Menikö kytkin vai laatikko?

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
66-1180034031

Viesti Kirjoittaja 66-1180034031 »

Eli ajelin n. 80km/h ja vaihdoin 5:lta 6:lle niin kuuului mieletön pamaus ja alko kolisemaan jostain vaihteiston/kytkimen luota. Kaikki vaihteet menee normaalisti päälle mut hirveä kolina. Kellään sattunut moista? Mistä kannattas alkaa tutkimaan. Öljyt puotin alas eikä siellä ollut mitään ylimääräistä.
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Kytkinkoppaa ja kykää vaan auki ensiksi, sieltä on joskus löystyneitä pultteja löytynyt.
Club 100 m/s
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

BlackEagle kirjoitti:Eli ajelin n. 80km/h ja vaihdoin 5:lta 6:lle niin kuuului mieletön pamaus ja alko kolisemaan jostain vaihteiston/kytkimen luota. Kaikki vaihteet menee normaalisti päälle mut hirveä kolina. Kellään sattunut moista? Mistä kannattas alkaa tutkimaan. Öljyt puotin alas eikä siellä ollut mitään ylimääräistä.
Mitäs mopedille on ennen tätä viimeisimpänä huoltotoimenpiteenä tehty ja millaisessa käytössä se on ollut ? ajatko vaihdot ilman kytkintä, onko föönattu, onko kone ollut jostain kohtaa auki jne... paksummat jouset mutta ei suojalaipan vahvistusta kujolta ?

Laakereita ja rattaitahan siellä vaihteistossa on... jos ei ole tuolle kytkinpuolella jotain.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
66-1180034031

Viesti Kirjoittaja 66-1180034031 »

1 pultti oli onko se nyt paine levystä irronnu. Pari reikää oli siihen tehnyt mutta muuten ok. Eli ens viikolla kyseleen että mistä sais ton "levyn" ja pultin. Pitääkö jotain muuta tarkistaa?



Edited By BlackEagle on 1213960592
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Tarkista tietysti ne muutkin pultit, paras kun otat kaikki auki ja ruuvilukitteella kiinni. Momentti tais olla 12nm tai jotain. Ja momenttina älä sitten käytä mitään 10>nm napsahtavaa halpista, vaan paras olis viisarinäyttöinen. Jollei oikeaa momenttiavainta löydy, käytä pikkuräikkää ja järkivoimaa. Nuo osat löytyy multa hyllystä.
66-1180034031

Viesti Kirjoittaja 66-1180034031 »

Minkä hintasia ois sulla noi osat ja onko uusia? Tarttis sen painelevyn ja 1 pultin sillä pitkällä "mutterilla" ja sit vielä se jousi.



Edited By BlackEagle on 1214215656
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

60eur koko läjä, sisältäen kaikki jouset. Osat purettu pois ajamattomasta 06 moottorista.
Avatar
samppi
Viestit: 317
Liittynyt: 12 Tammi 2008, 12:57
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja samppi »

Kirjotampas tähän, kun en viittiny aloittaa samaisesta aiheesta uutta topikkia. Eli aikaisemmin ei mennyt parkissa muut pykälät päälle kuin ykkönen nyt kun alkoi jurnutus niin menee kaikki päälle parkissa koneen pyöriessä. (liekkö sekava selitys) Onko kellään tullut vastaan moista, tai meneekö bussissa parkissa kutonen silmään muilla ? :thumbup:
Itte epäilin että siirtäjä olisi ottanut itteesä jostai kumman syystä mut ennenkuin alan räjäyttää koko lootaa ni arvelin kysäistä :omituinen:
Se parhaiten nauraa, kellä on vahvin lääkitys !

Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Avatar
bussa1985
Viestit: 63
Liittynyt: 24 Touko 2007, 17:58
Paikkakunta: espoo/suomussalmi

Viesti Kirjoittaja bussa1985 »

Mulla ei mee kyllä ku ykkönen siististi päälle parkissa. muita vaihteita kun kokeilee niin melko tiukkaa tekee et saa päälle. ja pyörä on 07..???
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

bussa1985 kirjoitti:Mulla ei mee kyllä ku ykkönen siististi päälle parkissa. muita vaihteita kun kokeilee niin melko tiukkaa tekee et saa päälle. ja pyörä on 07..???

Mutu tuntumalta näin se pitäisi ollakkin.

Tuossa on tietääkseni haettu sitä että paikallaan seisoessa, kone käynnissä on helppo löytää vapaa, ettei tule pongauteltua kytkintä ylös kakkonen silmässä.

Pikaisella muistelulla kaikissa pyörissäni on ollut sama ominaisuus, merkkiin katsomatta.

Jos paikallaan kone käynnissä pystyy helposti kelaamaan kutoseen saakka pykälät, niin melkoisella varmuudella joku lootassa on ottanut kipeetä. ???
Avatar
Jokimaa
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Heinä 2005, 14:11
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokimaa »

No tämä ei ole Hayabusa,mutta liittyen tuohon kytkimeen.Vaimon FZS600 mopoa räplään ja vaihdoin kytkin massalevyt,mutta meinaa aina välillä luistaa ei oikein toimi.Olisiko niin että välilevyt kanssa vaihdettava.
Tänään liikun, syön ja juon tavalla, joka saa oloni tuntumaan hyvältä.
Vastaa Viestiin