No niin, nyt on K8 busalla käyty Eiffelin tornia pällistelemässä.
Reissu tehtiin vaimon kanssa heinäkuun alussa. Matka sujui ongelmitta ja Busa tuli todettua erinomaiseksi matkakumppaniksi.
(Keski ja etelä-euroopassa on tullu käytyä useampana kesänä Hondan Pan Europeanilla ja Blackbirdillä ja on pakko sanoa että nyt on alla oikea pyörä)
Matka alkoi Lohjalta Turun kautta Tukholmaan mistä pääsimme aamulla klo 7 aikaan laivasta ja ajamaan tylsää motaria kohti Malmöta ja sillan yli Tanskaan Rödbyhyn klo 15 lautalle. Siitä lautalla Puttgardeniin ja yöksi Lyypekkiin vanhaan kaupunkiin.
Aamulla päästiinkin sitten tosi toimiin ja autobahnalle
suuntana Nurburgring ja Adenau. Vettä tuli tällä välillä Kölnin alueella reilustikin mutta Adenaussa oltiin jo hyvissä ajoissa tutussa Zimmer Frei majoituksessa. Radalle ei päässyt Ducati tapahtuman takia, ja rata museo oli kiinni uuden rakennuksen rakentamisen takia, eli jatkoimme eteenpäin.
Luxemburg ohitettiin nopeasti ja Metzin kautta Reimsiin ja Pariisiin tulimme sopivasti perjantainiltapäiväruuhkaan .
Ajaminen pariisissa oli kuitenkin vaivatonta ja parkkeerasimme Busan Eiffelin juurelle n. 30 asteen helteessä.. Hotelli löytyi Louvrea vastapäätä Seinen rannalta ja ilta menikin nähtävyyksiä ihmetellen..Suosittelen..
Pariisista suuntasimme Belgiaan ja Spa:han kun kuulimme saksalaiselta motoristilta Kölnissä että siellä olisi Historic Race viikonloppu. Vanhoja RR-pyöriä radalla ja vauhdista päätellen tosissaan Oli mielenkiintoista nähtävää ja motoristeja paikalla vähän joka maasta..
Kerppenissä yövyttyämme jatkoimme matkaa Reinin vartta Koblenzista Frankfurtiin. Upea pätkä mutkittelevaa tietä aivan joen rannassa, vanhoja linnoja siellä täällä ja tietenkin pyöriä liikenteessä paljon..
Seuraavaksi oli nopea siirtyminen Kasseliin ja Weser-joen rantaa pitkin ylöspäin ja Hartz- kansallispuiston, joka hieman kuin lapin maisemia, kautta Wolfsburgiin ja VW-autostadtiin missä autoista kiinnostuneille onkin lähes koko päiväksi nähtävää.
kaksi yötä Wolfsburgissa ja siitten Hampuriin bongaamaan Reeberbahn ja St.Pauli joka tuntui olevan aika lailla turistinähtävyys..
hampurista sitten jo kotimatkalle samaa reittiä Tanskan ja Ruotsin läpi ( yövyttiin ison järven rannalla Jönköpingissä) Turun-laivalle.
Kelit oli aika sopivat heinäkuun alussa, sateita tuli jonkin verran mutta ei haitaksi asti. Sadepuku on kova sana myös kylmyyttä vastaan.
Busan selässä ei pitkätkään päivämatkat rasittaneet, loistopeli, pakko kehua. Suuremmat matkanopeudet helppo pitää baanalla jolloin matka myös taittuu...
Matkatavaroina riitti vaimolle ja minulle yksi 42l takalaukku ja pieni tankkilaukku (15-18l) jossa oli lähinnä sadevehkeet yms ajossa tarvittavaa, karttoja yms.