Menikö kytkin vai laatikko?
Eli ajelin n. 80km/h ja vaihdoin 5:lta 6:lle niin kuuului mieletön pamaus ja alko kolisemaan jostain vaihteiston/kytkimen luota. Kaikki vaihteet menee normaalisti päälle mut hirveä kolina. Kellään sattunut moista? Mistä kannattas alkaa tutkimaan. Öljyt puotin alas eikä siellä ollut mitään ylimääräistä.
Mitäs mopedille on ennen tätä viimeisimpänä huoltotoimenpiteenä tehty ja millaisessa käytössä se on ollut ? ajatko vaihdot ilman kytkintä, onko föönattu, onko kone ollut jostain kohtaa auki jne... paksummat jouset mutta ei suojalaipan vahvistusta kujolta ?BlackEagle kirjoitti:Eli ajelin n. 80km/h ja vaihdoin 5:lta 6:lle niin kuuului mieletön pamaus ja alko kolisemaan jostain vaihteiston/kytkimen luota. Kaikki vaihteet menee normaalisti päälle mut hirveä kolina. Kellään sattunut moista? Mistä kannattas alkaa tutkimaan. Öljyt puotin alas eikä siellä ollut mitään ylimääräistä.
Laakereita ja rattaitahan siellä vaihteistossa on... jos ei ole tuolle kytkinpuolella jotain.
Tarkista tietysti ne muutkin pultit, paras kun otat kaikki auki ja ruuvilukitteella kiinni. Momentti tais olla 12nm tai jotain. Ja momenttina älä sitten käytä mitään 10>nm napsahtavaa halpista, vaan paras olis viisarinäyttöinen. Jollei oikeaa momenttiavainta löydy, käytä pikkuräikkää ja järkivoimaa. Nuo osat löytyy multa hyllystä.
Kirjotampas tähän, kun en viittiny aloittaa samaisesta aiheesta uutta topikkia. Eli aikaisemmin ei mennyt parkissa muut pykälät päälle kuin ykkönen nyt kun alkoi jurnutus niin menee kaikki päälle parkissa koneen pyöriessä. (liekkö sekava selitys) Onko kellään tullut vastaan moista, tai meneekö bussissa parkissa kutonen silmään muilla ?
Itte epäilin että siirtäjä olisi ottanut itteesä jostai kumman syystä mut ennenkuin alan räjäyttää koko lootaa ni arvelin kysäistä

Itte epäilin että siirtäjä olisi ottanut itteesä jostai kumman syystä mut ennenkuin alan räjäyttää koko lootaa ni arvelin kysäistä

Se parhaiten nauraa, kellä on vahvin lääkitys !
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
bussa1985 kirjoitti:Mulla ei mee kyllä ku ykkönen siististi päälle parkissa. muita vaihteita kun kokeilee niin melko tiukkaa tekee et saa päälle. ja pyörä on 07..???
Mutu tuntumalta näin se pitäisi ollakkin.
Tuossa on tietääkseni haettu sitä että paikallaan seisoessa, kone käynnissä on helppo löytää vapaa, ettei tule pongauteltua kytkintä ylös kakkonen silmässä.
Pikaisella muistelulla kaikissa pyörissäni on ollut sama ominaisuus, merkkiin katsomatta.
Jos paikallaan kone käynnissä pystyy helposti kelaamaan kutoseen saakka pykälät, niin melkoisella varmuudella joku lootassa on ottanut kipeetä. ???