Vakioecu:n modaus, eli täydellinen säätösysteemi - Seuraavaksi 2002-2007 mallit ???

Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ei lisättävää edelliseen viestiin! :respekt:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
ahtis
Viestit: 51
Liittynyt: 28 Kesä 2006, 16:23
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja ahtis »

en tiiä sanoisko nörttejä, neroja vai hulluja :D
Busa 1,5 N/A 1/4 mile 9.162/264km/h 60ft-1,601 1.mile 348.8km/h
TFM TAXI N/A + Nos (ME) 1.mile 397.41kmh (246.992mph) 0-1700m 400kmh (248,55mph)
2013 BUB Motorcycle Speed Trials. flying mile 203.213mph
Impreza sti type-r LHD 635hp/784nm
Corvette C5 385hp

Bonneville 200 MPH Club
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tämä aihe on nyt siirretty tänne oikeaksi katsomaani ja juuri julkiseksi avattuun foorumin osaan. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

Kiitos PetriK!!! :respekt: Eipä olis uskonu miten hyvin busa voi toimia. Onhan sitä täällä foorumilla hehkutettu, mutta kyllä silti ero on uskomaton. Nyt kun pyörällä on ajettu yli 27 tkm, se toimii eka kertaa kunnolla. Ja kaikilla kierroksilla. Veto on tasainen ja kaasu herkkä. Tottelee kyllä tosi kiltisti. Olis muuten myytävänä PC ja TRE HALVALLA! Kiitokset myös jarim:lle vaivannäöstä. :respekt: Asiansa tuntevalla kaverilla ei tuohon hommaan kauan mennyt. Nyt kun vielä sais kunnon jarrut tuohon pyörään niin alkas olla aika loistava peli. ......ja jossain vaiheessa on tietysti saatava voimaa lisää...............
74-1155281906

Viesti Kirjoittaja 74-1155281906 »

Olen tässä tutkaillut oman pyörän logia, ja mietityttää hieman tuo 3000rpm alue. Siinä kun tuntuu pientä nykimistä vieläkin useammallakin vaihteella. AFR on siinä 13.4 hujakoilla, eli siitä ei pitäisi olla kiinni. Voiko Petri ennakkoa ronkkimalla vaikuttaa tuohon "nykimiseen"? Ja jos voi, niin mitkä sen vaikutukset on kumpaankin suuntaan säätämällä? Ja mikä on hatusta vedetty arvio sille, paljonko kestää ennakkoa tuommoisessa vakiossa säätää ilman nakutuksen vaaraa 95E:llä?
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Jep - ennakkoapa hyvinkin. Isommilla vaihteilla juuri tuolla pintakaasulla ajettaessa ennakko tippuu 28 asteen tienoille tietyissä kohdin. Kun taas vastaavasti ihan vieressä käytetään ainakin tässä omassa 13.5:1 koneessa jopa 34 astetta ennakkoa.

Itse säädin omasta juuri tuon ennakon avulla pois pienet nypytykset joskus alkukeväästä.

EDIT - no joskus vaihteistossa oleva väljyys myös tuntuu pintakaasulla...




Edited By PetriK on 1217752375
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
74-1155281906

Viesti Kirjoittaja 74-1155281906 »

PetriK kirjoitti:Jep - ennakkoapa hyvinkin. Isommilla vaihteilla juuri tuolla pintakaasulla ajettaessa ennakko tippuu 28 asteen tienoille tietyissä kohdin. Kun taas vastaavasti ihan vieressä käytetään ainakin tässä omassa 13.5:1 koneessa jopa 34 astetta ennakkoa.

Itse säädin omasta juuri tuon ennakon avulla pois pienet nypytykset joskus alkukeväästä.

EDIT - no joskus vaihteistossa oleva väljyys myös tuntuu pintakaasulla...

Semmoinen käytännön kymysys vielä, että miten hieroit nuo nypytykset? Täysin säätö-koeajo-säätö-koeajo vaiko jonkun periatteen mukaisesti? Esim tasoittelemalla viereisten solujen eroa (esim samalla RMP kohdalla, mutta viereiset solut), jolloin ennakon muutokset ei tee niin isoja hyppäyksiä? Tuo ennakko puoli on muutenkin sellainen, että täytyy vähän koittaa perehtyä enemmän sen vaikutuksiin kulkupuolella ennenkuin menee sotkemaan koko paketin ihan sekaisin. Parin asteen muutokset tuskin vielä tappaa ihan täysin koko vehjettä(?)

Mulla näkyy muuten tällä hetkellä tuo pintakaasu alue (3500-4000rpm) Eli perus tourinki alue olevan koko ajan alle 13, pahimmillaan joka 11 AFR puolella. Eli ei ihme että soppa maistuu. :) Tuon Matka-ajon pintakaasun uskaltaa ilmeisesti säätää helposti tuonne 14 hujakoille?

Edit:
Toki vaihteistosta ja ketjuista tulee aina pientä välystä, joka tuntuu pintakaasulla ajossa.




Edited By JanneT on 1217754777
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Matka-ajoon voi hyvin laittaa 14-15:1, siihenhän se lambdakin konetta säätää.

Ennakot laitoin pari astetta kerrallaan kuitenkin maksimissaan saman kuin mitä vähän isommilla kaasunasennoilla tehdas oli laittanut. Vittaniemen Dynossa näkee jarrua vasten pintakaasua ajettaessa helposti kun teho alkaa tippumaan ennakon mennessä liian isoksi - silloin palataan hieman takaisinpäin. Kadulla aiemmin tein takapuolituntumalla. Musta ennakot on pienet ja seos liian rikas tietyissä kohdissa jotta katalysaattorit toimisivat pienellä virtauksella - eli pidetään katalysaattorin lämpöä kovana pienelläkin kaasun virtauksella. Tämä on kuitenkin pelkkä arvaus syystä miksi tuon kartan ovat noin rakentaneet.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

JanneT kirjoitti:[]

Voinko saada ainoastaan slipariviritteiseen paranneltua karttaa?
Olen vaihtanut K7:aan ainoastaan Micronin suoraan puhaltavat pöntöt -muita modeja ei ole, kuten ei vielä Innovateakaaan...
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

Pitäs varmaan itekkin tuommonen Innovate hommata.....
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tänään tuli väsättyä tällaisella kytkennällä:

Kuva

Tällainen kaapeli:

Kuva

Tuon valkoisen liittimen toinen pää siis jo pyörässä valmiina. Plug'n'play tästedes. :)




Edited By jarim on 1218052819
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

[quote="jarim"]Tänään tuli väsättyä tällaisella kytkennällä:

Onko kytkin kuitenkin ON-OFF-ON (3 asento)?

Itse toteutin oman kaapelini kahdella ON//ON kytkimellä, kun valmistushetkellä ei sattunut olemaan saatuvilla kolmiasentoista.




Edited By Busaixu on 1218054643
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Busaixu kirjoitti:
jarim kirjoitti:Tänään tuli väsättyä tällaisella kytkennällä:

Onko kytkin kuitenkin ON-OFF-ON (3 asento)?

Itse toteutin oman kaapelini kahdella ON//ON kytkimellä, kun valmistushetkellä ei sattunut olemaan saatuvilla kolmiasentoista.

Ei vaan nimenomaan 4-napainen On-On. Koska kaapeli ei ole kiinni pyörässä koko ajan (tuo liitin hox hox) niin sen voi toteuttaa noinkin.

Kuvaan korjattu nyt myös vastus ledille...




Edited By jarim on 1218089385
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

jarim kirjoitti:Ei vaan nimenomaan 4-napainen On-On. Koska kaapeli ei ole kiinni pyörässä koko ajan (tuo liitin hox hox) niin sen voi toteuttaa noinkin.

Kuvaan korjattu nyt myös vastus ledille...
Jep -samanlaisesti käyttö itsellä : )
Liittimenä käytän pyörän orggista yoshi liitintä.
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

Löytyykö joltakin paranneltuna pelkästään "slipari viri" biniä?
Vastaa Viestiin