Nykiminen..??

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
PRM75
Viestit: 267
Liittynyt: 07 Touko 2008, 20:17
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja PRM75 »

Osaisko joku kertoa mistä johtuu ajoittain nykiminen kakkosella? Aina toisinaan kunnon kiihdytyksessä kakkosvaihteella nykii niinku ois rattaasta hampaita poikki..
100 m/s club
:turbobusa:
75-1187156395

Viesti Kirjoittaja 75-1187156395 »

Jos se on ihan kunnon rykimistä niin kyllä se kakkonen taitaa loikkia.(kytkentä pinnat pilalla) Älä kiusaa sitä vaihdetta enempää, rattaat ainakin menny, siirtäjä 90% varmuudella ja rummunkin saa jos ko. vaihdetta rääkkää.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Hieman kuulostaa siltä että olisi vaidettu vaihteita ilman kytkintä tai takarengas sutien. Aiheesta tuli kirjoitettua tänne alkukesästä vaihteistoremonttiin liittyen jonkinmoinen tarina - löytynee täältä pienellä etsimisellä.

Edit, tässähän tämä: http://www.busanistit.org/foorumi....istottu

Jenkeissä kunnostavat nuo vaihteistot hiomalla pitopinnat viistoon ja vaihtavat vain tuon siirtäjähaarukan. Jos löytyisi jostain paikka jolla on koneet hiomiseen niin ton mun vanhan vaihteiston voisi laittaa sinne viistottavaksi ja laittaa sen uusiokäyttöön.

Isoin homma korjaamisessa on koneen irroittaminen rungosta, loppu on helppoa - jos on varavaihteisto heittää suoraan sisään.




Edited By PetriK on 1216756090
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
PRM75
Viestit: 267
Liittynyt: 07 Touko 2008, 20:17
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja PRM75 »

Just. Olipas huonoo kerrottavaa asiasta.. prkl.. :wtf: Voisko millään olla joku muu vika kun se ei aina vaivaa?

Hyvinhän tuo alko busailu sitten mulla. Keväällä kawaleiristä siirryin bussikuskiks, ja nyt jo vaihde remppaan pitää rueta.. Onks ne yleensäkki ottaen noin heikkotekosia noi vaihdeosat vai onko mulla vaan ns. maanantai kappale? :pääseinään:
100 m/s club
:turbobusa:
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

Peter75 kirjoitti:Onks ne yleensäkki ottaen noin heikkotekosia noi vaihdeosat vai onko mulla vaan ns. maanantai kappale? :pääseinään:
jos laatikkovika niin vaihtovirheestä todennäköisesti aiheutunut. ei ne heikkouttaan hajoo. jollei tehoja ole paljon
jeejee 1/4 alle kympin
mibusa
Viestit: 144
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja mibusa »

Jaakko kirjoitti:
Peter75 kirjoitti:Onks ne yleensäkki ottaen noin heikkotekosia noi vaihdeosat vai onko mulla vaan ns. maanantai kappale? :pääseinään:

jos laatikkovika niin vaihtovirheestä todennäköisesti aiheutunut. ei ne heikkouttaan hajoo. jollei tehoja ole paljon
näin on..nimimerkillä laatikko ja lohkotkin paskaksi talven "testailuissa"..
Avatar
Jorgos
Viestit: 345
Liittynyt: 09 Helmi 2007, 07:21
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

Peter75 kirjoitti:Just. Olipas huonoo kerrottavaa asiasta.. prkl.. :wtf: Voisko millään olla joku muu vika kun se ei aina vaivaa?

Hyvinhän tuo alko busailu sitten mulla. Keväällä kawaleiristä siirryin bussikuskiks, ja nyt jo vaihde remppaan pitää rueta.. Onks ne yleensäkki ottaen noin heikkotekosia noi vaihdeosat vai onko mulla vaan ns. maanantai kappale? :pääseinään:
Kyllä se noilla oireilla on 99% tuo "poikien" mainitsema vika. Viime talvena oli vanha busa (K2) levällään tuon takia jos et tee-se-itse miehiä niin n.+/-2000€ töineen ja kamoineen. :( ja jos käytät kauan "puolikuntoisena" niin voipi tulla lisäkustannuksia rikkinäisen siirtorummun takia.

Lisäkeskustelua

Kujo tietää noista asioista paljon.
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Avatar
PRM75
Viestit: 267
Liittynyt: 07 Touko 2008, 20:17
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja PRM75 »

On täytynyt olla vanhaa vikaa edelliseltä omistajalta koska ei laatikko muutamalla "varattu" kurahduksella mene tollaiseksi, on 2005 ja ajettu vajaa 28000km. Kauanko muuten liikkeillä on takuuajat käytetyillä pyörillä ostopäivästä? Ja osaako joku kertoo mistä sais koneen räjäytyskuvat ni ei tarttes kantapään kautta rueta opetteleen koneen purkua / kasausta?
100 m/s club
:turbobusa:
Avatar
marabusa
Viestit: 60
Liittynyt: 29 Kesä 2007, 01:13
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja marabusa »

Hayabusa 1999_2003_service_manual esim. täältä,
manuaali




Edited By marabusa on 1216806479
--- Is there anybody out there? ---
Avatar
max69
Viestit: 285
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 22:27
Paikkakunta: Tre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja max69 »

Voi olla vähän :offtopic: mutta HAULLA EI löytynyt apuja omaan ongelmaan. 6 vaihteella ajettaessa meno on ei ehkä niin nykivää mutta aaltoilevaa.Tulee hetkittäin sellaisia "teho piikkejä". Tapaus ei ole sidonnainen nopeuteen,kierroksiin tai olosuhteisiin. 5 tai 4 ajettaessa samaa tai hiljaisempaa vauhtia ei tuota tapahdu. Vain 6 vaihteella.
Pyörä vm -99 aj. 49th tehty airbox modi, putket,pcIII,KN vapari. 4th sitten laitettu se kakan laatikko ja alle 500km vaihdettu tulpat, öljyt, säädetty venat ja läpät. Joten oisko jollain antaa vinkkiä mistä moinen. Tuota tapahtui jo ennen tuota säätöä/huoltoa muttei ennen laatikko remppaa??
VP of FUEL ALCOHOL

Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.
112-1180541562

Viesti Kirjoittaja 112-1180541562 »

Omassa laitteessa oli alkukesästä ihme nykäys n. 2500 rpm kohillla. Säädön yhteydessä vika löytyi commanderista, joka poimi jostain ihme syystä aivan sattumanvaraiset kierrokset ja aina samoilla kohdin. Eli polttoainekartta meni samalla vituroilleen ja se aiheutti nykäyksen. Mutta mulla siis pyörään asennettu jälkeen päin power commander, jossa vika oli. Vika ilmeni selvimmin pienillä vaihteilla ja tasakaasulla ajettaessa.
Avatar
max69
Viestit: 285
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 22:27
Paikkakunta: Tre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja max69 »

Juu täytyykin koittaa jos repis koko PC.n per c c.een ???
Meinaan jos sillä asettuu niin mahdollisimman vakkariks kasaan takas, kyllä silläkin suomen teillä pärjää.
Niin ja terveiset HEINOLLE :pylly:

Pc irrotettu ja ei ainakaan äkisti tuntunut auttavan?
Voisko tuo óm boxi olla jotenkin sekaisin, tuskin tuo mekaaninen vika on.




Edited By max69 on 1217146226
VP of FUEL ALCOHOL

Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.
112-1180541562

Viesti Kirjoittaja 112-1180541562 »

Koita vielä ilman giproa tms jos sulla on sellainen. Sitä mulla koitettiin ensin ennen kuin vika lopulta löytyi PC:stä.
Avatar
max69
Viestit: 285
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 22:27
Paikkakunta: Tre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja max69 »

Nyt ei muuta kiinni kun Kn suodatin ja putket :angry:
Sama meno jatkuu. Rupee hajoo kohta pää. Kohtuu paljon ollu ongelmia tän mopon kanssa kun vertaa entisiin. Täytyy toivoa ettei usko lopu ja täytyis vaihtaa merkkiä :wtf:

Niin ja terkut HEINOLLE :pylly:
VP of FUEL ALCOHOL

Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kuutosella pintakaasulla nykivää vai täyskaasulla kiihdytettäessä ?

Jos pintakaasu niin ei muuta kuin säädettäväksi johonkin missä osaavat laittaa kuntoon.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Vastaa Viestiin