Nykiminen..??
Hieman kuulostaa siltä että olisi vaidettu vaihteita ilman kytkintä tai takarengas sutien. Aiheesta tuli kirjoitettua tänne alkukesästä vaihteistoremonttiin liittyen jonkinmoinen tarina - löytynee täältä pienellä etsimisellä.
Edit, tässähän tämä: http://www.busanistit.org/foorumi....istottu
Jenkeissä kunnostavat nuo vaihteistot hiomalla pitopinnat viistoon ja vaihtavat vain tuon siirtäjähaarukan. Jos löytyisi jostain paikka jolla on koneet hiomiseen niin ton mun vanhan vaihteiston voisi laittaa sinne viistottavaksi ja laittaa sen uusiokäyttöön.
Isoin homma korjaamisessa on koneen irroittaminen rungosta, loppu on helppoa - jos on varavaihteisto heittää suoraan sisään.
Edited By PetriK on 1216756090
Edit, tässähän tämä: http://www.busanistit.org/foorumi....istottu
Jenkeissä kunnostavat nuo vaihteistot hiomalla pitopinnat viistoon ja vaihtavat vain tuon siirtäjähaarukan. Jos löytyisi jostain paikka jolla on koneet hiomiseen niin ton mun vanhan vaihteiston voisi laittaa sinne viistottavaksi ja laittaa sen uusiokäyttöön.
Isoin homma korjaamisessa on koneen irroittaminen rungosta, loppu on helppoa - jos on varavaihteisto heittää suoraan sisään.
Edited By PetriK on 1216756090
Just. Olipas huonoo kerrottavaa asiasta.. prkl.. Voisko millään olla joku muu vika kun se ei aina vaivaa?
Hyvinhän tuo alko busailu sitten mulla. Keväällä kawaleiristä siirryin bussikuskiks, ja nyt jo vaihde remppaan pitää rueta.. Onks ne yleensäkki ottaen noin heikkotekosia noi vaihdeosat vai onko mulla vaan ns. maanantai kappale?
Hyvinhän tuo alko busailu sitten mulla. Keväällä kawaleiristä siirryin bussikuskiks, ja nyt jo vaihde remppaan pitää rueta.. Onks ne yleensäkki ottaen noin heikkotekosia noi vaihdeosat vai onko mulla vaan ns. maanantai kappale?
100 m/s club
näin on..nimimerkillä laatikko ja lohkotkin paskaksi talven "testailuissa"..Jaakko kirjoitti:Peter75 kirjoitti:Onks ne yleensäkki ottaen noin heikkotekosia noi vaihdeosat vai onko mulla vaan ns. maanantai kappale?
jos laatikkovika niin vaihtovirheestä todennäköisesti aiheutunut. ei ne heikkouttaan hajoo. jollei tehoja ole paljon
Kyllä se noilla oireilla on 99% tuo "poikien" mainitsema vika. Viime talvena oli vanha busa (K2) levällään tuon takia jos et tee-se-itse miehiä niin n.+/-2000 töineen ja kamoineen. ja jos käytät kauan "puolikuntoisena" niin voipi tulla lisäkustannuksia rikkinäisen siirtorummun takia.Peter75 kirjoitti:Just. Olipas huonoo kerrottavaa asiasta.. prkl.. Voisko millään olla joku muu vika kun se ei aina vaivaa?
Hyvinhän tuo alko busailu sitten mulla. Keväällä kawaleiristä siirryin bussikuskiks, ja nyt jo vaihde remppaan pitää rueta.. Onks ne yleensäkki ottaen noin heikkotekosia noi vaihdeosat vai onko mulla vaan ns. maanantai kappale?
Lisäkeskustelua
Kujo tietää noista asioista paljon.
Born to be wild...paitsi himas.
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
On täytynyt olla vanhaa vikaa edelliseltä omistajalta koska ei laatikko muutamalla "varattu" kurahduksella mene tollaiseksi, on 2005 ja ajettu vajaa 28000km. Kauanko muuten liikkeillä on takuuajat käytetyillä pyörillä ostopäivästä? Ja osaako joku kertoo mistä sais koneen räjäytyskuvat ni ei tarttes kantapään kautta rueta opetteleen koneen purkua / kasausta?
100 m/s club
Voi olla vähän mutta HAULLA EI löytynyt apuja omaan ongelmaan. 6 vaihteella ajettaessa meno on ei ehkä niin nykivää mutta aaltoilevaa.Tulee hetkittäin sellaisia "teho piikkejä". Tapaus ei ole sidonnainen nopeuteen,kierroksiin tai olosuhteisiin. 5 tai 4 ajettaessa samaa tai hiljaisempaa vauhtia ei tuota tapahdu. Vain 6 vaihteella.
Pyörä vm -99 aj. 49th tehty airbox modi, putket,pcIII,KN vapari. 4th sitten laitettu se kakan laatikko ja alle 500km vaihdettu tulpat, öljyt, säädetty venat ja läpät. Joten oisko jollain antaa vinkkiä mistä moinen. Tuota tapahtui jo ennen tuota säätöä/huoltoa muttei ennen laatikko remppaa??
Pyörä vm -99 aj. 49th tehty airbox modi, putket,pcIII,KN vapari. 4th sitten laitettu se kakan laatikko ja alle 500km vaihdettu tulpat, öljyt, säädetty venat ja läpät. Joten oisko jollain antaa vinkkiä mistä moinen. Tuota tapahtui jo ennen tuota säätöä/huoltoa muttei ennen laatikko remppaa??
VP of FUEL ALCOHOL
Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.
Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.
Omassa laitteessa oli alkukesästä ihme nykäys n. 2500 rpm kohillla. Säädön yhteydessä vika löytyi commanderista, joka poimi jostain ihme syystä aivan sattumanvaraiset kierrokset ja aina samoilla kohdin. Eli polttoainekartta meni samalla vituroilleen ja se aiheutti nykäyksen. Mutta mulla siis pyörään asennettu jälkeen päin power commander, jossa vika oli. Vika ilmeni selvimmin pienillä vaihteilla ja tasakaasulla ajettaessa.
Juu täytyykin koittaa jos repis koko PC.n per c c.een ???
Meinaan jos sillä asettuu niin mahdollisimman vakkariks kasaan takas, kyllä silläkin suomen teillä pärjää.
Niin ja terveiset HEINOLLE
Pc irrotettu ja ei ainakaan äkisti tuntunut auttavan?
Voisko tuo óm boxi olla jotenkin sekaisin, tuskin tuo mekaaninen vika on.
Edited By max69 on 1217146226
Meinaan jos sillä asettuu niin mahdollisimman vakkariks kasaan takas, kyllä silläkin suomen teillä pärjää.
Niin ja terveiset HEINOLLE
Pc irrotettu ja ei ainakaan äkisti tuntunut auttavan?
Voisko tuo óm boxi olla jotenkin sekaisin, tuskin tuo mekaaninen vika on.
Edited By max69 on 1217146226
VP of FUEL ALCOHOL
Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.
Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.