestä tuossa ruudun alareunassa (siis siinä softaan toteutetussa) on liiankin paljon informaatiota. Sitä pitäisi vähentää ettei tulisi tuskaa täyttää kaikkea. Mieluummin 4-6 kenttää max ja sitten iso selityskenttä mihin voi kirjoittaa kaikenlaista.
Eli nyt tuo bikeinfo osuus toimii ECUeditorissa ja sen avulla voi tallettaa oman pyöränsä tarvittavat tiedot .bin tiedostoon. No totuuden nimessä se kyllä pitäisi testata vielä niin että jos bikeinfo lisätään että se ei haittaa pyörän toimintaa - mutta tuo käyttöön otettu alue on muuten tyhjä ja hyödyntämätön ECU ohjelman kannalta.
Seuraavaksi täytyy löytää joku foorumi mihin voi lähettää viestin suoraan sähköpostilla. Tällä tavoin voidaan automatisoida se että kun saan karttatiedoston tänne niin se lähtee automaattisesti jakoon. Joskus yahoon foorumilla tuo oli mahdollista - täytyy tutkia jossain vaiheessa.
Sitten rakennan tuon puolittaisen pakottamisen, eli flashays toimii vain jos karttoja on laitettu jakoon...
EDIT - toistaiseksi viestit menevät tänne:
groups.yahoo.com/group/ecueditor
http://sports.groups.yahoo.com/group/ECUeditor/messages
Mutta valitettavasti en ainakaan vielä keksi miten Yahoo osaisi tallettaa liitetiedostot. No ehkä joku muu voisi etsiä mihin sähköposteja voisi lähettää niin että liitetiedostot tallettuvat ja viestit sekä liitteet tulevat jakoon...
Edited By PetriK on 1218270181
Eli nyt tuo bikeinfo osuus toimii ECUeditorissa ja sen avulla voi tallettaa oman pyöränsä tarvittavat tiedot .bin tiedostoon. No totuuden nimessä se kyllä pitäisi testata vielä niin että jos bikeinfo lisätään että se ei haittaa pyörän toimintaa - mutta tuo käyttöön otettu alue on muuten tyhjä ja hyödyntämätön ECU ohjelman kannalta.
Seuraavaksi täytyy löytää joku foorumi mihin voi lähettää viestin suoraan sähköpostilla. Tällä tavoin voidaan automatisoida se että kun saan karttatiedoston tänne niin se lähtee automaattisesti jakoon. Joskus yahoon foorumilla tuo oli mahdollista - täytyy tutkia jossain vaiheessa.
Sitten rakennan tuon puolittaisen pakottamisen, eli flashays toimii vain jos karttoja on laitettu jakoon...
EDIT - toistaiseksi viestit menevät tänne:
groups.yahoo.com/group/ecueditor
http://sports.groups.yahoo.com/group/ECUeditor/messages
Mutta valitettavasti en ainakaan vielä keksi miten Yahoo osaisi tallettaa liitetiedostot. No ehkä joku muu voisi etsiä mihin sähköposteja voisi lähettää niin että liitetiedostot tallettuvat ja viestit sekä liitteet tulevat jakoon...
Edited By PetriK on 1218270181
Jep, tarkoitus olis K2-K7 testailla kun Jarim ehtis käydä opettaa "kädestäpitäen".... väittävät et sähkötyöt ei vaadi kuin pienen meisselin ja vähän rohkeutta!!! minulta ilmeisesti puuttuu rohkeusPetriK kirjoitti:Paineanturilla saat tuntuvampia muutoksia. Laitat sen rinnalle tai perään säätövastuksen ja säätö toimii.
Tosin jos käytössä on K2-K7 niin toki silloin keinot ovat paremmat...
Onko sulla tietoa millainen paineanturi/vastus tarvii olla?? mitä arvoja orkkis MAP antaa??
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)